שאלות בקשר לאוגרים חדשים

פרסי555

New member
שאלות בקשר לאוגרים חדשים

ב"ה

שלום רב!!
יש לי שאלה שבטח תעצבן פה כמה אנשים כי שואלים אותה הרבה בפורומים למכרסמים, אבל אשאל בכל זאת כי אצלי זה מקרה מיוחד. ועוד כמה שאלות.

קניתי אוגרים שהמוכר בחנות אמר לי שהם סורים, אבל א"כ בדקתי באינטרנט וזה לא הצבעים בכלל, זה היה נראה כמו אוגר סיבירי, אבל חבר ראה אותם ואמר שיש לו אוגר סיבירי בבית ושלי ממש גדולים יחסית לשלו ולא נראה לו הגיוני, קיצור שמתי תמונות אשמח אם תצליחו לזהות מה זה. (זאת היתה שאלה ראשונה).

עכשיו לשאלה המעצבנת...
את האוגרים קניתי ביחד, והם היו באותו כלוב. חיו להם בהנאה בחנות הרבה זמן למיטב הבנתי. שמתי אותם בקרטון כי היו לי כלובים בבית, והם ברחו לאוטו ורק אחד נמצא, הנחנו שהשני ברח איכשהו. הסתבר שטעינו, אחרי יומיים אבא שלי אמר שהוא ראה אותו, ואחרי יומיים לכדנו אותו עם מלכודת שרק תופסת. עכשיו.. אני מודע לזה שאוגרים הם חיות מאוד טריטוריליות, אבל הנחתי בגלל שהם חיו ביחד הרבה זמן והופרדו רק לכמה ימים שהם לא יריבו. הסתבר ששוב טעיתי! האוגר הראשון תקף בלי בושה את האוגר החדש. אז נתתי להם יום בנפרד ולאחר יום שמתי אותם בכלוב נייטרלי חדש(כן יש לי הרבה כלובים) כדי לבדוק אולי אוכל לנקות את הכלוב בראשון מריח (הוא הכי גדול) ולחבר ביניהם שוב. הם שוב רבו..
אני יודע שתמיד כדאי להפריד כלובים, אבל בכל זאת... רציתי לשאול אם יש משהו שאוכל לעשות כדי ששוב יחזרו להיות יחד.
בדקתי בעצמי, ואני לא סגור על זה אבל לפי הציורים ומיטב הבנתי האוגר הישן זכר והחדשה נקבה, והם אמורים להגיב טוב יותר שהמינים שונים, ואני גם רוצה צאצאים!...
אז... אשמח לקבל הצעות. אפשרי?

עוד שאלה.. נתקעתי עם מתקן שתיה אחד, שגם הוא היה בעייתי (טיפטף בלי סוף) ולכן הוצאתי גם אותו. אז שמתי להם מים בקערה- הם ישתו ממנה? יקח זמן עד שאני ישיג שני מתכנים חדשים ואני לא רוצה שהם ימותו מצמא, והזכר הופך בלי סוף את הקערה שלו מהשתוללויות, ושמתי להם גם ירקות טריים עם נוזלים- עגבניה, מלפפון, גזר, חסה, אגס אפילו והם אוכלים מהם- זה יכול להספיק להם? חוץ מזה, ניסיתי לקחת בקבוק עם פקק בולט, זה שמסתובב ושותים ממנו כמו בקבוק פיטמה וניסיתי לטפטף להם, הם לא מוכנים לשתות! קיצור- יש עוד משהו שאוכל לעשות כדי לספק להם נוזלים?
חוץ מזה, איך בודקים בחנות שהטפטף לא יטפטף לי? שלא יקרה שוב!


ודבר אחרון- הם לא מפסיקים לנסות לברוח!! הנקבה עוד מתונה, היא די הסתגלה אחרי לילה של נסיונות ובינתיים היא סבבה, אבל הזכר אצלי שבוע והוא לא מפסיק לנסות לברוח! יש משהו שאוכל לעשות? זה יפסק? תכננתי לקנות לשניהם גלגל ריצה, זה ייתן משהו?
חוץ מזה הבנתי שאם משחקים איתם הרבה ומלטפים אותם וזה הם מתרגלים לבני אדם, ואשמח שהם יחבבו אותי יותר. אמנם המצב יותר טוב מבהתחלה, שלא היו מוכנים לתת לי לגעת בהם, אבל עדיין הם לא מתים על מגע..

