סאשה "קונג פו" סכנה!!!

amir_aikido

New member
נהפוך את האתגר, הוכח התאמה לאייקידו

טונג'ין לא ישיב לך כיצד לשפר בעיטת מאי-גרי, וגם אני לא. מסיבה אחת פשוטה ביותר - הבעיטה הזו מהווה אלמנט שולי לכל היותר באמנויות שאנו לומדים. אילו ביקשת ממנו להסביר לך כיצד לבצע טכניקת אייקידו נכון, סביר להניח שהוא היה יודע להסביר לך זאת. אפילו שלא ברור לי כיצד ניתן לתת הסבר ברור לתנועות בכתב. אלא, שאתה שואל על טכניקת קראטה, והוא, מה לעשות, לומד אייקידו. בהתאם, תשובתי לכיצד לשפר בעיטת מאי-גרי, תהיה לשלוח את התלמיד ללמוד קראטה או טקוואנדו אצל מורה שאני מעריך את הבנתו, ולא ללמד אותו בעצמי חומר שלא העמקתי בו די (למרות שלמדתי פעם מעט טקוואנדו, לא הגעתי קרוב לרמה שמתאימה להוראה באמנות זו). אגב, גם הסבר שאיננו מבוסס על קניזיולוגיה ופזיולוגיה, אלא על קי ואנרגיה מהסוג שנשמע מופרך בכתב, הוא הסבר ראוי ומועיל מאוד לפעמים. ואת זה אומר אדם שלא מעריך בד"כ את הגישה המטאפיזית, אך מופתע לגלות מחדש כל פעם כיצד הסברים מטאפיזיים, ברמה של "דמיין כל תנועה לפני הביצוע כך שתחוש דז'ה וו במהלך הביצוע" או "תחשוב על עגול", יכולים לשפר את הטכניקה שלו (כשאחד התלמידים היותר ותיקים ממני מחליף את המורה ומלמד בגישה כזו), אגב, נסה לערוך ניתוח קנזיולוגי לתנועה "פשוטה מאוד יחסית" במונחים של אייקידו: גלגול לפנים, שלא לדבר על טכניקה בסיס למתחילים כמו "אורה וואזה סוטו אירימי נאגה" מתפיסת יד מקבילה לפנים, או ל"טנקן שיהו-נאגה" מתפיסת יד לפנים עם תנועה (
על הקללות ביפנית, לא מכיר שם עיברי לטכניקות, ואלו טכניקות מאוד פשוטה באייקידו למרות שיש לה הרבה ואריציות שונות מבחינת התנועה). אם אתה מכיר את הטכניקות הללו, אתה יודע שברמת הבסיס למתחילים (שתיהן שייכות לקבוצת הטכניקות הראשונות שנלמדות אצלנו), הטכניקות הללו מורכבות ממספר תנועות גדול יחסית, כולל שניים או שלושה צעדים (למתחילים, בתלות בגובה היחסי בין המבצעים ובסגנון), תנועות של כל הגוף ותנועות של הזרועות. המורכבות של התנועה כאן גבוהה מאוד, ופירוק של התנועה למרכיביה לא בהכרח ייצג נכונה את השלם (כמהנדס בהכשרתי אני יכול להעיד שזו נקודה שתמיד בעייתית בניתוחים הנדסיים למניהם - הרגע בו לא ניתן יותר לפרק בעיה למרכיבים נפרדים). אמיר
 

