BJJ / MMA - איזה אומנות לחימה שמתאימה לנשים?

koshkaka

New member
BJJ / MMA - איזה אומנות לחימה שמתאימה לנשים?

היי,
אשמח לעצה של חברה מנוסים בתחומי ה MMA.

אני מתאמנת כבר תקופה ב BJJ ואני צוברת הרבה תיסכול. מן הסתם רב הקבוצה שלי מורכבת מגברים וכשאני צריכה להתגלגל עם מישהו חזק או הרבה יותר כבד ממני אני מרגישה כמו נכה. טכניקה עוזרת אבל בסופו של דבר מישהו מאד חזק או כבד יכול לנטרל אותי בקלות יחסית .

מאחר ואני לא מתכננת לעלות 30 קילו כדי לאזן אני תוהה אם יש אומנות לחימה שהטכניקה בה יותר משמעותית והיא יכולה לבטל הבדלים של משקל וכוח מתפרץ.
 

orengar78

New member
לצערי אין קיצורי דרך ואין פתרונות קסם

למיטב ידיעתי והיכרותי עם קבוצות MMA בארץ זה תחום שפחות מתאים לנשים כרגע, יכול להיות שבעתיד המצב ישתנה. לגבי קיצורי דרך... אם תתמידי ב-BJJ לפחות כמה שנים (לא פחות ב-4) תראי שאת מסוגלת להתמודד עם כל אחד ותדעי גם עם מי להתאמן בכדי להביא למקסימום את היכולות שלך. כל אומנויות הלחימה מצהירות שאין חשיבות למשקל אלא רק לטכניקה, אבל זה לוקח זמן. אני משוחד ולכן יכול להמליץ לך על נינג'יצו ואם תגידי איפה את מחפשת אוכל להמליץ על מורים. שיטה טכנית מאוד שמתאימה גם לבוגרים היא אייקידו, אבל שם אני פחות מכיר מאמנים. שתי השיטות הנ"ל מדגישות זרימה ותנועה נכונה בכדי להימנע מהתקפה ולהגיב בצורה מהירה וכואבת. BJJ עובד הרבה על טכניקה אך בהתחלה דרוש כוח פיזי רב בשביל ליישם אותה, בניגוד לשיטות שהזכרתי שעוסקות בהתחלה יותר בקונספט של תנועה ותגובה ורק אחר כך מגיעים תרגילים שדורשים כוח פיזי יותר גדול. מקווה שעזרתי במשהו...
 

ש מים

New member
מסכים ולא מסכים.

לא מסכים עם הטענה הזו: "התחלה דרוש כוח פיזי רב בשביל ליישם אותה".
האמירה הנכונה - לדעתי ומנסיוני - היא: כל מתאמן חדש עובד עם כוח (מי פחות ומי יותר). עם הזמן והאימונים וההתקדמות, הוא לומד להשתמש בטכניקה ונפטר מההסתמכות על כוח השריר.
גם עם הטענה ש- "כל אומנויות הלחימה מצהירות שאין חשיבות למשקל אלא רק לטכניקה, אבל זה לוקח זמן" אני לא שלם. בג'ודו למשל, בקרקע וגם בעמידה, יש חשיבות עצומה למשקל ולא משנה מה רמת המתמודדים ומה הפערים ביכולות שלהם (ראה למשל: אין ספק שלוחם מנוסה וקל משקל יצטרך להתאמץ, ולהיות הרבה יותר טוב, מול מתחרה מתחיל וכבד, מאשר מול יריב מתחיל וקל).
 

orengar78

New member
מסכים לגבי שימוש בכוח כפיצוי על חוסר מיומנות

אבל לאחר שראיתי את כל התגובות כאן, הייתי ממליץ גם למי שהתחילה את השירשור וגם לכל אחד אחר שמתאמן באומנות לחימה כזו או אחרת למצוא את המאמן שמתאים לו. אומנות הלחימה עצמה, שיטה כזו או אחרת, היא בעלת חשיבות משנית ומשברי אמונה ביכולות שלנו קורים לא משנה באיזו אומנות לחימה, אז אם יש חיבור טוב למאמן ממליץ לשמור על זה ולא להתייחס לחוסר יכולת טכנית / נחיתות בכוח או משקל מול יריבים.
 

