מתי ארנבת כבר נחשבת לזקנה?

מתי ארנבת כבר נחשבת לזקנה?

שלום לכולם.

נוגה אצלנו כבר 6 וחצי שנים.
גדלה עם הילדים שלי. שהיו קטנים כשהיא הגיעה אלינו ועכשיו כבר גדולים..

היא מסתובבת חופשי בבית ויש לה קופסת צרכים. מטופלת קבוע אצל ווטרינר.
בזמן האחרון מפספסת ועושה מחוץ לקופסת הצרכים ובעצם בכל הבית. דבר שמעולם לא היה!!

1. האם זה בגלל הגיל שלה? יש משהו לעשות בקשר לזה?
(נמאס לי לשטוף כל יום בלילה את כללל הבית בגללה..)

2. אנחנו בעוד מספר חודשים לדירה עם חימום תת רצפתי. אז החורף הקרוב לא יהיה לנו אבל בחורף הבא (בתקווה שהיא תחיה עד אז) כן יהיה לנו.
מותר לה ללכת על רצפה מחוממת?

תודה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
היא כבר נחשבת למבוגרת יחסית... נגיד 50–60 אצל בני אדם

גם הארנבון שלי כבר בן 6 ומתחילים להרגיש עליו את הגיל מבחינת שרירים, שלד, שיניים...
&nbsp
מה גורם לה "לפספס"? האם קשה לה לקפוץ לתוך ארגז הצרכים או בכלל?
&nbsp
האם היא מעוקרת?
 
תשובות

היא לא מעוקרת.

לא קשה לה לקפוץ לשם.
שם גם האוכל שלה (הכופתיות) והמים שלה.

אני חוששת שאני צריכה שוב ללמד אותה לעשות רק שם. (יום שלם השארתי אותה בפנים ושמתי סורגים ואז היא פשוט התרגלה לעשות צרכים רק שם..)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למיטב ידיעתי אם היא לא מעוקרת זה יכול להשפיע

א. על סימון הבית מסיבות הורמונליות;
ב. על הסיכויים לסרטן הרחם, לא עלינו, ומסיפורים ששמעתי לפעמים הוא גורם להם להתנהגות שונה מהרגיל, למשל אלימה יותר.
&nbsp
אני לא יודעת אם היא מבוגרת מדי, אבל מומלץ מאוד לעקר ארנבונות מסיבות בריאותיות מאחר שארנבונות בוגרות יש סיכויים גבוהים (עשרות אחוזים) לפתח סרטן.
&nbsp
כך או כך הייתי מתייעצת עם הווטרינר.
 

טליונת1

New member
מאתמול בשעה טובה צארלי מעוקרת..

מחכה שתרגיש טוב יותר... בדיוק בשבת החלה היריון מדומה רביעי!! אבא שלי אומר שאצל החתולים מרגיש שינוי לרעה - שמאבדים את שמחת החיים ויותר אפטיים. מקווה שתמשיך להיות שובבה ... יש אפשרות שתשתנה לרעה ..... כלומר פחות פעילה או משהו אחר ?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מזל טוב. שמחה לשמוע שהניתוח עבר בהצלחה; איך היא מרגישה?

