מהי חשיבות מנח הראש בג'ודו

ש מים

New member
חשיבות עצומה

לרוב הראש הוא "המוליך" (כשמו כן הוא) את היציבות (ולכן - לרוב - גם את התנועה). אבל אם אתה רוצה תשובה מדוייקת יותר, נסה להציג שאלה יותר מדוייקת בבקשה.
 

kravmagista

New member
מנח ראש לביצוע קוזושי וסוג של קלינץ

לאחר אימון עם חברים שבאים מג'ודו וג'ו ג'יטסו יפני באופן כללי נראה שהדגש בעבודת העמידה היא בתפיסה של החליפה מה שנקרא קומי קאטה שבה ג'ודאים תופסים את דש החליפה והיד (רוסים תופסים מותן יותר) וזווית הכנסת הרגל מאוד חשובה כולל אגן בעוד שבהאבקות אצלנו מה ששמים דגש זה על תפיסת הראש של היריב או יותר נכון הצוואר ושימת הראש מתחת לסנטר שלו כדי לשלוט בפוזיציה ובמרחב.
זה נעשה על מנת גם להתגונן מכך שהיריב יעשה לך אותו הדבר וגם לסדר פוזיצית התקפה יותר טובה ולהוציא משיווי משקל כי הראש.
מה ששמתי לב שצורת השוני בין שתי השיטות בצורת העבודה מטווח אפס בקלינץ והוצאה משיווי משקל וכניסה לביצוע טכניקה שונה עקב צורת התפיסה.
 

ש מים

New member
יש הרבה טכניקות

אני מדבר על ג'ודו...
נכון שרוב הטכניקות מבוצעות ע"י תפיסת בגד (אגב, כמעט את כל הטכניקות אפשר לבצע גם ללא בגד - ע"י תפיסת הבשר...), אבל יש גם טכניקות "תפיסת ראש" (קובי-נאגה למשל).
הסיבה העיקרית לכך שיש מיעוט תפיסות ראש בג'ודו היא למנוע פציעות, תוך מתן אפשרות לעבודה בעוצמה מלאה. כי יש לזכור שג'ודו הינו ספורט ולא אמנות לחימה (במובן המלא והאמיתי). בניגוד ללחימה, הג'ודו מאפשר "הדמיית לחימה" בעוצמה מלאה, ומבלי להרוג/לפצוע את בן הזוג.
אז כן, בסיכומו של דבר יש אמת בדבריך: בעמידה יש מיעוט תפיסות ראש בג'ודו (והקוזושי מושג לרוב בדרכים אחרות), אבל בעבודת קרקע זה כבר סיפור אחר לגמרי...
 

ש מים

New member
מה??

פרש והסבר.
אולי אתה מדבר על קרבות ג'ודו ספורטיביים/תחרותיים. אבל בג'ודו מסורתי/לא תחרותי, בהחלט יש המוווון קרקע.
 

kravmagista

New member
זה ביקורת על טענת מיתוס שנאמרה בעבר

https://m.youtube.com/watch?v=H38vWmhNG6c

חייב לשתף במשהו, תמיד אמרו שBjj מגיע ממאדה שלימד ג'ודו וג'ו ג'יטסו את הליו וקרלוס
ושהם פיתחו את השיטה משם דרך זה שהליו היה קטן ועסק בקרבות זירה.
רק מה שלא יודעים זה שהם המשיכו ללמוד ג'ו ג'יטסו יפני וג'ודו ואף רוב הדור של הגרייסים שלחמו בזירה כמו רנזו,רוריון וריקסון היו כמעט מתחרים אולימפים של ברזיל.
ריקסון בסמינר טחן לי נטו חניקות וריתוקים מג'ודו במקור ועל ההבדל של איך אבא שלו למד לעומת איך הוא למד.
 
למעלה