שאלה דחופה

שאלה דחופה

בקשר לארנבון שלי. מדובר בנקבה בת שלוש וחצי שעד אתמול אחה"צ הייתה בסדר גמור. היא העבירה את רוב שעות הערב מתחת למיטה שלי, אבל כשרציתי להוציא אותה משם מצאתי אותה שוכבת שם בתנוחה ממש מלחיצה. היא סוג של נטתה לצד, כאילו היא לא לגמרי מצליחה להחזיק את עצמה. בתחילה חשבתי שאולי היא פשוט עייפה, כי במצבים כאלה היא באמת שוכבת בתנוחות מוזרות, אבל כהוצאתי אותה משם שמתי לב שהיא פשוט לא יציבה. בכל פעם שהיא מתיישבת הראש שלה צונח בחזרה והיא לא מצליחה להחזיק את יד שמאל שלה מתחתיה, כמו שהיא רגילה לעשות. היד פשוט מחליקה הצידה והיא נשארת במצב הזה, כאילו היא מותשת או משהו. אין לה תיאבון והיא לא שותה. נראה שהיא לא מצליחה לקפוץ אל או מחוץ לכלוב אז אני פשוט מעבירה אותה בעצמי. גם אתמול כשהרמתי אותה לכלוב היא השמיעה קולות אומללים שכאלה... משהו מוזר.

היום היא שקטה ונמצאת באותו מצב. כשאני מתקרבת אליה, לעומת זאת, היא סוג של מתעוררת ונשענת עלי כדי שאלטף אותה. זה די עצוב.

באיזשהו שלב שקלתי שמדובר בדיכאון, כי באמת לא כל כך התייחסתי אליה לאחרונה, אבל הקשים שלה יותר פיזיים. כאילו, אני לא יודעת. זה נראה כמו בעיה עצבית כלשהי. אני מתחילה לחשוב שאלה סימנים ל חיות שנוטות למות. אוף.

מישהו יודע מה העניין? יכול להיות שהיא מפתחת משהו? ואם כן, זה מידבק?

לאיזה מומחים אני יכולה להתקשר בכדי להתייעץ? אני לא כל כך סומכת על הרופאים בווטרינריה בה היא מטופלת, כי הם לא משהו.


תודה מראש לעוזרים.
 
מסכנונת


תתקשרי בהקדם למרפאה של עדי גנץ. הוא אמור להיות שם היום עד 17:00-18:00
http://www.exoticdoc.co.il/

אם את לא תופסת אותו תנסי את עמיר מאורר - לא בטוח שהוא במרפאה כרגע (אבל אולי יוכלו לבקש ממנו לחזור אליך).

בהצלחה. תעדכנו
 
כן,

הצלחתי לתפוס את ד"ר עדי גנץ. הוא אמר שככל הנראה מדובר בחיידק או וורסיה טפילית כלשהי שדווקא די מצויה אצל ארנבונים. לרוב הארנבונים הם נשאים של הטפיל, ולפעמים, בשלב כלשהו, הוא מתפרץ. התופעות הנלוות הם אבדן תיאבון, ראש נפול, חוסר יציבות, ורטיגו, אבדן התמצאות וכו', כי הטפיל בעצם פוגע במערכת העצבים. ניתן לטפל בזה בעזרת טיפול תרופתי שכולל סירופ במשך כחודש.
המינוס הוא שאם לא תופסים את זה מספיק מהר, הטיפול יכול לעצור את ההתדרדרות, אבל חוסר היכולת להחזיק את הראש (או כל איבר אחר שנפגע) בצורה יציבה יישאר כמות שהוא.

עכשיו המצב שלה השתפר והיא קצת יותר פעילה, אבל אני לא יודעת מה יהיה בהמשך כי אין לי שום אפשרות לקחת אותה למרפאה היום. אני מקווה לטוב.


בכל אופן, המון תודה
 
היא צריכה לעבור אצלו בדיקה לפני קבלת המרשם

לתרופה?

בכל מקרה, אני מבינה שזה הפתרון היחיד כך שאני מניחה שגם אם תסעו מחר על הבוקר למרפאה זה עדיף מכלום.

תחשבו חיובי...היא תקלוט מכם את האנרגיות ותילחם כמו גדולה
 
אני מאמינה שכן..

להרצליה אין לי שום סיכוי להגיע, אבל חשבתי ללכת לד"ר עמיר, כי הוא יותר קרוב אלי. הוא מספיק טוב, נכון?

שוב תודה:)
 
עמיר לא נמצא בכל יום - צריך לוודא שהוא אכן

נמצא מחר בבוקר.

מכיוון שכבר התחלתם תהליך כלשהו עם עדי - אני חושבת שכדאי לעשות מאמץ ולהמשיכו (ובכל מקרה, אם עמיר לא נמצא - בטח ובטח שלעשות את המאמץ ולא לוותר על בדיקה מחר).

יש לכם גם את דניאלה יעקב מבית דגן. אני לא זוכרת אם היא עובדת בשישי בבוקר, אבל נראה לי שגם בשעה כזו אפשר להתקשר למזכירות שם ולשאול/לקבוע תור
 
יותר טוב, תודה לאל.

בסופו של דבר הלכתי להרצליה (בדרך-לא-דרך) והיא קיבלה את התרופה. עד כה, היא מגיבה אליה די בסדר וההשתפרות שלה מהירה יחסית. היד עדיין קצת מזייפת וגם הראש לפעמים אז אני משתדלת לא לזוז ממנה. היא התחילה לשתות קצת וגם לאכול.. כמובן שנצטרך להגיע שוב לביקורת ולוודא שהכל באמת ממשיך ככה אבל בגדול די הוקל לי
 
למעלה