קיבלתם משככי כאבים לתת לה?
&nbsp
ממש מוזר כל ההיריונות המדומים האלה ברצף... לא ידעתי שזה קורה בכזאת תדירות גבוהה. בכל מקרה, טוב עשיתם, חסכתם ממנה לחץ ומתח מיותרים וגם סרטן רחם פוטנציאלי בעתיד.
&nbsp
האם ד"ר גנץ בדק אותה גם מעבר לכך? עדכן אתכם במשהו מבחינת מצבה הגופני?
&nbsp
אין סיבה שתשתנה לרעה. כמו כן לא ידוע לי שחתולים מאבדים את שמחת החיים; הכרתי חתולות מעוקרות / חתולים מסורסים והם לא פחות שמחים ומרוצים בחייהם. אני חושבת שאביך התייחס בעיקר לסירוס, שאכן משפיע (וכך הוא אמור...) על הטסטוסטרון ולכן הופך את הזכרים לפחות אלימים וטריטוריאליים (זה טוב, כן?). חלקם הופכים להיות פחות פעילים ולכן יכולה להופיע נטייה להשמנה, אבל לא שמעתי על אפאטיות ו"אובדן שמחת חיים".
&nbsp
מצטטת מדבריו של ד"ר עמיר מאורר:
הטענה כי "אין זה מדרך הטבע לסרס" וחשש לגרום לחתול לאבד את אישיותו ואת שמחת החיים שלו:הווטרינריה המודרנית טוענת שאין השפעה פסיכולוגית לסירוס וכי יש לסרס כל חתול זכר שלא מיועד לרבייה.מניסיוננו, חתולים מסורסים הם רגועים, נינוחים וחברותיים יותר.
http://www.animal-hospital.org/סירוס-חתול-בחולון.html
 

טליונת1

New member
גנץ שקל אותה

( שוקלת כ1850 ק״ג) וגם גזר לב ציפורניים. מעבר לזה לא נראה לי שבדק אבל אני לא יודעת כי לא הייתי בניתוח עצמו .... הדרך היתה ארוכה שעה וחצי הלוך וקרוב לשעתיים חזור, נפלתי ביים של פקקים נוראיים בדיוק בשעות שבאתי וחזרתי. היא נותחה בסביבות שתים עשרה ומשהו. בבוקר נתתי לה משכך כאבים, קיבלה לשלושה ימים . טבל לא נרטה לי שאכלה אן שתתה משהו עד עכשיו. לצערי דווקא היום לא יכולתי להגיע מורדם הביתה והגעתי רק לקראת שמונה בערב! אני רואה שקפצה לקופסאת צרכים ונשוכבה לה שם, היא גם יושבת. היא לקקה אותי קצת אבל נראית עדיין לא הכי . זה סביר שעדיין אין לה תיאבון?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ייתכן שאין לה תיאבון אבל לארנבונים מאוד לא בריא לצום

אם את חושבת שהיא כן אכלה משהו (לא טוב להשאיר להם אוכל וללכת בלי לדעת בדיוק כמה היה וכמה נשאר, כלומר בלי יכולת בקרה ופיקוח) אז גם אם אכלה פחות מהרגיל זה סביר לבינתיים; העיקר שלא תצום.
&nbsp
המערכת שלהם צריכה לעבוד מסביב לשעון, בעיקרון. כמו כן חשוב שתשתה, מן הסתם.
ייתכן שקשה לה לקפוץ לכלוב או להתרומם לבקבוק; תני לה קצת מים בקערית שטוחה (רצוי כבדה; למשל אם יש לך כלי חרסינה להגשה של פיצוחים, יכול להתאים) ותוודאי שהיא שותה. אם היא מוכנה לאכול מלפפון או ירק טרי אחר זה גם טוב (יכניס לה גם נוזלים למערכת). אם היא לא אוכלת כבר יותר מ-12 שעות או אפילו קרוב ל-24 שעות זה ממש לא טוב ואם היא לא מוכנה לאכול צריך להזין אותה אקטיבית.
&nbsp
הייתה לנו בדיוק בעיה כזאת השבוע, אולי עצירה במעיים, אולי משהו בשיניים... במהלך היום הוא התנהג מוזר, השתין במקומות לא צפויים ולא אכל קרוב ל-20 שעות... וכשראינו שהוא לא אוכל כלום (כן שתה קצת) ולא יוצא מזה עצמאית, תפסנו אותו בכוח, הכנסו לו לפה משכך כאבים והוא קיבל הזנה (במזרק) לתוך הפה (יש אבקה מזינה שמערבבים אותה למים למין עיסה כזאת ואז אפשר לתת להם קצת וזה עוזר להם להתחיל "להתניע" את העסק).
&nbsp
תנסי כרגע להאכיל אותה בדברים טעימים ולשדל אותה לאכול/לשתות אפילו קצת. אם שום דבר לא זז והיא כל היום לא אכלה, קל וחומר יממה, והיא לא מוכנה לאכול ואין לך דרך להאכיל אותה, חובה לדבר עם וטרינר עוד הערב. אם ד"ר גנץ לא זמין או לא יוכל לעזור, חפשי מרפאה קרובה באזור שפתוחה 24/7 (בכל עיר גדולה יש כאלה) ודברי איתם; אומנם רוב המרפאות לא מטפלות בארנבונים, אבל במקרי חירום הם יודעים לעשות דברים בסיסיים. סביר להניח שיוכלו לתת סיוע ראשוני ברמת הזנה/שתייה או אולי עוד שיכוך כאבים (גם זה עוזר לתיאבון).
 

