אימון מעורב

ש מים

New member
אימון מעורב

אני בעד אימונים עם שיטות אחרות (לבוא אליהן כתלמיד טירון ומתחיל ולנסות ללמוד "מהשורה"). האם אתם סבורים שיש "תנאים מקדימים" לצעד כזה, בעיקר ל-"מידת הבשלות" של המבצע צעד כזה? האם אתם סבורים שלמהלך כזה יש לבוא עם ידע או "מטען" מסויים בשיטה הראשית, ואם כן - מה נראה לכם נכון שיהיה "סף הכניסה"?
 

amir_aikido

New member
הערך המוסף משתנה לפי הניסיון שלך

אני בעד הרעיון, אבל עם מספר סייגים:
&nbsp
א. מניסיוני האישי, אפשר להגיע לאימון בשיטה נוספת מוקדם מדי, ולהפריע להתקדמות באמנות העיקרית.
&nbsp
ב. הערך המוסף משתנה לפי מידת הניסיון / "בשלות". אני לא בטוח אם יש ערך מוסף לאימונים בודדים אצל מתאמן מתחיל.
&nbsp
ג. הערך שונה לחלוטין בין סמינר, לבין אימונים בודדים, לבין התצטרפות לקבוצה אחרת. גם מידת המאמץ הנדרשת...
&nbsp
&nbsp
 

ש מים

New member
אמיר תודה (מעניין כתמיד...
)

אתה יכול בבקשה להרחיב לגבי ס' ג. ?
 

amir_aikido

New member
זה לא ברור מאליו?

סמינר הוא מפגש קצר, שאם מדובר על מתאמן למשך שנים, אזי הסמינר יכול להוסיף לו בעיקר רעיונות אותם יבחן בתוך שיטתו.
&nbsp
אימונים בודדים דומים לסמינר, אך בדר"כ יותר מוכוונים לעבודה מתוך השיטה האחרת. לכן הם בהחלט עשויים להוסיף גם יכולת כלשהי בנוסף לרעיון, בתלות במובן במספר האימונים ובנכונות להמשיך לתרגל את אותה יכולת.
&nbsp
הצטרפות לתקופה, ממטבעה ארוכה יותר, וככזו, אמורה לתת יכולות מאותה שיטה, שיגיעו למידת שיוטמעו אצל אותו מתאמן.
&nbsp
&nbsp
מצד שני, בעידן של זמן מוגבל לאימונים, הרבה יותר קשה להתאמן בשתי שיטות למשך תקופה מללכת פעם או פעמיים לסמינר של שיטה אחרת.
&nbsp
אמיר
&nbsp
&nbsp
 

ori jkd

New member
אני מוצא שבשיטות דומות/חופפות זה עובד

אם תלמיד מגיע משיטה/תחום שדומה לשיטה שהוא הולך לראות וזה בהינתן שהוא תלמיד ברמה מתקדמת אז הוא יוכל להבין את השיטה השניה בזווית יותר רחבה.
לדוגמה אם כאיש נינג'יטסו אתה מגיע לראות ג'ו ג'יטסו מודרני או איקידו אזי תוכל מלבד להרגיש יותר בבית להבין את ההבדלים בין השיטות והגישות.
אני משער שמי שלומד ווינג צ'ון והולך ללמוד קיוקושינקאי יהיה לו הרבה יותר קשה לבצע התאמות ולקבל איזשהיא תרומה בטווח הקצר לשיטה המקורית שממנה הוא מגיע.
 

ש מים

New member
ומה לגבי השאלה/תהייה שהעליתי?

האם אתה סבור זה "דבר טוב" שתלמיד מתחיל ילך לסמינרים עם שיטות אחרות, או לא?
ואם כבר העלית את הנקודה: מה רע בללכת לסמינר של שיטה שונה, ולקבל פרספקטיבה על מה שהם (ואתה!) עושים?
 
תלמיד אמנויות לחימה - כמו סטודנט מתחיל


צריך "לבחור מגמה": לגלות בשלות, התמדה ואיפוק אל מול "רעשי רקע"..
האם למידת העשרה / למידה רוחבית מועילה
תלוי בתלמיד, אני משער..

