ההבדל זה המורה, לא השיטה!

ש מים

New member
ההבדל זה המורה, לא השיטה!

חייב לשתף, מנקודת מבט של ילד בן 11...
אתמול היה לנו אימון נוער. הכי צעיר הוא א' בן 11, שזה לו השיעור הרביעי בלבד. תרגלנו הרבה ג'ודו נה-וואזה (קרקע) וגם נינג'וצו. בסוף האימון אני נוהג לפעמים לשאול את החבר'ה לחוות-דעתם על השיעור - הרגשה, התרשמות וכו'. א', שפעם למד ג'ודו במקום אחר, אמר : "אני אוהב את הנינג'וצו, שלא כמו בג'ודו, לא צריך להשקיע בו כוח כדי להשיג את מה שאני רוצה!".
אני: "אבל עשינו כאן גם ג'ודו".
א': "לא! זה לא כמו הג'ודו שעשיתי במקום הקודם! שם הכל היה עם המון כוח!".
ולך תסביר לילד שההבדל הוא בדרך ההוראה ולא בשיטה...
(נו, וברור שזו המחמאה הכי גדולה שקיבלתי השנה! לכן מייד נתתי לו דאן 5
)
 

ש מים

New member
הסיבה היחידה ללמד/להקים דוג'ו

היא היכולת ללמוד יותר. בעיקר מהתלמידים שלך. היו המון חששות וספקות בנושא פתיחת הדוג'ו לילדים ונוער. "נפלתי" לזה בטעות/מקריות ועכשיו אני מודה למזל הטוב (ולאלה שגרמו לזה לקרות). הלמידה הכי גדולה שלי היא מהילדים!! מדהים!
 

duckms

New member
אכן ג'ודו טוב לא צריך כוח וג'ודו גרוע מפעיל הרבה כוח

דוגמא לג'ודו טוב מעברי הג'ודאים של דורון נבון
דוגמא לג'ודו לא טוב (עם יוצאים מהכלל ) הג'ודו של מכבי תל אביב בזמנו עם יחזקאל יהודה
 

ש מים

New member
מקורות המורה...

שמעתי על יחזקאל יהודה, אבל לא הכרתי (למרות שנדמה לי שיצא לי לעבוד מול אחד מתלמידיו לשעבר).
אבל אם אתה מביא את דורון נבון כדוגמא, אז ארצה להוסיף גם את יונה מלניק ואת דני ווקסמן (שמעתי טובות גם על שלמה דוד, אבל לא ראיתי עבודה שלו או של תלמידיו). לכולם ג'ודו שאתה היית מכנה אולי "ג'ודו טוב", ואני מכיר אותו בשם "ג'ודו יפני". ומה שמאפיין את כולם זה שהם למדו המון תחת מורים יפנים, או השפעה יפנית גדולה (דני ווקסמן למד רק תחת מורים יפנים ודורון למד בעיקר תחת מורים יפנים).
אני מכיר זאת גם תחת ההגדרה: "ג'ודו יפני" (או - "מסורתי") לעומת "ג'ודו מערבי/תחרותי". ואגב, "ג'ודו רוסי" הוא עוד הגדרה ("הקצנה" של הג'ודו המערבי...).
 

duckms

New member
אכן זה מה שאני מתכוון אליו ג'ודו יפני יפה וחכם ולא רוסי

עם דגש על אחיזה כוחנית תחרותית צד אחד חזק ו 2-3 תרגילים טובים
 
למעלה