ההבדל בין ג'ודו לג'ו ג'יטסו ברזילאי

ש מים

New member
אשמח!

כמי שסובל מפחד גבהים, תעופה עצמית גורמת לי חמרמרת.

באיזה ימים ואיפה? (לא שזה יהיה לי פשוט. לוגיסטיקה מסובכת ביותר! אבל אשמח להתנסות, במידה ויהיה מזל ואמצא חור בלו"ז)
 

ש מים

New member
נראה לי שעשית סלט

קשה לי לעשות הפרדה בסלט שיצרת, אז אני מעלה מספר נקודות בולטות:
  1. קוסן ג'ודו הוא חלק בלתי-נפרד מהג'ודו. בהתאם לכך, ההפרדה לכאורה שעשית/כתבת - בין ג'ודו, לקוסן - לא קיימת ולא נכונה.
  2. "לא זורמת", "קאטה" ("עבודה בקוסן בנויה יותר על תבניות ברורת(שמורכבות ממספר טכניקות בסגנון-תרגיל/תגובה ,תרגיל/תגובה וכו).מעין קטה קצרה.
    למראית עין,עבודה פחות זורמת מהBJJ. יותר נוקשה וכוחנית.(גם בBJJ עובדים על סדרות של תרגיל/תגובה וכו,אך לא כתבנית אחת
    )")"?? נראה שאתה מתבלבל בין האימון והחלק הלימודי לבין הקרב. תנועה תבניתית ומקוטעת מאפיינת קאטות (שתפקידן העיקרי הוא לימוד הטכניקה). הן ממש לא קיימות בקרב, אלא בקרב הרמות הנמוכות. בקרב יש כאוס, יש תנועה אסוציאטיבית (ו"זורמת"). בכל שיטה שאני מכיר.
  3. "גארד"? לא יודע מה זה. לא מכיר את המונחים הללו, אבל אם אתה מתכוון למצב בו אחד היריבים נמצא על הגב, על הקרקע, והשני מעליו, אז ברור שזה לא יהיה אותו דבר. בגלל החוקים!
    (גב על הקרקע בג'ודו הוא איפון מיידי כמעט...).
  4. אני רואה שהתייחסת הרבה לנושא ה"אטמי" (הכאות/מכות), כולל לחימה כוללנית (נשיכות וכו'). ברור שזה לא קיים בג'ודו ולא בקוסן. דברים אלו קיימים ב-"שיטות המקור" - בג'וג'וצו (היפני), שהן לחימתיות לחלוטין. הטכניקות הללו - למיטב ידיעתי - גם לא קיימות ב-בג'ג' (אבל חלקן - לפחות אטמי - קיימות ב-MMA, אליו לא התייחסנו בדיון והוא לא שייך לנושא לדעתי).
  5. "אין יותר מידי ESCAPE ממצבים נחותים"
    מה?? איך הגעת לזה??? בג'ודו קיימות אין-ספור טכניקות של השתחררויות מריתוקים. כנראה שלא נתקלת במורה הנכון עד כה...
להבהרה: בארץ ובעולם יש אלפי "מורים לג'ודו". רובם מעולים, אבל רובם מתמחים בתחום/ים מאוד צר של הענף. בודדים מאוד מתמחים ובקיאים בכל האוקייאנוס העצום והעשיר שנקרא ג'ודו, כך שסביר מאוד שהמורים בהם נתקלת, ושמהם בנית תמונה (לא מדוייקת) על הג'ודו, נמנים על אותה "קבוצת רוב" ולא על המעטים והנדירים. אם תרצה לראות עבודת קרקע יפיפיה בג'ודו - מציע לך לנסות את יונה מלניק, בהוד-השרון (המורה שלי - דני ווקסמן - אמנם נמנה על "הקבוצה הנדירה" של בעלי הידע המושלם, אבל הוא לא מתמקד בלימוד טכניקות הקרקע כמו שיונה מתמקד בהן).
 
למעלה