עזרה למומין הארנבון הננסי

nekrophile

New member
עזרה למומין הארנבון הננסי

שלום, קיבלתי ארנבון ננסי חמוד בן כחצי שנה ממשפחה שלא רצתה בו יותר.
יש לי מספר שאלות:
1. הוא לא מוכן שירימו אותו, ישר בועט ומנסה להשתחרר ולפעמים גם נושך. איך מרגילים אותו לידיים? האם יש לזה פתרון?
2. המתקן מים שלו (בקבוק עם צינור כזה) עושה המון רעש כשהוא שותה ממנו, ביום זה בסדר אבל בלילה זה מפריע לישון. האם הוא יצליח לשתות מקערה?
3. איזה מים לשים לו? ברז או תמי 4? קרים?
4. בניתי לו מתחם גדול בחדר כי כלוב זה קטן מדי לטעמי. המתחם הוא בחלקו על משטח עץ והרוב על הרצפה. האם לשים לו משהו על הרצפה? עיתונים/בדים? ומה לגבי מקום לצרכים? כרגע כשאני משחרר אותו הוא מטיל גללים בכל מקום..
תודה מראש :)
 

shlox

New member
תשובות

1. רוב הארנבונים מעדיפים שלא ירימו אותם. עזבו אותו במנוחה ותקשרו איתו כשהוא על הרצפה. מה עוד שהוא חדש אצלכם וזקוק לתקופת הסתגלות ובניית אימון.

2. הוא יצליח בהחלט לשתות מקערה, רק כדאי להשתמש בכלי כבד כדי שלא יהפוך אותו בטעות.

3. מי ברז פושרים יספיקו בהחלט.

4. אין צורך לשים לו כלום, רצפה זה בסדר גמור. לגבי גללים, חשוב לשים לו כלי ייעודי עם מצע (למשל Cat's best או אחרים) לשם כך. הוא יזדקק לתקופת התרגלות, אבל בדרך כלל הם לומדים די מהר.
 

sleep1937

New member
ברוכה הבאה לפורום

תשובות:
1. לא כדאי להרים ארנבון בניגוד לרצונו. רוב הארנבונים לא אוהבים שמרימים אותם, במיוחד אם הם לא רגילים! הוא יכול לפגוע בעצמו אם תרימו אותו בכוח... אם חייבים להרים - קראו קודם מה הדרך הנכונה להחזיק ארנבון. יש הסבר במאמרים וגם כל מיני קליפים אונליין שמראים מה הדרך הנכונה להרים אותם.
2. הם מעדיפים לשתות מקערה, אבל קחי בחשבון שצריך להחליף מים מספר פעמים ביום, במיוחד אם היא בתוך הכלוב. בלילה אפשר להשאיר אותו עם קערה, אבל אתם גם יכולים פשוט לקנות מתקן שתייה אחר (הם לא אמורים לעשות רעש). רק לוודא שבאמת יוצאים מים - לפעמים הגולה נתקעת והארנבון לא מצליח לשתות. אולי זו הסיבה לרעשים.
3. מה שאתם שותים, ואפשר בטמפרטורת החדר, למרות שבקיץ הוא ישמח גם לקרים.
4. עיתונים עדיף שלא, כי הדיו יורד. בדים סתם ייספגו ויסריחו אם הוא יעשה שם צרכים. אני חושבת שהוא ישמח בקיץ לאפשרות לישון על הרצפה כי היא יותר קרירה. אפשר גם לשים מצע - אני משתמשת בנסורת אבל רוב הפורום נגד, ומשתמשים ב-cat's best. בקשר לארגז - אם יש לו מקום בכלוב, לשים את המצע הסופג רק בארגז קטן (יש ארגזים פינתיים כאלה ששמים בכלוב, אבל אפשר גם לשים מגש קטן או כל דבר אחר). בד"כ הם מרכזים את הצרכים במקום אחד, שימו לב איפה המקום הזה ותניחו שם את הארגז. הוא ילמד לבד ששם עושים.

וממליצה לקרוא בפורום בנוגע לתזונה נכונה, ועוד טיפים לטיפול. לכל שאלה אנחנו כאן. בהצלחה!
 

sleep1937

New member
סליחה :) הרגל


 

trilliane

Well-known member
מנהל
כבר ענו לך ואוסיף בקטנה

1. גם שלי לא מוכן שנרים אותו, ויתרנו. רצונו כבודו.

2. גולת מתכת בתוך צינורית מתכת משמיעה רעש כשהיא זזה וזה מה שקורה כשהוא שותה. זה טבעי ונורמלי; כבר מזמן התרגלתי לצליל הזה. אצלנו הכלוב בסלון אז הוא לא מפריע לישון (וגם כשיצא לי לישון בסלון זה לא העיר אותי). אם נוח לך בקערה, אין בעיה; כפי שכתבו לפניי ארנבונים מסתדרים עם קערה מצוין (ואפילו מעדיפים לשתות ממנה, כך הבנתי). אני חושבת שבקבוק עדיף על קערה כי המים לא מתלכלכים, הוא לא יכול להיכנס אליהם או לשפוך/להפוך אותה והוא גם צמוד לחלק החיצוני של הכלוב אז הוא לא תופס מקום.

3. אני נותנת מי ברז, אין בעיה; בקיץ מהמקרר, בחורף ישר מהברז.

4. אין צורך לשים לו משהו על הרצפה, בפרט בקיץ. מקום לצרכים רצוי מאוד, ארגז פינתי בכלוב עם מצע כופתיות עץ דחוסות (Cat's Best או מותגים אחרים) אבל זה לא בהכרח ימנע ממנו להשאיר גללים בכל מקום... אם הוא זכר יש לו נטייה לסמן. הארנבון שלי יודע להטיל את מימיו בארגז וגם חלק מהגללים הוא משאיר שם, אבל הוא מפזר אותם בכל מקום שהוא משתקע בו לזמן מה (וזה כולל את כל הכלוב) ומסמן לנו בעיקר את הספה...
 

nekrophile

New member
תודה

השטח שבניתי לו הוא די גדול אז אני שם לו גם קערה וגם בקבוק, הוא מעדיף את הקערה ככה שאם אני שומע אותו שותה מהבקבוק אני יודע שצריך להחליף לו מים :)
וקניתי לו היום מצע כזה, בדיוק אני בדרכי לשים לו אותו. תודה לך :)
 
למעלה