סיכום:
-איזה אוגר זה?
-האם יצליחו לחזור לחיות יחד (*חיו כבר יחד *כנראה זכר ונקבה, ולמטרות זיווג הם אמורים להיות מוכנים לדור יחד)
-מה לעשות בשביל זה? הפרדה לימים ארוכים יותר, ניקוי הכלוב מריח, נסורת חדשה?
-איך לספק להם נוזלים בינתיים?
-איך בודקים מתכן שתייה בחנות שלא יטפטף לי?
-איך לגרום להם (לפחות לזכר בינתיים) להפסיק לנסות לברוח?
-איך לגרום להם לחבב אותי?

הרבה שאלות...
אשמח אם תוכלו לעזור לי!
המון תודה, סליחה על האורך!
-נדב-
 

neimann

New member
תשובה


א. זה אוגר סורי. הם מגיעים בכמה צבעים, ויש כמה סוגים- פנדות, אנגורה וכו', לכל סוג יש צבע ומראה כללי שונה.
יש סורים חומרים כהים, יש בז', ויש לבנים לגמרי ועוד, זה משתנה.
הגודל זה ההבדל העיקרי בין הסורים לשאר סוגי האוגרים וקשה לפספס את ההבדלים בגודל...
ב. כשהפגשת אותם שוב, אם הפגשת אותם בטריטוריה של הזכר, זו הסיבה שהוא תקף אותה בפעם הראשונה. אתה בטוח בכלל שהיא נקבה? או שהם 2 זכרים/2 נקבות?
הדבר היחידי שאפשר לעשות הוא לשים אותם בכלובים נפרדים אבל צמודים זה לזה (שיוכלו לגעת ולהריח אחד את השני מבעד לסורגים), ולאט לאט להפגיש בינהם באופן הדרגתי ומבוקר...
אבל אין מה לעשות- גם לאוגרים יש רצונות ולא תמיד הכל הולך כמו שרוצים, לפעמים הם פשוט לא מסתדרים אחד עם השני גם אם אלה זכר ונקבה ולפעמים הם מסתדרים גם 2 זכרים...
לי למשל היו 4 סורים (2 נקבות ו2 זכרים) והם כולם חיו יחד בכלוב גדול, עכשיו כשהנקבות מתו, הזכרים עדיין חיים יחד ואין מריבות...
תפריד ביניהם, נקה את הכלובים, שים נסורת חדשה (שלא יהי ריח בכלל, לא על הכלוב ולא בנסורת) ותפגיש ביניהם לאט לאט....תן להם זמן ותקבל את העובדה שלא כל זוג אוגרים מסוגלים לחיות יחד ולהתרבות.
ג. בנתיים אם אין לך בקבוק שים להם קערה קטנה עם מים, תנסה למצוא קערה שתהיה יחסית כבדה (לא חד פעמי למשל, שגם מסוכן כי יכרסמו אותו) ככה שהאוגרים לא יהיו מסוגלים להפוך אותה, ותדאג למים טריים כל כמה שעות. כשאתה קונה בקבוק חדש, תוודא שהוא בקבוק איכותי, שהכדור זז כמו שצריך ולא נתקה, ושהוא זז וחוזר למקום כשהופכים את הבקבוק. אתה גם יכול לבקש מהמוכר למלאות מים ולבדוק שלא נוזל אם הוא מכיר אותך ויסכים...לרוב גם אחרי הקנייה אם אתה חוזר ומתלונן שהבקבוק נוזל ומראה חשבונית, יש סיכוי שתקבל חדש...שוב- תלוי במוכר.
ד. אין קיצורי דרך בלהרגיל אותם אלייך, הבית שלך חדש להם, הסביבה שונה, והם טיפה בסטרס מהמעבר מהחנות לבית שלך. אל תרים אותם בכוח, תן להם להתקרב ליד שלך בתוך הכלוב ותלטף אותם, תן להם לאכול שהם מאוד אוהבים, תרגיל אותם שאתה לא איום או משהו רע, אלא נחמד ו"טעים" (לא אתה, החטיף)...יכול לקחת כמה שבועות אבל לאט לאט הם יתרגלו אליך ואל המקום. לאט לאט תרים אותם יותר (בהתחלה רק כשהם רוצים ומתקרבים ליד שלך), ובהמשך תוכל להחזיק אותם כמה שאתה והם תחפצו...
ה.הערה לגבי מה שרשמת לפני השאלות- גלגל ריצה זה ח-ש-ו-ב מאוד, האוגרים בכלובים סגורים ולא יכולים לרוץ ולהוציא אנרגיה, אם אין להם דרך לפרוק אותה, הם פחות רגועים ויותר עצבניים, שתי דברים שגם לא יתנו להם להתרגל אלייך וגם עלול לגרום להתפתחות של נשיכות וכו'. מכרסמים בלי גלגל ריצה לפעמים גם מפתחים דיכאון ומפסיקים לזוז, ישנים כל היום בכלוב ולא עושים כלוב, ובטח שאם לא טוב להם, אין מצב לראות גורים באופק... תקנה גלגל, זה חשוב, וזה ממש לא עסק יקר. (20-30 ש"ח)
בנוסף- עוד דבר שטוב לקנות וממש יעיל- כדור שבו אפשר לשים את האוגרים שיוכלו לשוטט בבית בתוכו, ככה הם גם לא מפסיקים לזוז וגם יש אפשרות לעשות דברים כמו לנקות בנחת את הכלוב בלי שהם יפריעו וכו'...
ו. העיקרון שעליו אתה צריך לשים פוקוס בכללי (ובעיקר אם את הממש רוצה גורים) - אתה צריך לתת להם תנאים כמה שיותר טוב, רק כשטוב להם הם מתרבים, צריך שיהיה להם אוכל איכותי, נסורת איכותית, מים טריים זמינים כל הזמן (בהמשך כשהיה לך בקבוק אפשר להחליף בערך פעם ביום ולא כל כמה שעות), גלגל ריצה, בית סגור עם ריפוד מתאים (טישו או ריפוד מיוחד שקונים בחנות)...וירקות במצב טוב (לא רקוב) הם תוספת טובה (תשתדל לתת גם ירקות קשים כמו גזר, שטוב להם לשיניים שגדלות כל הזמן).... ברגע שיהיה להם טוב מבחינת תנאים והם ירגישו טוב איתך ואחד עם השני, יש מצב שתראה גורים ובכמויות...

