באן באן מסמנת טריטוריה

GirlFromHell

New member
באן באן מסמנת טריטוריה

שלום,

יש לי ארנבת כחודשיים (היא כבר בת 5 חודשים עכשיו). היא ממש לא הרסנית ולכן היא מסתובבת חופשי בבית כל היום. עד השבוע האחרון היא הייתה נוהגת לחרבן רק בתוך הכלוב שלה וקצת מסביב. בשבוע האחרון היא החליטה לעשות רילוקיישן לספה. היא כל הזמן מחרבנת רק על הספה. והאמת? נראה לי שהוא עושה לי דווקא על משהו כי אחרי שאני מסיימת לנקות ואז יוצאת מהסלון היא ישר קופצת ומשחררת עוד איזה כדורון להראות נוכחות. אני לא יודעת מה גרם לה פתאום לשנות מיקום ולמה היא מחליטה להתנכל אליי. בינתיים אנחנו לא נותנים לה לעלות על הספה יותר וכולאים אותה בכלוב (
) כשאנחנו לא בבית. האם מישהו מכם נתקל בבעיה כזאת? המליצו לי לעשות עיקור ואז היא תרגע האם זה נראה הכיוון הנכון?

תודה רבה לכולם וחג שמח!
 

DivineStorm

New member
גם אני חושבת שעיקור יעזור

היא גם תתחיל לעשות פיפי.
עיקור מומלץ גם למניעת סרטן הרחם אצל ארנבות
מקקי אין מה לדאוג פשוט אוספים. אם זה גם פיפי, אז את יכולה לכסות את הספה עם משהו שיהיה קל לנקות, אנחנו קנינו מפת שולחן שקונים בגליל במטרים, הוא עשוי מבד מצד אחד ומהצד השני פלסטיק, ככה שהפיפי לא חודר ואפשר לנגב בקלות.
אני גם מקווה שהבית ממוגן כמו שצריך מפני הארנבונת. לא כלכך מומלץ להשאיר אותם לבד בלי השגחה, כי הם ממש שובבים. הורסים כל מה שאפשר וקופצים ועולים על דברים.
לדוגמא, לפני יומיים באנשי החליט שהוא אינדיאנה ג'ונס, איכשהוא טיפס על ארון ונתן קפיצה ענקית ממנו, והוא נחת לא כלכך יפה. לקח לו כמה שעות להתאושש...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ודאי, הארנבון שלי מסמן לנו את הספה חבל"ז

תגידי תודה שבינתיים זה רק גללים ולא שתן...

כמו כן הוא משאיר לנו גללים בכל מקום שבו הוא רובץ זמן מה (עצלן, לא קם לשירותים
).
עיקור אמור להרגיע את החשק לסמן וגם בריא לה כי ארנבונות לא מעוקרות מועדות לסרטן הרחם בסבירות גבוהה תוך שנים ספורות. ממליצה להתקשר לאחד משלושת הווטרינרים המומחים לחיות אקזוטיות (הרשימה במאמרי הפורום) ולהתייעץ.
 

Runny

New member
עיקור לא בהכרח יעזור הארנבון שלי טוען כבר זמן רב שאנחנו צריכים להפסיק לישון אצלו באסלה.
כן, את הצרכים שלו הוא עושה רק על המיטה שלנו. והוא מסורס.
אנחנו עדיין בתהליכים לחנך אותו, העקשן.

אחיו הקטן (גם מסורס), לעומת זאת גם עשה את צרכיו, כמו הארנבת שלך, על הספה ואותו הצלחנו לחנך.
מה שעשינו זה, תחילה קנינו שני ארגזי צרכים.
ההנחה (הנכונה) היתה שהוא התקבע על המיקום ולכן יש לתת לו אלטרנטיבה.
את אחד הארגזים שמנו על הספה והוספנו חציר ומספר דברים שהוא אוהב, פטרוזיליה לדוגמה (אין שום בעיה שיעשה את צרכיו באוכל לכאורה, כמובן ששתן מומלץ לנקות מייד).
בכל פעם שהוא נכנס לשם, בין שעשה את צרכיו לבין שלא הוא קיבל צ'ופר בדמות פרי אהוב. בצורה זו הוא התקבע על הארגז.
לאחר זמן מה שמנו ליד הספה את הארגז הנוסף, כמובן שהוא התעניין בו ושוב, בכל פעם שנכנס לחדש קיבל צ'ופר. יש לציין שבשלב זה הפסקנו לצ'פר אותו על כניסה לארגז שעל הספה. לאחר זמן מה הוא הפסיק להתעניין בארגז הראשון ואז גם הפסקנו עם הצ'ופרים כמעט לחלוטין.
התהליך לוקח זמן מה - חודש עד שהוא מתקבע על הארגז הראשון וחודש נוסף עד שהוא מתקבע סופית. כמובן וניתן לצמצם את הזמנים אך מסתכנים בפיספוסים.

