הכנעות בBJJ שנלקחו מאומנויות לחימה אחרות

slepax

New member
כתבת

"אני מרים וזורק בלי שום בעיה אנשים ששוקלים 50-60 ק"ג יותר ממני" וזה ציטוט שלך. משמע למשקל אין משמעות בעינך, אם אתה שוקל נגיד 80 קילו, אז אין לך בעיה להרים ולזרוק מישהו ששוקל 140 קילו, משמע 60% כבד ממך. אז בשביל מה צריך קטגוריות משקל?
&nbsp
לגבי גובה .. כתבת "בקרקע מתגמדים עד מאוד המשמעויות של הבדלי הגובה" - ציטוט נוסף שלך. מה שאומר שלא בקרקע המשמעויות אינן גמדיות?
&nbsp
אני כבר בכלל לא מבין על מה אנחנו מדברים פה. הדיעות שלך פורשות על כל צדדי השיחה.
 

ש מים

New member
צודק. דיברתי על היבטים שונים בג'ודו

הנחתי שאתה בעל רקע ושתבין שאני מדבר על שיאיי ועל רנדורי בנפרד. ייתכן והייתי צריך להדגיש זאת.
אני לא רוצה להיכנס להרצאה ארוכה מידי, בעיקר כי אני חושב שלמידה מתבצעת על המזרן ולא בדיבורים (ביפנית יש פתגם שאומר: "עם דיבורים לא אופים אורז"...), אז אנסה לכתוב בנקודות ובקצרה:
  1. ג'ודו (יפני, בגישת הקודוקאן) מתבצע עם תנועת וכוח היריב ולא נגדו, לכן האמירה "אין בעיה נגד גבוהים/כבדים" וכו' מתייחסת למצב של אימון, בו אוקה לא מתנגד, או ברנדורי/קרב אימון (אבל הדבר נכון גם מול עבודה לחימתית אמיתית, בו האדם התוקף אותך אינו מודע ליכולות שלך, והוא תוקף במטרת אמת לפגוע). מול יריב מתנגד המצב שונה לחלוטין, כי פה נכנס - כפי שכתבתי בתחילת דברי - אלמנט המיומנות הטכנית והקרבית של כל אחד מהצדדים.
  2. מנסיוני במצבי קרב, מול אנשים כבדים, גבוהים וחזקים ממני בהרבה, לא הרגשתי נחיתות (שוב, בהתייחס רק לנתונים הפיזיים). ייתכן ואתה תייחס זאת ליכולות (הגבוהות?) שלי. אבל אני לא חושב שיש לי יכולות גבוהות, בעיקר משום שאני מדבר על עמידה מול חבר'ה שהם לא ממש מתחילים ואני לא חושב שהפערים ביננו היו גדולים כל כך.
  3. לכוח הפיזי יש משמעות בעבודה קרבית (בשיאיי), ובד"כ לאנשים גדולים יש יותר כוח פיזי מקטנים (ושוב, גם כאן, טכניקה יכולה לכפר על נחיתות בכוח). רק להבהרה: אני מאוד מתנגד לעבודה הנסמכת על כוח פיזי. הן משום שהמשתמש בכוח אינו משתמש בטכניקה (ותהיה לו בעיה כאשר יתקל באדם חזק ממנו) והן כי כוח "אוכל אנרגיה" ומתיש מאוד בקרבות חזקים (כך שיתכן ותוכרע לא ע"י היריב, אלא משום שאיבדת את האנרגיה והכוח).
  4. באופן יחסי, המשקל (ופחות הגובה) משחק תפקיד גבוה יותר בעבודת קרקע מאשר בעמידה, פשוט כי הריתוקים מבוצעים עם משקל הגוף ולא עם כוח פיזי. יחד עם זה, גם כאן, מיומנות טכנית (ואפילו לא גבוהה מידי, מיומנות בסיסית ממש...) מחפה מאוד על נחיתות משקלית. וכדי להבהיר: לגובה אין כמעט משמעות על הקרקע (לא אכנס כאן לבדיחה הידועה עם האצבעות, אבל מי שמכיר יכול לחייך ולגחך בשקט
    ).
  5. לסיום (ואולי זה יבהיר): הג'ודוקא "המפחיד" ביותר בעיני הוא: מוצק, נמוך, מהיר וגמיש.
 

