קרב מגע מלא או קראטה קיוקושין

  • פותח הנושא nn80
  • פורסם בתאריך

nn80

New member
קרב מגע מלא או קראטה קיוקושין

שלום לכולם..
קצת עליי בן 30 פלוס (כבר קשיש) , רוצה לעשות קצת כושר, להוסיף חוזק , בטחון עצמי וכו.(אין לי נסיון קודם)
הלכתי לאחרונה לשיעורי נסיון בשניהם ונהניתי פחות או יותר אותו דבר ,קצת היה לי חיבור טוב יותר עם הסנסאי של הקארטה.
בכל מקרה מתלבט בין השניים , הייתי רוצה לשמוע מכם בעלי נסיון מה עדיף מבחינת הגנה עצמית בחיי היום יום ? (הרי אני לא הולך להתחרות בתחרויות קארטה או משהו כזה).
מה שאני התרשמתי בשניהם או שכבר בשיעור הראשון של הקרב מגע לקחת משהו שימושי הביתה ובקראטה מלבד הגמישות קצת ,לא היה שום דבר שהוא אפקטיבי לחיי היום יום...למרות שזאת אומנות לחימה ולא קרב מגע (רק תאכלס)
הסנסאי של הקראטה אמר לי שלוקח הרבה זמן , בשביל להפנים את הקראטה ,כלומר מישהו שהוא בקארטה כמה שנים (בטווח הארוך) יהיה הרבה יותר מיומן להגן על עצמו ממישהו בקרב מגע אחרי כמה שנים ומאידך בקרב מגע בטווח הקצר הוא יהיה יותר יעיל .
העניין שאני לא איזה בן 15 שעכשיו יש לו להשקיע 10 שנים ..
לגביי, בגיל כזה אני לא יודע מה יהיה עוד 10 שנים (הלוואי ויהיה לי כיף ואני יעשה את זה 10 שנים , אבל אי אפשר לדעת)..
קיצר מישהו מוכן לעשות לי סדר מה יתרום לי יותר בהקשר לגילי..

תודה
 

amir_aikido

New member
אתה מתכנן למות מחר ?

אני מכיר מתאמנים בני 65 וגם 70+, לכן המגבלה ל-10 שנים מוזרה לי.
&nbsp
אני סקפטי מאוד ביחס ליכולת שלך להשיג שיפור אמיתי להגנה עצמית, על ידי יישום ידע מהקרב מגע בטווח של החודשים הראשונים. ולמיטב הכרתי, אחרי שנה עד שנתיים אנשים משיגים שיפור מורגש ביכולת הלחימה שלהם גם משיטות שעקום הלימוד שלהן איטי בהרבה (כמו קורינדו אייקידו שאני לומד). זה לא סותר את האמירה של הסנסי בקראטה, אלא למידת השיפור/הפנמה שאליה מתייחסים
&nbsp
לכן אני לא מבין למה להתמקד דווקא בשיפור ההגנה העצמית במשך של חצי שנה ולא בדברים חשובים יותר, כמו מידת ההנאה, ההרגשה בסוף אימון, הסבירות שתמשיך גם אחרי שנתיים (אחרת, מעוד 3 או 4 שנים ועד סוף החיים התועלת של האימון קטנה מאוד).
&nbsp
&nbsp
אמיר
 

ש מים

New member
+ על אגרסיביות לעומת לחימה

מסכים עם אמיר, ורוצה להוסיף:
לתחושתי (גם אני הייתי פעם - ועדיין - "מתחיל") אנשים חסרי ידע באמנות לחימה נוטים לבלבל ולהתבלבל בין "אגרסיביות" ללחימה ולהגנה עצמית.
אני לא יודע מה מלמדים אצל המורים שבדקת, אבל למקרא דבריך נראה שאצל המורה לקרב-מגע ראית ונמשכת בעיקר לאגרסיביות. לכן אני מתחבר יותר למורה הקרטה: "הגנה עצמית" הנה בעיקר דבר שצריך הפנמה עמוקה (לעומת אגרסיביות, שלרוב - אצל רוב האנשים - "צפה מהר על פני השטח"). ולכן - אם אתה רוצה "הגנה עצמית" - אני הייתי הולך אל המורה לקרטה.

בהצלחה.
 

amir_aikido

New member
והערה חשובה

אין שום הכרח שאחרי עשור, המתאמן בקראטה יהיה בעל יכולת לחימה טובה יותר מהמתאמן בקרב מגע. ההנחה הזו שמובנית אצלך לא בהכרח מתקיימת, אלא בתלות במורה, קבוצה ותלמיד.
&nbsp
אמיר
 

levitom

New member
אין הבדל

נתחיל מזה שאם אתה אדם נורמטיבי, רוב הסיכויים הם שלא תגיע לעימות פיזי (כמה פעמים הלכת מכות בשנה שעברה?). מה שכן, כדי ליישם ביעילות כל טכניקה שהיא, תצטרך לבצע אותה תחת לחץ. זה תקבל גם בקרב מגע וגם בקיוקושין.
&nbsp
לעניין השני של "אני לא בן 15..."- שטויות. 30-40 זה לא קשיש, ויש אנשים מבוגרים ממך שהתחילו בגילך ומתאמנים חזק ובריא. אם תתאמן כמה שנים ותעזוב (לא משנה כרגע איזו שיטה או מאיזו סיבה), היכולת תיעלם. ככה זה. אל תחשוב 10 שנים קדימה, תלך למקום שהכי כיף לך להתאמן בו, ותתמקד בלהגיע לאימון הזה. לא לאימון הבא, לא זה שיהיה עוד עשר שנים, אלא לאימון הזה. זה הלך המחשבה שצריך להיות בהתחלה.
 

orengar78

New member
הרי ברור לגמרי שעדיף...