טליונת1

New member
אוקיי , אני רואה שמנקה עצמה וכנראה

שלא הייתי שתתה קצת מים כי אני רואה עכשיו שיש פחות , אני אראה במהלך הערב. תודה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יופי. תוודאי שהיא גם אכלה/אוכלת משהו, זה לא פחות חשוב

אם היא לא אוכלת כלום, ממש בכלל, אפשר לנסות לרסק לה כופתיות, להוסיף מים ולעשות עיסה ואז להזריק לה לפה (צריך להחזיק אותה חזק ולפתוח לה את הפה בכוח...). אם אין לך מזרק קטן אפשר לקנות בסופר פארם, עולה פרוטות. אם את חושבת שיש סיכוי שתגיעו למצב כזה, עדיף לקנות עכשיו כשעוד יש סניפים פתוחים.
 

טליונת1

New member
תודה! עברנו את הלילה בסדר

אכלה קצת ירק (כרוב לבן קצת מלפפון ופטרוזיליה) וגם שתתה טיפה מהמים. בבוקר היה קשה יוצר לתת לה תרופה , פחות שתפה פעולה אבל עכשיו שחזרתי נתתי לה שוב קצת מים. מעניין שנוח לה יותר בקופסאת צרכים במקום על המגבת. וגם מעדיפה על הרצפה במקום על המגבת. גם לא החלפתי את קופסאת הצרכים ודווקא שם שוכבת,
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יופי, תודה שעדכנת. לא פעם הם מפתיעים אותנו בבחירות שלהם

מה שחשוב הוא שיש להם אפשרויות נוחות לבחור מהן, ואנחנו זורמים איתם, בעיקר בזמנים הקשים והפחות נעימים.

&nbsp
הצחקת אותי קצת עם "פחות שיתפה פעולה"...
אם היא משתפת אפילו קצת פעולה כשאתם נותנים לה תרופה, מצבכם מעולה. קֶבּוֹ מתנגד בתוקף לכל דבר כזה... (אם כי עם טיפות עיניים הייתה לנו הצלחה יחסית, אבל לא קשה לטפטף לעין פתוחה). אפילו ביום לאחר הסירוס, כשהוא היה די מעוך, היינו צריכים לרדוף אחריו בכל החדר כדי לתפוס אותו ולפתוח לו את הפה בכוח... (וכך גם השבוע, אחרי שלא אכל יום שלם...). כך גם עם קציצת ציפורניים... זו משימה לשני אנשים. הוא קונטרול פריק ונינג'ה קטן.
 

טליונת1

New member
חחחח אני רואה שצארלי עודה לי חיים יוצר קלים .. אם כי

מאד הדאיגה אותי אבל לאט לאט אכלה מלפפון מידי וגם את המים הבאתי לה עד הפה מהבקבוק והחלה ללקק , עכשיו כבר התחילה להסתובב בבית. אני מקווה שמגמת השיפור תהיה גם מחר, קשה לראות אותה סובלת ....
 
למעלה