amir_aikido

New member
כמה הבהרות להסתייגותי

יש לי שתי הבהרות קטנות להודעה שלי לעיל: ראיתי בעבר תוכנית טלביזיה שבה מדענים ניסו לנתח את הרכב התנועה של אמן לחימה. התברר שעל מנת לעשות ניתוח משמעותי לטכניקה בודדת נדרשים משאבים רבים, ברמה שהיא בלתי סבירה לחלוטין לצפות מכל מי שאיננו מדען שמנסה לנתח תנועה. דובר על צילום ממספר מצלמות גדול של הרבה חזרות של אותה תנועה, כשאמן הלחימה חוזר על התנועה לבדו. וכאשר אוסף גדול של ציינים מונחים על נקודות שונות על גופו. כל הצילומים הללו עובדו על ידי קבוצת תוכנות שפותחו כנראה במיוחד לשם כך, והכילו אוסף של מידע פזיולוגי מכובד, בשילוב עם עיבוד תנועה מתקדם. וגם החוקרים שביצעו את הניסוי התייחסו לכך שהם צריכים מספר נבדקים גדול על מנת להגיע לתוצאות ברות משמעות. טכניקות אייקידו מתבצעות עם בן-זוג, האפקט המנטלי גורם לכך שההתנהגות של בן-הזוג איננה זהה אפילו בתרגולים עוקבים, ובמהלך סידרה של 5 עד 10 ביצועים ההבדל יהיה משמעותי ועשוי לקרוא לשינוי קל בטכניקה מצד מתרגל מתקדם. כתוצאה, על ניתוח אמיתי של טכניקה בודדת ניתן להוציא דוקטורט.,אזכיר, כי באמנויות רבות (כמו אייקידו) יש אוסף גדול מאוד של טכניקות ווריאציות שונות בהרכבן התנועתי. במידה כזו שהצפיה לבצע לאמנות שלמה ניתוח על בסיס קניזיולוגיה איננו מעשי כלל. גם אילו היינו מצלחים בכך, הרי בסופו של הניתוח התיאורטי, אנו כמובן נדרשים לנצל את תוצאותיו על מנת לתקן את התנועה של מתאמנים שונים - וכאן היה עלינו לחזור למונחים פשוטים שמובנים לכל אדם. אין בכוונתי לרמוז שאין מקום ללימוד מדוייק של כל תנועה במהלך טכניקה, החל בתנועה הגסה ועד לכיוון האצבעות בכל שלב שהוא. להיפך, זהו תחום שאני משפר באופן שוטף באופן מודרך ושיטתי. אלא שאת ההבנה שלי אני מבסס על הבנה פזיולוגית אינטואיטיבית ברובה מבלי לשבת ולבצע ניתוח מתודי בשיטה מדעית לכל שבר תנועה של כל תלמיד. אמיר
 

חן M

New member
אתן לך מענה רציני לשאלתך

איני יודע מה זה אי צ'ואן כי אני לא מתאמן בשיטה שמדברים על זה... אשמח לדעת... אך בלי שום קשר לשאלתך המתבקשת מהי יציבה ומה הקשרה לאומנות לחימה?? יציבה זה סך היחסים בין חלקי הגוף השונים והאופן בו הם מתארגנים האחד ביחס לשני וכולם ביחד לקו הכובד פאסיבית ואקטיבית.... יציבה היא לא מנח אחד אלה כל מנח שהוא ולמעשה אומרים בתרגול יציבה שהמנח הבא הוא המנח הנכון.... הסתכלות על יציבה כוללת: ,מנחים,מערכת פאסיבית[מפרקים,רצועות וכו'..],מערכת עצבית,מערכת אקטיבית [שרירים...]גמישות,תנועתיות,קוארדינציה,פסיכומוטוריקה,חוזק שרירים,שיווי משקל ועוד..... יציבה היא שונה מאדם לאדם... וכל יכולת מאילו שצויינו למעלה משפיעה על היציבה שאולי תשפיע לטובה או לרעה על יכולות אחרות..... ניתן להלביש את הידע הזה על אנשים שרוצים סתם להתאמן בחדר כושר או מעוניינים בטיפול יציבה אך למעשה ניתן לקחת את המודל ו"לטפל" גם באנשים שעוסקים באומנויות לחימה.... לידעתך באומנויות לחימה הדרישות ל: יכולת אירובית,גמישות,תנועתיות של מפרקים,קוארדינציה,שיווי משקל,מהירות תגובה,זמן תגובה,סיבולת כח,סיבולת שריר,פסיכומוטוריקה הן דרישות גבוהות...... אמנם באימונים השונים משלבים יכולות אלו בתרגולים ספצייפים לאומנות/שיטה... כדוגמת תנועה מסווימת כגון בעיטת המייגרי שחששת לענות..... תנועה זו מצריכה: גמישות,תנועתיות טובה של מפרקי: קרסול,ברך,ירך,אגן,חוליות עמ"ש .... ,קוארדינציה בין שרירית[היכולת של מס' שרירים לעבוד בסינרגיה],קוארדינציה תוך שרירית[גיוס יחידות מוטוריות], שיווי משקל משום שאתה עומד בזמן הבעיטה על רגל אחת,דיוק[ע"י שרירים אנטגוניסטיים],חוזק מסויים של שרירים כי הרמה של רגל מצד אחד ועמידה על רגל אחת מצד שני מצריכה התייחסות לחוזק של שריר,סיבולת שריר היכולת שלך לבעוט בעיטה זו לאורך זמן מבלי שהשרירים יתעייפו,סבולת כח שריר היכולת שלך לבעוט בחוזקה לאורך זמן בעיטה זו,דבר חשוב מאוד הוא גם אורך השרירים ואיך ניתן לשפר אותם אלסטית ופלסטית [PNF]..... ויש עוד.... עד עכשיו הכל טוב ויפה... מה קורה עם אדם שיש לו פחות כח בבעיטה?? איך תשפר לו את הכח??? ידוע לך שלפעמים דוקא יכול להיות שהאדם יש לו כח רב אך אולי יש לו בעיה באחת מן המרכיבים של הבעיטה שתגרום לו לבעוט פחות חזק? אם זה תיאום בין השרירים אז אולי באמת תרגול הטכניקה תפתור את הבעיה אך אם הבעיה היא דוקא אי ספיקה של השרירים האנטגוניסטיים איך תפתור לו את הבעיה??? הרי המתאמן הוא מתאמן נחמד ששילם ממיטב כספו והוא רוצה להשתפר בדיוק כמו האחרים... מה תעשה עם אדם שחסרה לו תנועתיות בעמוד שדרה לומברי??? להזכירך לאדם כזה באם לא תפתור לו את הבעיה הזאת יכול להיות שלאחר מספר שנים של חוסר התייחסות או שליחה ל"נבור" בטכניקה מבלי להתייחס לפיתרון חוסר התנועתיות[במידה שאפשר] תגרום לו למיקרו טראומות שיגרמו לפריצת דיסק או בלט דיסק ושלל בעיות.. בקיצור יום טוב
עד עכשיו הכל טוב ויפה... מה תעשה עם אדם
 