להתאמן במקום שהכי נעים ונוח לך ואתה מתחבר למאמן ולאנשים. השיטה עצמה לא משנה... אתה לא עושה קורס קצר והולך הביתה. אומנות לחימה זה לכל החיים (למי שמתחבר להוויה עצמה) ולא בשביל ללמוד ללכת מכות - את זה אפשר לראות בסרטים הרבה יותר יפה ומרשים ממה שתראה באימון

בכל מקרה מאחל לך בהצלחה ושנים רבות וטובות בכל אומנות לחימה שתבחר.
 

nn80

New member
קודם כל תודה למגיבים ..

העניין שבשניהם כפי שאמרתי נהניתי ..אני אסביר יותר פרטני לגבי האימונים שהיה לי . קיוקושין (2אימונים): אימון ראשון היה ממש כיף אימון של כושר ובעיטות ואגרופים על שקים . אימון 2 - ברובו קאטות (פחות אוהב),וקצת גמישות . קרב מגע (אימון 1) עבודה עם בני זוג על שחרור חניקות ,תפיסות וכו.. אימון שני - אגרופים ובעיטות ,שקים וכריות ,להגן על אגרופים .. לכן כפי הנראה קרב מגע הרבה יותר תאכלס , מה שהופך את זה למעניין ואנרגטי יותר . העניין שכפי שאמרתם אולי אני יחווה את זה בקארטה בהמשך ,כלומר לא להסתכל עכשיו כרגע אלא להמשך ,אולי בקארטה זה משהו נבנה עם הזמן ולבסוף אני אגיע לאימונים תאכלס אם בסיס איתן יותר .. זה העניין שאני לא אפספס ,כי על פניו באימונים ראשונים כן קרב מגע יותר תאכלס ,אבל לאו דווקא מה שמהר יותר ,זה יותר טוב ..
 

nn80

New member
״תאכלס״ - הכוונה משהו שאני יכול לקחת

אחרי האימון למשהו שיכול לשמש אותי בחיי היום יום ..(בהנחה ואני צריך להגן על עצמי או על משפחתי)..
 

amir_aikido

New member
ומה על בניית יכולת לצעד הבא ?

"למדת מרובה לא למדת" אמרו חכמינו
ובעולם אמנויות הלחימה, נפוצה הממרה:
"אל תחשוש מזה שתירגל מליון בעיטות שונות, אלא מזה שתרגל בעיטה אחת מלליון פעמים"
&nbsp
מדבריך נשמע כאילו אתה מאוד מתלהב מכל דבר שנראה לך כ"תאכלס", ברמת להלחם איתו מחר. אלא שאתה לא לוחם מוסווהשיוצא לסיור וצריך להסתמך על כישורי הלחימה שלו, רוב הסיכויים שעד לעימות הפיזי הבא שלך יחלפו חודשים רבים ואולי גם שנים (או בכלל לא, הלוואי). לעומת זאת, אתה כן מתאמן מתחיל, שצריך לפתח יכולות תנועה חדשות, והרבה בסיס.
אפשר לפתח את הבסיס בהרבה דרכים, לא רק דרך תירגול ישיר (תחזור 100 פעם על התנועה הזו), אלא גם בתרגול טכניקות ממצבים שונים ועוד. אבל בסוף, חשוב שתבין שאתה לא לומד כלי להלחם איתו מחר, אלא בונה יסודות ויכולות בסיס שיעזרו לכלי שתתחיל לפתח אחריהן.
&nbsp
אמיר
&nbsp
 
הגדרת מטרות

אם מדובר ביכולת הגנה עצמית בעיקר
- אז קרב מגע
אין בכלל מקום להיסוס. לשם כך נבנתה השיטה.

אם בכושר
, חוזק פיזי
ו"שאר רוח" שאמנות לחימה כקראטה
מציעה, אז הסיפור אחר והתשובה היא קראטה... ובפרט שאתה גם מתחבר לגישתו של המורה.

הגדר מטרה ראשונית וראה מה המרחק בינה לבין מטרות המשנה - וקבל החלטה.
זכור כי כל החלטה היא רוורסבילית.

