נפגעות תקיפה מינית ואומנויות לחימה.

ככה אני, בן אדם עוין.

אבל גם בגלל שזרקת לעברי איזה האשמה עלומה של חוסר נימוס, בלי להסביר.
 

P h e n i x

New member
במקרים מסויימים

תקיפה מינית כל כך מזעזעת את הקורבן שברגע הראשון הוא פשוט משתתק וקופא. לכן טוב שעשיתם פה הפרדה בין למידה אחרי התקיפה לבין למידה לפני כי באמת, לדעתי, אלו שני דברים שונים. ראיתי שנתת כאן כמה דוגמאות לכאן ולכאן, לי זכור מקרה שמישהי הצליחה להבריח אנס בכך שהחזירה לו - היא לא איבדה את העשתונות. לי זה ניראה מאוד קשה כאשר מונחת עליי יד, גם מתוך חיבה, לפעמים הפחד משתק כל כך. אז אתה צודק, בעיקרון - אבל באמת כל עניין לגופו.
 

קרוקדיל

New member
נראה לי ששמעתי פעם משהו

אם אני לא טועה פעם שמעתי שניסו לאנוס את יעל ערד והאנס יצא בשן ועין אני לא יודע אם זה נכון או לא (מי בכלל ירצה לאנוס את אלופת ישראל?)
 
הסיפור שאני שמעתי היה כשיעל ארד

היתה בכיתה ו´, וילד מהכיתה הציק לה. אחרי שהוא התעורר, הוא לא ניסה להציק לה שוב. מאותו כיוון, שתי נשים מקיבוץ בית גוברין תפסו טרמפ עם שני גברים שניסו לאנוס אותן. אחת מהשתים היתה חגורה שחורה בג´ודו. הן הגיעו למשטרה להתלונן על נסיון לאונס, וסיפרו לשוטרים ש"האנסים בבגאז´"...
אבל, כמו שכבר כתבתי, אלה לא המקרים הנפוצים. על המקרים הרגילים לא קוראים בעיתונים.
 

P h e n i x

New member
תפתח עיתון

אם אני אביא לך כתבות מהשבוע שעבר אתה תזדעזע. ויש עוד מלא שלא כתוב עלייהם כי לרוב לא מגישים בכלל תלונה.. אבל מה שנכון הוא שבאמת המקרים האלו ממש לא נפוצים על נשים שהותקפו וכיסחו את התוקף.
 

p o l i

New member
לדעתי זה גם תלוי בגיל

למדתי ג´ו ג´טסו בכיתה ג-ד ותחילת ה וכמה חודשים אחרי שהפסקתי מישהו נכנס לחדר מדרגות של הבניין שלי אחרי שהוא עקב אחרי כמה רחובות ו... (אתם יודעים...) ובמקום לעשות לו איזה תרגיל או משהו בסגנון פשוט ברחתי. אני בטוחה (לפחות מקווה) שאם היום חס וחלילה משהו כזה היה קורה לי אחרי שנה שחזרתי ללמוד הוא לא יצא מזה בכזו קלות אלא באמבולנס
 
המעשה שעשית נכון גם לאלופים

אין כל בושה בבריחה. מי שאין לו מושג באמנויות לחימה עשוי למצוא את עצמו במצב של קפיאה מרוב פחד. מי שמתאמן כל החיים שלו שלא יתבייש גם לנצל את כישורי הריצה שלו. הרבה יותר מכובד מאשר להיגרר למלחמה מיותרת מול אנס או פורץ שאין לנו מושג מה כישוריו ועד כמה הוא מטורף. או אולי אם הוא חמוש ומזויין ברימון ורוצה להתאבד. אז אני מנצל כאן את ההודעה הקצרה שלך ומודיע בפה מלא שאני שמח שאני מתאמן כל יום בריצות מהירות. ואני בהחלט אנצל את זה לפני שאתנפל על מישהו עם איזה טכניקה מדהימה של קרב. לחילופין אם אין לי ברירה והבריחה לא תעזור אז בוודאי שאנצל את כל כישורי (לא היום... עדיין כואב לי מאד) ואשתדל להוציא את היריב מכלל פעולה.
 
לדעתי, ההפרש בגודל ובמשקל לא

היה משאיר לך הרבה סיכוי, אילו היית נלחמת. טוב עשית שברחת
 
לא שאני רוצה לחזור על עצמי אבל...

