בשבוע שעבר קניתי חבילת חציר טימוטי לניסיון

trilliane

Well-known member
מנהל
בשבוע שעבר קניתי חבילת חציר טימוטי לניסיון

(של Living World) והניסיון עלה יפה מעל למצופה: קבו מ-ת עליו! קראתי כל הזמן שהם פחות אוהבים את זה כי זה חציר דגן (דשא) ולא קטניות, אבל הוא התנפל עליו מהשנייה הראשונה והוא טוחן את כל מה שאני נותנת ולא משאיר פירור!
אפילו מהאספסת הוא היה משאיר קצת...
אני מניחה שהוא אוהב את הריח שלו, יש לו ריח נהדר, והוא אוהב את החציר שלו ריחני וטרי.

אז לכאורה הכול טוב, אבל הבעיה היא המחיר... אם שקית אספסת קניתי עד עכשיו ב-15 ש"ח או לכל היותר ב-19 (לפני שגיליתי את החלופות הזולות) הטימוטי מיובא ולכן עולה 39 ש"ח. אמנם החבילה מכילה יותר (לפחות במשקל) ועדיין... לא הרבה. אם חושבים על כך שקוביית החציר הענקית שקניתי עלתה כ-50 ש"ח... זה פער מטורף.

אגב, לאחרונה יצא שלא קניתי לו אספסת כי נגמרה לי... אז הוא אוכל מהחציר שיש (בקיה ותלתן) וזה בסדר, הוא מנשנש חלק וחלק משאיר, אבל כאמור זה זול אז לא נורא. אני מניחה שזה מריח לו פחות טוב כי זה נקנה כבר לפני ארבעה חודשים, והיה מאוחסן במשק בסככה פתוחה, ואצלנו (בגלל בעיות מקום) רוב הזמן היה במרפסת בחוץ (מכוסה) אז ריח של טריות אין לו. אבל קבו אוכל ממנו בכ"ז, כנראה טעים לו. עם זאת קראתי שגם תלתן ובקיה הם קטניות ולכן בעצם לא מומלצים מאותן סיבות שהאספסת לא מומלצת...

אז אני אשמח להעביר אותו לטימוטי, זה בריא לו והוא כ"כ נהנה לבלוס את זה, רק מה עושים עם המחיר?
השקית אצלי רק שבוע וכבר נגמר חצי וגם זה כשאני מתקמצנת... הסתכלתי על אתרים בארה"ב אבל זה גם לא זול והמשלוח כבר הופך את ההזמנה ללא כדאית (שלא לדבר על בעיות שעלולות להתעורר במכס).

בעיה נוספת היא שקשה להשיג אותה יחסית; בחנות שהזמנתי ממנה (קן התוכי) זו הייתה השקית האחרונה, אחרת הייתי מזמינה מראש יותר. מכירים עוד חנויות שמוכרות ועושות משלוחים לכל הארץ? (או כאלה בערים כמו חיפה / תל אביב / רמת גן / גבעתיים אבל לא פתח תקווה או זכרון יעקב או מושבים למיניהם כי אין לי איך להגיע אליהם...).
 

Runny

New member
זה המחיר. ל450 גרם 39 שקלים זה הכי זול שיש.
בחו"ל , כולל משלוח, זה מחיר הפתיחה (של Kayte ,כאשר Oxbow יוצא קרוב לכפול)

אין שום בעיה לשלב את זה עם האספסת, כל עוד הוא לא תופח במשקל.
בגדול, כל עוד מערכת העיכול שלו רגילה לאספסת (פיתח את האנזימים הנכונים במשך הזמן) אין ממה לחשוש ברמה הגסטרונומית.

דא"ג, היום קיבלתי חבילה עם תוספת מריגולד, נראה לא רע, רק שסקוטי מתקשה להתרגל לזה. מוזר.
 
בהתחלה באנשי גם התלהב

אבל בהמשך הוא נרגע, ולא כל כך אוכל את זה עכשיו... אנחנו כבר לא יודעים מה לעשות איתו בנוגע לחציר. יש לנו את האורקיד, שהוא כבר לא כל כך אוכל, טימוטי ממש לפעמים, וקנינו לאחרונה אספסת שעליה הוא פשוט מטורף. החשש שלי שהיא הכי פחות בריאה לו... אתמול הוא ממש נכנס לתוך השקית ואכל מתוכה

אני זוכר שקראתי שאספסת פחות מומלץ, מישהו יכול להסביר קצת בנושא?
 

Runny

New member
שיאכל אספסת גם אצלנו ספוק נוגע כמעט ורק באספסת.

הסיבות השליליות הן :
ערכים תזונתיים גבוהים - עלול לגרום להשמנה היות וניתן חופשי.
ערכי סידן גבוהים - אצל חלקם מגדיל משמעותית את הסיכון לאבנים בכליות.

אבל, אי אכילת חציר עלולה לגרום לבעיות חמורות אפילו יותר שהשמנה ואבנים מתגמדות מולן. אז אם אין ברירה שיאכל אספסת ופשוט לנתר עליה במשקל (ע"י מישוש הגב בליטופים היומיים).

דא"ג, ניסת קוביות טימוטי ?
אצל סקוטי שלנו זה הולך מעולה.
 
למעלה