בעקבות השרשור של שירי-איך לחסוך

רותי ע

New member
../images/Emo127.gif בעקבות השרשור של שירי-איך לחסוך

בואו תצרפו את הטיפים שלכם, איך לשרוד ולחיות טוב גם כשהמצב לא קל. והטיפים שלי:
את הקניה הגדולה עושים באחת מהרשתות בסגנון של "הכל בחינם". אולי חווית הקניה פחות נעימה מהסופרים הרגילים אבל ההפרש בקופה מגיע לעשרות שקלים בכל קניה (ואני לא מגזימה, בדקתי).
מוותרים על אוכל מוכן ויקר שאפשר להחליף בבישול ביתי. למשל תמיד יש לי במקפיא קציצות שאני הכנתי במקום של "עוף טוב" ודומיו. כשצריך מוציאים ומפשירים את הכמות הדרושה. גם יותר זול, גם יותר בריא וגם יותר טעים. אותו כנ"ל לגבי לקטי הירקות היקרים להחריד. הכי טוב ירקות טריים.
מתדלקים בתחנות שרות עצמי. לא רק שזה יותר זול אלא גם יותר זריז.
בגדים לילדים ליום יום (ולא רק) ניתן לקנות בחנויות בזאר. יש שם יופי של בגדים שמנסיון של כמה שנים הם שורדים היטב לפחות עונה שתיים. ומי צריך יותר? וניתן במחיר של 20-30 ש"ח לקנות חליפות יפות של דיסני וכו' (לפעמים אפילו פחות). עכשיו תורכם...
 

jif

New member
"הכל בחינם"??? איפה זה??../images/Emo13.gif

אצלנו זה רק "חצי חינם" או "כמעט חינם"....
 
ועוד

חסכון בחשמל - מדליקים מזגן עד שהבית מתקרר ומכבים. מדליקים דוד רק בחורף ורק בימים גשומים מאד. בקיץ להרבות בתליית כביסה במקום להכניס אותה למייבש רק לזכור להוריד שלא תהפוך לקרש.
גם בגדים יפים לילדים אפשר למצוא ברשתות הזולות דוגמת "בגד-IN" וגם נעליים אפשר למצוא בזול, למשל ביוניברס הם מחזיקים נעליים עד מידה 47 החל ממידה 21.
לא רק שאפשר לחסוך באוכל אלא שלא חייבים לקנות מותגים. לא חייבים למשל תירס של יכין אם יש קלאס וכנ"ל פיצות ובשרים.
 

irisgh

New member
לגבי מזגן:

יש אופציה של 'ייבוש' בחלק מהמזגנים. (הסימון של זה זה טיפת מים). זו אופציה מאוד חסכונית. אם מדליקים על ייבוש, וטמפרטורה גבוהה (נניח 25, תלוי במזגן), זה מספיק כך שלא מזיעים כמעט בשום מקום במרכז.
 

sipi1

New member
לגבי מותגים -

הכלל הזה תקף בכל התחומים : בגדים חסרי שם שקנינו בשוק (10 ש"ח לחליפת טריקו, לפעמים גם פחות) יפים ועמידים בדיוק כמו אלו של פוקס או גלי. שמפו נקה 7 או הוואי יעיל כמו לוריאל, וכך גם מרככי שיער וסבון נוזלי. כל אבקות הכביסה יעילות לכביסה "סטנדרטית", כל המרככים עושים את העבודה, וההבדל בין החברות הוא בעיקר בריח. אין לנו נאמנות לחברה מסוימת, קונים את מה שמוצע בזול (אבקות כביסה יש גם בדלי של 9 ק"ג - מוזיל מאד את המחיר). אין שמירת נאמנות גם לרשת מסוימת - בודקים בפרסומים וקונים מכל מקום את המבצעים, ומתעלמים מכל שאר המוצרים שלא בהוזלה. מותגים פרטיים (לייף, פרימייר קלאב) מיוצרים לא פעם במפעלים עם שמות מוכרים, עולים פחות וטובים באותה מידה. כך גם ילקוטים, כלי כתיבה, יומנים וקלמרים - השנה ויתרנו על המותגים, יצאנו בשקיות עמוסות מכל טוב ושילמנו שליש מהסכום ששילמנו בשנים הקודמות. מגבונים - רק לנסיעות, בבית שוטפים את הילד בכיור. טיטולים - קונים כשיש מבצע (אנחנו מעדיפים את הגזרה של פמפרס, ולמרות שהם נחשבים יקרים - תמיד אפשר למצוא אותם בהוזלה, צריך רק לחפש). כשיש מבצע קונים סטוק (או אם נוסעים לאילת, קונים בלי מע"מ...) בגדים - מעבירים מילד לילד, מעבירים לשכנים/חברים/קרובי משפחה בגדים שנשמרו במצב טוב, ומקבלים מהם חבילות דומות. (נעליים לא כדאי להעביר, יש בזה בעייה אורטופדית).
 

