סדנת אומנויות לחימה למען רחל

ש מים

New member
מאחל הצלחה ומחזק ידיכם!

הייתי בא אם הייתי יכול. כל הכבוד על היוזמה, על העשייה ועל ההתגייסות!
 
אנסה לדאוג כי יועבר במייל

לרבים מעובדי החברה שבה אני עובד (גוף מאוד גדול) - עניין ההתרמה.
 
רשמים מסדנת אמנויות הלחימה

כמה דקות לשמונה והאולם שוקק חיים. כשבעים איש ישבו בשורה. יונה מלניק (ג'ודו), אלי לרמן (מורה לאיקידו), יובל נחמקין (ראש בית הספר לארניס, מרגלית שוורץ ואני קדנו אל המשתתפים. מרגלית חיממה את הלב ואת הגוף והעבירה חימון קצרצר אך משחרר ומייד החליף אותה יונה שנתן כהרגלו שיעור מלא באהבה לג'ודו ודרך הוראה רגועה שנובעת מבסיס איתן ומעשרות שנים של מיומנות. בעיקר טכניקות בעמידה. בודוקאן בוודאי תרחיב כי אני לא זוכר את השמות וגם ככה חלק מהזמן ברחתי לי אל המצלמה. ובכל זאת לא אשכח את יחסם החם והחברותי להפליא של תלמידיו של יונה מלניק. דוג'ו נפלא יש לכם. והאמינו לי, אני חוסך בסופרלטיבים. לאחר השיעור הנהדר של יונה, נתתי הדגמת איאיידו (חרב) וקנג'וצו קצרה ומשהסתיימה נכנס יובל נחמקין במלוא אנרגיה. כאן אני חייב לומר שזו הפעם הראשונה שראיתיו מלמד. איזה יכולת הסבר, איזו יכולת גופנית. מהיר וקולח, מדוייק ומסקרן. עובר כהרף עיין בין המתאמנים ומצליח ללמד כל כך הרבה דברים, כמות כה גדולה של אנשים. גם את יובל ליוותה קבוצה של תלמידים ומדריכים שעברו בין המתאמנים ובסבר פנים וסבלנות רבה הדריכו אנשים כמוני שאיבדו מיידית את ימינם ואת שמאלם. תודה יובל. היה מאלף. אלי לרמן סיים עם שיעור איקידו שנסב סביב היסודות של האיקידו. גם כאן התגייסו חברי הדוג'ו שלו ובהנאה רבה עבדו עם אלו שהנסיון שלהם עם האייקידו הוא מועט או אפסי. אלי לימד כמו תמיד בתנועות גדולות וברורות. הגישה היתה של נסיון להבין דברים ביחד ולא נגד. הוא סיים בהדגמת מגוון הטלות של אייקידו עם תלמידיו. תודה אלי על האירוח ועל השיעור, תודה יונה ויובל על האימון המרתק. מרגלית איך כל זה היה נראה לו לא היית שם... נהנתי להדגים מעט איאיידו בפניכם. פביו - אחד מתלמידי סייע לי והדגים בצורה מלאת חן. תודה לחברי הפורום כאן שגם להם חלק לא מבוטל בהרמת האירוע. אני מקווה שהצלחנו לגייס תרומה נאה מבאי הסדנה ומאלו ששלחו אלינו את תרומתם. אני מקווה שבקרוב נוכל לשמוע בשורות טובות. רוח הבודו פעמה. אנשים יקרים התאספו ובסופו של דבר מספר המשתתפים עבר את השמונים. תודה לכולם.
 

