סקר גישה לסמים

zoti

New member
כמובן שהצביעות נוטפת מהדיעה שלך

אתה תומך בהכנסת ניקוטין ואלכוהול לרשימת הסמים האסורים אבל כמובן עד כשזה פוגע בבישול שלך. גם אני אוהב לבשל. אני למעשה אופה ספייס קוקיס ובשביל זה אני צריך רק מעט גראס. לפי ההיגיון שלך צריך להיות מותר לי להשתמש בכמות קטנה של גראס בשביל תחביב הבישול שלי. ברור שאנשים שמשתמשים בכל תרופה או סם צריכים להיות אחראים ולא לנהוג אחרי זה. אתה יודע כמה תאונות קורות בגלל שאנשים לוקחים תרופות שהן במרשם רופא ואח"כ נוהגים ? המון.
 
צביעות?

קודם כל בוא לא נמהר לקרוא לאדם צבוע. בעצם אין אדם שהוא לא צבוע כמו שאין אדם שהוא לא אידיוט מושלם לפעמים... ובכל זאת בוא נימנע מכינויים מעליבים. לפי מה שהבנתי, אמיר מציע להוציא מהחוק לא את כל המשקאות האלכוהוליים באופן גורף, אלא סוגים מסויימים או צורות צריכה מסויימות ואת זה הוא כבר ייצטרך להסביר כי אני לא בטוח שאני יודע במאה אחוז למה הוא מתכוון. לגבי תאונות. יש לך גישה לנתונים אודות מספר התאונות שנגרמות לאחר נטילת תרופות שמפחיתות עירנות? אתה משדר בהודעות שלך ליגלוג מסויים כלפי אלו שמתיחסים ב"היסטריה" כלפי סמים "קלים". תתקן אותי אם זו תחושת שווא.
 

zoti

New member
כן, דו פרצופיות היא צביעות.

לא במובן של לנסות להעליב את אמיר אלא במובן של הדו פרצופיות של הגישה שבה הוא נוקט. מה שמתאים לו, בסדר ומה שלא, לא בסדר. ואכן יש היסטריה כלפי סמים קלים. ההשפעות של אלכוהול מזיקות בהרבה מאלו של המריחואנה. קרא את המאמר הזה למשל שדן בהשפעות של תרופות תחת מרשם. הרבה אנשים לא מודעים בכלל לעובדה שנטילת התרופות האלו משפיעות על כושר הנהיגה שלהם. http://www.usatoday.com/news/health/2001-11-19-drugs-driving.htm
 

לא ירא

New member
אגב, החוק מבהיר כי האחריות

בנושא נופלת על הרוקח כיוון שהוא האחרון שרואה את החולה טרם נטילת התרופה, ולכן עליו להזהירו מפני תופעות לווי הכוללות טשטוש וכו'. התרופות עצמן מסומנות באזהרה גם על גבי הקופסה (ולא רק בעלון לצרכן), אבל בינינו, מי באמת קורא את זה?
 

zoti

New member
ואם אישתו של החולה קונה את התרופה ?

האדם שלוקח את התרופה אחראי. לא הרוקח.
 

לא ירא

New member
זה לא משנה מי קונה את התרופה

על הרוקח להדגיש את האזהרות ולרשום אותן על גבי האריזה. ברור שבסופו של דבר האדם אחראי על עצמו ועל מעשיו, ועדיין הוא עשוי ליטול את התרופה ולנהוג, אבל מבחינת המדינה - הרוקח הוא ה-GATE KEEPER האחרון..
 

zoti

New member
מה שאתה אומר הוא שאם אותו חולה

לוקח תרופה שהיא מטשטשת, נוהג ועושה תאונה אז הרוקח אשם ? לא נראה לי.
 

לא ירא

New member
יש לי אליך שאלה-

אם רופא כתב תרופה במינון יתר במרשם, הרוקח ניפק, והאדם מת, מי אשם, לדעתך?
 

בודוקאן

New member
אמנם לא זותי...../images/Emo13.gif

אבל במקרה זה, שניהם יואשמו. הרופא והרוקח. במילים אחרות, אם אני עושה שטות, אתה עדיין יכול להציל אותי. אם אתה עושה שטות, אני לא יכולה להציל אותך
ולגבי השאלה של זותי: לרוקח תהיה בעיה אם הוא לא הזהיר את הפצינט. אם הוא הזהיר אותו, זו בעיה של הפצינט. למען האמת, לא ראיתי מקרים שהרוקח כתב אזהרות על החפיסה. יתכן וכך צריך לעשות, אבל לא ראיתי שזה נעשה. מצד שני, יש בעיה: לפי מה שכתוב בעלון שבחפיסה, צריך להוריד מהכביש לפחות 20-30% מהנהגים.
 

nage

New member
אם כך העלון מקל

לדעתי צריך להוריד יותר מ 50% מהנהגים/ות מהכביש
 

לא ירא

New member
כבוד הוא לי לחשוב שיש אופציות שבהן

אני יכול להציל אותך, כי בשאר הדוגמאות היומיומיות סביר מאד להניח שאת תוכלי להציל אותי...
 

