נשיאת סכין והחוק - לתשומת

chinabird

New member
אבל עניין המברג והסכין שונה, לא?

יש אנשים מסתובבים עם סכין לא רק (ואפילו לא בעיקר) בגלל האפקטיביות שלו, אלא בגלל התרומה שלו לאגו. מברג אולי יעיל יותר, אבל הרושם שהוא יוצר שונה מאוד.
 
אה, ולגבי את מי יעצרו

נראה לך שיעצרו סתם דיפלומטים סיניים רק בגלל שהם נראים אסיייתים? לא נראה לך הקצנה ומקרה מופרך?
 
למי שמזמין לארץ מאסטר סיני/יפני,

זו בהחלט נקודה חשובה לקחת בחשבון. ואני לא צוחק, אני בוכה.
 

דו קרב

New member
מכתב מתאים, עם לוגו ופלאפון יכול

לעזור. שווה לבדוק גם עם המשטרה עם קיים "אישור תנועה". (נשמע מחריד) אבל יחסוך מבוכה.
 
אתה אופטימי

נראה לי עדיף לוודא שבכל מקרה שהמאסטר יוצא מהבית בו הוא מתארח יהיה איתו מלווה, מצוייד במספרי-טלפון של עורכי-דין מטעמך. שוטרים תמיד יכולים לחשוד שהמסמך מזוייף, ולא חייבין להאמין למה שאומרים להם בסלולרי אנשים שאין להם מושג מי הם. אם ישראלי שנמצא במקום מדבר איתם, ובמקביל עם עורכי-דין המנחים אותו, זה נראה אחרת. לא פחות חשוב: הרבה משוטרי משטרת ההגירה אינם מסתובבים במדים. אם שני-שלושה אנשים שאתה לא מכיר קופצים עליך ברחוב, צועקים בשפה שאתה לא מבין, ואתה מאסטר באמנות לחימה כלשהי, איך תגיב? ואיך יגיבו השוטרים אם אחד מהם ימצא את עצמו, אפילו במקרה, מרוח על הרצפה? (נאמר שהמאסטר "רק" זז הצידה והשוטר החליק על בננה...) כדאי לחשוב על זה כשמזמינים מאסטר מסין/יפאן/אסיה בכלל. עצוב, אבל מציאותי.
 
אם אני זוכר נכון, הוא אמריקני

סביר שברגע שיפתח את הפה ויראה דרכון, יעזבו אותו. אלה הבאים מאסיה, במיוחד אם אינם דוברי אנגלית שוטפת, נמצאים בקטגוריה אחרת מבחינת המשטרה.
 
קנדי, וחמוד, ודי מאסיבי

אני לא הייתי קופץ עליו. סטיב, מעבר להיותו מדריך בכיר בארניס הוא גם הבן של מאמן נבחרת הג'ודו של קנדה ועושה ג'ודו מגיל 0, בעל חגורה שחורה ב BJJ, ומאמן שוטרים וכוחות בטחון בנשק חם וקר, וזז כמו Tigger
 
אתה לא היית קופץ עליו

לבד. שוטרים לא עובדים לבד. ושוב, לא משנה מה הסיטואציה המדוייקת, אם מישהו קופץ עליו והוא רק זז הצידה והשוטר נופל, זה "התנגדות לשוטר במילוי תפקידו". קנדי או לא, נחמד או לא, זה יהיה טרטור במקרה הטוב.
 

zoti

New member
והשוטרים יודעים לדבר אנגלית ?

בשבילם הרי כל אסייאתי הוא סיני או יפאני.
 
או תאילנדי, או פיליפיני...

השוטרים אולי לא יודעים לדבר אנגלית, אבל אני בטוח שהם יודעים לזהות מבטא אמריקאי/קנדי.
 

amir_aikido

New member
דרכון עם חותמת כניסה אמור להספיק

בהנחה שאותו המאסטר אכן הגיע רק לביקור קצר, אזי גם השוטר יוכל לראות שבתאריך בו הואמבצע את הבדיקה הויזה של המאסטר המבקר עוד לא פגה. כמובן, שעדיף שיהיה מלווה ישראלי, שיבין את השוטר ויוכל להראות לו את הנ"ל. ובאשר לקורה כששוטרים סמויים קופצים על אדם, זו נקודה בעייתית בכל מצב, גם אם אתה אזרח במדינה. אמיר
 
עקרונית נכון; מעשית, ויש על זה

תיעוד, השוטרים לא תמיד עוצרים להקשיב, בד"כ עסוקים בעוד דברים/"חשודים" באותו זמן, ותמיד יכולים לטעון שהדרכון או החותמת מזוייפים, ולטרטר אדם כמה שעות עד שהתמונה תתברר. חבל על הסיכון. תדאגו שלאורח שלכם יהיה מלווה צמוד.
 
למרות שהנושא מציק גם הוא

התכוונתי בעיקר למטאפורה - אם המשטרה מסוגלת להתבלבל ולעצור דיפלומטיים סיניים (שוב ושוב, מיינד יו!), אז מין הסתם היא גם תוכל לעצור בעלי מלאכה ומשתמשים "לגיטימיים" בסכינים, בטעות, הרבה.
 

nirk_aikido

New member
נשיאת נשק קר ביפן

לפי מה שסופר לי בעבר, ביפן מותר לשאת נשק קר לא"ל (חרבות, מקלות וכו,) רק כשהוא עטוף בתוך מנשא. כלומר, גם ביפן מגבילים את השימושיות של נשק קר ברחוב, על ידי כך שהשליפה שלו תהיה מאד איטית. הרעיון להגביל נשיאת סכינים, דווקא נראה לי הגיוני. כמובן שזה צריך להעשות עם מידה של שיקול דעת, וכמובן שזה לא יכול לטפל בכל מקרי הדקירה. נירק
 

amir_aikido

New member
חוקית - לא, אין קשר

מעשית, ברוב המקרים לא ימשיכו לבדוק אדם שנושא אקדח ברשיון. אמיר
 
למעלה