שיטות לחימה עם מנטליות של כת

נראה לי שאתה חוזר על דברים שאמרתי

כתבתי על הבדלים בדרישות ממורה אצל מבוגרים מול ילדים ונוער: "כשמדובר באנשים בוגרים ובמורה שמעשן אבל לא לא במהלך האימון, אני גם לא חושב שזו בעיה חמורה מצד המתאמנים. אבל כשציבור המתאמנים כולל נוער (שלא לדבר על ילדים) ושהפסקת הסיגריה מתבצעת במהלך האימון ושיש שם לחץ קבוצתי מצד חברי הקבוצה ומצד ראש הקבוצה (המדריך) לעשן, לשם אני לא אשלח את הילד שלי" והוספתי שהאימונים אצל המורה הזה כפי שמתואר בדיון כאן ע"י אנשים שאומרים שהיו תלמידים שלו, נראים כאימונים פיסיים ולא רגועים (כלומר יותר דומים ל"מואי תאי או BJJ"): "אמנם ישנן אמנויות לחימה שאינן מהוות פעילות גופנית משמעותית, אבל אם נתרכז בשיטה שעליה מדובר בדיון כאן, אזי שם עפ"י מה שמתואר בהחלט יש עומסים פיסיים, ולכן הפסקת סיגריה באמצע האימון היא ממש לא לעניין לדעתי"
 

floppy disk

New member
למה אתה מסתייג כל כך מהר מעמדות

לגיטימיות? אני רוצה לדעת באיזו אומנות לחימה לא דוגלים בשיפור עצמי? כי אם יש קונג פו שיטה הסיגריה שבה מנסים להרוס לעצמך את הריאות ולקצר לעצמך את החיים אני רוצה לשמוע עליה.
 
ההסתייגות היא לצורך ההתמקדות בעיקר

אני אישית לא סובל סיגריות, לא אצל ילדים ונוער ולא אצל מבוגרים. לא באמצע אימון, לא לפני אימון או אחריו ולא בשום זמן. העניין הוא שאני לא רוצה להפוך את הדיון כאן לדיון בעד או נגד סיגריות, אלא להתמקד בעיקר שהוא ההשפעה שיש למורה (כל מורה) על תלמידיו, בפרט אם חלקם בני נוער, והלחץ החברתי המופעל עליהם לעשן גם כשכולם "מעשנים ביחד", ועוד באמצע אימון פיסי.
 

Tonjin

New member
רן, אני שואל שוב, כי קבלתי רק חצי

תשובה, שעל פניו היא הגיונית וברורה אבל בכל-זאת מעלה יותר שאלות מתשובות: מה ההבדל הגדול (אם קיים) בין סיגרייה באמצע אימון לבין סיגרייה בהתחלתו או סופו?
 
דעתי על עניין הסיגריות באימון

קודם כל אני רוצה לומר שבעיני כל סיגריה היא מיותרת. את עניין הסיגריה באמצע האימון אני אחלק לשני חלקים: מהבחינה הפיסית ומהבחינה הערכית. מהבחינה הפיסית, לדעתי סיגריה באמצע אימון פיסי זה דבר מאוד בעייתי בגלל שהגוף נזקק לחמצן בגלל העומסים שהוא עבר במחצית הראשונה של האימון, ובגלל שיש עוד מחצית שלמה של אימון פיסי לפניו. סיגריה בתחילת האימון היא גם לא טובה מאותן סיבות, וסיגריה אחרי האימון נראית לי הדבר הכי דבילי לעשות, אבל אם כבר לעשן, אז אחרי אימון ולא לפניו או במהלכו, שאז הגוף תצרוכת החמצן של הגוף עולה, והרעלים שיש בסיגריה עלולים להיות קטלניים לדעתי. מהבחינה הערכית המצב שתואר הוא הכי מכעיס אותי. מילא שהמורה רוצה לעשן דווקא באמצע אימון (הוא לא מסוגל להמתין עד סוף האימון?? הוא לא יכול לעשן אחת לפני האימון ואחת אחריו, באוטו בדרך הביתה?). מילא שהוא עושה הפסקה לטובת העניין. הבעייתיות הגדולה שאני רואה בעניין הזה הוא שהוא מארגן את כל הקבוצה שלו לעשן ביחד. מילא אם כל הקבוצה שלו היתה מורכבת מאנשים בגירים, אבל חלקה מורכב מבני נוער, ועידוד העישון הזה ע"י לחץ חברתי הוא הדבר שהכי מכעיס אותי. זו הפעם הראשונה שאני שומע על מקרה שמורה לפעילות ספורטיבית מאומצת עושה הפסקת סיגריה באמצע כל אימון ומעודד את כל התלמידים להצטרף. רן.
 

bmt29

New member
אפרופו סיגריות...

איך מתקדמת תוכנית הגמילה שלך? JB
 

bmt29

New member
מאוד לא מעודכן...

