יש אתר אינטרנט בעברית עם מידע על כל סוגי אמנויות הלחימה?

תומאס

New member
יש אתר אינטרנט בעברית עם מידע על כל סוגי אמנויות הלחימה?

שכולל מידע כמו: הסטוריה, מקורות, השוואה ביניהן, וכו'?
 

ש מים

New member
יש אתר

אני ממש נזהר מהשוואות בין אמנויות לחימה. יש המון סיבות למה אתה לא יכול להשוות בין אמנויות לחימה. אחת מהן כי מפני שכל אמנות נועדה לתת מענה/להתמודד עם נורא/תחום אחר. שלא לדבר על הערבוב הפופולרי בין "אמנות" לבין "ספורט"...
אבל אתר איכותי, עליו אני ממליץ (בעיקר הודות למנהל שלו, בחור נטול אגו. דבר שנדיר למצוא בתחום) הוא "מגזין אמנויות הלחימה" שהקים איליה סקברונסקי.
 

תומאס

New member
תודה רבה על ההמלצה! כשכתבתי על השוואה בין אמנויות לחימה

התכוונתי גם על ההבדלים ביניהן וכמובן על המענה שכל אחת מהן מיועדת לתת.
לא התכוונתי להשוואה שטחית ולהכניס את כולן לאותה קטגוריה.
 

ש מים

New member
וואו... משימה בלתי אפשרית!

יש המון סיבות למה לדעתי "בלתי אפשרית". העיקריות, לדעתי הן:
  1. נדרשת הבנה וידיעה מעמיקה מאוד בשיטה כדי להיות מסוגל לדבר/לכתוב על "המענה" שכל אחת אמורה לתת (וגם אז, מנסיוני, ככל שתעמיק בלימודיך תגלה דברים חדשים. כך שכל מה שמישהו יכתוב ברגע נתון ישקף את הבנתו - הדלה - בלבד...).
  2. תמיד יהיה מישהו שיחשוב אחרת/יחלוק על דעתי, אז איך אתה - כמתעניין הדיוט/לא מודע - תוכל להחליט מי צודק ומי לא, איזו דיעה אמינה ואיזה לא?
לכן, המסקנה שלי היא אחת: תתחיל ללמוד(!). ואת השאלות עדיף לאפסן במגירה. התשובות יתגלו לך מאליהן במהלך שנות הלימוד שלך (וגם אז - כפי שכתבתי למעלה - עם הזמן תבין שמה שהבנת בתחילת דרכך בלימוד מתגלה כלא מדוייק/לא נכון בהמשך הדרך).

בהצלחה בדרך!
 

תומאס

New member
ההמלצה שלך מאתגרת אותי. היא משהו שאני צריך לחשוב עליו.

כי היא מנוגדת לחלוטין לדרך שבה אני פועל בעולם.
לפני שאני מקבל החלטה לבחור במשהו, ולא משנה אם זה לרכוש מוצר או לבחור רופא או כל דבר אחר - אני משתדל לעשות "שיעורי בית" ובד"כ מגיע לרמת ידע מאוד גדולה.
לדוגמא, במקרה הנוכחי:
הייתי קורא על רוב השיטות (ברור לי שלכל שיטה יש עוד תת-שיטות....) ואז בוחר את זאת שנראית לי, ואז מחפש מי הם חמשת המורים המומלצים ביותר לשיטה הזאת, ואז מחפש מי מביניהם קרוב אלי גיאוגרפית, ומתוכם בוחר נגיד שלושה.
מתחיל ללכת לראשון - אם אין כימיה אז עובר לשני, וכך הלאה.
ויש את הגישה שלך שאומרת, (אני בכוונה מפשט אותה קצת):
"וואלה יש לך ליד הבית קראטה - לך על קראטה. יש לך בשכונה ג'ודו - לך על ג'ודו.
פחות משנה האמנות לחימה והסגנון והמדריך, כי בכולם תקבל כלים טובים, וממילא תמיד אתה יכול להחליף שיטה או מורה".
פירשנתי אותך נכון?
 

ש מים

New member
לא ממש...