Tonjin

New member
לא רק האחרונה...

אני מציע לקרוא, גם את השרשורים שאמיר הביא וגם קצת על אי-צ'ואן כדי לקבל קצת פרספקטיבה ולהבין למה ההרבה מילים שנכתבו למעלה לא ממש רלוונטיות לשאלה שלי...
 

Tonjin

New member
כן, אתה כנראה צודק..

מידי פעם זה מעניין לנסות ולראות אם ניתן לשכנע מישהו להקשיב בכל-זאת, לפעמים זה סתם מיותר...
 

amir_aikido

New member
מורה צריך לדעת

רצוי להבחין בין הדרישה ממורה לדעת כיצד ללמד, ולהכיר גם תחומים מתאימים מתורת-האימון, פזיולוגיה וכו', ובין הדרישה שהוא ילמד דווקא במסגרת פורמלית מסוימת. כן, מורה צריך לדעת להסביר כל תנועה בטכניקות שהוא מלמד, לפחות להכיר (ועדיף להבין לעומק) את הסיבות לביצוע בדרך אחת ולא אחרת. אך אין הכרח שהוא ילמד זאת בגישה שהותאמה במקור לתחומים של האתלטיקה התחרותית. איני מוצא שום פסול במורה שלומד את הדברים בדרך אחרת, משתמש במודלים אחרים, כולל מודלים רוחניים (קי/צ'י, אנרגיות ותרגילי דמיון מודרך אחרים) שפותחו במסגרת שיטתו לאורך שנים. דרך הלימוד של אמנות לחימה היא בפירוש חלק מהאמנות. ברור לכל מתאמן ותיק שהאמנות איננה מורכבת רק מהטכניקות שמבצעים בה (רבות מהאמנויות כמעט זהות מבחינת התכולה הטכנית). כולנו חשים שלכל אמנות יש גם מרכיבים אחרים שמפרידים אותה מהאחרות. אחד המרכיבים הללו הוא דרך האימון והלימוד. לא ניתן ללמד קראטה באותה דרך שמלמדים אייקידו/טאי-צ'י, מי שיעשה זאת, יקבל אמנות חדשה. מצורפים מעט קישורים לדיונים דומים בנושא שנערכו בפורום. אולי, לאחר קריאה תבין מדוע לדעתי לפחות, וינגייט איננו מוסד רלבנטי לעניין: http://www.tapuz.co.il/forums/main/Viewmsg.asp?forum=148&msgid=9661935&archive=1 ניסיון של אנשים שונים עם קורס מדריכים של וינגייט. התחושה הכללית היא של מסחטת כסף שאיננה תורמת ידע משמעותי וזאת גם מנקודת מבטם של המשתתפים בקורס. http://www.tapuz.co.il/forums/main/Viewmsg.asp?forum=148&msgid=12553153&archive=1 דעות על וינגייט, קישור נוסף עם אחידות דעים דומה. שרשור יותר מהותי לדעתי, משום הדגש שניתן בו (על ידי דוד כפרי והח"מ בעיקר) על כך שדרך האימון והלימוד של אמנות מסוימת, היא חלק מהותי מתוך האמנות עצמה, ללמד בדרך אחרת לחלוטין משמעו ללמד אמנות אחרת: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=148&msgid=24501158&archive=1 - על שיטת אימון כחלק מהאמנות הנלמדת, על תורת האימון ומקומה בשיטות שונות. והכל במסגרת ויכוח על מעמדה של התעודה שניתנת להדרכה. וקשור בעקיפין: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=148&msgid=7410954&archive=1 איך תזהה מורה טוב, מה בקשר להסמכתו ? ועוד כמה קישורים שדנו ברעיון דומה, להקמת אקדמיה לאמנויות לחימה: http://www.tapuz.co.il/forums/main/Viewmsg.asp?forum=148&msgid=2133685&archive=1 אקדמיזיציה של עולם אמנויות הלחימה, האמנם חיובית, איך ולמה ? http://www.tapuz.co.il/forums/main/Viewmsg.asp?forum=148&msgid=2195910&archive=1 המשך הדיון על האקדמיזציה http://www.tapuz.co.il/forums/main/Viewmsg.asp?forum=148&msgid=2133685&archive=1 עוד המשך לדיון על האקדמיזציה מקווה שהקריאה היתה מעניינת לפחות. אמיר
 
