חמש אבנים קטנות

../images/Emo41.gif חמש אבנים קטנות

אבן אחרונה שוב השתנתי דם. סמינר שנתי אחד, מאות משתתפים, עשרות מדריכים בכירים, חמישה צלמים ומורה אחד שמתכווץ בתא שירותים שהאויר בו עומד ומחניק. למה זה קורה לי? כבר זמן מה שאיני אותו דבר. אני מזדקן, אני יודע. אני מרגיש את זה בעצמות, כמו כלב זקן שקר לו מדי בחורף. השיער שלי מדובלל, התנועות כבדות, מהראי ניבט אלי זקן מקומט ויגע. דפיקה חרישית בדלת. מאסטר, הוא שואל, אתה בסדר? בסדר, קיבינימט. הדבר האחרון שבא לי עכשיו הוא עוד תלמיד חרישי ויעיל שיתהה אם אני בסדר. לא! אני לא בסדר! אני גופה מדדה, אני צל חיוור של מי שהייתי פעם! אני דמות מעוותת של כל מה שניסיתי אי פעם לעשות, תוצר ריקני של שנים של מחשבה, וכולן לחינם. זה ברור, הרי, שנכשלתי. הנה אני יושב פה, בתוך התא הזה, ומצידה השני של דלת העץ הדקה הזו עומדים מאות אנשים שבשבילם אני לא בן אדם... בשבילם אני סמל, איקונין קדוש של הדת-מבלי-דעת שהם אימצו לעצמם, מתווכת על ידי דורות של מדריכים מלאים בעצמם, מבטיחים מעשי קסמים ונפלאות. מאסטר! כמה מרחק, כמה שנים עומדות ביני לבין הכינוי הזה. איזה פער מצוי בין הנער שהחל את אימוניו בתום ואמונה – במשהו, במה בעצם? לבין הגוף הקמל הזה, שארית הפליטה. מאסטר הם קוראים לי. מאסטר, מוקע לנצח מקהלם, לעד עומד מוקף באור חיוור של מלאכים בשר ודם, רחוק מכל קשר אנושי. להכות אני יודע, או עוד ידעתי פעם; להפיל, להגן, לשבור ולחנוק. אבל מי ימצא לי מפלט מאחיזת הברזל של הפתאים? איזה מן תרגיל משחרר מחיבוק המחץ של פולחן האישיות? שישים שנים של אימונים ואני לבד, כל כך לבד, אין לי עוד למי לומר אפילו שזקנתי. צח, זה ההוא אותו השבעתי פעם לעשות הכל ולא לקרוא לי בתארים, זה שאת הקבוצה הראשונה שלו עזרתי להקים במו ידי, שינה את שמו ועכשיו, מואר יותר מקדוש שהוטבל, הוא נושא אותי על כפיים כמו עגל זהב לעקידה. מי יגיד לו לא לשלוח יד אלי? אני כבר לא נער, ואין לי שום אייל שיחליף אותי. כמו קורבן תמיד אני עתיד להשאר ככה, פסל חי, מופת לשנים של עשייה מטופשת, ריקנית, ללא תוחלת, כל זה אם לכאן אני מגיע. כל זה אם את כל מה שהבנתי, או שחשבתי שהבנתי, לא הצלחתי ליישם בזמן. מאסטר הם קוראים לי. כישלון ובדיחה. מביאים אותי חנוט בחליפת האימונים, אני יושב ומחייך למצלמה, מביט בעניין קצר רואי לכיוון הכללי בו עומד המדריך ומהנהן בראשי. אחר כך יכריזו בקול שפה ופה הייתי ומה חשבתי, לגיונות של מתורגמנים לדעתי שלעולם איני מביע אותה ביותר מרמז, שהרי אני מאסטר, ומתורגמנים יש לי למכביר, בראשם צח, הנבל, הבוגד הזה. ... שוב נרדמתי. נראה לי שיש איזו תכונה בחוץ. לא, אני לא רוצה לצאת. אני חושב שאני חולם. כן... שוב אני צעיר, שוב אני זז, שוב הדם זורם בעורקים, שוב יש לי שם פרטי ופנים ואפשר להתגלגל ולסובב ולבעוט ולדבר סתם, שעות, על מה זה ומה ההוא ולמה בעצם התכוונו פעם, מה רצינו באמת, לא הלכו כל אלו שעזבו ומאיפה באו כל אלו שבאו, מי אנחנו ומי המורה ומי התלמיד, מכות על חוף הים, אימונים בדשא, יום ולילה וקיץ וחורף, לאט לאט נערמות האבנים ונבנה המזבח, למה דווקא אותי שמו עליו, למה דווקא אותי?? למה?? ... מאסטר? ... כן, אני בא. * טוב, אז אין באמת פואנטה. אפשר לשמוע את השיר "אבנים" באתר הזה.
 

