שרקן זכר

coaxcable

New member
שרקן זכר

שלום רב!
קיבלתי שרקן, שלפי גודלו ואורכו, נראה בוגר יחסית. אולי לקראת גיל שנה.
במהלך החודש וחצי האחרונים, בהם אני מגדל אותו הבנתי שהפרוותי החמוד הזה, ממש חמוד, למרות שהוא מזכיר לי שפן סלעים ומהצד הלא נעים אפילו חולדה צבעונית. הוא בד"כ רגוע ושובב או "בועט" שמרימים אותו ולא נוח לו או שצריך להתפנות.

לגבי הגידול: אני ממש לא מציע להשתמש בעיתונים, אלא אם מדובר בעיתון שלם בכלוב ובשכבה עבה מאוד. אחרת, כדאי יותר להכניס קרטון!!! ממש מומלץ, השרקן אוכל וטעים לו אבל נוגס פחות מאת העיתון. השתן והצואה נספגים יותר טוב.
הבחנתי כי השרקן שלי אוכל נסורת, כי חושב שמדובר במעין חציר. הנסורת היא יותר שבבים בינונניים.

ירקות : שרקן יכול, לפי הבנתי לאכול המון עלים ירוקים ומסוגים שונים, ולא רק אלו שיש בבית כמו חסה וכדומה. אפילו נתתי נענע שטופה וכזו שהייתה בתה ,ללא הרבה סוכר ואפילו עלים ירוקים של פלפל גמבה ירוק ועלים של חציל שיש לי. הוא טרף באהבה רבה.
ניסתי בעדינות עם גבעולי צמחים לא ברורים מהחצר וגם אותם זלל.

צריך לזכור,שרקן כמו מכרסמים רבים אחרים יכולים לאכול מזונות, גבעולים וכיו"ב כי במקור הם מכרסמים מטבע. חיות טבע. נכון שהם בוייתו באופן כלשהו, אך בתוכם יש להם יצר של חיות טבע.

כופתיות וכדומה..נתת לשרקן שלי כמה פעמים מזון לכלבים - אותם כדורים מעוף ואורז. הוא טורף אותם והשיניים אוי השיניים מקבלות חידוד וזה עושה לו טוב. כדי שלא ישמין השמנדריק הזה, לא נותן לו מעבר ל4-5 בכל ארוחה...מעדיף שיגדל על מצע עלים ירקות וכיו"ב, ולא בסיס בשר עוף מיובש.

לגבי עגבניות - ניתן לתת אבל במינון מועט, קראתי שיש טענות לגבי עלי עגבניה ויש כאלו לגבי העגבניה עצמה. בטבע, השרקן יאכל הכל, וגם אצלי, אכל עגבניה שטופה וחתוכה בלי בעיה....

ליטוף - ליטוף נגד צמחית השיער גורמת לשרקן לשרוק ולגרגר, לא תמיד בהנאה אבל נראה שכן כיף לו.
 
למעלה