 

nn80

New member
כן , אבל לפי מה שראיתי גם בקרב מגע עובדים

על הקטע של הכושר והפיסי ,לא רק עוסקים שם בהגנה עצמית נגד נשק או סכין ..
 

ori jkd

New member
אל תגדיר שיטה מנסיון

קרב מגע וקיוקושינקאי שתיהן שיטות שעוסקות בהגנה עצמית ומפתחות כל אחת דגש על משהו מסוים שהוא סימן ההיכר שלהן.
בקראטה הדגש יהיה על חוסן הגוף ויכולת קרבית שבו יהיה לך מעבר לזה דברים שאתה תסכים להם ויהיו לך הגיוניים ודברים שלו.
בקרב מגע יכול להיות תרצה יותר דגש טכני ועומק של ידע בהתגוששות.
מנסיון חפש מורה שהוא יודע לבנות אותך עם בסיס טוב עם הבנה של יכולת תנועה, לחימה, והבנה קרבית של המציאות והשיטה.
ראיתי גם פה וגם שם מקרוב תלמידים שלא יודעים להוציא אגרוף ומרפק ויום אחרי קודמו לחגורה גבוהה כך שכך בערבון מוגבל הגדרה של שיטות ולך על בני אדם.
 

nn80

New member
זה העניין ,שאני מאד התחברתי לסנסאי של הקארטה

אבל אין לי מושג אם הוא ,שוטטתי באינטרנט וראיתי שאין הרבה מאמנים טובים של קארטה. דבר נוסף כל הזמן מדברים על חישול הגוף ,אבל מתוך 2 אימונים בשבוע (שעה וחצי כל אימון) יש רק חצי שעה של קרב (וגם לא תמיד ) פעם בשבוע , זה נחשב בסדר ? מלבד זה שהסנסי שלי חגורה שחורה דאן 3 והיה תלמיד של רונן כץ (רונן כץ המליץ לי עליו) .. איך אפשר לדעת אם באמת הוא מלמד קיוקושין כמו שצריך להיות ?
 
אתה חושב יותר מידי ויודע מעט מידי

יש הרבה מורים טובים לקראטה בארץ
אני מכיר אישית כמה וכמה... מהיכן שלפת את פנינת התובנה שאין


התחברת למורה הנ"ל
אז אולי כדאי להפסיק להתקשקש להתחיל להתאמן...
 

ש מים

New member
כן, אבל...

יובל, אני מסכים איתך שהבחור צריך להפסיק להתברבר ולהתחיל להתאמן (אם הוא באמת רוצה ורציני בהחלטתו). אבל התופעה (של "בירבורים והתלבטויות" ובעיקר - "חיים בסרט") מאפיינת את רוב אוכלוסיית חסרי הידע והנסיון בתחום, ואני סבור שיש להכילה. עד רמה מסויימת. גם אני מוצא עצמי נאלץ להתמודד עם התופעה הזו לעיתים ומה שהבנתי זה פשוט: let it go. אני מנסה ללמוד להיות זה שחותך את הפטפטת וזה שמחליט מתי שתיקה היא התשובה הנכונה ביותר.
 

nn80

New member
כפי שאמרתי אני כבר מתאמן ,לא סתם ״מברבר״

נכון ,אין לי ידע בגלל זה אני פונה לפורום הזה לקבל תשובות מאנשים עם ידע . ואודה לכם אם תענו לשאלה היחידה שלי שהיא ,בקיוקושין כל הזמן מדברים על חישול הגוף ,אבל מתוך 2 אימונים בשבוע (שעה וחצי כל אימון) יש רק חצי שעה של קרב (וגם לא תמיד ) פעם בשבוע , זה נחשב בסדר ?ככה זה בדרך כלל ? מלבד זה שהסנסי שלי חגורה שחורה דאן 3
 

amir_aikido

New member
קשה לענות, אנחנו לא מורים לקיוקושין

בשיטה שאני מתרגל, חצי שעה קרבות מתוך 3 שעות אימון בשבוע נשמע לי כמו הרבה למתחיל, למתקדם - מתאים לתקופות מסויימות עם מיקוד שאיננו משחקי קרב.
&nbsp
קשה לי לענות ביחס לקיוקושין - אני לא מתרגל את השיטה הזו.
&nbsp
&nbsp
תצטרך לסמוך על המורה, בפרט שנשמע שיש לו מורה מוכר כך שסביר שהוא יודע מה הוא עושה.
&nbsp
אמיר
&nbsp
 

ש מים

New member
מה זה "חישול"?

לכל שיטה ומורה יש פרשנות שונה.
אם הכוונה לעמידה בכאב, אז מדובר בפסיכולוגיה לצד התנסות (אימון) מעשי. כמה זמן דרוש כדי לעמוד בכאב? זה תלוי ומשתנה מאדם לאדם, וגם אצל אותו אדם (תלוי בשינויים הנפשיים והאחרים המתחוללים אצל אדם במהלך חייו). לדעתי ומנסיוני האימון, להשגת מטרה זו, צריך להיות הדרגתי, מתמשך ו"מקשיב".
אם אתה מדבר על חיזוק השרירים (לדעתי זה אינו חישול. כי חלק מהמכות - הכואבות והמסוכנות ביותר - אינן מכוונות אל אזורי מוגני שריר) אז אפשר לעבוד על זה לבד ועצמאית.
 
למעלה