amir_aikido

New member
עד כמה שראיתי BJJ היא טכנית מאוד

פער של 30 קילו / עשרים ס"מ ויותר הוא פער עצום בכוח ובגודל, ויהיה קשה מאוד לבטל אותו בכל אמנות יד ריקה ואפילו באמנות כלים הוא יישאר. זה לא אומר שלא ניתן להתגבר עליו בעזרת טכניקה עדיפה משמעותית, אבל זו הנקודה - עדיפות קלה לא תספיק, חייבים ייתרון גדול.
&nbsp
BJJ היא אמנות טכנית יחסית, ובהנחה שאת אצל מורה טוב, אני בספק אם מעבר לאמנות אחרת באמת יעזור להגיע ליעד כזה מהר יותר. כפי שצויין יש עוד המון אמנויות טכניות מאוד שבהן האלמנטים הללו פחות משמעותיים. למשל - רוב האמנויות שנגזרות מהסגנונות של הג'ו-ג'וטסו היפני העתיקים ששרדו לימינו. קבוצה שכוללות גם את הג'ודו, אייקידו, הרבה סוגים נוספים של ג'ו-ג'וטסו מודרני, נינג'וטסו וגם ה-BJJ עצמו, כולם שייכים לאותה קבוצה.
&nbsp
עם זאת, לא כל האמנויות כוללות ספארינג סמי תחרותי כחלק מהותי מהתרגול, בחלק מהאמנויות האחרות מקובל "משחק חופשי" שבו "נותנים" יותר למתאמן להצליח ופחות מתנגדים. זה כנראה יעזור לתסכול, ואם התסכול עומד לגרום לך לפרוש, אזי זה בהחלט יעזור גם לרמתך בהמשך. לכן - אם זה המצב, תכתבי ואז אציע דברים אחרים. רק אנא, במקרה כזה, העזרי בשאלון של הפורום שנבין את מטרותיך וגם באיזה איזור את.
&nbsp
אמיר
 

דיברגנט חדש

Well-known member
BJJ הוא בין האמנויות הלחימה היחידים ללא כלים, שהגודל פחות

משפיע, למעט ההפלה הראשונית.
&nbsp
בכל אופן, בתחרויות נותנים לך בעלי משקל בטווח של סטיית תקן של 5 ק"ג ממשקלך.
בנוסף, אם אני לא טועה, נשים נחמות בקטגוריה נפרדת.
&nbsp
&nbsp
 

amir_aikido

New member
אין "כוח לא משפיע" יש "ידע, ניסיון ויכולת יתגברו על כוח"

לא מסכים איתך ש"כוח לא משפיע", הרי אם תיקח שני לוחמים שכמעט זהים בידע, יכולת וניסיון, ואחד מהם גדול וחזק מהשני בהרבה (המצב שהיא מתארת), ברור לך שמאזן הקרבות בינהם לא יהיה קרוב לתיקו. וזה אגב, נכון לכל האמנויות השונות (כפי שניסח את זה מישהו - עדיף להיות עשיר צעיר ובריא, או בעולם אמנויות הלחימה - חזק, מהיר, זריז, גמיש, עתיר ידע וניסיון, ...). זו הסיבה שבתחרויות, שבהן בדר"כ מדובר על תחרות בין אנשים מוכשרים ומנוסים, קיימות מדרגות משקל, וזה נכון לככמעט כל אמנות תחרותית.
&nbsp
אבל, עד כמה שידיעתי מגעת, ברוב אמנויות הלחימה יש שאיפה שידע, ניסיון ויכולת באמנות יאפשרו להתגבר על פער בכוח ובגודל. אני מכיר זאת היטב באייקידו, ויודע שגם בג'ודו זה קיים, ומהמעט ששמעתי על BJJ, גם בה. זה לא שהגודל לא משפיע כלל, אלא שהבנה מעמיקה של תיזמון ומיקום, הבנה של אופן הביצוע של מגוון טכניקות, פיתוח יכולת לחוש את תנועת היריב, וכו', בפער גדול, מאפשרים להתגבר על יריב שהיתרון שלו הוא בכוח, גודל ומשקל. ולהדגיש, ש"מאפשר להתגבר" איננו הבטחה להצלחה, אלא סיכוי טוב בהרבה מכפי שהיה בלי זה.
&nbsp
אמיר
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

דיברגנט חדש

Well-known member
מילת המפתח היא "שני לוחמים שכמעט זהים בידע" ובזה אין לנו

ויכוח.