אני מאוד מסכים איתך שתהליך הלמידה שתיארתי לעיל אינו מאפיין את "הגישה המערבית/אקדמית המוכרת" (אגב, התהליך שתיארתי דורש אומץ רב - בהתמודדות פנימית מול עצמך וניפוץ דיעות מוקדמות. ביפנית התהליך נקרא: שו-הא-רי) ובאמת, לדעתי לימוד והתעמקות באמנויות הלחימה המזרחית שובר המון סטיגמות ומאפיינים עליהם רובנו גדלנו והיתחנכנו, דבר שמעצים את אתגר הלימוד (ואולי אחת הסיבות לנשירת תלמידים?).
לדעתי ומנסיוני, יש חשיבות עצומה למורה ורק א"כ לשיטה. אבל בתחילת הדרך - עבור רוב האוכלוסייה - יש חשיבות עצומה לנוחות, כלומר - מיקום. מעטים מאוד מוכנים להקריב נוחות עבור איכות (סובייקטיבית) ולרוב הבנת האיכות (או - נכון יותר - "המורה הנכון עבורי") מגיעה רק לאחר צבירת נסיון רב.
אבל נכון, החלפת מורה ושיטה אינה תופעה יוצאת דופן בעולם ובעיני היא חלק מן ההתבגרות - בהבנה ובנסיון וכן בהכרת עצמך ורצונותיך.

הערה, לגבי גישת הלימוד shuhari, אני מציע לך לחפש באתרים באנגלית יש שם הרבה יותר העמקה והרחבה.
 

ש מים

New member
מזל הוא גורם חשוב!


ביפנית יש אמרה: "המורה הנכון מגיע כשהתלמיד מוכן". אני לא יודע אם זה נכון, אבל מנסיוני האישי - למזל (ואולי "גורל"? ואולי אלה בדיוק "הכוחות הקוסמיים", עליהם מדבר המשפט?) יש תפקיד עצום במציאת הדרך, השיטה ובעיקר המורה הנכון.
ראש השיטה שלי - האצומי סנסיי - אומר: "אל תזלזל בתפקיד המזל בעת הקרב, ותמיד תקח אותו בחשבון (ודע לגייס אותו כך שיעמוד לצידך)"
 

תומאס

New member
תודה על ההבהרה וההסבר. אני מסכים שיש חשיבות גדולה למורה.

בכל תחום אגב - חשוב שיהיו כימיה ואמון במורה / מטפל / רופא, וכו'.
אני אקרא על גישת הלימוד הזאת. מאוד מסקרן אותי.
 

amir_aikido

New member
אמנויות לחימה הן חוויה אישית - ואין בהן אמיתות מוחלטות

השיטה שאתה מתאר מתאימה מאוד לתחומים שבהם יש "אמת מוחלטת"
&nbsp
אבל "אמנויות לחימה" הן קודם כל חוויה אישית, ה"תרומה" מאותו שיעור למתאמנים שונים תהיה שונה, לא רק בשל סיבות אובייקטיביות (ותק ורמה) אלא גם בשל סיבות סובייקטיביות (אופי, העדפות למידה, עם מי מתרגלים ...).
&nbsp
לא חושב שההמלצה שלי היא סתם ללכת למקום שהכי קרוב אליך. אבל ברוב המקומות, יש אוסף מורים מומלצים (בדר"כ המנוסים) במגוון שיטות. במקביל, יש את השאלות אליך - "מה אתה אוהב?"
&nbsp
אם אתה מחפש לקרוא - יש פה בפורום היסטוריה של אלפי עמודים - נצל זאת.
&nbsp
אם אתה מחפש להתחיל, מסתובבת גם רשימה של שאלות למתחילים שכתבתי פעם - קרא וכתוב את תשובותיך בפורום (או בפייסבוק) ...
&nbsp
&nbsp
 

ש מים

New member
היסטוריה

לא ידוע לי על אתר שמרכז את כל ההיסטוריה של אמנויות הלחימה. לשם כך תצטרך לעשות חיפוש באתרים הספציפיים של כל שיטה (וגם שם מסופקתני אם תמצא אתר אחד שזהה למשנהו. בעיקר בתורות העתיקות יותר, בעלות שולשלות ייחוסין ארוכים).

וסליחה על טעויות ההקלדה במענה הקודם.
 
למעלה