בהמשך למה שנאמר פה

אנחנו עוד לא בטוחים שאין כאן בעיית דיבה, זה דורש קצת התעייצות עם הנהלתהפורומים אבל עד אז, בקבוצה שלנו לא הבנו משהו: אתה מתלונן על הרבה דברים קטנים אבל בשורה התחתונה נראה שמה שאתה הכי כועס עליו זה שהאמנות שאתה לומד היא לא באמת שארית פליטה של נזירים סיניים מלפני 5000 שנה ושאי אפשר לשאוב אנרגיות, ואולי שהמורה שלך לשעבר לא מתאמן 8 שעות ביום כמו שהוא מספר. לא ברור לי על מה בדיוק אתה מתלונן.
 
גם אני הייתי בסרט הזה..

אני בהחלט יכול לאשר ולחזק את כל מה ששמוראש כתב. לפני משהו כמו עשר שנים התחלתי להתאמן אצל סאשה מול רכבת ארלוזרוב, כאשר התאמנתי אצלו במשך קצת יותר משלוש שנים בסך הכל. אין לי ספק שלו היום הייתי ניגש לשיעור ניסיון אצל סאשה אז הייתי יודע לזהות שיש כאן סוג של בלוף, אבל את זה קל לי לזהות מהסיבה שאני כבר שנים מתאמן אצל מורים ששייכים לשיטה סדורה, ואני כבר יודע מה ואיך זה אמור להראות. בתור בחור צעיר שנתקל בפרסומות על עצים של הכוללים כיתובים שיקריים בנושא "צוות מורים" , "אולמות אימונים" ,יחד עם ציורי רעל של נזירי שאולין, קל מאוד להשאב לתוך בועת סאשה כאשר אתה נתקל בפעם הראשונה בתחום אומנויות הלחימה. משהו בביגוד הקונגפו עם הסרט בשיער , לחיצת היד המיוחדת ושיחת הרעל בה מסופר לך על יחודה של השיטה מספק מספיק אנרגיה, ואז נשאבים לשיעורי הפילוסופיה, כלי הנשק וכו'. יש כמה דברים שבפרספקטיבה של שנים אני יכול לומר בביטחון: 1. אין לי מושג מה סאשה מתאמן/מאמן/מבלף אבל הבן אדם יודע לזוז וכנראה גם להלחם, ואני לא הייתי ממליץ לעמוד מולו, כי לדעתי הוא מסוכן. 2. במהלך השנים הוא נהג לספר על קבוצת מתקדמים נוספת שקיימת בארץ שבדיעבד לא הייתה ולא נבראה. 3. מדי פעם הוא היה מספר על אחים שונים שלו לשיטה שאמורים לעלות לארץ ולעזור לו לאמן או להקים קבוצות משלהם - מעולם לא קרה. 4. הוא הגדיר את השיטה כסינית מסורתית - מעולם לא נתקלתי בשום קאטה אותה הוא לימד , לא ביד ריקה ולא עם כלי נשק. 5. לפחות בתקופה שאני התאמנתי אצלו מעטים הם התלמידים שהתמידו אצלו לאורך שנים, והיתה עזיבה מתמדת של הדור הותיק יותר. 6. ראיתי וחוויתי פציעות לא מעטות , ובהחלט לא בטיחותי להתאמן אצלו. 7. להתאמן שעה וחצי , להביא את הגוף למצב של זיעה, ואז לעשות הפסקת סיגריה קבוצתית במשך בין רבע שעה לחצי שעה , זה דבר שמנוגד לכל הגיון בריאותי ומוסרי, בטח כאשר ישנם נערים צעירים בקבוצה. 8. דבר שמאוד חזק בשיעורים של סאשה זה הביטול אשר הוא מבטל את שאר השיטות לעומת שיטתו. כל שיטה אשר מעיזים לעלות לחלל האוויר נתקלת בסוג של חיקוי של סאשה עם מבט פלגמטי שממחיש כמה אותה שיטה שהוא מחקה לא שווה דבר. גם אני חוויתי את אותם טלפונים של "מתי אתה מצטרף שוב", לשמחתי התעוררתי בזמן, ולצערי רבים וטובים המשיכו לבזבז את זמנם הרבה אחריי. כמאמר הפתגם - פראיירים לא מתים.. אני מצטרף להמלצה הגורפת לגבי נסיון ולהפעיל חושים מחודדים כלפי כל אדם שמתיימר ללמדנו משהו , ועל אחת כמה וכמה כלפי אדם שמתיימר להיות מורה לאומנויות לחימה.
 