כעקרון בגילאים צעירים / בתחילת הקריירה - זה פסול אפריורית.
כמורה, אני נתקל בלא מעט תלמידי אמנויות לחימה בגילאים של צבא ואחרי צבא שבשלותם כאמור - מצוייה בספק.. כך שבהחלט יש להיזהר לשלא לחטוא ב"תפסת מרובה - לא תפסת".. וזה נכון לגבי שיטות דומות - ושאינן. דעתי.
 

ש מים

New member
תודה יובל (+ תוספת...)

אתמול חזרתי מסמינר ארוך בחו"ל, אצל אחד המורים הבכירים באירופה. שוחחנו על נושא האימונים בהומבו-דוג'ו ביפן, והוא השמיע דיעה מעניינת:
לדבריו - גם באותה שיטה - לא רצוי "לערבב מאמנים" (בעיקר כאשר מדובר על מספר אימונים ביום, אבל לא רק), כי אז אתה לא תזכור ולא תבין דבר, מאף אחד מהם.

מה דעתכם?
 

ashigara

New member
גם באותה שיטה - לא רצוי "לערבב מאמנים"
בעיני זה דווקא טוב

מצאתי פעם בספר Abundant Peace של ג'ון סטיבנס סנסאי, את ההמלצה הבאה:
"The best advice in judging the different interpretations of Aikido is this: Do not look for the differenences, look for what is the same"
המורה שלי, ירון ערמון, התאמן 12 שנה ביפן באייקיקאי הומבו דוג'ו. יש לו מורה ראשי, אבל בנוסף הוא מונה עוד ארבעה נוספים שהשפיעו עליו מאוד. אחד הדברים המעניינים הוא שהמורה שלי מחליט להעביר אימון על טכניקה אחת בגישות של כל המורים שהשפיעו עליו. עוד דבר מעניין שהוא דוגל בו הוא שאם יש משהו שאחד מהמורים שלו לימד, אקזוטי ככל שיהיה, מבחינתו זה חלק מהאיקידו.
גם אני הקטן נהנה מאוד, עוד מאז צעדי הראשונים בעולם האיקידו, ללכת לסדנאות של מורים שונים ולהתארח בדוג'ואים אחרים. אני לא חושב שזה בלבל אותי, או הפריע לי לזכור או להבין. להיפך, זה לימד אותי שהרבה פעמים אפשר לתת פרשנויות שונות לאותה טכניקה ושכולם בסדר.
 

ש מים

New member
האם תלך לכל(!) מורה שתמצא בבית-הספר?

או שאתה מברר ובורר את המורים אותם אתה מגדיר כ-"מורים שלך"? האם אתה לא "מסנן" את המורים??
 

ashigara

New member
אני משתדל להתנסות לפחות פעם אחת עם מורה שאני לא מכיר

לאורך הדרך, השתדלתי להגיע לכל סדנא של מורה שאני לא מכיר שביקר כאן בארץ.
מאילוצי זמן, לא הצלחתי להשתתף בכל הסדנאות. יש כמה שאני עוד מקווה לנסות, אבל יש מורים שביקרו כאן פעם אחת.
מבין המורים שהתנסיתי איתם, היו כאלה שההתנסות הראשונית הספיקה לי. היו כאלה שניסיתי עוד פעם פעמיים ויש גם כאלה שחזרתי להתאמן בהדרכתם כמעט בכל סדנא שערכו בארץ.
אני מניח שזה מה שאתה קורא "לסנן" את המורים. עם זאת, אני משתדל לבוא להתנסות בעצמי ולא "לסנן" לפי youtube או שמועות.
מה שכן, בשום מצב לא הרגשתי "מבולבל" בגלל שמורה לימד משהו שלא תאם את הדברים שלמדתי בדוג'ו. אולי זה בגלל שהמורה שלי מלמד בגישה של דוגמה אחת מוחלטת. אנחנו מכירים בזה שיש הרבה דרכים לבצע את הטכניקות ולכל אחת יש יתרונות וחסרונות. פעמים רבות הוא אומר בדוג'ו, אפשר גם לבצע את הטכניקה אחרת, אבל כרגע אנחנו עוסקים בביצועה באופן הזה.
 

ש מים

New member
נראה לי שאתה מחזק את דברי

השאלה הגדולה היא "למה וויתרת על לימוד אצל מורים כאלה, והעדפת אחרים" (לצד המורה העיקרי שלך)?
נראה לי שהתשובה על שאלה זו היא המעניינת.
 
למעלה