נשיאת סכין והחוק - לתשומת

תגובות מהירות?

אני חייב להודות שגם אני לא מבין למה יובל מתכוון ב"מסונתז" בהקשר הזה, אבל לגבי תגובות מהירות - באימונים שלנו לא מצפים ממך לעשות את התרגיל מהר -זה באמת יהיה לא בטיחותי למתחילים, ויותר מכך - גם לא מועיל מבחינה דידקטית. מה שכן, אני מאמין שביסודה, כמעט כל טכניקה בכמעט כל א"ל היא... מסוכנת, אחרת לא היתה שם (יש יוצאים מן הכלל, אבל הם בדרך כלל באים כאשר אמנות הלחימה מגיעה עם מטען תרבותי אידיאולוגי)
 

Tonjin

New member
התכוונתי ל"תגובות מהירות" או

"מהמותן" בפורום, לאו דווקא רק בדוג'ו...
 
זאת היא הבלדה, על בילי השולף

שאם אתה רואה אותו, יותר טוב, תתכופף ואל תתקרב אליו אם אתה לא מוכרח כי היד שלו קלה - הוא מחזיק אקדח והוא יורה
 

Tonjin

New member
מקורי שלך....?

וברכות והצלחה על פתיחת הסניף הירושלמי!
 

dawn669

New member
האגדה על בילי בוי

ביצוע: גזוז מילים ולחן: דני סנדרסון בלילה עטוף כוכבים יצאו לדרכם עם הרוח. שלושה על סוסים דוהרים רכבו במדבר הפרוע. בנפול עוד כוכב נכנסו אל הכפר, קשרו הסוסים מול מרזח, שלפו אקדחים נכנסו אל הבר לא חיכו שניה להתמתח. בים המדבר בין וואדי להר הם נעו. מעבר לנוף עד שלבסוף הם באו, אל הכפר. מאמצע הבר הסואן העיפו מבט מנתח. הפסיק הפסנתרן לנגן, מוזג מבוהל השתטח. שאל הראשון שעמד משופם, בשריף מחזיק ללא רתע, "איפה מסתובב בילי בוי הקלפן?" ואז בילי בוי נעמד לפתע. בים המדבר... "הרגת את ג'וני אחי, שיחקתם קלפים עד הבוקר. ירית כדור אכזרי מפני שניצח בפוקר." שלף המשופם אקדחו כמו ברק, אך בילי הקדים על ההדק. נפל המשופם מתפתל באבק, חבריו ברחו ובצדק. כולם התאספו מסביב ובילי פנה אל השריף "איש זה לא ידע שאחיו החביא צמד אסים בגרב." עלה בילי בוי על סוסו הלבן זקוף, מיוזע וקשוח. ניתר בסיגנון הראוי לקלפן וכמו אגדה נעלם ברוח.
 

itai2222

New member
בפעם הבאה שאני אדקור מישהו

אני אנסה את המברג... אני לא מכיר את הסטטיסטיקות שהזכרת קודם (דוקרים יותר עם מברג), אבל נראה לי שלמרות שהמברג צר וארוך, הסכין יותר מסוכן. זאת כי המברג גורם לפגיעה נקודתית יחסית - והסכין חותך יותר רקמות. אם המברג היה קטלני יותר, אני בספק אם היו בכלל מתפתחות הסכינים כפי שאנחנו מכירים אותן, והיו הרבה יותר דוקרנים בעולם. לראייה: למרות שלטענתך דוקרים יותר עם מברגים, מקרי הרצח האחרונים היו דקירות בסכינים. אני חושב שאפשר להגביל את הפצת הסכינים, גם ע"י הגבלות על מכירת "סכיני תקיפה" (ההגדרה תהיה שרירותית, אבל לפחות תהיה הגבלה) וגם ע"י איסור נשיאה. זה בסה"כ צעד חיובי, ונסיון להגיע למצב שבו הסיכוי למות בקטטה נמוך יותר. אם זה יפחית את מספר הסכינים ברחוב, אני ארגיש הרבה יותר טוב כשאחי הצעיר יצא לבלות בלילה.
 
