האם אנו בתחילת תהליך שינוי חשיבה בקרב אנשי ספורט הלחימה?

ש מים

New member
האם אנו בתחילת תהליך שינוי חשיבה בקרב אנשי ספורט הלחימה?

כדאי לקרא.
האם הם מתחילים להבין שטאיסבקי ותנועה (ובעיקר - "אי-ספיגה"!!) הם הדבר החשוב ביותר?

שימו לב:
"ילד שנכנס היום למועדון MMA, בין אם הוא רוצה ללמוד בשביל הכיף או להיות אלוף ה-UFC כשיגדל, אלו אמנויות הלחימה שבהן יאמנו אותו. שאר אמניות הלחימה, ובעיקר המסורתיות, נמצאות היום בדעיכה משמעותית.
ההבנה שזו השיטה ואין בלתה הובילה את הענף למצב של אמת כמעט אבסולוטית. האבולוציה אמנם הייתה מואצת, בוודאי יחסית לענפי ספורט אחרים, אבל המצב באוקטגון של ה-UFC פחות או יותר זהה למה שקורה על הדשא של הכדורגל ועל הפרקט של הכדורסל. אנחנו יודעים למה לצפות.
או שלא?
לאחרונה החל לתפוס תאוצה טרנד חדש של לחימה: טרנד התנועה. על פניו, העיקרון המוביל הוא הגיוני ומתבקש - לזוז ולהילחם בלי להיפגע. נשמע פשוט, אבל מסובך ביותר לביצוע. האנשים שמובילים את הטרנד הזה הם דומיניק קרוז, האלוף במשקל תרנגול (61 קילו), קונור מקגרגור - והחשוב מכולם לדעתי, סטיבן תומפסון
 

orengar78

New member
הם לא יכולים להבין דברים כאלו כי זה ספורט תחרותי

אי ספיגה זה דבר לא ריאלי בקרבות תחרותיים. אם ילד בן 8 יתחרה מול מבוגר אז המבוגר לא יספוג, אבל שני מתמודדים באותה רמה פחות או יותר... ממש לא ריאלי.
צריך לעשות הפרדה בין אומנויות לחימה לצורך תחרות לבין אומנויות לחימה לפיתוח, נקרא לזה "מיומנויות אחרות".
MMA משתנה כי הוא חייב להשתנות בשביל למשוך קהל ותמיד יהיה שם משהו חדש, אומנויות לחימה מסורתיות הן משהו אחר לגמרי ולמרות שצריכות להתאים את עצמן לזמנים מודרניים זה רק ביישום ולא ברוח, כי האחרונה נשארת כל עוד אנחנו בני אדם ולא משהו אחר.
 

IFKRehovot

New member
אין חדש

מעולם לא נתקלתי במורה או מתחרה טוב שלא אמרו "תזוז היטב ותחטוף כמה שפחות".
 
. מי שעומד כמו שק - חוטף כמו שק.

 

CRAZY BOLI

New member
לא הבנתי איפה והיכן מתרחש שינוי?

מאז ומעולם אומנויות לחימה ספורטיביות התבססו על תנועה.
&nbsp
&nbsp
 

ELIELI22

New member
"אי ספיגה"

אני אקרא לזה התחמקות מלחטוף, בגדול בMMA אני חושב שראו את זה יפה מאוד עם מאשידה שהיה מהחלוצים האיכותיים בתחום. היחיד שהתחמק מאוד יפה מג'ון ג'ונס אדם עם מוטת ידיים של 2.15 מטר (ובסוף גם הוא הפסיד, עדיין טכנית לדעתי היה טוב יותר) !!! (מטורף)..
ראו את זה קצת בעבר עם צ'אק לידל..
כמובן סטפן בוי טומפסון וקונור מקגרגור.. מגרגור כבר העלה את זה רמה...

ההגיון הזה הוא מאוד בריא, ביחוד עם הקרב מול מתמודד גדול וחזק יותר, כל מכה שלו עושה נזק גדול.. ומכה של הקטן לעתים מן הסתם חלשה יותר. האיש הקטן חייב להיות חמקן ...
 
למעלה