עוד פעם

1. כיתובים שקריים במודעות? אני לא מכיר בי"ס שלא משתמש בסופרלטיבים, חלקם מוגזמים בכוונה, כדי למשוך מתאמנים חדשים. 2. אין קבוצת מתקדמים או אחיםלשיטה? אם זה אמיתי, הבנאדם קצת מבלף, שזה לא משהו אבל לא הולכים על זה לכלא. 3. השיטה לא סינית מסורתית? אתה יודע כמה מוריםנוספים יש בארץשמלמדיםשיטה אינה מסורתית (מה זה מסורתי?) וטוענים שכן? ואצלם כן מתאמנים הרבה אנשים? 4. יש עזיבה מתמדת של הדור הותיק - זו בעיה בהרבה בתי ספר, ובחלקם המורה הוא בנאדם חרא למרותשהשיטה רשומה בכל מסמך רשמי אפשרי. מה זה קשור? 5. פציעות זו בעיה רצינית שנובעת מחוסר מקצועיותבעבודה וזה קורה אצל יותר מדי מורים, גם כאלה שהוסמכו במסלול השטותי, המיותר והמכסת"ח של וינגייט. 6. לעשן אחרי שעה וחצי זה לאמוסרי? עשה לי טובה ותמצא נימוקים יותר טובים. 7. כל שיטה אחרת היא מחורבנת? מכיר אישיתלפחות שני מורים מאוד מוכרים בארץשעושים בדיוק את אותו הדבר... בקיצור חביבי, גם אתה וגם שמוראש צריכיםלהבין שהטענות שלכם אמנם לגיטימיות לחלוטין אבל אינן ייחודיות בכלל. יותר מזה, זו רשימת חוליים שנמצאת גם בבתי ספר "מכובדים" וגם אצל "מאסטרים" רבים בארץ. אפשר להעלות פה דיון כללי אבל אל תרגישו מיוחדים. יותר מהכל אל תפסיקו להתאמן בפרקטיקה מסודרת אצל מורה שאתם סומכיםעליו, ויהיה בסדר. לגבי הבעיותעצמן, יש להם פתרון אבל הוא דורש איזה שיתוף פעולה גורף שכבר דיברנו עליו פה בפורום ויקח לו לפחות עוד 5-10 שנים להתממש.
 
