נפגעות תקיפה מינית ואומנויות לחימה.

דוד, אל תעצבן אותי. אתה יודע שזה

ייגמר בבכי. ראשית, מאיפה הייתי אמורה לדעת שקראת לכל מיני אנשים זרים להיכנס לפה? שנית, מאיפה אני אמורה לדעת שטריגר הוא המונח להזהיר אנשים מפני מעורר זכרונות טראומטיים? ושלישית אם שימוש ב"שוס הסטרי" הוא טריגר, אז מה לא טריגר?
 
../images/Emo7.gif../images/Emo7.gif../images/Emo7.gif מה לא טריגר? האמת, לא יוד

לא יודע... כשטל התחיל את הדיון הזה, נכנסתי לפורום נפגעי/ות תקיפה מינית, לראות אם מישהו שם דיבר על אמנות לחימה, להגנה עצמית או לשיקום. באותה הזדמנות, הזמנתי שניים מהמנהלים שם להצטרף לדיון אצלנו, ולספר עליו אצלם. הם עשו זאת, אבל הנושא לא פתח דיון שם, ורק פניקס ועכבר כתום הצטרפו לדיון כאן. אני לא יודע כמה מהם קראו את הדיון כאן, בלי להשתתף. אני מקוה שהרבה. (הבהרה: אני לא כותב את הדברים האלה רק בשביל מיתר נדיר, אלא בשביל כולם!) מה שאצלנו נראה כמו אמירה רגילה לגמרי, פוגעת אצלם בעצב חשוף לגמרי. כמו חייל שעבר הלם קרב, שדבר תמים כמו ילד שמחזיק אקדח-צעצוע יכול להחזיר אותו לטראומה שפשוט אין לו כלים נפשיים להתמודד איתה, כך נפגעי תקיפה מינית: ברגע התקיפה נקבעים בזיכרון כל מיני פרטים, החל בדברים שאמר/ה התוקף/ת, עבור דרך פרטים שונים במקום הפיזי בו קרתה התקיפה, ועד השיר שהתנגן ברדיו באותו זמן. והזיכרון הזה כואב, כמו קידוח בשן, לתוך העצב, בלי הרדמה. הם מכירים את הנושא ורגילים להיזהר בו, כמו שאנחנו התרגלנו לעצור דיונים על "המורה שלי יותר טוב", או "מורה X הוא רמאי". אבל אנחנו עוצרים דיונים כאלה כי נמאס לנו, והם עוצרים אותם כי זה כואב. אצלנו זה לא אצלם. אנחנו לא אמורים להתנהג לפי הכללים שלהם, אלא לפי הכללים שאחת המנהלות של הפורום הזה כתבה
... מיתר נדיר היא לא היחידה שהרימה גבה כשראתה את ההודעות על הטריגר. אבל אחרי שנכנסתי לפורום שלהם, וקראתי חלק מההודעות, אני מבין יותר טוב כמה הם רגישים, ולמה הם מנסים להזהיר אחד-את-השני.
 
%13 מהנשים בישראל סבלו מאלימות במשפ

מתוך "הארץ": %13 מהנשים בישראל סבלו מאלימות במשפחה סקר של אונ´ חיפה: %30 מהציבור רואים באלימות עניין משפחתי פרטי, שאינו מצדיק פירוק המשפחה %13 מהנשים בישראל סבלו מאלימות במשפחה, ו-%7.6 מהן סבלו מאלימות מינית מצד בן זוגן - כך עולה מסקר של אוניברסיטת חיפה שנעשה אשתקד ביוזמת משרד העבודה והרווחה. נתוני הסקר פורסמו אתמול (ראשון), לקראת יום האלימות במשפחה הבינלאומי שיצוין מחר. המדגם כלל 2,841 נשים ו-510 גברים מיישובים שונים בארץ. %5.8 ממשתתפות הסקר דיווחו על מקרי אלימות בשנה האחרונה, ו-%5 מהן על אלימות מינית בשנה האחרונה. מנתונים אלו עולה כי כ-141 אלף נשים בישראל נפגעו בשנה האחרונה מאלימות במשפחה. קשר ברור בין אלימות לאבטלה המחקר זיהה כמה גורמים המשפיעים על שיעור האלימות במשפחה. לדברי הפרופ´ צבי איזיקוביץ´, אחד ממנהלי המחקר, הנתונים מראים קשר ברור בין אבטלה ומצב סוציו-אקונומי ככלל לבין אלימות. עקב כך, הוא חושש מהחמרה באלימות במשפחה בישראל. האלימות רווחות במיוחד גם בקרב בני זוג השוהים בצוותא זמן רב בשטח מחיה מצומצם. כן התברר כי נשים המנהלות מערכת יחסים זוגית ללא נישואין סובלות מאלימות רבה יותר מנשים נשואות. לנשים מוכות יש ייצוג יתר ברור במגזר הלא יהודי. ייצוג יתר ניתן למצוא גם בקרב בעלות השכלה נמוכה וילידות הארץ, בקרב נשים שאינן עובדות מחוץ לביתן, ובקרב נשים וגברים שבבית הוריהם היתה אלימות. אלימות רווחת גם במשפחות צעירות הנזקקות גם להשלמת הכנסה, ובתנאי צפיפות דיור גבוהה מהממוצא. אלימות בים בפעילות עבריינית, רווחת גם אצל גברים המעו שתיינות וצריכת סמים. %23 מצדיקים אלימות נגד אשה בוגדת %50 אחוז מהנשים דיווחו על תוקפנות מילולית והתעללות רגשית בשנה האחרונה; %16 מהנשים דיווחו על תוקפנות מילולית תכופה בשנה האחרונה; %6 מהנשים דיווחו על איומים בתקיפה פיסית חמורה בשנה האחרונה; ו-%2 דיווחו על איומים ברצח. לדברי שר העבודה והרווחה שלמה בניזרי, חלק מהנתונים מוכיחים שהבעל רואה את האישה כחפץ או ככלי שרת בידיו. ואכן, לפי הסקר %17.7 מהגברים דרשו מנשותיהם לדווח להם על צעדיהן; %18 מהגברים ניסו למנוע מנשותיהם לדבר עם גברים אחרים; %5.7 מהגברים מנעו מנשותיהם מידע כספי; ו-%4.5 מהגברים ניסו למנוע מנשותיהם לקיים קשרים עם בני משפחה וחברים. ככלל, לפחות גילוי אחד של שליטה%31 מהנשים דיווחו ע במידה בינונית או גבוהה מצד בעליהן. המחקר גם מעלה כי שוררת מידה מסוימת של לגיטימציה לאלימות מצד גברים ונשים כאחד. כמחצית מהגברים והנשים בסקר מטילים את האחריות לאלימות על שני בני הזוג, ולא על הצד האלים בלבד. כ-%30 מהנשים ומהגברים כאחד רואים באלימות עניין משפחתי פרטי, וסבורים שאינה סיבה מספקת לפירוק המשפחה. כ-%30 אחוז מהגברים ו-%23 אחוז מהנשים הצדיקו אלימות נגד אשה תוקפנית; %23 אחוז מהגברים והנשים כאחד הצדיקו אלימות נגד אשה בוגדת; %15.8 מהגברים ו-%13.5 מהנשים הצדיקו אלימות נגד אשה המעליבה ומגדפת; כ-%15 מהגברים ומהנשים הצדיקו אלימות נגד אשה המזניחה את ילדיה. ו-%14.9 ו-%13 מהנשים הצדיקו אלימות כלפי אשה ש"עושה מה שהיא רוצה".
 
למעלה