אני זוכר בזמנו הודעות עצבניות של "אני כבר 7 שעות בלי סיגרייה... ארררר" המממ אז? JB
 

אריארי

New member
שומראש

גם אני עזבתי את אותו מורה משום שלא הייתי מרוצה ממה שקורה אצלו. זה היה מזמן (לפני איזה שמונה שנים) וגם אז רוב הטענות שלך היו נכונות. אבל... - הוא הדגים הרבה ותמיד הסכים להדגים שוב כשביקשתי ממנו. - הוא זז ממש יפה וניכר שהבנאדם התאמן שנים רבות. גם עכשיו, אחרי כחמש שנות אימונים בשיטה אחרת ועוד כמה שנים בשיטות שונות, ראיתי מעט מאד אנשים שאיכות התנועה שלהם משתווה לזו של אותו מורה. - הטכניקה אולי לא סופר יעילה ולבנאדם יש קונספציה מאד משונה לאיך מתנהל קרב אמיתי, אבל שיטת האימון בונה גוף וקוארדינציה שמאד מתאימים לאמנויות לחימה. אני בטוח שאחרי שש שני אצל אותו מורה תוכל בקלות לסגל לעצמך טכניקה אחרת ולהתקדם מהר מאד בכל א"ל שתבחר. לא בזבזת את זמנך. - הסיפורים שאותו מורה מספר מופרכים ומלאי סתירות במידה כזו שגורמת לי לחשוב שמדובר בבוחן מציאות רעוע ובדמיון מאד מפותח ולא באיזו מזימה אפלה להפוך למנהיג כת. - תופעת האדרתה של אמנות הלחימה שלך והאמונה כי היא הטכניקה הטובה ביותר ביקום רווחת בקרב אמני לחימה רבים מאמנויות לחימה שונות (אל תרביצו לי BJJ אני יודע שאתם יותר חזקים, איה איה). אולי אמונה זו הופכת את מי שמחזיק בה ללוחם טוב יותר בלי קשר להיותה נכונה או לא. אני מבין שאתה מרגיש חרא אם זה שבנאדם שבטחת בו והערצת אותו שיקר לך, אבל אני גם בטוח שגם אתה וגם שאר תלמדיו רכשתם אצל אותו מורה מיומנויות כלליות רבות שיועילו לכם מאד גם אם תבחרו לעבור לאמנות לחימה אחרת. התחושה המחורבנת שמישהו שיקר לך אולי מוצדקת אבל את תרגיש שבזבזת שש שנים, זה פשוט לא נכון.
 

שמוראש

New member
אין לי חרטות

בכלל לגבי בחירות שעשיתי בחיים, בטח שבפרט לא על אימונים קשים מאוד שהעברתי את עצמי. אבל... אחדד מעט את דבריי: גם אם היה אותו מורה מלמד טכניקה קבילה והגיונית (ויסלחו לי כל אלה הטוענים כי אין מדד אבסולוטי ליכולתה של של טכניקה על-פני זו או אחרת - אך נניח שכרגע אני מתייחס ליעילות בקרב כאבן בוחןובדיקת יעילות זו היות והיומרה היא שזו הטכניקה הכי יעילה) עדיין השקרים שסיפר והצורה בה הוא מתנהג עם תלמידיו הם עילה מספקת לשלול ממנו כל אפשרות להמשיך זאת. (לדעתי הצנועה בלבד). בנוגע ל"בונה גוף": הסיבה היחידה שאני נשמרתי "יחסית" בריא במהלך האימונים האלה היא שהתאמנתי קודם לכן באקרובטיקה ושיחקתי כדורסל מספיק כדי להכיר את בגוף שלי ואת גבולותיו ויצאתי ב"זול" יחסית "רק" עם דלקות כתפיים כרוניות כתוצאה מעומס יתר. אחרים בקבוצה נשארו עם בעיות בברכיים, באגן, במפרקים, מכיוון שבמקום ללתת לאיברים הפגועים לנוח, היה אומר למרוח משחה "סינית" של שני שקל שקונים כדי לפתוח את הסינוסים, ולהמשיך לעבוד. בתור מי שעבר את (רוב) אחד המסלולים הקשים בצבא, אני יודע מה זה להעמיד את הגוף בעומסים (גם בצורה לא מבוקרת) ומתי צריך לתת לנוח - ומתי העבודה היא עבודה שבונה את הגוף ומתי היא עבודה ששוחקת. אני יצאתי בהחלט מורווח מאימוניי הרבים, אבל זאת למרות המורה, לא בזכותו. בזכות אימונים. אני עדיין מאמין שכדי להתקדם במשהו צריך להתאמן קשה, וכן רכשתי יכולת ללמוד טכניקה יחסית במהירות, אבל שוב, זאת אף על פי שלמדתי אצלו ולא שהוא הראה לי את הדרך הנכונה. עם זאת כפי שאמרתי, אין לי חרטות, וזה בעיקר שככה אני אוהב לחיות את חיי, בלהסתכל על עכשיו וקצת קדימה. אם לבנות את הגוף עדיף חודשיים מכון כושר, יוגה ושחייה על פני שנתיים אצל ****. אגב אני לא זוכר לאמרתי שבזבזתי את זמני, אבל זה לא אומר שהייתי רוצה על מצפוני שמישהו יתחיל מסכת כזאת מההתחלה.
 

אריארי

New member
אני זוכר את המשחה הסינית...

ובזמני היה גם שומן כבש אותו היו מורחים על עצמם באדיקות התלמידים המתקדמים והריח היה קשה מנשוא. וגם אני לא הייתי שולח את ידידיי להתאמן אצל אותו מורה. היה לי חשוב להדגיש את עניין בזבוז הזמן לא רק בשבילך אלא גם בשביל תלמידים אחרים שלו שבטח קוראים בפורום הזה ושחלקם עדיין צעירים ועלולים לחוות תהליך התפקחות כואב יותר.
 
למעלה