חציר טימותי!

DivineStorm

New member
הוא מעורב מהרבה דברים

ומאוד ייתכן שהוא ננסי, הוא באמת נראה קטן לאומת ארנבונים אחרים בגילו, וגם האוזניים שלו קטנטנות.
היום כשהוא טייל אז הוא אכל עליי בייבי, אבל רק את הרוקולה, רק אותם הוא אוהב! ואכל טימותי, אז אני אמא רגוע. חחח אפילו דיברתי עליו כמו פולניה "תאכל עוד משהו, נו חמוד תאכל עוד,תעשה לאמא נחת תאכל"
וגם שלי אוהב אספספת, אני מביאה לו את הקוביה הדחוסה, אבל ממש קצת כי זה משמין.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני דווקא כן חוסכת ולא מתביישת בזה

אני דואגת שלא יחסר לו שום דבר ממה שהוא צריך, כמובן, וגם הפכתי עולמות כדי לנסות להשיג חציר שאינו אספסת (למרבה הצער מאמציי לא מרשימים אותו ואף סוג חציר לא מלהיב אותו כמו אספסת...
) אבל אני כל הזמן משווה מחירים ומחפשת דילים, לא קונה כל דבר בכל מחיר (למשל אם חסרה בסופר החבילה הגדולה של העלעלים אני לא קונה את הקטנה שעולה כפול כי יש גבול לכל תעלול; הוא פשוט יקבל ירקות אחרים) ואם חסר משהו (די נדיר, כי אני קונה בכל פעם סטוקים ומחדשת אותם לפני שנגמר) אז מחכה שיהיה, אני לא אקנה בחנות יקרה אם זה לא קריטי. גם לעצמי אני לא קונה כל דבר בכל מחיר, כמובן.

אגב, צעצועים הוא לא אוהב לצערי... קניתי לו כל מיני כדורים קטנים לחתולים מסוגים שונים עם פעמונים, לא הזיז לו. גם ב"מיטה" (כזו של כלב/חתול) שקניתי הוא לא רבץ, אז הפכתי אותה לסוג של כלי לחציר. ההצלחה הכי גדולה שהייתה לי היא המנהרה. הוא עובר בה לא מעט וזה משמח אותי בכל פעם מחדש.
 

DivineStorm

New member
בקשר לחסכון

אני לא חוסכת בכלל! אני גם אוהבת להתעסק באדמה אז אני מגדלת בשבילו אספסת במיוחד, עכשיו אני אקנה גם רוקולה ואגדל בשבילו, הכי טרי לבאנשושו!
 

DivineStorm

New member
יש המון מדריכים באיטנרנט -משם למדתי הכל

אם לא אכפת לך לשלם יותר, את יכולה לקנות מעדן טבע מרקט, "נבטוטיה" עולה 20 שח וממש קלה להכנה, תוך 4 ימים יש לך נבטים של
אספסת, או כל דבר אחר שתרצי. אני שמרתי את הקופסא (כי היא ממש נוחה) קניתי אדמה -שהיא לא יקרה בכלל. את שמה בערך 2 סנטימטר אדמה, דואגת שתמיד תיהיה לחה, זרעים מעל שגם אפשר לקנות בעדן, וזה כמו קסם, תוך 4 ימים יש לך פינוק שבאנשי אוכל עם ניצנוץ בעיניים. חשבתי לגדל גם גזר.מחר אני הולכת לקנות משקל מטבח כדי בשביל באנשי. הוט' המליץ להשקיע כדי לעקוב אחריי המשקל של באנשי, על הדרך אני אקנה זרעים של גזר ורוקולה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נבטים מגדלים באדמה?
לא בצלחת עם מים?

אין לי סניף קרוב של עדן טבע מרקט... בשנות השמונים עבר על הוריי קטע בריאותי כזה (לחם מלא, סוכר חום, הפרדת מזונות...) שכלל גם נבטים, והשיש במטבח התמלא בצלחות עם מים. מישהו אמר לי שאפשר לקנות קטניות יבשות (בשקיות או במשקל, משקים) והן פשוט ינבטו במים ולא צריך משהו מיוחד מעבר לכך, אבל עוד לא עשיתי שיעורי בית מקיפים.

מצאתי מידע ראשוני כאן:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4138995,00.html
http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/chiq.pl?%F2%EC_%E4%F0%E1%E8%E4_%E5%F0%E1%E8%E9%ED
אבל עדיין לא ברור לי אם צריך לקנות זרעים במיוחד או שכל קטנית יבשה אמורה לנבוט ברמת העיקרון...? ומה מכל אלה טוב לארנבון?

בינתיים, רק כדי לבדוק שהוא בכלל מתחבר לרעיון, קניתי לו בחודש האחרון נבטים והוא טרף אותם בשמחה. מכיוון שלא ידעתי מה טוב ומה לא, הלכתי על בטוח וקניתי נבטי אלפלפה (יעני אספסת) שהם הקטנים הדקים (לא חובבת אותם אישית) אבל יוצא שכל מה שהוא אוכל זה צורות שונות של אספסת (גם הכופתיות מבוססות אספסת) ואני רוצה לגוון לו את התזונה. על הסוג השני (העבים הגדולים יותר) כתוב רק "נבטים סיניים" ולא כתוב מאיזה צמח הם. עכשיו חיפשתי ולפי ויקיפדיה גיליתי שזו שעועית מאש (Mung bean) והיא לא ברשימת הצמחים הרעילים אז אני מניחה שזה בסדר; אבל באמת חבל לקנות בחנות מוכנים כי זה יקר. אני צריכה רק המלצות על צמחים מגוונים ובריאים שיהיו לו טובים למאכל (ולא משמינים) כי אחרת סתם חבל לי להשקיע בזה מלכתחילה.