בהצלחה ותהנה מהם!!!
 

פרסי555

New member
המלטה!!!

אתם לא מאמינים!!!
שמתי כמו שאמרתם לי את שניהם בכלוב גדול (יותר ארגז) וחוצץ רשת כלוב ביניהם והם עדיין לא הפסיקו לריב כי "הזכר תקף את הנקבה" כשניסיתי לגשר ביניהם.
טוב, אז.... היום גיליתי שהזכר התוקפני היא בעצם נקבה שהמליטה לי איזה 6 גורים חמודים רצח. הייתי בהלם מוחלט כי הייתי בטוח שהיא זכר. והשני... טוב אני כבר לא יודע להחליט אם זה זכר או נקבה, אני כבר מבולבל לגמרי...

אז רציתי לשאול... האם אני יכול לדאוג איכשהו לאמא לתנאים טובים יותר? אולי יותר ספייס, להעביר את האוגר/ת השני/ה לארגז אחר ולתת לה יותר מקום, יותר אוכל, יותר נסורת (??).
חוץ מזה היא המליטה בתוך קופסא של קפה שניקיתי ועשיתי אותה מחילה, אז עכשיו אני אמור לנקות אותה איכשהו? או שאסור לגעת בהם כי היא תריח את הריח שלי עליהם ותאכל אותם? בכלל, איך להימנע ממצב שהיא תאכל אותם כי שמעתי שזה קורה לפעמים.

חוץ מזה, נראה לכם שעכשיו הם יסתדרו יותר שני האוגרים? הגיוני בכלל שהיא נקבה והיא תתקוף את הזכר? אולי הם שתי נקבות?
מצד אחד לא נראה לי שהם שתי נקבות, כי איך היא נכנסה להריון, מרוח הקודש? או שאולי היו בחנות יותר מ2 אוגרים ואנחנו בדיוק סיימנו לו את כל האוגרים? בכל מקרה לאוגר בלי הצאצאים יש כמו אברי מין שונים ואין לו פטמות כמו לאוגרת, אבל הוא רגוע מאוד יחסית לזכר, והוא בא בטוב לאוגרת, זאת היא שתקפה אותו. אבל אולי זה היה על טריטוריה, בגלל שהם הופרדו לשבוע, והיא פחדה על הגורים שלה.....????????

