אין אומנות לחימה יהודית עתיקה

Blond Diskus

New member
שים לב!

כשאני ארצה להוכיח טענה אצטרך לחשוף פרטים וכו. כדי ליצור אמינות ! דבר ראשון שאנשי יהושע סופר יפנו אותנו למקור ביהדות של האומנות הנ"ל ואז נצטרך לפרוך אותה כרגע מספיק להטיל ספיקות
 

Sensei

New member
Well.what ever the truth might be

Chaim Sofer is an interesting character and his martial arts which I have seen on film is also interesting. If it makes him feel good believing that he has been choosen to transfer the 'Yidisher' martial arts to the new generation of 'Kinderlich' then who am I to get in his way to happiness.​
 

בודוקאן

New member
The wishful thinking

Is the Freudian slip. Shimon, you are the eldest,
you​
should set the meeting. Of course, the best beer is that one we usually drink after lessons, with Pizza, at Magdiel. The guy has special Hechsher (some kind of Badatz or Rav Mahpoud, don't remember...) You are invited to join
 

Sensei

New member
As the eldest

I must remind you of the Cholestoral and the Fats in Pizza.Hate to be a party puper-but do you know how many calories are in one slice of Pizza? Anyway I take mine with GREEN OLIVES .. Perhaps I can get Orochim to organise a get together.I will convince them to surply the BEER.​
 

Sensei

New member
Some one

else is going to have to surply the music.I dont think Orochim has,JAPLIN,HENDRIX,GREATFUL DEAD,JAGGER,MOODY BLUES,and of course CROSBY,STILLS,NASH AND YOUNG......​
 

Kenshinkan

New member
If he's lying about it you should

at least say that he is lying. Making an honest living is one thing - Like the Karate gang's "old boys club" here in Israel - even if you're not nice about it. But lying is a compeletly different story. Boaz
 

אלישיר

New member
מאיפה אתה יודע שאין?

בעזי"ת האם ניתן להסיק מאותם בעלי מקצוע שהם מסכימים שהתנ"ך ספר אותנטי הוא ולא זויף בתקופת עזרא ונחמיה, או בתקופה מוקדמת יותר? (ואם הוא מזויף, האם הוא מזויף בצורה אמינה, כלומר דן בנושאים אמיתיים ומזויף בצורה עקבית, או שמא הוא בבל"ט מבובל"ט?) כי לשמוע כזאת במדינת היהודים, היא חדשה מרעישה שמסקרנת אותי הרבה יותר. ועדיין, לפניך ציטוט מסוים מהתנ"ך, בסיפורו של אליהו בהר הכרמל, שאבקש ממך, או מבעלי מקצוע ומומחים, לנסות למקם אותו ולהסביר את פשרו: "וַיַּעֲלֶה אַחְאָב, לֶאֱכֹל וְלִשְׁתּוֹת; וְאֵלִיָּהוּ עָלָה אֶל-רֹאשׁ הַכַּרְמֶל, וַיִּגְהַר אַרְצָה, וַיָּשֶׂם פָּנָיו, בֵּין בִּרְכָּו". להווי ידוע לך שזה אחד מהאזכורים הבודדים של תנוחה גופנית כלשהי בתנ"ך, בהקשר של נביא מתפלל. האם מדובר כאן על פליטת קולמוס של הכותב, כלומר על אמירה שאינה נדרשת לעניין ובאה רק כדי להשלים מכסת מילים או לקשט? (או על מעשה חסר פשר וקשר של הנביא הגדול ביותר מאז משה בן עמרם?). אמרת גם מפרשי התנ"ך. תלמוד למשל? הנה סוגיה מסוימת בתלמוד, שגם עליה נראה שפסחו בעלי המקצוע בבואם לשלול מכל וכל כל זכר לדברים שונים ומשונים בתורת ישראל. " אלה שמות הגבורים אשר לדוד יושב בשבת וגו' מאי קאמר א"ר אבהו ה"ק ואלה שמות גבורותיו של דוד...הוא עדינו העצני כשהיה יושב ועוסק בתורה היה מעדן עצמו כתולעת ובשעה שיוצא למלחמה היה מקשה עצמו כעץ על שמונה מאות חלל בפעם אחת שהיה זורק חץ ומפיל שמונה מאות חלל בפעם אחת" שדומה עלי שכל מי שיעיין בדברי רש"י שם, במסכת מועד קטן דף ט"ז עמוד ב' (העלתי תמונה של הדף הנ"ל ), וימצא את לשון רש"י "כופף עצמו ידיו ורגליו ביחד ויושב לארץ". תמהני גם אם עיינו המלומדים בספר יצירה, ולקחו אותו בחשבון, בטרם יפסקו ויחרצו משפט. (והרבה יותר סביר שלדידם הזוהר נכתב בידי רבינו משה די ליאון וחבורה נסתרת שאיתו, בסביבות המאה ה-13, וספר יצירה נכתב במאה ה-7 ואולי קצת קודם, והתנ"ך הוא זיוף מתקופת עזרא ונחמיה, בסביבות שנת 400 לפה"ס, וכו' וכו' וכו' וכיוצ"ב, וא"כ חזור לפסקה הראשונה בדברי ונסתפק בה). לפי אתר אביר, וכמו כן לפי מה שהסביר כאן תלמידו הבכיר ביותר של גרנדמאסטר סופר, לא מדובר על אמנות עתיקה אלא בשחזור שלה בטכניקות מודרניות. והנה ציטוט מאתר אביר: "למרות היותה מערכת אומנויות ושיטות לחימה מודרנית לחלוטין,ל"אביר" שורשים רוחניים עמוקים במסורת ישראל העתיקה,תוך שהיא מגלה פן נוסף של אותיות הא"ב,עקרונות כוח וחיות פנימיים,ריפוי,תרגילי נשימה ומדיטציה (התבוננות) אשר מקורם בתנ"ך. כל זאת תוך שילוב שימוש בתכני הלוח העברי,חגיו ומנהגיו,והעלאתם על נס את גיבורי האומה האמיתיים בכל תקופותיה. אין ספק,אפוא,כי אביר הינו אומנות מסורתית במלוא מובן המילה." אנ'לא הדובר של יהושע סופר, ואל תשאל אותי יותר מידי שאלות על דברים שאין לי מושג בהם, אבל שני דברים ברורים לי: פלוני אלמוני אומר שאין דברים מדברים שונים ביהדות אומר זאת בזכות אמונה ולא בזכות ידיעה ברורה ומוחלטת, ושיש בנושא אבי"ר איזה טלפון שבור רציני.
 