איך שלהב קטן וחד משנה את חוסר האיזון בין המאסות ?!...
 
יובל נחמקין מלמד בעיקר לחימה עם ונג

ונגד סכין (וגם דברים נוספים, תקן אותי אם אני טועה). אני מסכים עם יובל בקשר ליכולת של סכין לנטרל את יתרון הגודל, אבל לא הייתי רוצה לראות ילדים/ות בכיתה ג´-ד´ מסתובבים עם סכינים להגנה עצמית...
 

P h e n i x

New member
אבל..

הגודל שלו יכול לגרום לסכין לעבור לידיים שלו ואז להפוך את ההגנה שלנו לסכנה יותר גדולה - לא?
 

nitzano

New member
בידיים מיומנות

סכין היא כלי נשק מעולה .אך ללא אימון נאות , את בהחלט צודקת. המרוה שלי תמיד נהג לציין כי שימוש בנשק בו אינני מיומן עלול רק להחמיר המצב ,ע"כ אנו מציעים אימון לפני השימוש .
 
אפשר להסביר את זה !

סכין היא הנשק המרכזי הנלמדת בבית סיפרנו ובשיטתנו. הגם שמבקביל לסכין, יש הרבה מאוד יד ריקה ונשק נוסף, הסכין היא ללא ספק לב השיטה. כל נשק - לרבות יד ריקה מצריך מיומנות שהעדרותה עלולה לשמש כחרב פיפיות ולחזור ולפגוע בנו עצמנו. לפיכך: יש ללמוד. וסכין ביד מיומנת (ואפילו קטנה וחלשה) היא נשק נוראי המאפשר להתמודד בהצלחה עם החזק והאגרסיבי שבתוקפים. סכין: קל לשאת, קל לתרץ (בכינסה לקניון וכד´) מדוע יש עלינו אולר קטן ותמים, קל ללמוד להשתמש ... והיא מצילה חיים ...
 
הסבר לפיניקס

הנחת העבודה שלנו צריכה להיות שגבר ממוצע חזק בהרבה מאשה ממוצעת,אם נוסיף לזה שתוקף נהנה מיתרון של הפתעה ויזמה,וכן שבדר"כ החינוך והרקע של בנות פחות אגרסיבי משל בנים, דבר המביא לנחיתות גדולה בסיטואציה של תקיפה. ע"מ ללמד להתגונן ביעילות יש ללמד שני דברים עיקריים.. א:קודם כל הלך מחשבה נכון-הנכונות להלחם ע"מ להתגונן וכן מידה מסוימת של אגרסיה,ללא הלך מחשבה זה גם נשק בידי המתגוננת יהיה חסר ערך אם לא תהיה לה נכונות להשתמש בו. ב: לגבי עניין הסכין,אני אוהב להשתמש באנלוגיה של חתול מול כלב גם כלב גדול נרתע לעיתים קרובות להתעמת עם חתול רחוב וזאת משום שלחתול יש attitude [סומר נוהם ומוכן להלחם] ולא פחות חשוב יש עליו 16 סכינים קטנות[ציפורניים] ועוד לא ספרתי את השיניים.. כנ"ל לגבי "חימוש" בחורות בסכין..אנו בעצם נותנים לה כלי משווה לפצות על נחיתות בגודל ובמשקל ובכח, שימוש בסכין אינו דורש כח אלא רק מיומנות, וזאת קל ללמד. לגבי attitude זה כבר יותר מסובך אך אם היא הגיעה אלינו ללמוד אז אנו מניחים שלפחות רצון יש. ההנחה שכלי הנשק עשוי להיות מופנה אלינו היא בעיניי מוטעית וזאת משום שבידיים הנכונות אי אפשר להוציא מהן סכין[תנסו לתפוס ביד להב מאד חד..] וכן מי שם לידינו שהתוקפן שכבר ביצע תקיפה מה ימנע ממנו לפגוע בקורבן במידה כזאת שלא תוכל להעיד נגדו.. אני מעדיף שיזמה תהיה בידי המותקף\ת ולא לסמוך על רחמיו של התוקף שמימלא בספק אם קיימים בעצם זה שהוא ביצע את התקיפה. אני מקווה שזה עונה על שאלתך. גיא.
 

idv

New member
לא חייבים לתפוס את הלהב

אפשר לנסות לתפוס לו את היד ולהגיע לבריח על מפרק כף היד ובדרך זו לשחרר את הסכין ממנו
 
למעלה