שלום אוהד

כל מטרתי בהתערבות בשרשור הנוכחי היא שברגע שאדם שמתעניין באומנויות לחימה ישמע את השם סאשה, הוא יבין שאולי מדובר בבלוף וישאל את עצמו , את סאשה, ואת תלמידיו הותיקים את השאלות הנכונות. ברור לי שיש שרלטנים רבים בשוק, ושמי הוא לא דון קישוט , ואני לא הולך להילחם בכולם. אבל... אם תלמידים ותיקים של מורה מסויים מציבים תמרור אזהרה על סמך נסיון של שנים אצל אותו מורה, מן הראוי שיכבדו תמרור זה. אני לא תלמיד של סאשה כבר למעלה משבע שנים, ואם הדברים לא היו כל כך מוזרים , וכל כך סטנדרטיים בעולם אומנויות הלחימה אז לא הייתי מתערב. עכשיו לגבי הערותך: בסופו של דבר צריך להבין שמדובר פה במערכת יחסי אמון שאמורה להיווצר בין מורה לתלמיד. 1. אם מורה מפרסם כיתובים שיקריים לא בניואנס אלא בקונספציה אז מדובר במשהו קצת יותר חמור מטיפה לפאר את מה שבאמת קיים. 2. מתקדמים או אחים - כאשר מדובר בין מורה לתלמיד צעיר אז נניח נלך על מבלף קצת. תאר לעצמך שהיית תופס את המורה שלך לאחר שנים של אימונים אצלו "מבלף" משהו בסגנון. אני לא בטוח שהיית מתייחס לזה בקלות ראש כמו שאתה מציע שאולי כדאי לעשות. בסוף כמתאמן אתה רוצה להאמין שיש כאלה שהם יותר קרובים ממך ל"תוצר המוגמר" של השיטה. וכאשר אין אז זה קצת מעבר לבלוף. 3. שיטה לא סינית מסורתית - אם הבן אדם מצהיר שזאת שיטה שהוא המציא אז בכיף, כל אחד שיעשה לעצמו את החושבים אצל מי הוא רוצה ללמוד, ומה. ברגע שנתלים בהגדרות שכאלה , שוב מדובר בהצהרות שווא, ואני שוב אשים אותך בנעליי תלמיד ותיק אצל סאשה. איך אתה היית מגיב אם היית מגלה שכל מה שאתה לומד הומצא על ידי המורה שלך (בסבירות גבוהה) למרות סיפוריו על שושלת מפוארת? גם אם הוא היה ממציא שיטה לתפארת, אני לא בטוח שהיית רוצה ללמוד אצל שקרן. 4 . דור ותיק - כשאין לך דור ותיק, אז אין לך אופציה לראות מה רמת החומר והביצוע איתו אתה תתמודד כמה שנים מהנקודה שבה אתה נמצא. ברור שאם המורה חרא אז גם שיטה רשומה לא תשאיר אצלה תלמידים. אבל כאן לא מדובר בשיטה או במורה שאתה מרגיש שהם חרא תוך כדי זה שאתה לומד אותם. ישנה סוג של הערצה לסאשה בקרב תלמידיו, וסיפורי גבורה על קרבותיו בעבר מסתובבות בין התלמידים מפה לאוזן. וגם השיטה בסופו של דבר היא לא זאת שגורמת לדור הותיק לא להתקיים. מה שגורם לדור הותיקים לא להתקיים הוא בזה שככל שאתה מצוי יותר זמן , אתה הולך ונחשף לסתירות בדבריו, להבטחות שלא ממומשות, ובגדול - לחוסר אמון שהולך וגדל. 5. פציעות - אין ספק שפציעות היו, הינם, ויהיו בעתיד חלק מעיסוק בספורט בכלל ומאומנויות לחימה בפרט. כאן מגיע האבל.. כאשר אתה נחשף למורה שאצלו אין לך ביטוח, למורה שדוגל בשיטת אימון שמייצרת נזקים לגוף כמו לדוגמא: להכות בספר טלפונים או בלאפה מאות פעמים עם פרקי האגרופים תוך כדי זה שהם מדממים , נפוחים וכו', זה מחזה שכיח שנעשה בעידודו ובהכוונתו הישירה של סאשה באימונים תוך הפנייתו לאימון דומה בבית. כאשר משכיבים את כל הקבוצה בשורה, לוקחים את האדם השמן ביותר ונותנים לא לדרוך על הבטן של כולם או לתת בעיטת עקב לכיוון הבטן, זה לא ממש משהו שהוא מקובל. ויש עוד ועוד דוגמאות. 6. עישון - העישון של סאשה מתבצע גם תוך כדי האימון. עכשיו לגבי העישון אחרי שעה וחצי, במידה ולא הבנת אז לא מדובר בסופו של האימון אלא במחצית האימון. כאשר הגוף מזיע, כאשר יש נערים צעירים ולעיתים ילדים באיזור, כאשר תוך כדי ישנם בדרך כלל "צחוקים" שבאים לידי ביטוי בדיבור סקסיסטי ובוטה מצד המאמן. ואז לאחר רבע שעה עד חצי שעה של רביצה, חוזרים להתאמן כאשר הגוף כבר קר , ללא חימום וללא כלום. נסה לחשוב מה זה עושה לגוף מבחינה בריאותית בחורף. ובעניין המוסר - התכוונתי בעיקר למוסר עבודה שמורה מחוייב להנחיל לתלמידיו לפחות בזמן האימון. כמו גם למוסר קלוקל שנערים צעירים צריכים להחשף אליו (מושב ליצים מהסוג הגרוע). 7. כל שיטה אחרת מחורבנת - זה חלק מההילה שהוא מנסה לבנות מסביב לשיטתו. גם סוג של הנחלת מוסר קלוקל לתלמידים. ולגבי המלצת האחרונה - להתאמן בפרקטיקה מסודרת, אני אישית אימצתי את זה כבר לפני שנים, ואני שמח מאוד על צעד זה.
 