לא ירא

New member
יש נקודה שפספסתם

ניסיתי להראות לכם שזה לא משנה מה שם החומר, הוא עדיין תרופה, סם, או רעל. פרצלסיוס אמר כי כל תרופה היא רעל, השאלה היא המינון. גם קוקאין משמש כתרופה, ולעמות זאת גם פסאודואפדרין (הקיים בסינופד, ובכל דקסמול קולד) יכול לשמש בעזרת ריאקציה פשוטה כסם ממריץ מסוכן. ולכן אמרתי שאין ממש גבול בין ההגדרה של חומר כתרופה או סם. אוסיף ואומר, שאחד הפרופסורים האהובים עלי, מלמד בפקולטה לרוקחות בירושלים. מדובר בפרופ' משולם, שגילה את סגולותיו הרפואיות של הTHC לאחר מחקר ממושך, ועל כך גם קיבל את פרס ישראל. מה אומר לכם ומה אספר, האיש עבר כבר את גיל 80 ואני מבטיח לכם שהוא מסוגל לעשות אוקמי יותר טוב ממני... האם זה בגלל שנים רבות בחברת המריחואנה - לא יודע, אבל היה תור לא קטן של סטודנטים שרצו לעשות אצלו מחקר.
 

לא ירא

New member
אווו נושא כואב...

רגשותיי לרשת הסופר פארם מעורבים - מצד אחד הרשת בעיניי מבזה את מעמד הרוקח, הופכת אותו לזבן המציע גרביים ומבצעים ב9.90, והרוקחות אט אט נכחדת.. מצד שני- הערצה עזה לאסטרטגיה העסקית והניהולית שמוכיחה כל פעם מחדש כי אין להם תחרות. ראיתי מחקר שנעשה בארה"ב שבחן אתיות ואמינות בקרב אנשי מקצוע, הרוקחים דורגו במקום הראשון ונתפשו בתור האתים ביותר, אפילו יותר מהכמרים. לרשת לא נותר אלא לנצל עובדה זו.. אקמול, דקסמול, פראמול, רוקמול, אברול - כולן אותה התרופה - PARACETAMOL 500MG , כך שמה שהרשת מרוויחה הכי הרבה ממנו, משתלם לה שהרוקח ימכור. מבחינה אתית זה לא נורא, כי כאמור זו אותה תרופה, וגם אין פה קונספירציה כנגד הצרכן, בד"כ זה משתלם גם ללקוח.. אבל האם זה באמת
 
בתי המרקחת בסופרפארם

השתפרו מאוד לעומת ראשית דרכם. עדיין חסרים כמה דברים כגון: ספסלים לממתינים (חלקם הרי חולים)... זה אמנם ע"ח שטח מוצרים למכירה אבל עדיין דרושה התחשבות. חסרה מודעות שקיימת בקופות החולים לפיה הורה עם תינוק אינו נדרש לעמוד בתור לתרופות. מעבר לזה רוב הצוות סופר נחמד. כמוך!
 

לא ירא

New member
זאת בדיוק הנקודה!

אם תשים ספסל אנשים ישבו, יחכו לתורם, יקנו תרופות וילכו. אם הם יעמדו, הם יסתובבו, או יסתכלו סביב ואולי יכניסו עוד מוצר לסלסלה... זאת בדיוק התורה שמניעה את הרשת, ומבדילה אותה מקופות החולים שאין להן מטרת רווח החולה בבית המרקחת. והאם זה אתי?! האמן לי כי כל דבר הנראה לטובת הלקוח הינו בראש ובראשונה לטובת הרשת. וזאת דוגמא קטנה, מצוינת ואחת מני רבים... נ.ב. תודה על המחמאה.
, אגב, סבלנותי לאנשים ושלוותי השתפרו פלאים בעבודתי ובחיי מאז האיקידו. לכן מגיע גם לך קרדיט בנושא...
 

WaveGal

New member
על הרעלת מים ../images/Emo182.gif../images/Emo5.gifבודאי שמעת

המינון משפיע מאוד על השפעת החומר. אבל גם המצב הפיזיולוגי של הלוקח: השפעת החומר שונה על אדם חולה או בריא, צעיר או מבוגר ובצירוף של חומרים נוספים. אני לא בטוח שניתן ללמוד דבר מה מהסקר אבל לעומת זאת הדיון כאן מראה עד כמה הנושא טעון ריגשית (ולוא דווקא פיזיולוגית). ומסכים לחלוטין עם דעתך על פרופ משולם. מההרצאות המרתקות ששמעתי. וסיפורי "איך השגנו חומר למחקר בשנות השיבעים ישר מתחנת המישטרה"....
 
למעלה