שינוי העדפות באמנויות לחימה

ש מים

New member
שינוי העדפות באמנויות לחימה

נראה לי שהנושא נמצא די בסימן שאלה אצל רבים מהמתאמנים הרבה שנים:
האם אתם יכולים להגדיר "שינוי מגמות/העדפות" בגישת האימונים/ההעדפות של קהל המתאמנים באמנויות לחימה?
ומעט ביתר הרחבה: האם - למשל - אתם סבורים שמתאמנים :טריים" נוטים יותר לעבודה עדינה ומדוייקת ואילו ככל שצוברים ידע ונסיון נוטים לגישה יותר אגרסיבית ו"פטישית"?
ומכאן יוצאת עוד שאלה: האם גישה/מורה שנוקט/ת בגישה מסויימת (למשל - עדינה ומדוייקת) ימשוך קהל מתאמנים מסויים (למשל: חדש ו"טרי"/צעיר)?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
היום רוצים הכל נגיש ומהר ולכן מה שהולך זה ה-MMA האגרסיבי

מתאמנים יותר ותיקים מעדיפים את הדיוק, פחות תחרויות ועם משמעות.
 

ש מים

New member
אולי...

אני תוהה מה הסיבה לההעדפות השונות.
יש לך/ם רעיונות?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
חושבים שזה מה שייתן להם בין רגע יכולת להגנה עצמית

בנוסף, החברה אלימה ויש שיווק אגרסיבי לקרבות ה-MMA.
 

ש מים

New member
ככל שאני מתעסק עם תלמידים חדשים

נראה שאכן יש צדק ב-"גישת הקרב מגע" (עבור תלמידים חדשים, ובעיקר אלה הבאים ל-"קורס הגנה עצמית"). וזאת בעיקר בעל "עיקרון שלושת ה-F" (קיפאון - Freeze, בריחה - Fly, לחימה - Fight), שמוטבע בטבע האינסטיקטיבי של האדם. ה-F הרביעי והחשוב ביותר כדי להיות לוחם - Free - מחייב מיומנות אליה ניתן להגיע רק לאחר שנות אימון רבות ועם מורה בעל גישה מתאימה.
ייתכן שתלמידים חדשים מוקסמים מן היכולת המהירה להיות בעלי ה-F השלישי, אליו כאמור ניתן להגיע בקלות יחסית, כי הוא מוטבע ברובנו.
 

ש מים

New member
סליחה, תיקון והבהרה

לא יודע אם Free הוא "החשוב ביותר עמ"נ להיות לוחם. אבל מנסיוני - הוא הגורם המציל חיים בתנאי לחץ וזו התכונה "הבונה זמן".
 

ש מים

New member
השאלה ממש במקום

אמיר, תודה על השאלה!
קצת קשה לי לענות, כנראה בגלל שקשה לי עם חשיפה גבוהה ויותר קשה לי להכתיר לעצמי כתרים. אבל אני חייב להתוודות שהמונח, השימוש בו בהקשר הזה, הוא רעיון/המצאה שלי (תכלעס, העליתי/"גיליתי" אותו ממש לפני מספר חודשים ספורים).
והמושגים בהם אתה משתמש מחייבים לדעתי דיון נפרד וממש ארוך ומעמיק (בעיקר - מה זה "רך" באמנויות לחימה...). אולי יש אנשים שישתמשו במונחים שאתה כתבת, כדי לתאר ולהסביר את הכוונה שלי, אבל אני חושב ש- Free - "חופש" - הוא המונח המדוייק ביותר שמגדיר את התחושה. וביתר פירוט: כפי שכתבתי, וכפי שכולנו בוודאי יודעים, התגובתיות של רוב בני-האדם (אגב, תוצר של האינסטינקט הבסיסי, הקיים אצלנו כחיות פרא) נעה בין 3 המצבים (3 ה-F'ים) - קיפאון, בריחה וההתקפה בחמת זעם (עיוור...). ה-F הרביעי הנו כנראה נדיר יותר "במצבו הטבעי", ולדעתי ומנסיוני אחת ממטרות לימוד אמנויות הלחימה היא לפתח אותו ולהפוך אותו לאינסטינקט הבסיסי שלנו, בעומדנו בפני סכנה/אתגר קשה ביותר. במצב זה התגובה שלנו למעשה "מאיטה את מחוגי השעון", ומאפשרת לנו לפעול לא "מהבטן", אלא מהראש, תוך שיקול דעת מחושב. היא מאפשרת לנו לפעול מתוך חופש בחירה שלנו, ומשחררת אותנו מלהיות עבדים של האינסטינקט ההישרדותי הפרימיטיבי.
מצטער על קשירת הכתרים (לעצמי). אני בטוח שיש עוד מישהו שכבר הקדים אותי וחשב/הגה את ההגדרה הזו ועימו הסליחה. |קידה|
 

ש מים

New member
ה- F הרביעי...

אני חושב שאפשר לקרא לו - "F היצירה"

הוא מאפשר לנו "ליצור" טכניקות ואפשרויות במהלך העימות. ליצור ולנצל אפשרויות.
 

RoyceGracie

New member
אני לא רואה פחות משמעות באומנויות לחימה אפקטיביות

אני מתאמן באיגרוף תאילנדי כבר שנים רבות כך שאני מקווה לחשוב שיש לי ראייה רוחבית. התאמנתי גם בקונג פו ודברים שנחשבים יותר לברי "משמעות", אבל אני לא חושב שזה המצב.

באיגרוף למשל יש המון דגש על לקרוא את היריב, על חוכמת קרב ודברים כאלה - וזו המשמעות.
באיגרוף תאילנדי יש גם הרבה מסורת וכו.

דווקה במקומות שבהם יש הרבה פחות טכניקות זמינות, כמו במוי תאי, הדיוק הוא גבוהה מאד מכיוון שהרמה והשליטה על הטכניקות הקיימות היא גבוהה מאד. כשיש לך פחות דברים לבצע אז הרמה שלך במה שקיים היא גבוהה מאד, זו התפיסה באומנויות לחימה כאלו.
 

ש מים

New member
אני ממש לא שולל את מה שאתה כותב.

מכיר חברה עם רקע כמו שלך שהגיעו למקום בו אתה נמצא (ועליו אתה מדבר) ומכיר אנשים מרקע אותו אתה מכנה "בר משמעות", שגם אחרי המון שנים לא מגיעים ולא מבינים את העומק שבתנועה ו-"רוח" נכונה.
אני חושב שהכל תלוי במאמן! ומעט גם באופי המתאמן... (וכמובן בוותק).
 
למעלה