איך נראים האימונים אצלכם? בהתאמה לותק?

amir_aikido

New member
איך נראים האימונים אצלכם? בהתאמה לותק?

בואו נראה אם מישהו עוד קורא את הפורום :)

אז מה תוכן האימון אצלכם, והאם הוא מתאים לכל רמה?

אצלנו - שמתי לב שהאימונים אצלנו במועדון בזמן האחרון נוטים לתוכן שמותאם לקבוצה (ותיקים וכבר לא צעירים) -

פתיחה - תרגול תנועה (חימום עצמי, נפילות וגלגולים, וטאי-סבאקי של השיטה)

מעט רנדורי - משחק קרב שאפשר לדמות לספארינג ידידותי (בכל רגע נתון, אחד תוקף תוך שהוא משאיר הזדמנות קלה לשני, שמגיב בתנועה לטכניקה, או שהוא מצליח מיד או ששניהם נעים ומתמרנים עד שלאחד מהם יוצאת טכניקה (מנוף / הטלה או מכה מכריעה).

עבודה טכנית - בתקופה האחרונה נראה שאנחנו מתמקדים בעיקר על הנושא של יציאה לטכניקה אחת ממצב אחד במשך מקטע אימון שלם. הכונה היא להבין איך יוצאים מול התקפה כלשהי כך שקשה לעקוב/להגיב ויש כוח ומגיעים למיקום/משיגים קוזושי. (התקפה יכולה להיות גם תפיסת יד, אך נפוץ יותר אגרוף, או תקיפת סכין עם כוונה לרצף התקפות).
כאשר אחת למספר אימונים יש אימון שבו נתרגל חצי-תריסר מצבים וטכניקות לשמור על הגיוון.
אבל בהחלט יש נטיה להתאמן ולשפר חלק תנועה קטן יחסית עשרות פעמים באותו אימון.

בואו נראה מי עוד קורא ומגיב פה :D
אמיר
 

ש מים

New member
צ'ק



ולעצם העניין: אין אצלנו שוני בגישת האימונים ואין חלוקה לדרגות ול-"וותק". כולם מתאמנים עם כולם, כולם לומדים מכולם וכולנו תלמידים מתחילים. יש כאלה שיותר זורמים ו"קולטים" מהר יותר ויש כאלה שפחות, אבל זה לא קשור דווקא לוותק, אלא - לדעתי - הרבה יותר לאישיות ולתכונות אנוש. אבל בסה"כ, העיקר שהאדם פתוח ללמידה. כל היתר יבוא לבד.

אה, וסליחה שלקח לי זמן להגיב. אני מניח שאתה יודע שהייתי עסוק מאוווד בשבועות/חודש האחרונים....
 

amir_aikido

New member
מתחילים לעומת מתקדמים

דווקא בנושא הזה - תיזמון ותנועה אל הטכניקה, כמו גם התמודדות רכה מול התנגדות, אני בהחלט מוצא הבדל די גדול בין "מתחילים" ובין "מתקדמים", הבדל שגדול יותר אפילו מההבדל בידע של טכניקות.
&nbsp
אני לא נגד אימונים של מתחיל ומתקדם, אלא שבתחום הזה יש תחושה שהבדלי ה"וותק" מתבטאים בהבדלי "רמה" שהם לא מינוריים. אותה תנועה שלי, שתיכשל מול מתאמנים ותיקים וברמה גבוהה, כי הם יחושו באיתות ויציאה לא מדוייקת ויעקבו אחרי. אותה תנועה תצליח מול מישהו פחות ותיק שלא יחוש באותן נקודות.
&nbsp
באופן דומה, בעבודה מול "התנגדות חכמה" (מקבל הטכניקה מונע אותה, אבל לא בעודף כוח אלא בתנועה שחוסמת ו/או שומרת על שיווי המשקל, מתקדם/ותיק יחוש שאני "בונה כוח/אנרגיה" לכיוון מסויים ויחסום זאת במצבים שהפחות מתקדם לא יקלוט.
&nbsp
באימון כזה, לא פעם המתקדמים/ותיקים נראים יותר נבוכים ואפילו מגוחכים מהמתחילים - לא מצליחים אפילו להתחיל טכניקות שבדר"כ באימון שאיננו ממוקד כ"כ, מצליחות, ובעיקר כשמתרגלים אותן מול פחות ותיקים. כי בעצם נשארים במצב שבו אין יתרון של ידע או זריזות או כוח, ומנסים לשפר את התנועה כדי להפוך אותה לבלתי נמנעת.
&nbsp
&nbsp
 

ש מים

New member
בטח שיש הבדל (בין מתחילים למתקדמים)

כתבתי: יש כאלה שיותר זורמים ו"קולטים" מהר יותר ויש כאלה שפחות, אבל זה לא קשור דווקא לוותק, אלא - לדעתי - הרבה יותר לאישיות ולתכונות אנוש...
הוותק הוא בהחלט פרמטר, אבל הוא לא הפרמטר היחיד (אולי "לצערי"...).

לא הבנתי למה התכוונת כאן: "באימון כזה, לא פעם המתקדמים/ותיקים נראים יותר נבוכים ואפילו מגוחכים מהמתחילים - לא מצליחים אפילו להתחיל טכניקות שבדר"כ באימון שאיננו ממוקד כ"כ, מצליחות, ובעיקר כשמתרגלים אותן מול פחות ותיקים. כי בעצם נשארים במצב שבו אין יתרון של ידע או זריזות או כוח, ומנסים לשפר את התנועה כדי להפוך אותה לבלתי נמנעת".
באיזה אימון?
 

amir_aikido

New member
תשובות / התייחסות

א. מתכוון להתקדמות / רמה ולא לוותק, אכן, השניים אינם זהים.
&nbsp
ב. כשעושים אימון בין מתקדמים על ביצוע טכניקה מול התנגדות חכמה. והצד המבצע מנסה להצליח לבצע טכניקה "חלקה"/"בקלות" מול צד שני שמגיב ושומר על עצמו, אז, למביט מהצד ...
&nbsp
&nbsp
אמיר
 

ש מים

New member
כנראה צריך להיפגש ולבצע כדי שאבין...


ביומולדת של יונה?
 

ש מים

New member
כללית, נראה שדרך האימון שלנו די דומה

למעט רנדורי, שלצערי המורה שלי ממעט לתרגל (למעט רנדורי קרקע, בג'ודו, שמתורגל הרבה, ולאורך כל השנים).
באימונים שאני מעביר, בדוג'ו שלי, אני משתדל לתת יותר רנדורי - הן בג'ודו והן בנינג'וצו, אבל זה מאוד תלוי ברמת התלמידים/וותק שעל המזרן באותו אימון (לתלמידים מתחילים/שלא שולטים בעצמם ו/או לא מנוסים אני לא נותן לעשות רנדורי)
 
למעלה