broccoli

New member
אוהד - הבעיה היא מצג שווא במודע

בשבילי גם %90 טעם ו-%10 מצג שווא זו בעיה שדורשת התמודדות, וזה מכסה כמעט כל מקום אימון בארץ ובעולם, אבל עדיפים 90-10 על פני 10-90.
 
ברוקולי, כמה דברים

העירו לי חברים שבניסיון להעביר נקודה מסויימת (שחלק מהכותבים צריכים לבדוק איפה נגמרת המציאות ומתחילה האשליה שהיתה נעימה להם עד שהם גילו שהיא סתם אשליה - ולו היו ביקורתיים מלכתחילה לא היו "נופלים" לזה) לקחתי עמדה שהיא יותר קיצונית מהדיעה שלי ברגיל. אני מסכים שמורה שפוצע את התלמידים שלו, מספר סיפורים, ממציא שיטה ומתנהג כמו מנהיג כת הוא מורה גרוע ומסוכן. אני גם מסכים שהקבוצה הזו ספציפית תמיד נראתה לי כמו משהו מאוד מוזר וכשקיבלתי ריקושטים מהמשבר הזה שהם מדברים עליו (כל הותיקים עזבו וקבוצות הלווין התפרקו) גיליתי תלמידים ששבויים עדיין באשליה הזו ויש להם חינוך מאוד מאוד גרוע לא"ל, כזה שמקדם פציעות ועוד חוליים אחרים. אני גם חושב שיש עוד לא מעט מורים כאלו בארץ, רובם המכריע לקונג פו (למשל, אותו מורה שלמד מנזיר סודי ויש לו עשרות שלבי התקדמות ב"שיטה" שלו). כל ההקדמה הזו באה להגיד שאמנם אני מסכים איתך כמעט בהכל, אבל אני חושב שבמהלך תקופת האימונים שלך (אני לא יודע כמה זמן אתה מתאמן אבל אני משער שמספיק זמן בשביל לא לזכור היטב איך היית לפני שהתאמנת) שכחת שבשביל להגיע ממש לאימונים, חלק מהאנשים צריכים מוטיבציה חיצונית, או את המצג הזה. אני חושב שהדרישה שלך ל0% מצג בפרסום היא הצד ההפוך של האשליות על הנזירים. אי אפשר לחיות כל הזמן על ממתקים אבל גם לאכול לחם בלבד כל החיים זה חתיכת באסה. צריך איזה ממרח (במילעיל!) מדי פעם.
 

