פעולת פערים בחברה

../images/Emo113.gifפעולת פערים בחברה../images/Emo70.gif../images/Emo113.gif

יש לי נושא מוגדר שאני צריכה לבנות עליו מטרות ו2 פעולות!![עד יום שלישי] לשכבת ז' 5-10 חניכים הנושא של הפעולה זה פערים בחברה[פערים בחברה זה הפרעים של עניים-עשירים, או פערי תרבות או חינוך ועוד.] אני אשמח לעזרה של מתודות
וגם אם יש לכם מטרה
מטרות 1.החניך יכיר את סוגי הפערים בחברה. 2.החניך יבין שצריך לצמצם את הפערים בחברה. תודה!
 
פערים חברתיים..

ממ.. בניתי פעם פעולה כזו, אבל לא מצאתי עכשיו על המחשב. הייתי מוסיפה מטרה בה החניך ייחשף למושג פער חברתי.. אולי גם מטרה בה החניך יכיר בגורמים לפערים או בתוצאות וההשלכות של פערים חברתיים... ואולי החניך יכיר בצורך לצמצם את הפערים במקום להבין (קצת בעייתי שיבין תוך פעולה אחת). יכיר את סוגי הפערים- אפשר לתת דוגמאות, לפזר כתבות מעיתונים ומהאינטרנט שמדברים על פערים חברתיים... לתת לכל אחד לבחור משהו שמתחבר אליו, או כל דבר אחר... אני זוכרת שבפעולה על פערים חברתיים שאני כתבתי (עם נוי מהסניף שלי
), המצאנו 2 סיפורים שמדגשים פערים חברתיים- 1- מישהי שיש לה כסף, לומדת כל יום באוניברסיטה, שליד הבית שלה, לוקחת שעורים פרטיים כדי להתחזק בחומר ומספיקה לבלות.. 2- לעומתה, מישהו משכונת עוני, לומד באותה האוניברסיטה אבל צריך כל יום לנסוע 4 שעות ב-3 אוטובסים, צריך גם לעבוד כדי לממן את התשלומים וגם לטפל במשפחה שלו. בעצם ככה נוצר מצב שהדמות הראשונה גם מצליחה יותר בלימודים מאשר הדמות השנייה, דבר שמגדיל את הפערים החברתיים בניהם. (השלכות). לא זוכרת מה עשינו עם הסיפורים, אבל אפשר לקחת את זה לכל מקום. על המטרה של ההבנה שיש צורך לצמצם פערים חברתיים, אפשר לענות רק אם החניכים יבינו את ההשלכות של הפערים.. זה בעצם תהליך. אני לא רואה דרך אחרת להשיג אותה כרגע.
 
פערים חברתיים.

קצת מידע מהאינטרנט שנאסף אצלי בעקבות מחנה הקיץ האחרון...
 

SoulDancer

New member
בקשר למטרה השנייה

הבנה זהו תהליך, אי אפשר להשיג זאת בפעולה אחת. [אגב, לא לשכוח את הפעולה על קהילה..]
 
אז ככה:

מטרות -החניך ייחשף לפערים החברתיים הקיימים בארצנו ויביע דעתו בנושא זה -החניך יבין ויכיר בפערים החברתיים המובילים לחוסר שוויון בחברה. -החניך ינקוט עמדה אל מול הפערים החברתיים וחוסר השוויון הנובע מהם -החניך ינקוט עמדה אל מול הפערים החברתיים וחוסר השוויון הנובע מהם
הכנות מוקדמות כתבות מעיתונים תפריטים , מחירון מוצרים כתרים
מהלך הפעולה
חלק א' על הקיר תלויות מספר כתבות הנוגעות לפערים חברתיים והבדלי המעמדות הקיימים בחברה ( לדוג': מצב כלכלי, עשירים ועניים , דתיים וחילוניים ועוד כתבות על חוסר השוויון בחברה). ליד כל כתבה מונח פלקט ועל המדריכים לאפשר לחניך לכתוב את דעתו או הרגשתו כלפי כל כתבה שקרא. כל חניך בוחר כתבה שהכעיסה \נגעה ללבו \ עניינה אותו במיוחד , ומסביר לשאר הקבוצה מדוע הרגיש כך. דיון: - איך השפיעה עלייך הכתבה? - האם הכעיסה אותך ? מדוע ? - למה נוצר מצב שכזה? האם קיים פתרון?
חלק ב' לחניכים ניתנת סיטואציה: אתם חבורה הטסה במטוס, כאשר כל אחד מכם הוא בעל סטטוס חברתי כלשהו (דוקטור , מוכר בקיוסק , אינסטלטור , עו"ד וכו'..). עליכם לצנוח צניחה חופשית . מספר המצנחים שניתנו לכם לא מספיק, חסר אחד, עליכם להחליט את מי אתם מוכנים לזרוק מהמטוס. דיון: - מדוע דווקא אותו? - האם הוא לא שווה בין כולם?
חלק ג' לשתי קבוצות ניתנת משימה זהה- להרכיב תפריט לארוחה, כאשר ישנו מחירון למוצרים השונים. לכל קבוצה ניתן מעמד כלשהו ( לדוג'- עשירון עליון, עשירון תחתון). כשקבוצה אחת צריכה היות נחותה מהשנייה ( כמובן שקבוצה אחת לא יודעת מה ניתן לקבוצה השניה). לקבוצת " השכבה החלשה" ניתן סכום של 50 ₪ ולקבוצת " השכבה הגבוהה" ניתן סכום של 350 ₪ . דיון: - לאיזה קבוצה היתה ארוחה טובה יותר? מדוע? - על מה זה מעיד? - מה מייצגת כל אחת מהקבוצות?
חלק ד' לכל חניך ניתן כתר, אותו הוא מניח על ראשו, כשעליו מצוין מעמד כלשהו בחברה (ימני, שמאלני, עולה חדש, מנכ"ל עשיר וכו'..) החניך לא יודע מה כתוב על הכתר שעל ראשו. לחניכים ניתנת סיטואציה בה הם נמצאים במקום כלשהו ועליהם להתייחס בהתאם אל אותו בעל מעמד חברתי, בהתאם לאיך שהם רוצים. דיון : - איך התנהגתם אחד כלי השני? - מדוע דווקא בצורה זו? - לפי מה ואיך קבעתם כיצד להתנהג כלפי כל אדם בעל מעמד חברתי מסוים? ותודה על כל העזרה!
קרדיט לאתר של מכבי
 
למעלה