נפגעות תקיפה מינית ואומנויות לחימה.

orii

New member
המשך

יש איזון מאוד עדין (אם ביכלל) בין מוכנות שבעצם צריכה להיות תמיד ברמה זו או אחרת לבין מוכנות יתר - פארנויה שעלולה לגרום לנזקים חמורים. מוכנות יתר כזו מאפינת בעצם את הקורבנות (פוסט-טראומה). וכמו שהאורחת כותבת יש מצבים שבהם אין אפשרות להיות מוכן בהם (כמו הדוגמא של הילד מול אביו).
 

P h e n i x

New member
אבל

כח צבאי לרוב מתנחם מהעובדה שהוא לבד. נפגעי/ות לרוב נמצאים לבד בתחושת חרדה... זה לא ממש השוואה טובה.
 
הדוגמא התייחסה לאמנויות לחימה,

ככלי להתמודדות עם מצבים משתנים. צבא נלחם בקנה מידה גדול, אמני לחימה נלחמים בקנה-מידה קטן. אנחנו רגילים (בפורום הזה) לעשות השוואות בין לחימה אחד-על-אחד לכל מיני מצבים אחרים, שגם בהם צריך את אותן התכונות: יציבות, זריזות, נחישות, החלטה מהירה...
 

Erunaamo

New member
אלימות פסיכולוגית:

עד כמה שזה יישמע מוזר, לרוב התוקפים הם אנשים מעורערים בנפשם. גם אם זה לא גלוי כלפי חוץ, אפילו אחרי שנים של היכרות, זה קיים. לכן, אם לדעת להשתמש נכון באלימות פסיכולוגית נגד התוקף עצמו - הוא זה שיימצא את עצמו יושב מכורבל בתוך עצמו, בפינה, הלום, בלי לדעת מה לעשות. אדם שאיבד את עצמו. אבל זה על תקן הבנתי הדלה. לאו דווקא נכון, אבל זה מה שנראה לי מתאים.
 

neko

New member
פסיכוזות

דווקא בגלל שהם מעורערים בנפשם, יכול להיות שמנגנוני הפחד שלהם לא יפעלו, והם עלולים אפילו להתעצבן מהניסיון הזה... אנשים בעלי בעיות נפשיות כאלה יכולים אפילו לאבד תחושה ולא להרגיש כלום (נפוץ אצל נרקומנים).
 
אוף, מה פתאום?

מאיפה הנתון הזה שרוב האנסים הם מעורערים בנפשם? אלא אם כן אתה מגדיר רוע לב וחוסר רגישות כמחלת נפש, אז רוב האנסים הם בפרוש בתוך גבול השפיות. רובם מתפקדים בצורה סבירה בחיי היומיום שלהם, ולעיתים תכופות הם אפילו לא מגדירים את מעשיהם כאונס, אלא מסבירים בשיא הרצינות שהבחורה רצתה את זה, למרות שהתנגדה.
 
תחושת בטן שלי אומרת שבמקרה הזה

אתה סתם עושה ניסוי מחשבה. כן, זה נכון מה שאתה אומר, הכל יכול להיות, אבל הסבירות לכך יורדת לדעתי בצורה דראסטית. האם שמעת אי פעם על מקרה שבו בחורה שהיה לה וותק באומנויות לחימה שנאנסה? (שאלה עובדתית רצינית) כמו כן, בגלל אפקט הגברת הבטחון העצמי של אומנויות הלחימה, אלימות פסיכולוגית תהיה הרבה פחות יעילה.
 
כן. לשאלה על ותיקה שנאנסה

דוד (אאז"נ) סיפר פעם על מדריכת קרב מגע בצה"ל שנאנסה. או שלא לכך התכוונת ב"היה לה וותק באומנויות לחימה"? הדבר שתמיד הטריד אותי בהגברת ביטחון עצמי - בטחון עצמי מופרז. זוכר שקראתי סיפורים (אולי בעיתון?) על זקנים שבעקבות ריבוי מעשי שוד (בעיקר של קצבאות) החליטו ללמוד אמנויות לחימה ולהתנגד לשודדים בכוח. חלקם אושפזו לאחר מעשה בבי"ח, השודדים יצאו ללא פגע.
 
לא יודעת, איזה וותק היה לה?

והאם היה מדובר באנס שהיה מוכר לה? לגבי הבטחון העצמי, אמרתי שזה טוב נגד אלימות פסיכולוגית, נכון?
 
אם אני זוכר נכון, חגורה שחורה בקרב-

מגע, וזה חוץ מקורס מדריכי קרב-מגע צה"לי.
 

P h e n i x

New member
טריגר למעלה!

שוס היסטרי? אני לא יודעת אם אני הייתי משתמשת במונח הזה.
 
מהו טריגר

מתוך פורום נפגעי/ות תקיפה מינית: "טריגר הוא מתג בלועזית והכונה היא שטריגר זה כל דבר שמזכיר את התקיפה, את התקופה של התקיפה, את הסיטואצייה עצמה, וכל דבר שקשור אליה, וגורם להרגשה רעה, פלאשבקים <בלועזית הבטה לאחור, להזכר במה שקרה ולחוות את זה קצת מחדש>, וזה יכול להיות באמת כל דבר, תמונה, חפץ, מילה, שיר, מנגינה, ולכן חשוב מאד בפורום שלנו לכתוב "טריגר" בכותרת אם יש סיכוי שהתוכן יגרום לטריגר. הסיבות הן כמובן למנוע עוגמת נפש מיותרת מחברי הפורום."
 
נו, ו...?

אז את לא היית משתמשת בביטוי הזה. מן הסתם יש עוד הרבה ביטויים שלי שלא היית משתמשת בהם. האם את רוצה לתרום לעניין איזו הארה יותר מפורטת?
 
ההודעה נועדה להזהיר חברים מפורום

נפגעי/ות תקיפה מינית, שאולי יבואו לקרוא. בפורום שלהם הובא לינק לדיון הזה. בגלל מבנה הדיון, רוב האזהרות לא כל-כך יעילות...
 

P h e n i x

New member
האזהרות מאוד יעילות

כי הן מראות לחברי הפורום שלי שבוודאי כבר מציצים כאן מאילו הודעות עלייהם "להיזהר" ולשקול האם לקרוא וכל אחד לפי מצב רוחו והבנתו האישית יחליט על דעת עצמו, תוך כדי הידיעה שאכן בתוך ההודעה ישנו איזה סיכון.
 
בגלל מבנה הדיון כאן, לפעמים את משאי

משאירה אזהרה, שמופיעה בדף-הפורום שבע-שמונה שורות מתחת להודעה אליה את מתייחסת. גם קשה לזהות לאיזו הודעה התכוונת, וגם לפעמים לא רואים בזמן...
 
למעלה