כנראה ביקרה אותנו חולדה בסלון בשבוע האחרון

trilliane

Well-known member
מנהל
כנראה ביקרה אותנו חולדה בסלון בשבוע האחרון


לא ראינו ולא שמענו כלום...


אתמול בצהריים מגלים את קבו רובץ לו בנחת בצד אחד של הספה (זה שקרוב לפינה שלו ולדלת, שם הוא אוהב לרבוץ). באמצע הספה מקבץ פופונים, ובפינה הצמודה לקיר – שתן טרי.


בזמן הניקיון הזזנו את הספה ומאחוריה הופתענו לגלות גללים (טריים יחסית) של מכרסם ועיגול יבש כתום של שתן, כנראה. מכרסם לא ראינו, גם לא היו סימנים מבחינת המזון. באזור של קֶבּוֹ יש רק חציר (דגן) חופשי; את כל שאר המזון שהוא מקבל הוא מחסל... (וכופתיות הוא מקבל בתוך כדור האכלה או ישירות לפה). יש לציין שכל המזון בפינה סגור בתוך שקיות וקופסאות ולא ראינו שום חורים או סימנים שמישהו ניסה לנשנש. גם במטבח אין סימנים.

בעבר כבר היו לנו "אורחים" במטבח, לכדנו אותם ושחרננו בחורשה רחוקה. בסלון עוד לא ראינו, ועוד מאחורי הספה...! קבו לא יכול להיכנס מאחוריה כי חסמנו לו גישה (הוא אוהב מאוד לעשות זאת, אבל חופר, נושך, אוכל והורס אותה מאחור, אז אין מצב לאפשר לו) אבל מהצד שצמוד לקיר נשאר רווח צר שיכול לספק מעבר לחולדה או לעכבר.

זה מטריד בעיקר כי לא ראינו ולא הבחנו בכלום... וחולדות או מכרסמים אחרים מבחוץ עלולים להעביר מחלות (ואני בכלל נחרדת למחשבה של נשיכות הדדיות) ואנחנו גם תוהים אם יש סיכוי שקבו הריח משהו ולכן השתין דווקא באותה פינה...? בד"כ (אם) הוא משתין במרכז הספה.

גם לא ממש ברור איך נכנס מכרסם לסלון... הדלת לדירה סגורה רוב הזמן (כדי שקבו לא יצא) ואם היא פתוחה זה בד"כ לדקות ספורות פה ושם, כשאנחנו באזור. הוא יכול להיכנס מהמרפסת, אבל בגלל מזג האוויר בשבועיים האחרונים היציאה הייתה סגורה 99% מהזמן, וכשפתחנו זה גם היה רק כשהיינו שם, או שבכל מקרה התריסים היו סגורים בחלק התחתון. תמוה מאוד. אחרון חביב, מוזר שלא ראינו שום הבדל מבחינת אוכל... השארנו מזון במיוחד במטבח וגם את המלכודת, בינתיים כלום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
100%. זה נראה כמו גללים של מכרסמים, לא של ארנבון

פופונים של ארנבון נראים כמו שוקו פופס, של חולדות ועכברים כמו כופתיות...

קבו לא בלחץ, הפופונים שלו בתקופה האחרונה גדולים ויפים (וגם כשהם לפעמים קטנים ולא מושלמים, הם כדוריים ולא גליליים). כפי שציינתי, הוא לא יכול להיכנס לאזור הזה כי הגישה חסומה עבורו.
 
למעלה