מה קרה לארנב?

danaweiss1

New member
מה קרה לארנב?

שלום,
יש לי ארנב בן כמה חודשים. לפני כחודשיים התחיל לנשור לו השערות מהאף ואז מהאזניים כאשר זה מלווה בפצעים אדומים על העור. עכשו גם החלה נשירה ברגליים.
מצורפת תמונה של החמוד הקטן. מה זה יכול להיות ואיך אפשר לטפל?
אודה למידע ועזרה,
 

טוטס

New member
נשמע ונראה כמו סקביאס

צריך ללכת לוטרינר שמבין ומטפל בארנבונים בדרך קבע (רובם לא כאלה גם אם הם אומרים שכן. את מוזמנת להציץ ברשימת הוטרינרים המומלצים שלנו בתקווה שיהיה שם מישהו באיזורך).

הטיפול הוא פשוט - 2 זריקות בהפרש של 10 ימים/שבועיים זו מזו וזה עובר. אם לא יטופל - הוא ימות. ובסבל רב מאוד!

חשוב לדעת שזה מדבק גם לבני אדם (בהדבקה ראשונה עובר כחודש עד שרואים). לא להילחץ. הרבה פעמים לא נדבקים גם אחרי מגע ישיר. וגם אם כן - זה רק מלווה באי נעימות (=גירודים) ואין סכנה. כן חשוב לגשת לרופא שייתן משחה להקל על הגירוד.

עד שיחלים חשוב לטפל בו רק עם כפפות. אחרי הזריקה השנייה תעשו חיטוי היטב לכלוב ולכלי האוכל שלו (לשטוף עם מים רותחים, אח"כ עם סבון כלים ולהשרות 10 דק' ושוב מים רותחים). ואז אפשר לחזור לגעת בו בחופשיות.

להבא - כשרואים שינוי פיזי או בהתנהגות/הרגלי האכילה של הארנבון, לא לחכות. במינימום להתייעץ מיידית (איתנו או טלפונית עם וטרינר) ואם לא עובר אחרי כמה ימים - לקבוע תור לוטרינר.
ארנבונים הם חיה מאוד עדינה, ומכיוון שהם חיה נטרפת הם "מתוכנתים" להראות סימני מחלה רק בשלב שהמחלה מתקדמת. בנוסף לזה, מה שאצל כלבים/חתולים נחשב מחלה סטנדרטית - אצלם זה עניין של חיים או מוות הרבה פעמים (כמו שלשול לדוגמא), ולכן חשוב לא לזלזל בדברים כאלה.

רק בריאות
 
למעלה