ג'ו ג'יטסו כהגנה עצמית - האמנם ?

JUJITSU2

New member
ג'ו ג'יטסו כהגנה עצמית - האמנם ?

שלום לכולם ,
הנני מתאמן מספר חודשים בגו גיטסו (בן 30 + ) , ללא עבר באומנויות לחימה, מאד נהנה מאימונים וממליץ לכולם .
אולם שאני רואה מקרים של אלימות ברחוב , או תחרויות גו גיטסו (לא ברזילאי) , אני שם לב בעצם שכמעט כל ההגנות וההפלות שלומדים באימונים לא בטוח שהם ריאלים בכלל בקרבות רחוב או בקרבות תחרותיות..
הרי באימונים אני יודע מאיזה כיוון ובאיזה מכה להתגונן , במציאות שמישהו תוקף אותך הוא באטרף הוא מעיף ידים במהירות ולכל עבר ..
האם באמת אפשר יהיה ליישם את הדברים האלו במציאות שלנו ? (לא מדבר על שחרור מתפיסות , אלא התקפות בעיטה, אגרוף..)

תודה
 
תלוי במורה...

מה יעד האימונים אצלו - קרי עד כמה חשוב לו נושא ההגנה העצמית.
הרי ג'ו-ג'וטסו הוא שם גנרי לשיטות רבות הנלמדות בגישות שונות...

שאל את המדריך שלך האם נושא ההגנה העצמית מצוי בסדר יומו: אם-כן, שאל בנימוס את כל השאלות לגביהן יש לך ספק. היה ותשובתו תשביע את רצונך - המשך להתאמן בסבלנות
אם לו: שקול עד כמה חשוב לך נושא ההגנה העצמית... אולי יטיב עמך להחליף / להוסיף מקום אימונים...

.
 

ש מים

New member
כמו שכתב יובל: ג'ו-ג'וצו זו לא שיטה אחת

הכל תלוי מה בדיוק אתה לומד.
יתר על כן: ככל שאני יודע, רוב המורים הטוענים ללימוד ג'וג'וצו (לא ברזילאי!) בארץ אינם מלמדים ג'וג'וצו "אמיתי" (שמקורו בבתי-ספר יפנים עתיקים לג'וג'וצו), אלא מבוססים על צירופי שיטות (לרוב: קרטה קיוקושין, עם מעט ג'ודו בסיסי ואולי גם מעט קובודו בסיסי). זה לא אומר שהשיטה שהם מלמדים אינה "יעילה", אלא רק שקשה לדעת מה אתה לומד.
ולהבהרה: אני מאמין שככל שתתמיד בלימודים שלך תדע להתמודד עם כל דבר. אני מאמין ששורש הבעיה אינו בשיטה, אלא במידת ההפנמה של העוסק בה.
 

JUJITSU2

New member
כנראה שלא הייתי מובן ,

רוב התרגילים הם הגנה עצמית מול אגרוף,סטירה , סכין וכו ..
והכל מגניב ונראה כמו בסרט פעולה :)..
המדריך הוא מעולה לדעתי (אמיר ברנע), זה שאלה כללית בתרגילים של אומנויות לחימה .
מה שאני אומר שבכל התרגילים יודעים לאיפה הבן זוג ייתן את המכה וזה לא נעשה במהירות כמו בזמן אמת (מן הסתם חוזרים שוב ושוב על הטכניקה חלק מהאימון) שהתוקף משתגע עלייך ..לכן שאלתי האם באמת ההגנה היא ישימה בזמן אמת ..
 

ש מים

New member
אמיר על הכיפק :)

אין לי מילה רעה אחת להגיד עליו, ואני גם אוהב אותו באופן אישי (10 שנים ביחד לא הולכות ברגל...
).
פשוט תמשיך ללמוד. 3 חודשים על המזרון זה אפילו לא "התחלה".
 

JUJITSU2

New member
גם אני מסכים איתכם ..