follower

New member
צריך גם אחריות מצד התלנידים

שלום לכולם. אני רק רוצה להגיד שכת אף פעם לא מורכב מהמנהיג בלבד...בדרך כלל מסביב מתלכדים התומכים שבקשת הנשמה שלהם הייתה למצוא דמות אלילית.... ובפעם ראשונה שנתקלו באדם חזק, בעל כריזמה וכישרון, התאהבו בו כמו כוסיות..... ביטלו את ההיגיון והאמינו ל.... למשל המורה מספר שהוא מתאמן 8 שעות ביום? מי יכול לחשוב שזו יכול להיות האמת ( ולא רק אמירה "צריך להשקיע כדי להגיע")? או סיפור על זה שקרב יכול להיגמר בKO תוך שנייה וחצי אם משתמשים בטכניקה של השיטה? מי יכול להאמין בלי לבדוק? אני יודיע מי ... רק מי שראה בעיניים את ביצועים המדהימים של אותו המורה שכנראה היו כל כך טובים, שלדעתו רק אדם שמתאמן כול החיים 8 שעות ביום יכול לעשות....(או אחד בעל כישרון נדיר ) ולא צריך להגיד שהוא לא מדגים ולא מראה שום דבר אחרי זה! זה שקר ובגידה מגעילה. אני התאמנתי אצלו בקבוצה מתחילה, אבל ראיתי איך הוא זז. נקי. מהר. לא צפוי. הוא מפחיד כאשר עומדים מולו בקרב. לא יודיע איך הוא עושה את זה. לא מעניין אותי כמה הוא מתאמן או לא מתאמן ומאיפו יודיע את השיטה - מצידי שיהיה מגלגול הקודם. אבל רוצה להבין! אני בצבא עכשיו אז הפסקתי את האימונים אבל אני חוזר. אני אדם שלא מאמין בקלות למילים ולא מפריע לי שהוא מספר סיפורים (יפים ויצירתיים מאוד) כדי לחזק את הרצון של התלמידים. לא הסיגריה ולא הפציעות לא מפריעים לי. זה לא ריקודי בטן אז יש פציעות... מספיק בוגר כדי להיות אחראי לעצמי ולא להתבחיין על אגרופים מדממים.. ואני זוכר תמיד שאני יכול לבדוק במקורות אחרים וגם חופשי להפסיק וללכת.... זהו זה הגעתי ל נקודה: אחריות וחופש פנימי. גם התלמידים המתלוננים חייבים להתחלק באחריות. תהיו חזקים מספיק כדי לא ללכת באופן עיוור אחרי האליל שיצרתם. תלמדו ממנו רק מה שאתם צריכים (יש שם מה ללמוד!) ותגידו תודה. ואם לא מתאים לכם תעשו לעצמכם טובה – שחררו את עצמכם ממנו ותמשיכו הלאה .....
 
מדהים.

אהלן follower, קודם כל שפה אלימה לא מחזקת את הטענות שלך. ברור לי שעברית אינה שפת האם שלך אבל עדיין, אולי תבחר בניסוחים אחרים. דבר שני: אתה מתחיל, כפי שאתה מעיד על עצמך. אנחנו (לפחות חלקנו), אחרי לפחות עשור של אימונים בא"ל, יודעים שאין כמעט אדם שאי אפשר לנצח, שמה שנראה לך מדהים כשאתה מתחיל יכול לפעמים להראות לך דבילי כשאתה מתקדם וגם אם לא, אז רמה של אדםאחד לא משליכה על השאר, ויותר מכל אנחנו יודעים שמשפט כמו "זה לא ריקודי בטן אז יש פציעות" הוא לא משפט שמבטא הבנה עמוקה באימוני א"ל כי רובנו מתאמנים פה במגע מלא רציני מאוד אבל לא נפצעים, ואם נפצעים אז די מתרגשים מזה. אחרי כל זה, אם אתה רושם "שקר ובגידה מגעילה" אז קצת קשה לנהל דיון רציני.
 

kagekun

New member
לדעתי

נכון הוא לא היחיד שהביא אמנות לחימה מנזירי ההרים או מסוכנים חשאיים, הוא לא היחיד שמחרטט ומלמד הרבה תלמידים יש פה עוד כאלה בארץ שמחרטטים אבל יש בהם מורים טובים שמתבלים שיטות לחימה יעילות עם מעט דיסאינפורמציה. מה שאתה אומר בעצם זה שלדעתך השיטה שלו לא טובה/יעילה ושהוא מורה לא טוב (לדעתך ולפי כל מה שפירטת) וזה בעצם מה שצריך לעניין אותנו ושוב שזו דעתך האישית. ואז גם אין עניין דיבה לדעתי, לא?
 
תגובה

מה שאני אומר זה שאם הבן אדם היה בא ואומר - המצאתי שיטה שקוראים לה "שיטת סאשה" שמבוססת או לא מבוססת על משהו, אז לא היה פה אלמנט של הטעיית המתאמנים הקיימים והפוטנציאלים, ובמקרה כזה כולם ילדים גדולים וכל אחד שילמד ממי שהוא רוצה. אך לא כך העניין עם סאשה , ולעובדה שהוא כל הזמן מזין איזו פנטזיה אצל המתאמנים יש חלק גדול בזה שהם נשארים אצלו. ועל זה אני מדבר מנסיון. ולעניין המורים טובים - אני רחוק מלומר שהוא מורה טוב. הוא מורה אשר לא נותן דוגמא אישית ומוסרית לתלמידים שלו, ממעיט להדגים, וטענתו העיקרית היא שאם תעשה הרבה זה בסוף יצליח, אבל מעטים המקרים שבהם הוא בכלל מראה לך איך עושים נכון..
 
למעלה