odeia

New member
ציפוש, את חייבת להכנס לג'וניור

מחירים כל כך נמוכים והבגדים - מעולים.
 

SIKU

New member
מדהים

אני שולחת לשם את כל מי שאני פוגשת כלא ברור לי כמה זמן הם ישארו בקריה עם מתח רווחים כזה נמוך.
 

sipi1

New member
../images/Emo45.gif

כבר קניתי שם - במחיר של מגש פיצה (54 ש"ח) קניתי בגדים מתוקים לכל חמשת האחיינים שלי. אכן מומלץ ! ... ואל תדאגי לרווחים שלהם. הסבירו לי מה השיטה, ולא רק אצלם. כלכלית זה לא נכון - אבל עובדה שהם מרויחים וממשיכים, ועם עובדות אני לא מתווכחת ! הם קונים סטוק, מוכרים את X הפריטים הראשונים במחיר שיכסה את עלות הקנייה, ואת כל השאר - במחירים ממש נמוכים. הטיעון שלהם אומר שברגע שהם כיסו את עלות הקנייה, כל מכירה נוספת היא רווח נקי, ולכן הם מרשים לעצמם להרוויח פחות ולמכור במחירים כאלה. כאמור - אני לא מתווכחת עם הגיון של סוחרים, במיוחד כשבזכות ההגיון הזה אפשר לקנות בגדים בזול...
 

odeia

New member
עובדות שם 2 מורות של אודיה

לקחתי אותה לשם והיא היתה כל כך נרגשת לראות אותן שהיא שכחה לבחור לעצמה בגדים.
 

odeia

New member
זה על יד העבודה שלי, תאמיני לי שהם

כנראה מרוויחים אחרת לא היו עושים כאלו מחירים או שזה בהתחלה ואח"כ יעלו לאט לאט את המחירים כמו שעשו בגליל מזון. רוצה לעשות שם מפגש קניות?
 

SIKU

New member
אני מחכה שיגיעו להם בגדים לסתיו

אחרת אי שוב אקנה בגדי קיץ לילדים שלי שיש להם מספיק ובמקום לחסוך אני אבזבז
 

odeia

New member
כבר יש שם סתיו, בגדים מטריקו דק

וארוך או כל מיני סוגי בד אחרים.
 

SIKU

New member
וואלה?

ביום שישי אני אגיע לשם בסביבות 11 בא לך להפגש?
 

odeia

New member
תהיי איתי בקשר יום שישי שאני אראה

אם אני מצליחה להגיע לשם אז ואז גם נדבר איך נזהה.
 
האמת? אני קונה מציאות בשוק

וגאה בכך! חסכון אדיר! אני לא מאלה שחשוב להם לומר שקניתי מותג. לדבי דוד בחורף= לנו אין דוד שמש מכיוון שאסור להתקין בבנין רב קומות בשל חשש מסינוור מטוסים. הקיץ הזה היה הורס מבחינת בזבוזים ועצם סיומו וחזרה לשיגרה כבר תגרום אצלי לפחות לפחות הוצאות (חוץ מתחילת השנה כמובן)
 
למעלה