ומתי אפשר להתחיל לשחק קצת עם הגורים החדשים, ומתי אפשר למסור אותם לאימוץ? האמת אני אוהב אותם והכל בחיי אני מרגיש כמו אבא, אבל לא מתחשק לי עכשיו מליון אוגרים, הבנתי שהם משריצים המון ובלי סוף.

שוב סיכום:
-האם יש צורך לשפר את התנאים לאמא?
-מתי מותר להתעסק עם הגורים והאם צריך לנקות להם את המחילה?
-האם הם יסתדרו עכשיו אחרי ההמלטה?
-מה לעזאזל המין של האוגר השני?

נ.ב- קניתי להם גם גלגל וגם כדור להסתובב בבית, הם לא אוהבים אותם בכלל. אמנם הם קצת גדולים מידי בשבילם אם לומר את האמת אבל בכל מקרה הם לא אוהבים לנוע בתוכם, אז בינתיים אני פורש מהרעיון הזה, אשמח להצעות להוצאת המרץ שלהם.

תודה מראש!!
 

neimann

New member
מזל-טוב


קודם כל- מזל טוב!
תשובות לשאלות- קודם כל, מאוד הגיוני שהאוגרת הגיעה בהריון מהחנות, הריון אצל אוגרת סורית נמשך - 16-17 ימים, לפי מקורות מהאינטרנט, זה לא מדע וודאי ולכן זו רק הערכה אבל זה בערך, אם האוגרים אצלך יותר מחודש- הנקבה נכנסה להריון אצלך. אם לא- סביר יותר להניח שהגיעה בהריון.
שיפור התנאים של האמא תמיד יעזרו, היא תהיה יותר רגועה והסבירות שתאכל את הגורים ייקטן. אבל עכשיו משהיא כבר המליטה אל תגע בכלוב. כל נגיעה מגדילה את הסיכוי שהגורים ייאכלו, בעיקר אם האוגרת לא לגמרי התרגלה אלייך. כל עוד הגורים לא הצמיחו פלומת שיער ונראים גדולים מספיק, עדיף להמנע מלגעת בכלל בכלוב מעבר למה שחייבים (כדי לשים מים+אוכל), בהמשך כשתלמד להכיר את האוגרת ותלמד את הגבולות שלה תדע במה להקפיד ובמה אפשר לחרוג (לי למשל יש אוגרת סיבירית קינמון- בהמלטה הראשונה לא נגעתי ולא התקרבתי לכלוב, כדי להבטיח שישרדו, בהמשך כשלמדתי להכיר אותה טוב יותר, וראיתי שגם כשהגורים גדלו היא לא מאוד רכושנית כלפיהם, הרשתי לעצמי לגעת בהם בגיל קצת יותר קטן, עדיין ר-ק אחרי שהצמיחו מעט פרווה, זה הגבול) בקיצור- אל תתעסק עם הכלוב יותר מדי, אל תנקה אותו כרגע, ואל תטלטל אותו. תן לה לגדל אותם בנחת ובשקט. את האוגר/ת השני/ה צריך להפריד מ-י-ד מהאמא, בטח אם הן רבו עוד לפני ההמלטה, האוגר/ת מהווה סטרס מיותר לאמא, וגם אם האמא לא תפגע בגורים בגלל זה יתכן והאוגר/ת השני/ה י/תפגע בהם. אתה יכול להשאיר את השני/ה בכלוב נפרד צמוד לשל האמא, לא ביחד.
לגבי בדיקת המין- אין לי מה לעזור בעניין, אם אתה רוצה אתה יכול לנסות לצלם תמונה וננסה לעזור בזיהוי... פטמות מופיעות ר-ק אם האוגרת בהריון מתקדם, השיער מסביב נושר ובגלל שהעטינים מלאים הכל בולט....האוגר/ת השני/ה יכול/ה להיות נקבה/זכר, אין הבדל בפטמות אלא אם כן כמו שאמרתי, הנקבה בהריון מתקדם...הנה קישור להבדלה בין זכר לנקבה במכרסמים, יש שם גם אוגרים- http://www.hydepark.co.il/topic.asp?topic_id=1002454&forum_id=10276
בקיצור- לנקות את המחילה ולהתעסק עם הגורים- רק כשהם הצמיחו פרווה וכבר די גדולים, גיל טוב זה כמה זמן אחרי שהם התחילו לצאת מהמחילה/מהבית של האמא, לטייל בכלוב ולאכול אוכל מוצק...
הסבירות היא שאם האוגרים לא הסתדרו לפני ההמלטה, הם גם לא יסתדרו אחרי במידה והן שתי נקבות, נסה אחרי שתמסור את האוגרים לחזור להרגלה איטית והדרגתית בינהן...זו האופצייה היחידה כרגע.
כמו כל בע"ח- גם אוגרים יכולים להיות עצלנים, בטטות רציניות לפעמים...שים גלגל ואם יהיה להם מרץ להוציא הם ירוצו בו, כל עוד הוא בכלוב והם יכולים לבחור אם להשתמש בו זה טוב....שים לב שאוגרים הם בע"ח שפעיל בעיקר בלילה ולכן יכול להיות שהם כן משתמשים בו אבל אתה לא רואה....רק תוודא שהם מסוגלים לרוץ בו (שהוא לא נתקע או משהו, מסתובב "חלק")
אימוץ- גיל 3 שבועות בערך, תסתכל אבל בעצמך אם הם נראים לך מספיק מפותחים, שהם אוכלים אוכל יבש כמו שצריך, פעילים, מסתובבים ולא כל היום ליד אמא...(לפעמים חלק מתפתחים יותר לאט מאחרים וצריכים יותר זמן...לי למשל הייתה גורה אחת שנשארה כמעט חודש יותר מכל השאר מאחר והיא הייתה רבע מהגודל של האחרים...חלק מהעניין של "החזק שורד"...) ואוגרים דרך אגב ממליטים, השרצה זה רק בדגים, דו חיים וכד' (ביצים רכות קליפה...)

