לבקשת נְיהאוּ: תמונות קשתוּת

Nihau

New member
שנים רבות תכננתי ללמוד קשתות

וסדנה אחת הוכיחה שידעתי מה טוב בשבילי ובין חיוך לשליפת עוד חץ הדהדה שאלה what took me so long? התשובה הפילוסופית אמורה להיות משהו בסגנון "כשהתלמיד מוכן המורה מופיע" ולשמחתי המורה הזה הוא דוד כפרי. דוד כפרי מעביר סדנה ידידותית, נהירה, מתובלת היטב בהומור ומלאה אנקדוטות קטנות שלקחתי הביתה כמו המוטו החדש "בלי חיוך זה לא שווה" וכמה תרגילי נשימה שבתקווה יהפכו בחודשים הקרובים להרגלי נשימה. סוף סוף הצלחתי לנפח 5 בלונים ברצף בלי להרגיש סחרחורת - שיעור חשוב מאוד לחיים במשפחה רוויית אחיינים ואחייניות... מדהים איך קצת יותר חמצן עוזר בחיים
כאדם דוד הוא נעים הליכות ומרתק, במהלך הפסקת הקפה נושאי השיחה הפליגו מחיי היומיום ואנטומיה של ימי הביניים ועד תאוריות הוראה בבית ספר מוצע בימינו דרך רעלים וציד בדרום אמריקה... היה מרתק, כבר אמרתי. קשת היא כלי מדהים. מעבר לאהבתי לכלי נשק יש לקשת ייחודיות שלא מצאתי בלהב או אפילו בשוט- שגם הוא כלי ייחודי לתפעול שטעויות מורגשות בו מיד. גם קשת יכולה להיות מורה קשוחה ולמזלנו דוד ריחם עלינו ונתן לנו טיפים לפני שגרמנו לעצמנו נזקים מטופשים. יש משהו מספק מאוד בירי, חלק ממך נמתח עם הקשת וחלק ממך נורה עם החץ... בעבודה עם הקשת לומדים להפעיל לא רק את הכלי אלא גם את עצמנו, היורה והקשת חייבים לפעול יחד ולפעול בתיאום, כל כך הרבה לחץ קיים במערכת בשלב המתיחה גם על היורה וגם על הכלי- זו אמנות של איזון, של שליטה ובשבילי זו גם אמנות של שקט פנימי... ואחרי כשעה של ירי גם של ידיים רועדות :) מה שלא באמת מנע ממני להמשיך בחיוך נלהב! בדיוק כמו כל אחד אחר בסדנה
לסיכום- חוויה ייחודית ומומלצת ביותר! ואני רוצה קשת ליומהולדת הבא!
 
הייתי משלם לך שתשווקי את הסדנא הבאה

אבל אם ככה את משווקת בלי תמורה, למה לי לשלם?
על כל המחמאות!
 
מצטער לחזור לסורי, אבל...

מצטער לחזור לסורי, אבל... אני מקווה שבישראל הקשתות היא אך ורק קליעה במטרה, ולא משמשת חלילה וחס לציד בעלי חיים...
והאם זו מסורת Kyudo יפנית
 

ננדין

New member
למה אתה מצטער?

אתה לא היחיד פה (ואני די בטוח שאנחנו הרוב פה) שמתנגד לציד בעלי חיים. אבל אני בטוח שהעיסוק של דוד בקשתות לא נועד ללמד ציד בעלי חיים אלה באמת משהו שיותר דומה לקיודו...
 

Tonjin

New member
גם אני ברוב המקרים נגד, אבל...

מה מותר נשק קר מנשק חם בעניין הזה?
 
הבדל אחד: מידת הקטלניות

אם כבר להרוג בע"ח, אז לפחות שזה יהיה מהיר ולא רק יפצע ויגרום לו לסבול. הנה כתבה מלפני 4 ימים מ- Ynet על חסידה נודדת שהגיעה לארץ כשחנית נעוצה בגופה
.
 

Tonjin

New member
למרות שגם לי אישית יצא לטפל בזמנו

בשלך שהגיע לחופי סיני עם ראש חץ (מאבן, כנראה מאיפשהו באפריקה) בגופו עד שהחלים, אני לא בטוח בנוגע לכמה בע"ח ישנם שכן מסתובבים עם כדוריות של רובי צייד (או שנפצעו פגיעות לא אנושות ממהירי-לוע..) ואם יש יותר או פחות מהם...
 
אם יש כאלה, זו עוד סיבה להעדיף

(להעדיף: להשתמש, לפתח) כלי נשק קטלניים יותר שישיגו את מטרת ההרג באופן יעיל כמה שיותר.
 

Tonjin

New member
אני מניח שכן, כנראה שכן...

אבל נראה לי שדווקא בין אוכלוסיית הציידים, ובעיקר אלו שעושים את זה בשביל הספורט והאתגר תמיד ימצאו הטהרנים שיעדיפו לעשות את זה "כמו במקור".. (אתה יודע, כמו המוזרים האלו שנהנים להרביץ אחד לשני בידיים וברגליים כשכבר המצאנו את המקל, הסכין והנשק החם...
) אולי אפילו מבחינת בעלי-החיים היה עדיף שימוש בכלי נשק מהסוג בו יש סיוכיי הצלחה פחותים ובו יש צורך במיומנות שימוש גבוהה יותר..
 