לגבי שקילה, יש לנו מאזני מטבח על קפיץ, אבל הם קטנים מדי מכדי שאפשר יהיה לשים אותו עליהם... ואין לנו כוונה לקנות מאזניים אחרים, זה די יקר ונראה לי מיותר; גם כשהוא היה גור קטן ומפוחד הווטרינר התקשה למקם אותו על המאזניים כדי לשקול אותו בלי שיברח... בפעם השנייה שקלתי אותו כשבאתי לגזוז לו ציפורניים במרפאה. יש שם משקל גדול בחדר ההמתנה ופשוט שקלתי אותו עם כלוב הנשיאה ובזמן שגזזו לו את הציפורניים שקלתי את הכלוב בלעדיו, זה הכי פשוט
. מאז עברה כחצי שנה והציפורניים שלו ארכו ושוב מצריכות גזיזה, אז אני מניחה שבשבוע הקרוב אלך לשם ואז אשקול אותו באותה הזדמנות.
 

DivineStorm

New member
נו, מעולה אז יש לך את הידע

כל קטניה יכולה לנבוט. בהחלט אפשר לגדל במים, אבל אז הערכים התזונתיים נמוכים יותר. שזה דווקא לא רע כשזה לארנבון. יש כמה שיטות לעשות את זה, כמו שאמרת בקערה עם מים, מים וצמר גפן או בד שעליו הנבט יכול להשען. אני הלכתי על האדמה רק כי לא הלך לי כשניסיתי עם מים. אני חושבת שהיה יותר מידי מים והם נרקבו.
אני נותנת נבטים של ירקות שמותר להם, למשל, עם ארנבון יכול לאכול עלים של סלק, אז גם נבטים של סלק יהיו טוב. בינתיים ניסתי רק אספסת,חמניה,ועשב חיטה.
הנבטים צריכים להיות במסגרת הכמות המומלצת לירקות ביום.
ואת צודקת בקשר לאספסת, היא נמצאת בכל מקום, בגלל זה אני מגדלת לו פעם בחודש.
בהחלט צריך לעשות מחקר מעמיק בקשר לאיזה נבטים מותר לו
אני עושה את זה יותר בשבילי, כי אני נהנית מהתעסוקה, ועל הדרך הארנבון מקבל פינוק.

בקשר למשקל, הוט' שם סלסילה על המשקל ואת הארנבון בפנים והוא דווקא לא ברח :)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני מניחה שיש לו מאזניים איכותיים יותר

ממש עכשיו ראיתי מבצע מוזל למאזניים דיגיטליים למטבח (לא קפיץ, מהסוג שמגיע עם משטח מתכתי שטוח) אבל הם עד 3 ק"ג ולכן מתאימים למזון ולא לשקילת ארנבון זכר בוגר...
(שאינו ננסי).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה כלום! איך היא מספיקה לך לחודשים?!


אני משתדלת לתת לקבו גישה חופשית לחציר שקניתי, הוא מנשנש ממנו מדי פעם; אבל כשאני נותנת לו אספסת הוא פשוט ט-ו-ר-ף אותה מיד, ושקית של 10 ליטר (שוקלת בערך חצי קילו או אפילו קצת פחות) נגמרת לי גג בשבועיים וגם זה כי אני מתקמצנת (כי זה משמין לו ויקר לי). לו הייתי נותנת לו גישה חופשית לאספסת נראה לי שהוא היה מחסל שקית בשלושה ימים...


מה שכן, הייתי שמחה לנסות את סוג החציר הזה ולראות איך הוא אוכל אותו. זה ממש מסקרן אותי. מעניין אם יש כאלה בסניפים אחרים של הרשת (שגם הם לא ממש נגישים לי; בעיקר באזור השרון...
).
 
אם מישהו יודע אם יש בעוד סניפים נא לעדכן

מישום, שג'ינו'לה מחרים לגמרי את החציר/אספסת. מכירה את ההרגשה, כשמדובר בארנבונים המתוקים שלנו אז
פחות חוסכים.
 
אני נותנת לו כופתיות ועלי בייבי

בשבת אני מכינה לו סלט ירקות, מנה גדולה יותר, מהירקות המותרים כמובן. אני תמיד משאירה קערה עם חציר
זמין מישום מה, אינו נוגע בזה, לא יודעת אם יש טעם לחדש את האספקה של זה. מה הטעם לקנות ולזרוק ?
הוא גם ככה לא אכלן גדול עכשיו. יכול להיות שזה בגלל החום.
 
בנוגע לזה שאמרתי שהוא לא אכלן גדול עכשיו

אוסיף לא ניכר שזה נובע מבעיה. התנהגותו רגילה. הצרכים בסדר גמור.
 

טוטס

New member
נעמי,מניסיוני,הם לרוב אוהבים את החציר "טרי"

גם אני בעבר הייתי משאירה כמות גדולה מראש, אבל אני רואה שכשאני שמה כל יום ממש קצת - אוכלים את זה יותר...אולי שווה לנסות
 
למעלה