שנה טובה ומתוקה לכולם

Sensei

New member
You talk

as IF you know what you are talking about.... Racists in America talk against Black Americans the same way you talk about the Charadim in Israel..after all they too are black(?). *LIVING OFF WELFARE *WHITE AMERICANS PAYING THEIR TAXES WHILE THESE 'nigers'live off of welfare which is supported by our hard working white middle class taxes.... *WE HAVE TO FEED THEM IN THE PRISONS,AND SUPPORT THEIR LARGE WELFARE FAMILIES... *THE BLACKS HATE THE ESTABLISHMENT,THE SAME ESTABLISHMENT THAT FEEDS THEM ETC....... Here is a good one..all they do is MAKE BABIES..GET A JOB!!!!!!! Oh yes all these and more were said by the concerned white person of the American welfare society. By the way not only Baalai Tashuvah serve in the army.. Charadim serve in the army, as well as in ZAKAH .... My dear friend not only BLACK IS BEAUTIFUL but C H A R A D I IS B E A U T I F U L Power to the people.......power to the BLACK CHARADI MAN I am thinking of starting a new movement to battle the racisim growing against the Charadi community. IT will be called the 'Charadi Panthers' and I can guess who will be training them.... So watch out WHITEY........​
 

WaveGal

New member
yes. but....

he was not black....but a redhead. no? and certainly not a fighter for equality. how about Marthin Luther King David?​
 

Sensei

New member
It was Martin Luther King

Junior.... David Hamelech was the sheaperd that showed kindness to his sheep and loved his fellow jews.He loved Hashem and stood alone against Guliath.......Expressing such great human emotion in his TAHILIM.... A warrior and a sensitive human being,a servant of G-d.He is my HERO.....it is with him that I identify... Shanah Tovah Shimon​
 

isaacl

New member
הערה נוספת

אני גר בירושלים זה 30 שנה. כשעברתי לירושלים היו בשכונת שמואל הנביא מקרי רצח רבים. זו הייתה שכונה מסוכנת. השכונה התחרדה (לא מדובר בילודה גבוהה חיים, אלא בחזרה בתשובה), וכעת כל אחד יכול להסתובב בשכונה כל שעות היממה. היא נשארה מוזנחת מאוד, עניה ובלתי מטופחת, אבל אין בה פשע. אז אתה ואני יכולים לבכות על הנצחת העוני, אבל העובדה היא שבחברה שמתחרדת רמת הפשיעה יורדת. אני גר בשכונה חילונית (פסגת זאב). בבתי הספר הדתיים (ממלכתיים דתיים) נרשמים הרבה הורים חילונים, לא כדי שיספגו מסורת אלא למרות לימודי היהדות, הכל כדי להיות בחברה טובה יותר. אז יש לחינוך הדתי מספר הצלחות.
 

Tonjin

New member
כאן הדוגמא של שמעון יכולה לפעול

בכיוון ההפוך, אותו הדבר קורה בשכונות סיניות בארה"ב... אז מה, נתחיל ליישב פועלים סיניים בשכונות עוני?? אגב, הם גם מוכנים לעבוד 15 שעות יומיות תמורת 2000 שקל לחודש, עבודה יצרנית... זאת ועוד, מסיפורים שאני שומע מאנשים שהיו שם דברים אינם תמיד כ"כ וורודים כפי שאתה מתאר ובחברה החרדית משאירים הרבה פעמים את הכביסה המלוכלכת בחדרי חדרים במקום בתחנת המשטרה, ואני לא מתכוון למקרים של 'שובבות נעורים' אלא למקרים שאכן צריכים להיות מטופלים ע"י שלטון החוק.. נכון זוהי תופעה שאפיינית לכל חברה סגורה אבל זה לא אומר שצריך להתעלם ממנה..
 

isaacl

New member
לא אמרתי שהכל ורוד, אבל

אין מקרי רצח, שוד וגנבות. לא שם ולא בסביבה הקרובה. ואני יודע היטב על מה שאני מדבר.
 

Tonjin

New member
מה עם סתם בריונות, הטרדות..

עברות-מין לסוגיהן, מעילות, העלמות כספים ומס למיניהן משמרות-צניעות.... למען הסר ספק, אני לא ממש יודע על מה אני מדבר ובהחלט יכול להיות שההתרשמות שלי לא מייצגת - כלומר אני שואל אותך, לא קובע שהדברים קיימים...
 

isaacl

New member
אכן כן, וגם אני

אינני יודע מספרים. ואחרי הכל, המצב טוב, לאין ערוך, ממצבם לפני שהתחרדו.
 

avshalomat

New member
|שיעול| עגינות לאין ספור

משמרות צניעות, אלו הם לא מקרי אלימות? באופן כללי אפשר גם לומר שמי שמנסה בכוח לא לבלוע את פרי עץ הדעת יתכן שיציג סטיסטיקות נמוכות לגבי פשע לאורך תקופות מסוימות.
 