מקרי דקירה

במקרים רבים שבהם מדווחים בעיתונים על מקרי דקירה, לא מפרטים את כלי התקיפה. פעמים רבות מדובר במברג. הסכינים התפתחו לדברים רבים - רובם לא להגנה עצמית או לקרב - בשביל זה המציאו חרבות, ואכן, בתקופת הרנסנס, השתנתה צורת המחשבה על איך נלחמים עם להב, ועברו מחרבות משספות, לחרבות דוקרות (שינוי שהונהג בין השאר על ידי אגריפה וקאפה-פרו, שמלבד תהילת העולם שקנו להם ב"נסיכה הקסומה" היו אמני סיף אמיתיים). החרבות הפכו, בתכל'ס, למברגים גדולים. האם יש דרכים יעילות יותר להשתמש בלהב? בוודאי. אני מגיע מאסכולה שגורסת ששיסופים עושים יופי של עבודה, ושם באמת מברג הוא חסר משמעות. אבל כשהאיש מולך הוא לאוו דווקא אמן לחימה שרוצה לנטרל אותך בצורה מדוייקת, אלא איש כועס שרוצה לעשות לך חורים בגוף עם מתכת, מבחינתו הדרך הישירה ביותר לעשות זאת היא... לדקור. סכינים, מסתבר, לא יודעים מה התפקיד המיועד להם. הם יודעות להפריד חומר. לכן אם מישהו נחוש להסתובב עם כלי דוקר, הוא ימצא דרך לעשות זאת גם אם יגבילו סכיני "לחימה" - אולרים, בקבוקים לשבירה, סכיני בישול, מברגים, לדרמנים, סכיני מטבח, מזלגות ואפילו פותחני בקבוקים. אם אני הייתי אתה, הייתי מרגיש הרבה יותר טוב אם הייתי עושה שיחה עם אחי על איך להמנע מאלימות בכלל, ייתכן ובין השאר על ידי לאן לצאת גוטמן, אשר מעולם, אבל מעולם, לא נתקל באלימות במקום בילוי.
 

itai2222

New member
תודה על הסקירה בנושא חרבות

אני עדיין חושב שצריך להגביל את הסכינים, ולגבי אחי - הוא בחור טוב! על האחרים אני לא סומך...
 
ודאי שהוא בחור טוב.

האנשים שידקרו עם סכין הם אנשים אלימים שבאים (בדרך כלל) מרקע אלים. הם מהווים סכנה בכל מקרה, עם סכין או בלי. הסכין הופך אותם למסוכנים יותר, ומאפשר להם לגרום נזק חמור יותר לקורבן שלהם, אבל אותם האנשים, שהחוק לא מעניין להם את התוחייס ממילא, בין כה יפרו אותו וילכו עם סכין בכל מקרה. או שימצאו אמצעים אחרים לגרום נזקים (לא חסר). הגבלת הסכינים הזו (לדעתי האישית), אין לה ולא תהיה לה משמעות בהפחתת הסיכון, והיא רק תכביד וטטריד את אותם אלה שממילא אינם עוברים על החוק. זה תמיד אותו סיפור, הרוב נאלץ לסבול בגלל מיעוט אלים. אחת הבעיות היא, שבמקום לטפל באותו מיעוט, מגבילים את הרוב. . . . . .
 

itai2222

New member
אני חושב שגם אנשים אלימים

שידעו שאם הם יוצאים לבילוי עם הסכין הם "יבלו" את הלילה באבו כביר, יחשבו פעמיים לפני שישימו אותו בכיס. ולמה אנשים שלא עוברים על החוק צריכים סכין? אני לא מורה או מומחה כמו חלק מהמשתתפים בפורום, אבל מה היעילות הקרבית של סכין בכיס/תיק? הרי בהתקפה פתאומית לא תספיק לשלוף אותה בזמן. אני חושב שאם יש לך מספיק זמן לשלוף סכין, אתה כבר יכול לברוח, וכשזה אפשרי זה הרבה יותר בטוח.
 
לא כולם...

לוקחים איתם סכין רק כהגנה עצמית. יש לסכינים עוד שימושים חוץ מזה. ולפעמים הבנאדם פשוט אוהב את החפץ המסויים (לך תבין), ואין לו שום כוונה להשתמש בו כש/אם יותקף. מישהו שהולך עם סכין בתיק למשל, זו דוגמא טובה, הרי ברור שאין לו כוונה להשתמש בו ככלי נשק, אחרת היה מתקין אותו במקום נוח לשליפה הרבה יותר. יש הרבה דברים אחרים חוץ מסכין, שאנשים ש"לא עוברים על החוק" לוקחים איתם, למרות שאינם "צריכים" אותם. במאמר מוסגר: לפעמים האוטו של אבא מסוכן הרבה יותר מסכין... גם על זה אפשר לחשוב לפני שיוצאים לבילוי. * המרכאות ב"אנשים שלא עוברים על החוק" מכיוון, שכמעט כולם עוברים על החוק בצורה זו או אחרת...
 
כין בתיק או סכין בכיס:

אם הגישה אליהם היא מהירה ומתורגלת - אזי הם יכולים לשמש ככלי נשק להגנה עצמית מדהים ביעילותו. מה חבל שאסור לשאת סכין ככלי להגנה עצמית... נ.ב לא תאמין כמה אנשים מהשורה נושאים סכין כזו או אחרת באמתחתם... חלקם - כלל אינם עבריינים ואפילו משוייכים בדרך כזו או אחרת, לצד השני של החוק (או לכל הפחות, מאמנים אותו)
...
 
למעלה