chinabird

New member
אוהד - שאפו

סיפור מקסים. (שכחת באמצע את הפרק של המע"מ ומס הכנסה, או שזו היתה השמטה אמנותית?)
 
יפיפה!!!

ו... הוספתי את זה למאמרי הפורום תחת קטגוריית "סיפורים". מקווה שהמאסטר יקבל את הצורך של העם בסיפורים יפים כאלה בהבנה
 
הבטיחו לי פואנטה!!

אני רוצה את הכסף שלי בחזרה!! ממממ, צר לי להיות כל כך בלתי תומכת בים החיוביות הזה, אבל תפקיד מכשפת הפורום מחייב אותי. לדעתי האבן האחרונה די מאכזבת. אולי זה רק הפרה-קונספציות שלי, אבל חסרה לי מאד התייחסות לשלב הביניים שבו ה"גיבור" (הפרוטגוניסט, בסדר?) מבין את המורה שלו, מבין שהוא רק בן אדם, ומתמודד עם אותה סיטואציה מהצד השני. חוץ מזה, אולי זה רק באייקידו, אבל אני לא חווה שום דבר ממה שתיארת בשרשרת המורים שלי. לא אצל המורה של המורה שלי (שיקנאי סנסיי הוא האייקידוקא הבכיר בברזיל) ולא אצל המורה שלו (קובאיאשי סנסיי הוא ראש רשת הדוג'ואים הגדולה בעולם). שני האנשים האלה בכלל לא מתנהגים כקדושים, ובטח לא קדושים מעונים, כך שהחלק כולו מאד לא אמין בעיני. מי שלא רוצה להגיע למעמד הזה פשוט לא מגיע אליו. כל מה שהוא צריך לעשות זה ללכת לשתות בירה עם התלמידים אחרי האימון. הבטחתי גם התייחסות לשאר האבנים. מאד מאד נהנתי מהן. כתוב מצוין ובהחלט מעורר הזדהות. אהבתי מאד את האבן השלישית, שמתארת קונפליקט שכולנו עוברים כנראה באיזה שלב, ובד"כ לא מדברים עליו. אפילו באבן הרביעית, שרחוקה ממני מאד, ניכרים דברי אמת. אני גם מאד אוהבת את סגנון הכתיבה - שילוב יפה בין שפה גבוהה להתבטאות יומיומית. ישר כוח!
 
לדעתי אם תלמיד ירצה לראות במורה שלו

מאסטר קדוש, ככה הוא יראה אותו, ופחות משנה איך המורה יתנהג לדעתי. גם אם המורה יקפיד לשתות בירה עם התלמידים שלו אחרי כל אימון (או לעבוד איתם פיסית ברנדורי ובכלל להזיע יחד איתם), אותו תלמיד יראה ב"עממיות" שלו עוד סימן לגדולה שלו. התופעה הזו של הערצה קיימת אצל כל מיני גדולים בתורה (לאו דווקא גדולים בתורות לחימה, אלא בכלל: חסידים של גדולים בתורה דתית, תלמידים של פרופסורים באוניברסיטה וכדומה).
 
רק תלונות, in my mother

אני מודה שמלכתחילה רציתי לכתוב רק את החלק האחרון ובגלל זה קצת חסר רצף. לגבי הפסקה השניה, אני לא מסכים, ואפשר גם לדבר על זה. אני טוען שיש אנשים מסויימים, שאינם כ"כ נדירים, שבאופיים נוטים להאליל מורה בצורה כזו מקיפה עד שההכחשות של המורה נתפסות כביטוי לרמה האישית הגבוהה שלו. כיוון שאת לא כזו, את רואה את הדברים אחרת. יש לי אפילו דוגמאות ספציפיות.
 
למעלה