Sensei

New member
The opposite is the truth

The police are happy that the Charadi community has it own way of solving its social problems.As long as it is done within the law.I am involved in this area and I know of many incidents that the police even ask the help of the Rabbis in solving internal problems. delinquantcy,battered children and or wives are being taken care of in the community.The percentages are very low but never the less they receive the treatment they need.I have many a time spoke to the law officials in certain cases of battered wives or husbands,and they are very happy when they find community activists who help them in solving these problems...​
 

Kiru

New member
הצלחה היא פונקציה של מטרה

מערכת החינוך החרדית שמה לה למטרה (בין היתר) לחנך לדרך מסויימת ולהקנות ידע מסויים. אתה כמובן יכול לחלוק עליהן, אבל קשה לחלוקה על כך שהן הושגו. מערכת החינוך החילונית גם היא הציבה לה מטרות כאלה, וההצלחה שלה בהשגתן בהרבה מובנים קטנה בהרבה.
 

Kiru

New member
../images/Emo3.gif

עליהן = על המטרות האלה לחלוקה = לחלוק
 

Tonjin

New member
הצלחה היא אכן פונקצייה של מטרה, אבל

שים לב שלפני שאתה משווה 'הצלחות' במושגים האלה ראוי גם לבחון את המטרות שהושגו.. האם מי שמרפא 98% מהחולים בשפעת הוא רופא טוב יותר או פחות טוב ממי שמרפא 34% ממקרי הסרטן שהוא מטפל בהם (דוגמא אקראית בלבד ולא באה לרמוז על שום דבר)
 

Tonjin

New member
אופפס

'המטרות שהושגו'= המטרות שהוצבו... מילה קטנה שמשנה הרבה...
 

ש מים

New member
גידול אוכלוסייה בקהילות מסורתיות

דוד, כל הקהילות שהזכרת, כ-"מצליחות", הן קהילות מסורתיות-דתיות. בקהילות אלו הריבוי הטבעי (ילודה) גדול לעין שיעור מזה הקיים באוכלוסייה החילונית. מעבר לכך, אחד המאפיינים (והמדדים) הבולטים של קהילה "מודרנית" ו-"מפותחת" הנו שיעור הריבוי הטבעי, ואם לחדד: הילודה הממוצעת. ככל שהחברה/קהילה "מפותחת" יותר - אחוז הילודה בה קטן. הערה: בכוונה שמתי את המונחים "מודרני" ו-"מפותח" במרכאות, משום שאלו מונחים שנקבעו ע"י אחרים (אלו המונחים הרווחים בעולם), אבל אינם מקובלים עלי!
 

bizhar

New member
המונחים הללו טבועים בנו יותר משנודה

גם בטבע מתקיימת המשוואה הזו. ככל שהפרט בעל כושר הישרדות גבוה יותר (כפרט), כך קטן מספר הצאצאים שהוא "נזקק" להם. האם ניתן ללמוד מכך על בני האדם? במקרים רבים הייתי אומר שכן. ניתן למצוא לכך מקבילות רבות אצל החיה האנושית. זכר למורשתנו הביולוגית.. בחברה החרדית זוהי מצווה חשובה, זכר (אולי?) לימים בהם היינו מעטים כ"כ מול רבים... למיטב השכלתי המוגבלת ביותר, בתקופות קדומות אכן הייתה החברה החרדית דינמית וגמישה יותר. גמישות של חוזקה ולא חולשה. דווקא על רקע ההתחפרות במקום מצד אחד ופוליטיזציה מצד אחר, אני רואה חברה חרדית חלשה מבעבר. הלוואי ואני טועה ואכן מתחוללים שינויים תחת פני השטח שיובילו את החברה החרדית לשמש אור לגויים כבימי קדם. נתחיל בכך שיאירו אותנו קודם.מאור קטן. קטנטן. מאורון. זה כל שאבקש הפעם לרגל פרוס השנה החדשה!
 

bizhar

New member
תוספת קטנה ומתבקשת

אני חייב לציין את ידידינו החרדים,שוכני הפורום. נציגים טובים ממכם לא ניתן למצוא. ללא שמץ חנופה. תענוג לקחת חלק בשיח הרבגוני ולהיווכח מחדש כמה יופי, נועם הליכות, סבלנות, סובלנות וחוכמה קיימות בדתנו כאשר היא נמצאת בידי האנשים הנכונים. לא נותר אלא להצטער על כך שהנגלה לעין-כל היא שכבה קצת פחות בהירה המסתירה אוצרות.
 
למעלה