האבקות אל מול גודו מימד העמידה

kravmagista

New member
האבקות אל מול גודו מימד העמידה

הרבה לאורך הפורום התייחסו בהשוואה לג'ודו אל מול מקבילו של הBJJ בצורה שעוררה סוג של אנטגוניזם והתנצחות.
מעט מאוד דובר על ההבדלים בין ג'ודו והאבקות בסגנון submission wrestling/catch wrestling שביפן מכונה גם שוטו בקיצור.
בג'ודו ישנם 67 טכניקות של הטלות וגזיזות שנקבעו על ידי הקודוקאן ורבות מהן עובדות על ביצוע של הפעלת מנוף כאשר המטיל מחליף רגליים ומבצע כניסה של הפניית הגב או הצד.
בהאבקות בניגוד לג'ודו הרעיון הוא לחימה אל מול היריב בנסיון לא להפנות גב אלא ללכת דרכו או מאחריו ומשם לבצע גזיזה או הטלה.הטחה של היריב.
 

ashigara

New member
האם תוכל בבקשה להגדיר/לתת דוגמא מה זו גזיזה


 

natigr

New member
אני חושב שהוא מתכוון לסוויפ שעושים עם הרגל כדי להפיל את

היריב.
 

ש מים

New member
לא מדוייק

לא מעניין אותי לעשות השוואות בין שיטות, אבל אני רוצה לתקן מספר הנחות ואמירות שגויות שכתבת בנוגע לג'ודו:
  1. נכון שיש בג'ודו טכניקות המחייבות הפניית גב, אבל יש גם רבות שלא. לא עשיתי בדיקה מספרית.
  2. אין משמעות לדעתי ל-"כמה טכניקות יש", אלא - "מה נכון לבצע". "נכון" הוא פרמטר שתלוי בהרבה משתנים, בינהם בהבדלי היכולת בין התוקף למותקף (או בין שני היריבים).
  3. בג'ודו יש מה שאני (ורבים וטובים ממני) קורא "טכניקות גבוהות". מדובר בטכניקות שדורשות מיומנות גבוהה מהממוצע ובהן ההתבססות היא (הרבה) פחות על כוח ו(הרבה) יותר על מיומנות של תזמון ומיקום. טכניקות אלה כוללות בעיקר המון "אשי וואזה" - "טכניקות גזיזה" (של רגלים) ואין בהן כמעט הפניית גב (בין טכניקות אלה ניתן למנות את ה- אשי-בראי, ססאי, איזה-גורומה ועוד)
  4. "הרעיון" בג'ודו הוא להטיל את היריב או להכניע אותו בדרך אחרת (לפי חוקי הג'ודו). בהחלט לא "החלפת רגליים" (מה זה??) או "הפניית צד" או "הפניית גב".
  5. בג'ודו יש פרקים רבים לא תחרותיים. למשל: פרקים של הגנה עצמית, פרקי קאטות ועוד מומרים וצורות עבודה שלא מראים בתחרויות שאנו רואים בטלוויזיה בארץ.
מקווה שעשיתי משהו למען הבנת התמונה.
 
בכל שיטת האבקות יש הפניית גב

המטרה: סוגי הטלות של כתף ומותן. וכנ"ל "גזיזות" רגליים בכל שיטת האבקות שמותר להשתמש ברגליים (גם באילו שאסור - אם השופט לא רואה
)..
 
למעלה