בעיית זיווג

hitball69

New member
בעיית זיווג

שלום לכולם
יש לי זוג ארנבים זכר ונקבה ואני מעריך שהם בני חצי שנה.יש להם כלוב גדול בערך 3 וחצי על מטר עם 3 בתים שבניתי להם מעץ ורצפת בטון. פעם אחת לפני חודש ראיתי על הבוקר זיווג שלהם אך מאז אין כלום... המיטה קרה... מה יכולה להיות הסיבה? חשוב לציין כי נכנסים לכלוב אנשים שונים, להסתכל ללטף להאכיל, האם הם צריכים שקט? האם אני צריך לחסום את רשת הכלוב על מנת שירגישו מבודדים?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
השאלה הבסיסית היא למה אתה רוצה שיזדווגו... חסרים ארנבונים?

בפורום הזה אנחנו נחשפים לא פעם לארנבונים המחפשים בית (וקשה למצוא בתים טובים) או לאנשים שמגלים שגידול ארנבון אינו מתאים להם ומשחררים אותו "לטבע"...
והבעיה הקשה היא שכשארנבונים מזדווגים הם לא מפסיקים, זה יכול לקרות כמעט כל חודש, ואז יש לך הרבה ארנבונים חדשים לאכסן ולטפל בהם ולמצוא להם בתים או להפריד אותם כדי שלא יתרבו ביניהם (התרבות בתוך המשפחה מאוד לא בריאה, מגדילה את הסיכויים לבעיות גנטיות). כמו כן הריונות והמלטות מחלישים את הנקבה, עדיף לעקר אותה מה שגם מונע סיכוי גבוה לסרטן. בקיצור, אני מצטערת אם זו לא התשובה שחיפשת, אבל אני חוששת שלא תמצא כאן עצות כיצד להרבות ארנבונים.
 

Runny

New member
כנראה בגלל שהנקבה צעירה מדי.
הנקבה מגיעה לבגרות מינית החל מגיל חצי שנה.

כל הרעיון של לזווג אותם שגוי, לטעמי.
1. הריון בגיל של פחות משנה מסוכן לבריאותה של הנקבה, הן מבחינת עיוות הגוף בגלל שלא סיימה לגדול והן בגלל שזה סיכון מאד מוגבר לסיבוכים בלידה (ומוות).
2. תהיה מחוייב לקחת מהם את הגורים בכדי למנוע מצב שבו הילדים יזווגו את האם ויוולד דור נוסף של גורים עם בעיות גנטיות. קשה למצוא בתים טובים לארנבונים. מנסיון.
3. הכלוב יחסית מרווח, אבל במקום שהם יוכלו להנות ממנו, עוד ארנבונים יהפכו אותו לצפוף מדי. הכלל קובע 1.2 על 1 מטרים כמרחב מינימאלי לכל ארנבון פלוס שעתיים ביום מרחב ריצה של לפחות שלושה מטרים.
4. חייהם יהיו ארוכים וטובים יותר אם תדאג לסרס ולעקר אותם. גם הסיכוי שיסתדרו בינהם לטווח ארוף יגדל משמעותית.

וללא קשר לעניין עצמו, בטבע הם מסתובבים על צמחיה או חול, בשל כך משטחי בטון עלולים לגרום לפציעות לחץ ברגליים.
אם יש באפשרותך, הוסף איזשהו משטח רך בפנים.
אנחנו מפזרים שטיחונים, נוח בגלל שניתן לכבס אותם.
 

drrsh

New member
יש מצב שהנקבה כבר בהריון

הזכר לא מזדווג כשהוא מרגיש שהיא בהריון
 
למעלה