ותעלה תמונות של הגורים!!
 

פרסי555

New member
תודה רבה, אני מרגיש כמו אבא


חחחחחחחחח

טוב תודה רבה על התשובות, באמת עזרת לי מי מאוד!
ואני יעלה תמונות ברגע שיהיה לי אומץ לנשום לייד הכלוב, בינתיים אני לא רוצה להציק לה ולנסות לדחוף מצלמה בתוך קופסת הקפה, היא גם ככה לא ממש רגועה, היא כל הזמן מנסה לכרסם את הרשת הפרדה לצד הדני של הארגז לכיוון האוגר השני. אולי אני באמת יוציא את הרשת הפרדה וייתן לה כרגע את כל הארגז לעצמה ואת השני ישים בארגז אחר.

וסתם צחקתי לגבי ההשרצה, התכוונתי לצורת ביטוי הזאת, כאילו שממליטים מליונים ובלי סוף כל שבוע, ברור שזאת המלטה מבחינה פיזיולוגית. כמו שנגיד צוחקים על אנסטסיה מיכאלי שהיא "משריצה" כי יש לה איזה 12 ילדים.
(כן ירבו צדיקה!)

המון תודה, תמונות בקרוב עז"ה!
 

פרסי555

New member
אני קצת מתחיל להילחץ...

האמא יוצאת פעם ביום ומשתולל בכלוב, מחפשת איך לצאת, והמון פעמים אני שומע מין ציוץ כזה של הגורים...
איך אני בודק שהם בסדר ושהיא לא אוכלת אותם? הם כל הזמן בקופסת קפה ואני מפחד לגעת בה כדי לא להלחיץ את האמא, אבל אני גם לא רוצה שהיא תאכל אותם!! היא אוגר מאוד תוקפני ואגרסיבי!
חוץ מזה, יש סיבה לציוצים האלה חוץ מזה שהאמא אוכלת אותם? ראיתי סרטונים מחרידים ביוטיוב שהאמא אוכלת את הגורים שלה והם עשו בדיוק את אותו צליל שאני שומע כל הזמן, אבל אולי זה הצליל היחיד שלהם, והם עושים אותו נגיד גם כשהם רעבים? חוץ מזה, זה שהם פה כבר משלישי בערב ואני עדיין שומע את הציוצים מעיד שהם בחיים לא? או שהיא פשוט אוכלת אותם אחד ביום....?
יש מצב פעם הבאה שהיא יוצאת להוציא אותה מהכלוב, להרים את הקופסא ולבדוק שהם בסדר ולהחזיר אותה, או שזה סיכון ייתר?

אני לא רוצה שהגורים ימותו!!!
 
למעלה