טאוֹ

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

לצערי, הגעתי מאוחר מאד (אחרי עשר), לא השתתפתי בתרגולים כי הייתי מפורק לגמרי וגם הלכתי לאחר כעשרים דקות. מהמעט שראיתי, וגם ממה שזאב כותב, אכן היתה שם אווירה נפלאה ומיוחדת. כיוון שפספסתי את רוב הערב, אשמח לקרוא עליו עוד רשמים. מכל מקום, הייתי רוצה לשתף אתכם בהרהורים שהיו לי דווקא לגבי העתיד. בזמנו הופסקו מפגשי הפורום הזה בשל ענייני ביטוח, אחריות על פציעות וכדומה. נדמה לי שאתמול זיהיתי לא מעט חברי פורום. עד כמה שידוע לי, כדי להשתתף בתרגול אתמול נדרש כל מי שרצה לעלות על המזרן לחתום על הצהרת בריאות. לא ראיתי את ההצהרה וכמובן גם לא חתמתי עליה, כי ממילא לא יכולתי לתרגל, אבל חשבתי על כך שמן הסתם הזדמנות כזאת, וליתר דיוק המטרה לסייע לרחל טוטקה ולבני משפחתה, הופכת את הההתנגדות העקרונית (לאו דווקא הבלתי מוצדקת!) לקיים מפגשים כאלה לבטלה בשישים - עניין של פרופורציות וסדרי עדיפויות, אני מניח. זה דבר אחד. הדבר השני הוא, ששמחתי לקרוא שהתרומות אתמול הצטברו לסכום נאה, אבל רחל עדיין זקוקה לעזרה... אז אולי זה הזמן לחדש את מפגשי הפורום? כמובן שבמתכונת דומה לערב שהתקיים אתמול: בכל פעם מורים אחרים (או אולי לא), אולי מיקום אחר כדי שגם דרומיים/צפוניים יותר יוכלו להשתתף, וכמובן שהמפגש ילווה בההתרמה לעמותה. המניע הזה נראה לי מספיק חשוב. אני יודע שאם יתקיימו מפגשים כאלה, אני אישית אנסה להגיע אליהם (בתקווה שליותר זמן, ועם הזדמנות לתרגל בעצמי
). בכל מקרה, זה חומר למחשבה. לגבי אתמול, כל הכבוד ליוזמים, למארגנים למורים ולמשתתפים של הערב אתמול. כפי שאמרה בודוקאן, זו היתה הדגמה מרשימה ומרגשת של ביטוי בפועל של העקרונות היפים שמדברים עליהם כאן לעתים.
 

nage

New member
באמת היה מדהים

הייתה אווירה מדהימה, למרות שלא התאמנתי (העייפות, וקילקול קטן בבטן). זה טוב לראות שאנשים באים לעזור למישהו שהם לא מכירים בכלל. ואני מקווה שהסכום הדרוש ימצא במהרה
 

בודוקאן

New member
לגבי מפגשי פורום

ראשית, אני בהחלט מסכימה (וכבר העלינו זאת בעבר) שפורמט מהסוג הזה של סדנה, הוא הפיתרון לבעיה של מפגשי הפורום. יש רק טעות לגבי נושא הביטוח: אין זה נכון שהמפגש של אתמול התאפשר למרות בעית הביטוח, בגלל המטרה. ההבדל הוא אחר. מפגשי פורום אורגנו על ידי המנהלים, ועל כן הם נשאו באחריות של מארגנים, וזאת, בלי להיות מבוטחים. את האירוע של אתמול אירגנו מורים. ולכל אחד מהם יש ביטוח אחריות מקצועית. על כן לא היתה כל בעיה. האחריות לביטוח תאונות אישיות חלה על המשתתפים. זהו סידור טוב בעיני.
 
../images/Emo45.gif בשורות טובות ורפואה שלמה לרחל

היה ערב מקסים, מאוד נהניתי מכל השיעורים וכמובן מההדגמה של זאב ארליך. גם אני מקווה שייאסף הסכום במהירות שיא והתהליך הרפואי יתסיים בהצלחה רבה ובהחלמה מלאה ! חיים טובים ובשורות טובות לכולכם. ירון מאיר (אם מישהו זוכר, אני הקירח עם חליפת ג'ודו אדידס, הגעתי עם חגורה לבנה). שבת שלום.
 