אגב, אשמח אם תשיב לי לשאלתי על הנקודות בתחרות BJJ בילדים ששאלתי כאן
 

amir_aikido

New member
זו נקודת קיצון שממנה קל להסביר

הדוגמא שנתתי היא נקודת קיצון, שקל יותר להבין אותה בניסוי מחשבתי. במציאות, מי שמתאמן בכל אמנות לחימה על המזרן ויצא לו לעבוד עם אדם שגדול, חזק וכבד ממנו באופן משמעותי, היה מבין את הבחורה הזו מייד, בפרט כשמדובר בגישה שמציבה את ההצלחה ב"התגלגלות" כמראה מהותית על ההתקדמות, ובמקרה כמו של הבחורה הזו, יוצרת לה תחושה שהיא לא מתקדמת.
&nbsp
&nbsp
אם לא היה ברור עד עכשיו, מכל הכתוב לעיל. אני מכיר את עולם ה BJJ רק מבחוץ, ולא מתיימר לדעת ולו טכניקה אחת, שלא לדבר על כללים ומועדים של תחרויות (גם אם אתאמן ב BJJ בעתיד, תחרויות לא עניינו אותי ואני בספק שיעניינו אותי, אני מתאמן בשביל עצמי).
&nbsp
&nbsp
אמיר
 

koshkaka

New member
תודה על התגובות

היה לי באמת איזה "משברון אמונה" והייתי חייבת להוציא קיטור. אז תודה על הפידבקים. הבדלי משקל וכח זה קשה ומייאש עבורי לפעמים אבל כמו שאמרו כאן הטכניקה באמת יכולה לשנות.
היתה לי שיחת גלגול עם המאמן והבנתי שהכניסות שלי לפוזיציות ובאופן כללי הגילגול שלי צריך להיות בסגנון שונה משל הגברים כי אני תמיד אפול בנושא הכוח הפיזי ואאבד פוזיציה. התחלתי קצת לשנות את סגנון הגילגול שלי וכולם התלוננו שקרעתי אותם שיעור שעבר אז אני מניחה שזה עובד יותר טוב


צריכה להתמיד בטכניקה ולשפר זריזות וגמישות ששם יש לי יתרון יחסי.
 
את עושה את הדבר הנכון.
רק תתמידי.

בזירה - כששני המתמודדים דומים ברמת המיומנות ומוכנות למגע: סיכוי טוב להכרעה הוא פער הגודל - במידה וזה קיים... ומכאן נחיתותה של אישה מול גבר על המזרן.
מצד שני: אם תתאמני עם טובים וחזקים - תהיי טובה וחזקה יותר
. זו הבטחה.

בכל הקשור להגנה עצמית:
זכרי כי רוב הסיכויים שהתוקף הפוטנציאלי אינו מאוד מיומן - וממש לא מוכן לתגובת נגד. אלמנט ההפתעה
הוא כלי רב עוצמה
אם תופלי לארץ - סיכויים גבוהים כי תוכלי להחלץ ולנתק מגע.

 

ש מים

New member
הצעה: בדיקה

לפי מה שאת מתארת, אחד מן השניים:
  1. היריבים שלך עובדים טוב מאוד (ונכון) ואילו את משתמשת בכוח.
  2. את עובדת טוב מאוד ואילו היריבים שלך עובדים כוחנית (ואת נסחפת אחריהם).
מציע לך לבדוק את הנקודות האלה. התשובה/פתרון המוצע שלי יהיה בהתאם למסקנות שלך.

בהצלחה.
 

RoyceGracie

New member
יש לנו במוי תאי במכון מישהי ששוקלת 47

והיא מאד טובה מבחינה טכנית. אבל אני מסכים איתך, בשלב כלשהו כשמישהי מאד טובה השלב הבה זה להעלות עוצמה. לעבוד בקצב גבוהה בלי כח מוציא מהעוקץ. ואיתן לעולם לא יהיה אפשר לעשות את זה, זו תקרת זכוכית בשביל נשים קטנות ואין כל כך מה לעשות לגבי זה.
 
למעלה