האם לארנבונים יש רגשות כלפי בני אדם בדומה לכלב?

Renat Zeitune

New member
האם לארנבונים יש רגשות כלפי בני אדם בדומה לכלב?

באחד הימים הייתי צריכה ללכת לשירותים והתכופפתי כזה ושוקוונילה התרוממה אליי, האם זה מתוך דאגה אליי כמו שכלב היה עושה כאשר רואה שהבעלים שלו לא מרגיש טוב או מתנהג מוזר?


*שמתי תמונה למקרה והתגעגעתם אליה, היא נמצאת בבית חדש חופשייה, מי שאחראי עליה שלח לי תמונות שלה לבקשתי*

 

trilliane

Well-known member
מנהל
צריך לקחת בחשבון שרגשות של בעלי חיים אינם רגשות אנושיים

ברמת המורכבות והדקויות, לפחות עד כמה שאנחנו יודעים או יכולים להבין. אין ספק שאפשר לזהות אצל חלק מבעלי החיים רגשות בסיסיים כמו שמחה, עצב, קנאה, פחד, כעס... אבל בסופו של דבר אנחנו מפרשים אותם ולא פעם מאנישים אותם לפי הבנתנו.
&nbsp
ארנבונים בד"כ לא קופצים ומכשכשים בזנב כשבעליהם נכנסים הביתה. הם הרבה פחות תקשורתיים, ולמען האמת אין הרבה חיות מחמד אינטראקטיביות ברמה של כלבים. כשחזרנו מנופש של חודש, קֶבּוֹ היה די עוין, ברח מאיתנו (בערב כבר נרגע). לא יודעת אם זו הייתה התנכרות מתוך כעס שנעלמנו לו, או אולי קצת "שכח" אותנו, או אולי באמת חשש מאיתנו... קשה לי לפרש, לפעמים אפשר קצת לנחש.
&nbsp
לארנבונים יש "אופי" שמזכיר לי קצת חתולים – חלקם מאוד "צומי" וחלקם סנובים; חלקם פחדנים וחלקם חברותיים מאוד. בתור מי שהכירה אותה יותר טוב מאיתנו וגם הייתה שם, את זו שיכולה לנסות לפענח אותה טוב יותר... אם את התכופפת ייתכן שהיא פירשה את זה כהתקרבות אליה ולכן התרוממה אלייך. זה יכול להיות מתוך רצון לתשומת לב / סקרנות / מחשבה שאולי את רוצה ללטף אותה או לתת לה אוכל... קשה לי לנחש כי אני לא מכירה אותה ולא הייתי שם, אבל לתחושתי "דאגה" זה כבר רגש אנושי מדי שאת משליכה עליה.
&nbsp
את יודעת שהרגשת לא טוב, עד כמה היא מסוגלת לקלוט ולהבין רק כי התכופפת בדרך לשירותים? אני אפילו לא בטוחה שילד קטן יבין ניואנסים כאלה... ולא פעם גם מבוגרים מפספסים. בקיצור, אני לא בטוחה שהיא קלטה בכלל משהו שונה בהתנהגות שלך, וגם אם כן, אני בספק רב אם היא פירשה זאת כמצוקה שלך או הביעה דאגה מצידה... זה נראה לי די דחוק, אבל מצד שני, מה אני מבינה...
 

Runny

New member
אני חושב שאת לא נותנת להם מספיק קרדיט
אמת היא שאנחנו מפרשים התנהגויות בדרכים שאולי הם "אנושיות", אך זה לא פוסל שהרגשות אכן כאלה.
&nbsp
במקרה נוכחתי לכך, ביותר ממקרה אחד, לכך שארנבון (ספוק המלך, ישתבח שמו) הביע דאגה אמיתית וכנה, לארנבון חולה, שבסופה (בגלל מות הארנבון) הוא נכנס לדיכאון, הפסיק לאכול ורק בקושי שרד.
רק לאחרונה, כשחליתי, ניתן היה לראות שינוי בהתנהגות הקטנים שלנו וכך שברגעי מצוקה ט'פול הייתה דואגת לבלות איתי במיטה יותר, בזמן שהייתי מצפה ההפך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני נותנת להם קרדיט למה שנמצא בתחום הידע והיכולת שלהם

ארנבון חולה זה דבר אחר לגמרי, וציינתי שהם יכולים להרגיש עצב. אלה חיות חברתיות, ודאי שאם הוא איבד חבר זה משמעותי; יש בעלי חיים שמתאבלים.
&nbsp
לגבי שינוי בהתנהגות כשאתה משנה התנהגות, גם זה לא מפתיע, אבל זה לא אומר שמדובר בהכרח בדאגה או בפרשנות שמייחסת להם התנהגות וחשיבה חברתית אנושית.
 
למעלה