הכי טוב זה נשק של הכל או כלום

מוות מיידי במקרה של פגיעה, או אף שריטה במקרה של פגיעה חלקית או פספוס. כל כלי נשק שמתקרב לכך יתקבל בברכה מבחינתי ולדעתי גם אצל ידידינו בעלי החיים. כמובן שזה לא ימנע מכל מיני עופות מוזרים
להשתמש בכלי נשק אחרים כל עוד הם חוקיים (ואפילו אם הם לא חוקיים יהיו כאלה שיעשו בהם שימוש).
 

Tonjin

New member
מי שצד ככה זה בעיקר החברה שאין

להם ברירה (עיין ערך חיצים מורעלים) מכיוון שאני מניח שרוב הצייד כיום הוא ספורטיבי (ואצל מי שלא וזה מקור המזון שלו זוהי גם פעולה מוצדקת לדעתי) אני בספק כמו זה באמת יתפוס (בטח שלא יזיק, חוץ מהעובדה ששימוש בנשק כזה יזלוג מהר מאד לשימושים פחות לגיטימיים)
 
מסכים איתך

אני כמובן דיברתי על כאלה שצדים למטרות הנאה (ברשיון, ועוזרים בכך לשמירה על איזון אקולוגי כפי שהוגדר ע"י מי שאחראי על כך מטעם המדינה) ולא עלך כאלה שצדים למטרות הישרדות, שלהם אין ברירה וישתמשו בכל הבא ליד על מנת להרוג כדי לשרוד. מבחינת פיתוח נשקים, אני חושב שיש היום כל מיני כיוונים: מצד אחד פיתוח של נשקים דווקא לא קטלניים אלא רק כאלה שיהממו את התוקף אבל ישאירו אותו בחיים (לצורכי שיטור, אבטחה ולהגנה עצמית אזרחית), ומצד שני פיתוח נשקים מדוייקים שיהרגו מייד (לשימוש צבאי). אני חושב שנשק לצייד נופל בקטגוריה השניה.
 

Tonjin

New member
יש מגמה בשנים האחרונות בעולם פיתוח

האמל"ח דווקא מגמה הפוכה: יצור נשקים שלא יגרמו מוות לאויב אלא במידת האפשר רק פציעות וזה חלילה לא ממש מסיבות הומאניטריות אלא דווקא בעיקר מתוך ההנחה שעל כל חייל פצוע ומושבת מלחימה יהיו כמה שיצטרכו לפנות אותו, לטפל בו ולשקם אותו (בזבוז משאבים אצל האויב) וכמובן גם דה-מורליזצייה משחקת כאן תפקיד...
 

ננדין

New member
בעיני אין הבדל בין נשק חם לקר

בשניהם זה עדיין ציד למטרות הנאה רק שהאנרגיות שונות מאחד לשני...
 
המורה שלי לקשת אמר שהיה צד

ארנבות וחזירי-בר עם קשת, ולפחות לגבי החזירים היה לו רשיון-ציד (אני יודע שהרשיון לא לגיטימי מבחינה טבעונית). אני לא עוסק בציד, לא למדתי ציד, לא מלמד ציד ואם ישאלו אותי על ציד אשתדל להניא אנשים מכך. לגבי המסורת, עזיז מלמד קיודו אבל אצלו זה כנראה יוצא יותר "עזיזדו"... ואצלי זה יוצא קשתות-טאי-צ'י (טכניקה של קשת, עקרונות של טאי-צ'י).
 
אני לא מבינה מה יש לטבעונים

להגיד על זה. הרשיון לציד ניתן מטעם החברה להגנה הטבע (או איך שלא קוראים לה בימינו), ומטרתו של הציד לצמצם גידול אוכלוסיות מסויימות כדי לשמור על איזון אקולוגי ולשמר מקסימום מגוון מינים. לטעמי זה ניצול אופטימלי של אינסטינקט פרימיטיבי. מצד שני, טבעונים הם לא האנשים הכי הגיוניים בעולם. אתמול, למשל, הייתי בכנס (מצויין, דרך אגב) של אגודת אנדרו כהן. ניסיתי להיות חברותית (תמיד רעיון רע), והסתבר שהטרנד החדש בארץ האנשים הנאורים הוא raw food, מזון שלא בושל כלל. זה טוב, כך הסביר לי ברצינות הבחור החביב, כי ידוע שבבישול נהרסים האנזימים שבמזון, וכך אינם עומדים לרשות הגוף. לא הצלחתי להתאפק (אף פעם אני לא מצליחה), ופלטתי: "אבל אתה יודע שהאנזימים בכל מקרה נהרסים בקיבה. ובכל מקרה, מה גוף אנושי יכול לעשות עם אנזימים של צמח?" (תדהמה בקהל) אני חוששת ששרפתי את עצמי מבחינה חברתית באגודת אנדרו כהן.
 
למעלה