בהצלחה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה עוזר אולי אם לארנבון אין ארגז אז אין חלופה

לשלנו יש, והוא עושה בו את צרכיו (אפילו לא היינו צריכים לחנך אותו) אבל הוא אוהב גם לסמן את הספה. זה לא המקום שבו הוא עושה את צרכיו הרגילים, וזה לא במקום; הספה היא סוג של "פרס" מבחינתו, "מעוז" לכבוש...
זו התנהגות טריטוריאלית פר אקסלנס. הוא יודע שאסור, אז הוא מנסה להיות זריז; ומניסיון הוא מסמן בעיקר כשאנחנו שם. הוא עולה על הספה כשאנחנו עליה, כאומר "זה גם שלי!". אם הוא לבד בסלון הוא מעדיף להעסיק את עצמו או לצאת לשוטט בחדרים אחרים (בעיקר אלה שאנחנו נמצאים בהם) וכיום אנחנו מאפשרים לו (כל עוד אנחנו שם ויכולים להשגיח עליו) וכמעט שלא משאיר גללים או שתן על הספה כשהסלון ריק.
 

Runny

New member
התכוונתי למעשה התכוונתי לכך שעיקור לא בהכרח פותר את עניין הטרטוריאליות.
שני הארנבונים שלי מסורסים ומראים התנהגות טרטוריאלית, מופחתת אמנם אך קיימת.

למרות זאת, דווקא העובדה שהארנב שלך אוהב להיות בסביבתכם מעיד על כך שזה לא בהכרח טרטוריאלי. הוא פשוט רוצה להישאר בסביבה שלכם בעת עשיית הצרכים והמקום המועדף עליו באותו אזור זו הספה.
עושה רושם שהם אוהבים מקומות גבוהים, ההשערה שלי היא שבזמן עשיית צרכים הם מרגישים חשופים ולכן אזור שממנו ניתן להשקיף על כל הסביבה עדיף תמיד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ודאי; לא טענתי אחרת. ידוע שזה לא פתרון קסמים

שעובד תמיד ואי אפשר לדעת מראש. בכל מקרה שווה להתייעץ; אני התייעצתי עם שני וטרינרים והגעתי למסקנה שבינתיים סירוס מיותר לנו.

לגבי הספה – זה בהחלט טריטוריאלי; הוא מעולם לא השתין מחוץ לכלוב בשום מקום אחר, וגם לא סימן בגללים בכזו אובסיסיביות. כלומר, אם הוא משתקע ורובץ באיזו פינה לרוב הוא גם ישאיר בה גללים כי הוא "עצלן"
אבל על הספה הוא ממש עולה אפילו לרגע כדי להשאיר גללים, הוא מתאמץ להספיק להוציא אחד לפני שמגרשים אותו... זה מובהק לחלוטין וללא עוררין. הוא גם לא מראה חיבה למקומות גבוהים אחרים ולא מנסה לטפס על השולחן בסלון (בערך בגובה של הספה) וגם לא על המיטה בחדש שינה (תודה לאל).
 

Runny

New member
ילד טוב הארנבון הגדול שלי בשלב הזה כבר פימפם את אישתי (כן ...) וניסה להיפטר ממני ע"י טיפול במחטים באזור הקרסול.
אולי יתמזל מזלך ולא יהיה צורך לסרס אותו לעולם.
 

Runny

New member
זה תהליך אם שלנו התרגלו לקולות השכנה הצווחנית ממול, כלום כבר לא מעבר ליכולתם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לאו דווקא רעשים; גם אם מישהו קם הוא נכנס

הוא נמלט מיד (לא פעם גם כשאלה אנחנו ואין אף אדם זר בסביבה). בשבוע שעבר קמתי ולא זוכרת כבר מה היה בדיוק, אבל הוא דפק זינוק ממקום רבצו והתחיל לרוץ בהיסטריה, חבט את הראש בדרך לכלוב, בסוף נכנס ומרוב אטרף פספס את הכניסה לבית אז הוא התחבא מאחוריו... ובסה"כ הלכתי באמצע החדר (ייתכן שהיה לי משהו ביד, אבל לא גדול), לא הייתי קרובה אליו!

אם הוא החליט שמשהו מפחיד אותו קשה להרגיע אותו... הוא אצלנו כבר תשעה חודשים, מכיר אותנו יופי, ועדיין שפן.
 

Runny

New member
לא טוב יש להם נטיה בעת ההיסטריה לפגוע לעצמם בגב, ממש לא טוב.
יש לו בתוך הכלוב מקום סגור ומוחשך ?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אכן, אני חוששת שהוא יפגע בעצמו בהיסטריה...


אבל מה אני יכולה לעשות? זה לא משהו קבוע וזה לא משהו שאפשר להימנע ממנו (לקום או ללכת או להיכנס לסלון וכו') ואם הוא נכנס לאטרף בלתי צפוי זה... אה... בלתי צפוי.
יש לו בכלוב בית מארגז קרטון, הוא יודע להיכנס אליו אם הוא חש צורך בכך.
 
למעלה