אומנויות לחימה ונשים

CountDust

New member
לא מדויק...

הגישה המכונה "פמיניזם תרבותי", כלומר פמיניזם המתבסס על השוני (המובנה או אף המולד) שבין נשים לגברים וקורא לכבד את השוני הזה ולהתייחס אליו, נחשב לרוב כשלב השני בהתפתחות התאוריה הפמיניסטית. השלב האחרון הוא דוקא שלב ה"פמיניזם הרדיקלי". ע"פ גישה זו מה שאנו מכנים "נשי" הוא התוצאה של דיכוי מתמשך של דורות על גבי דורות של נשים ושל מבנה פטריארכלי חזק. כלומר אנו (כחברה) מחנכים את הנשים מגיל 0 להיות רכות, עדינות, פסיביות, תלויות ואת הגברים להיות אסרטיביים, אגרסיבים ועצמאיים. הגישה הפמיניסטית התרבותית תאמר שאין אנו צריכים לראות בכך שנשים עדינות וכו' חסרון, אלא פשוט שוני מגברים, שגם בהקשר של אומנויות לחימה יכול להוות יתרון ויכול להוות חסרון. הגישה הרדיקלית תאמר שנשים גדלות ומחונכות בכדי להתאים למבנה חברתי שבו הן אינן לוחמות ואף ההפך הגמור ולכן נשים סופגות את התכונות הכי פחות מתאימות ללחימה (אפילו אם אפשר למצוא במקרה יתרונות נקודתיים מסויימים), על כן יש לשנות את המערכת, להפסיק את הדיכוי הנשי ורק אז נגלה את הנשיות ה"אמיתית".
 
מכיוון

שאינני מבין גדל בפמיניזים ובהתפתחותו, אנסה לארגן מישהיא שתכתוב מאמר בנושא "התפתחות הפמיניזים" יום טוב ערכת לימוד צעד אחר צעד.
 
שלום ולהתראות.

אני רואה שכבר כתבו הרבה, גם את שלי אמרתי ,ואף בהרחבה .. וערכת הלימוד פתוחה לפני,את הצעד הזה עשיתי הגיע הזמן לעבור לצעד הבא. תודה לכולם, על מגוון הדעות ערכת לימוד כבר בצעד הבא.
 

Nihau

New member
כמה מילים קטנות

יש טענה, שכנראה אינה מבוססת באקדמיה אלא רק במוחי הקודח, הגורסת כי נשים לא נוטות ללחימתיות בצורה כללית אלא יותר על בסיס אישי. אם מישהי מוצאת לנכון לשנוא אישיות ספציפית רמת האכזריות והאגרסיביות שתופנה כנגד אותה אישיות פושעת תדהים את רוב הגברים שמאמינים שאותה אישה היא רכת לבב ומעודנת. היא אכן רכת לבב ומעודנת בכל אספקט אחר בחיים- חוץ מכלפי אותה אישיות פושעת. כמו אמא חתולה היא יכולה להיות פרוותית ומפנקת, מגרגרת ורכה עם ציפורניים חדות כמו 20 קרמביות בשליפה מהירה כברק ושיני תער שקל לשכוח מהם כי לא רואים אותם ביום יום- רק כשמאיימים על גוריה או כשהיא עם הגב לפינה. כלומר הרבה פעמים היא לא תמצא מוטיבציה ומוקד להתרכז בו וסיבה להתמיד באומנויות לחימה שמתמקדות בתחרותיות כסיבה העיקרית לעיסוק בהן. נקודה נוספת שאולי משפיעה- נקודה שאני רואה בשלילה- היא הנטייה לחשוב "לי זה לא יקרה" ולסמוך אוטומטית על כך שתמיד יהיה באזור איזה גבר חסון שיציל במקרה צרה - מתקר בגלגל ועד תקיפה בסמטאות חשוכות. ההכרה בחשיבות יכולת הגנה עצמית צריכה לבוא מבפנים ואפילו סיפורי זוועה לא תמיד עוזרים. אם הבנתי נכון סיבה נפוצה לנוכחותן של נשים בא"ל היא תוצאה ישירה של "הותקפתי ולא ידעתי מה לעשות" בין אם הן היו באמת לבד ולא ידעו להגן על עצמן ובין אם הן היו בחברה וזה עדיין לא עזר.
 
למעלה