בודוקאן

New member
ערב מיוחד

ללא ספק, אתמול בערב, היתה אוירה מיוחדת. משהו באויר, שעבר בין כולם, והיו לו השפעות גם מאחדות וגם ממריצות. כשאני פוגשת חברים מהפורום, זה כבר כמו לפגוש חברים ותיקים ויקרים, חיבוקים ונשיקות, כמיטב המסורת המרוקאית. כל כך שמחתי לפגוש אתכם שוב: את זאב ותלמידיו, כולל היודנשות החדשות, אלי ותלמידיו, יובל ותלמידיו, יוני שלא הביא את החתולים, דוד הקורן כתמיד, טאו שמיד משרה רוגע רק מלראות אותו, delete והחיוך הרחב והמלבב, אמיר שויתר על האימון הרגיל שלו והגיע, צחי שגם הצליח להגיע בסוף עם תלמידים, וכל זאת בנוסף לחברים הקבועים מהקבוצה שהגיעו כמעט בהרכב מלא (כולל דוד שחיפש כאן לא מזמן מקום ללמוד ). ודאי היו עוד שאולי לא זיהיתי, ואם שכחתי - סליחה. השיעורים היו פשוט נפלאים. על הראשון לא אדבר (), אבל אשמח לשמוע ביקורת ולהעביר. סוף סוף ראיתי את יובל עובד. אני מודיעה קבל עם שאני לא מתעסקת איתו יותר. הבחור נתן כיסוי מלא לכל מה שהוא אי פעם אמר כאן. אני לא צריכה תילי תילים של שרשורים על יעילות ועל רחוב. זה יעיל. נקודה. בכל מצב. בי"ס לתנועה זורמת ואלגנטית, והכל בחן. מורה בחסד. מה שנראה מסובך, הוא מצליח להפוך לפשוט וללמד אפילו ג'ודוקא שלא מסוגל להבדיל בין אמה לזרוע (מה שאפשר לתפוס, הולך!) ברור, רהוט, מענין, חי את השיעור ואת הקהל. תענוג. תודה יובל על השיעור ובעיקר על העקרונות אותם לקחתי איתי הביתה. על המורים לאייקידו, מה יש כבר להוסיף? זאב נתן תצוגת איאיידו שתוקעת אותך בסייזה בלי להרגיש שהקרסוליים נרדמים, מפחד למצמץ כי עד שתפתח עיניים החרב כבר עשתה שתי איבחות (וגם הספיקה להישלף לפני זה, כמובן...). וכאילו שזה לא הספיק, אחר כך גם קיבלתי מזאב שיעור פרטי מדהים, וחזרתי הביתה עם פנינים. תודה זאב, מחכה לשיעור הבא. וכאילו שגם זה לא מספיק, בא אלי והעביר שיעור שבא כולו מהנשמה. מנין נפל עלינו מבול כזה של מורים כל כך מדהימים? זה קשור לאייקידו? אני מאמינה שיש לנו נבחרת של יחידי סגולה, שכל אחד מהם השקיע שנים בלימוד קפדני אצל מורים מהשורה הראשונה ביפן, וכל אחד מהם ידע במדויק שהוא אינו רוצה להיות עוד מורה, אלא שזהו יעודו האמיתי. ויעוד, עושים עם כל הנשמה. השיעור עם אלי היה תענוג, ואני מאוד מקווה שיהיו לנו עוד מפגשים. נשאר טעם של עוד ועוד! תודה לכל מי שבא, לאלי, זאב ויובל על האירגון ועל השיעורים, ובעיקר, על החברות.
 