רק השאלה שלי היא האם באמת במציאות זה עובד ..במצב אמת שאתה לא יודע מאיזה כיוון ,זוית ומהירות המכה תגיע אלייך ..
 

ori jkd

New member
זה הכל תלוי באיך אתה מתאמן

ג'ו ג'יטסו היא שיטה על שלל גווניה שצריך להיות מיומן על מנת לבצע ויש בה מידה רבה של פירוטכניקה וסיבוכיות שיכולה להקשות בזמן אמת על התמודדות עם צורת תקיפה שתארת.
בשיטה יש צורת עבודה על רלפקסים ,טאי סבאקי, לכידות ואטמיוואזה שצריך לעבוד עם הזמן ככל שתתקדם בדרגות.
 

orengar78

New member
מאחל לך שלא תצטרך לבדוק זאת לעולם

אין הבטחה שאומנות לחימה כזו או אחרת "תעבוד במציאות" הכל תלוי בך, וכמו שאמרו לפני כאן 3 חודשים של אימונים לא יתנו לך תובנות על אומנות הלחימה, תמשיך להתאמן ואני מאמין שתגיע לתשובה לבד בבוא הזמן. בהצלחה!
 

amir_aikido

New member
לכן נדרשים המון אימונים

תירגול הוא הליך לימודי, והשיטה הנפוצה והבטוחה ללמוד היא שמתחילים לאט מאוד, ומגבירים את הקצב/לחץ בהתאמה להתקדמות המתאמן.
&nbsp
אתה לא זה שכתב שהוא רואה את הקרבות של המתקדמים ולא מסוגל לדמיין את עצמו שם, פועל בכזו מהירות? כי אם כן, הרי שיש לך ראיות מול העיניים שאחרי מספיק זמן אימון, התפיסה שלך את המצב תשתנה, דברים שנראים לך היום מהירים, ייראו איטיים וכו'. סבלנות
&nbsp
ועוד הערונת טכנית - רוב האנשים שמנפנפים בידיים, לא יודעים גם בעצמם לאן הם מכים, אין פה כוונה והתגייסות של הגוף, ובהתאם, למכות שלהם גם יחסית אין כוח. פתרון אפשרי, ברמה בסיסית וכנגד ידיים ריקות, יכול להיות לבלום (ואפילו לספוג לגוף) תקיפה אחת כזו במהלך ביצוע תנועה וכניסה לרצף שיימנע את המשך התקיפה , כתוצאה מהעדר הכוח זה מעשי גם לאדם שחלש מהתוקף. זה לא סותר את הפתרונות של הרמה הגבוהה יותר: בין אם לצאת מהקו באופן כזה שכל התקיפות יכוונו למקום אחר, ובין אם להכנס בתקיפה מוחצת אחת בתזנון כזה שאף מכה לא תפגע.
לדעת להוציא רצף מכות חזקות שכולן לעבר מטרה זו יכולת ברמה גבוהה, שדורשת מהמתגונן מולה רמה טובה לא פחות, בין אם בגישה של תנועה ותזמון (שאני מעדיף) ובין אם בכיוון של ספיגה, כוח ומהירות.
&nbsp
אמיר
 

Knife Lover

New member
לטעמי עדיף האבקות כי:

אם הדגש שלך הוא לרחוב , יש הרבה תרגילים שאפשר ליישם בעמידה על הרגליים ולאו דווקא להגיע ביחד עם היריב לקרקע כפי שנגמרים רוב הקרבות בBJJ . למה אני נגד להגיע לקרקע? כי יכול לבוא החבר של הסרח הקטן ולבעוט לי בראש ואין לי דבר שאני יכול לעשות כי ידי עסוקות ובלחנוק את היריב... בהאבקות אתה יכול לעבוד על ולתרגל תרגילים כמו : סופלקס, זרקות חזה, מותן וכו'.. שלא מצריכות אותך להגיע לקרקע ( מדבר מניסיון). לסיכום אם זה לקרבות MMA תבחר בBJJ אם לרחוב הייתי בוחר האבקות. מקווה שעזרתי
 
למעלה