אלישיר

New member
וימצא את לשון רש"י=

בעזי"ת מחקתי את המשך המשפט בלי לכתוב אותו שנית: וימצא את לשון רש"י "כופף עצמו ידיו ורגליו ביחד ויושב לארץ", תמוהה ולא נהירה כל צרכה.
 

isaacl

New member
אליישיר

אני פוחד מן השירשורים הארוכים כאורך הגלות שמעורר כל נושא יהודי. רק הערה קטנה. אנא אל תשווה את מי שמפקפק בקדמוניות ספר הזוהר למי שמפקפק בקדמוניות המקרא. האם רבי יעקב עמדין והחתם סופר גם הם קטנים בעיניך? גם הם סברו שספר הזוהר נכתב על ידי רבי משה די ליאון, והאמת היא שאני בטוח שגם אתה תגיע למסקנה דומה אם תקרא אותו בעינא פקיחא.
 

אלישיר

New member
../images/Emo61.gif

בעזי"ת חידוש בשבילי הם דבריך מהחת"ס (הפולמוס הגדול בין רבי יעקב מעמדין ובין רבי יהונתן אייבשיץ הרבה יותר מפורסם, ככל הנראה. אשמח אם תוכל להפנות אותי להחת"ס הנ"ל), אבל הבדל גדול ומהותי הוא. ברי לנו שרבי משה סופר, החתם סופר זי"ע, לא חיפש להתיר לעצמו עריות ח"ו על ידי ניתוח חד וירידה לעומקה של תורה (לחתם סופר בעצמו היה יד ורגל בתורת הסוד, כפי שמצינו באחד ממכתביו שמספר שלמד בארוכה נושאים מסוימים עם רבי יהודה אסאד, מצטער שלא אדע כרגע להפנות אותך להיכן ומהיכן). לעומת זאת כן קו ישיר מחבר הוא בין מוצאי סתירות ותמיהות וחילוקים ומחלוקות בימינו אנו, שמאהבת המן באו לשנאת מרדכי הלזו, וא"כ זר ומוזר לדון לשיטתם על סוגיות כגון זאת על מה היתה תרבותם הרוחנית של היהודים טרם שחיטת היצר ע"ז ע"י עזרא הסופר: אם לדידם הכל סיפורי בדים מה עוד נשאר לומר? (אישית, לא אכניס את ראשי בין גדולים, שדיי לי שהאר"י, הבעש"ט, הגר"א ומוהר"ן ושאר גדולי ישראל חלקו מעשית על דעתו זו של רבי יעקב מעמדין, ולפחות להביאני למקום בו אומר תיק"ו).
 

isaacl

New member
../images/Emo45.gif

מסכים, ואנסה לאתר את המקור מן החת"ס. עד כמה שזכור לי, הציטוט איננו מן השו"ת אלא מדברים שאמר לתלמידיו.
 

Blond Diskus

New member
לא רע

רק לא הבנתי מה הקשר בין תנוחות גופניות לבין הכחשה/אישרור של אומנות לחימה ומה יש לך בראש שהתנ"ך מזויף? לפי סיגנון הכתיבה אתה לא דתי שמתמצא בכתובים אלא אתאיסט חבר מפלגת שינוי
 
למעלה