slepax

New member
אני כבר לא מבין מה אתה אומר

אז אתה דיברת על מצב אימון, שאתה כולל בו רנדורי, אבל לא בתחרות. אז ברנדורי אתה יכול לזרוק מישהו שהוא 60 קילו כבד ממך? כי ברנדורי אנשים לא מתנגדים???
&nbsp
לא משנה באיזה מצב, לזרוק מישהו שהוא 60 קילו כבד ממך, מישהו שהוא כפול המשקל שלך, זה לא דבר קל.
&nbsp
"אבל אני לא חושב שיש לי יכולות גבוהות, בעיקר משום שאני מדבר על עמידה מול חבר'ה שהם לא ממש מתחילים ואני לא חושב שהפערים ביננו היו גדולים כל כך." - אז אתה לא חושב שיש לך יכולות גבוהות, אבל בעיקר אתה מדבר על עמידה מול חבר'ה שהם לא מתחילים, כלומר מתקדמים? והפערים לא גדולים. כלומר אתה מדבר על חבר'ה מתקדמים, בעלי יכולות לא גבוהות? אני פשוט לא מבין את זה.
&nbsp
תשמע, בוא נעזוב את זה. לי זה מרגיש שאתה מנסה לסבך את השיחה, וזה כבר לא מוביל לשום מקום ונהיה חסר טעם.
 

slepax

New member
וואללה תראה איזה קטע

כחלק מהתחביב שלי לבזבז זמן מול המחשב במקום על המזרן פתאום נתקלתי בוידאו הזה שמדבר על ההסיטוריה של BJJ. והרי לך מגיע ממש מפי הסוס (תסלח לי, תרגום ישיר מאנגלית) מהנכד רנר שמסביר למה סבא שלו החליט לשנות את השיטה המקורית שהוא למד (שים לב - שההתחלה הייתה JJ ולא גודו) למה שהיא היום.

בעיקרון שתי הדקות הראשונות קשורות ישירות לענייננו:

https://www.youtube.com/watch?v=4CGYQjC6WOY

אפילו טרחתי לתמלל לך את החלק העיקרי שנוגע לשיחה שלנו:

The challenge was that my grandfather was very frail as a young boy doctors restricted him from any physical activity because he would run up a flight of stairs and pass out from exhaustion ... when my grandfather leanred these techniques as a young boy the challenge was that he wasn’t as effective as his older brothers because he didn’t have the physical attributes that were required to make these techniques effective. Out of necessity my grandfather began modifying the techniques using the amount of strength, power and explosiveness necessary to make them work, and he began incorporating more leverage, timing, energy efficiency​

תרגיש חופשי לראות את כל הוידאו, אולי תגלה עוד דברים חדשים.
 

ori jkd

New member
ההבדל שאחד הוא ג'ודו והשני ג'ו ג'יטסו

יש דימיון רב בין הג'ודו לבין הג'ו ג'יטסו הברזילאי כיוון שהם חולקים את אותו מקור משותף ובכלל הם שייכים לאותה קבוצת קטגוריה שהיא משפחת הגראפלינג לכן התנועות יהיו משותפות.
הג'ודו כיום הוא ברובו נלמד כספורט אולימפי בעל הגבלות של חוקה שיש בו השמטות לימוד חומרים שאסורים לשימוש ולכן החומר לא נלמד בעוד בbjj אין איסורים בסילבוס.
ג'ודו מסורתי מלא מכיל בתוכו חומרים רבים של bjj אך ההבדל הוא שבברזילאי יש הרבה חלקים של ג'ו ג'יטסו שאין בג'ודו מימי קאנו ובכלל דגש יותר נרחב על פוזיציות וקאונטרים שאין בג'ודו.
איש ג'ודו טוב מלבד הפלות צריך להיות חזק בגריפות וגזיזות בעוד איש bjj יוריד אותך בטייקדאון.
 
למעלה