NomadSoul

New member
../images/Emo45.gif מוצלח ביותר

בנוסף לכך שגיליתי איפה נמצא הספר, angry white pyjammas, שכבר נואשתי מחיפושים אחריו
, גיליתי דבר נוסף: לא יודעת אם זה האייקידו או האנשים, אבל כל מי שעבדתי איתו בשיעור של אלי חייך נונ-סטופ... וגם טל (איתו עבדתי בשאר השיעורים) שם לב לתופעה
אז תדעו לכם שהדבקתם אותי (אני עדיין עם חיוך מרוח על הפרצוף), ומקווה להדביק הלאה
 
תודה רבה לכולם ../images/Emo39.gif

ראשית, אני מודה לכם על הזכות שנתתם לי להשתתף באירוע הנפלא הזה. פגשתי אומני לחימה נפלאים במלאכת העשיה שלהם, וברצון והסקרנות שלהם ללמוד. משב רוח נפלא ומרענן. מאוד התרשמתי מהיכולת האישית הגבוהה של כל המורים, הן באומנות שלהם והן כמורים. קהילת אומני הלחימה התגלתה במלא יופיה ואיכותה, בהתגיסותה למטרה חשובה כל כך, ואני מאחל הצלחה למשפחת טוטקה במסעה והחלמה מהירה לרחל. בנוסף, אני מקווה שאנו נמשיך להיפגש וללמוד אחד מהשני בהמשך. תודה רבה לכולם, יונה מלניק.
 
אלף תודות לך

דרך ההוראה שלך והאוירה שיצרת - נדירות באיכותן ! זו הפעם השניה שאני רואה אותך (הפעם הראשונה היתה בוינגייט במסגרת קורס מאמנים) וההתנסות הקצרצרה בראנדורי הקליל איתך, היתה חוויה עד כדי כך מעניינת עבורי, שזה גרם לי לחשוב ברצינות על פינוי זמן לשם העמקת ידיעותיי בתחום הג'ודו, ברצינות. תודה רבה רבה.
 
ליונה מלניק סנסאי - זו צניעות

לומר משפט כזה "...אני מודה לכם על הזכות שנתתם לי להשתתף..." זו צניעות אמיתית. מה שמאפיין כל כך גם את הגישה שלך בזמן השיעור. היה ערב מקסים בעיקר בזכותך. תודה לך שכיבדת אותנו בנוכחותך ובשיעורך. זאב.
 

אושין

New member
הבעת הערכה ותודה

משתתפי פורום יקרים כפי שאתם יודעים, התקיים אמש ערב אומנויות לחימה, בו נאספו תרומות לעמותה להצלת חייה של רחל טוטקה. ברצנוננו ראשית כל להודות למארגני הערב ולמורים הנהדרים שהעבירו את השיעורים וההדגמות: ליונה מלניק, למרגלית שוורץ, לזאב ארליך, ליובל נחמקין, ולאלי לרמן, מורי היקר אשר ארח את הערב. ברצוננו להודות לכל התלמידים והמתאמנים אשר טרחו והגיעו והפכו את הערב למהנה ומוצלח בכל הבחינות. סך התרומות שנאסף היה יפה ומכובד ועלה על כל תחזיותינו המוקדמות. רחל ואני מודים לכולכם על העזרה שאתם מושיטים לנו, על היוזמה ועל הביצוע. תודה מקרב לב לכולכם רחל וגיא טוטקה
 

amir_aikido

New member
../images/Emo51.gif לכם

תודה על שנתתם לפורום להוכיח שאמנות לחימה וקהילה וירטואלית יכולים להצטרף ביחד לכדי השפעה בעולם האמיתי. היה ערב נפלא, ו
לכל המורים שחלקו איתנו את אהבתם לתחום, והעשירו אותנו ברעיונו ותפיסות מאמנויותיהם. אמיר
 

gshm

New member
שמח...

אני שמח שיכולתי לעזור ולתרום למטרה כה מקודשת כמו זאת. השיעורים וההדגמות באמת היו מעניינים ושרו לי זוית חדשה למבט על אומנויות הלחימה (אם זו הרכות של האראניס או ההטלות בג'ודו ואיקידו או שימוש בכלי נשק כמו החרב באייאידו.)
 
למעלה