איזו אומנות לחימה יכולה להשתלב יפה עם אייקידו?

איזו אומנות לחימה יכולה להשתלב יפה עם אייקידו?

היי, אני חדשה פה ואשמח אם תוכלו לעזור.
אני מתאמנת באייקידו איוואמה כבר 3 שנים וכרגע אני קיו 3. בינתיים זה ממש כיף וכבר השתמשתי בזה בעבר כדי לצאת ממצבים לא נעימים ברחוב (שלא הדרדרו למכות), בעקר נגד גברים שהטרידו אותי או נגעו בי. אייקידו מקנה המון כלים חשובים ושימושיים אבל ככל שעובר הזמן אני שמה לב שיש המון חורים ונקודות תורפה שאייקידו לא נותן להם מענה (או מענה מספק). אני רוצה להמשיך עם אייקידו, יש לנו דוג'ו מאוד פעיל, אבל חשבתי להתחיל להתאמן בעוד איזושהי אומנות בנוסף שתשלים לי קצת חומר? נראה לי שפשוט אציג את החסרונות כדי שתוכלו להמליץ לי על משהו..
1. רוב הטכניקות שנלמדות הן ארוכות, מעגליות וזורמות מדי ומאוד תלויות בשיתוף הפעולה של בן הזוג. קיצר, לא פרקטי במיוחד במצבי לחץ.
2. אין ניסיון בהתמודדות מול תוקף 'אמיתי' שמתנגד, מפריע לטכניקה ומנסה לגבור עליך ולרתק אותך לרצפה. אני מתארת לעצמי שאדרנלין, לחץ ופחד יכולים מאוד להשפיע בסיטואציה מציאותית.
3. מאוד קל להוציא את הלחימה מהאומנות ולטבוע בצד הריקודי-פילוסופי. זה מוביל לאימון מאוד לא אפקטיבי וחצי מהאנשים בדוג'ו שלנו הם לא יותר מרקדנים.
4. אין עבודת קרקע.
5. אנחנו לא לומדים לתקוף ולהתמודד מול אגרופים קצרים ומהירים ובעיטות (רק בסלואו מושן).
6. זה רק משהו אישי שלי, אבל רוב האנשים בדוג'ו הם בני 30-40+ ואני בת 19. חסר לי קצת מפגש עם אנשים בגיל שלי ואנרגיה צעירה.
לאייקידו יש גם המון יתרונות ואם משקיעים מספיק שנים אפשר בהחלט להשתמש בזה בתור הגנה עצמית, עם המורה שלי והתלמידים ברמות נידאן והלאה לא כדאי להתעסק, ככל שאתה מתנגד ומפריע לטכניקה ככה אתה מוצא את עצמך נעול על הרצפה יותר מהר. גם את הגברים הכי גדולים וחזקים הם מעיפים בקלות, אבל בגלל שזו אומנות כל כך עדינה לוקח שנים על גבי שנים של ניסיון כדי באמת לשלוט בה וצריך להיות הרבה מעבר לרמה של חגורה שחורה. אז יש איזושהי אומנות אחרת שיכולה לסגור לי חלק מהחורים? משהו קצת יותר פרקטי? תודה מראש ויום טוב!
 

ש מים

New member
מסובך...

  1. אני לא מכיר אייקידו, אבל אני מניח שכמו בכל אמנות לחימה אחרת, הוא יכול להתאים להכל, והכל תלוי בגישת המורה הספציפי.
  2. מציע לך לנסות שיטות נוספות (בדגש על מורים נוספים!), שבהן מתמודדים עם החוסרים שציינת, אבל עובדים בגישת העבודה של האייקידו (אם אני הבנתי נכון, אז הרעיון באייקידו הוא: עבודה ללא כח, תוך שימוש באנרגיית היריב). למשל: ג'ודו (תלוי מי המורה. אם את באזור המרכז, אז אני ממליץ על יונה מלניק סנסיי - בהוד השרון), או בודו-טאיג'וצו (בר"ג: ממליץ על המורה שלי - דאישיהאן דני ווקסמן. אני מלמד בפארק הירקון בת"א, בימי שלישי בערב, אם זה מתאים לך. את מוזמנת לשיעור נסיון)
בהצלחה.
 

amir_aikido

New member
שי - תהיה

אתה חושב שעדיף לללמוד אותה גישת עבודה ולא גישה שונה ?
&nbsp
לטעמי, אם כבר הולכים ללמוד עוד משהו עדיף וקל יותר ככלשהוא שונה יותר.
&nbsp
&nbsp
מה אתה חושב?
&nbsp
אמיר
 

ש מים

New member
אתה כבר ענית (פחות או יותר)...

  1. כתבת: "לעודד מתאמן לעבור ממקום שהוא נהנה בו זה "חטא"". וההנחה שלי שהיא ש-"אותה גישה" = "אותה הנאה".
  2. בנוסף לכך, אם אתה נהנה במקום אחד, והגישה מתאימה לך, אני לא רואה דבר רע בלנסות ולהתנסות בגישות אחרות, אבל למה? לצורך "למידת/הבנת האחר" (משהו שהינו קצר-טווח), או לצורך לימוד אמיתי (ארוך-טווח)? מנסיוני ומהתבוננות סביבי: אין סיכוי גדול שזה (לימוד 2 גישות שונות, אחת לצד השניה) יחזיק מעמד לאורך זמן.
 

ש מים

New member
הצלחתי לענות? התשובה ענתה על הציפיות?

אם הבנתי נכון, אנחנו חושבים דומה, גם במקרה זה.
 

amir_aikido

New member
ענית, אנחנו דווקא הפוכים

1. "אותה גישה" זה לאו דווקא הגישה הטכנית, והסעיפים שלה הם סעיפים שמשנים מאוד את הגישה (למשל, טכניקות מנוף עלולות להתחיל לכאוב ממש אם לא מגיבים להן, ויש מי שזה מאוד ישנה את ההנאה שלו).
&nbsp
2. לטעמי חשוב מאוד ללמוד יותר מגישה אחת, זה מהותי ומשנה לגמרי את "תפיסת העולם". זה לאו דווקא חשוב לתלמיד מתחיל, אבל אם מדובר בתלמיד מתקדם, יש שלב שבו ההבדל הזה יהיה ניכר.
&nbsp
3. לי לפחות, ואני חושב שגם לרבים אחרים, קשה מאוד ללמוד גישות דומות בו-זמנית, קל לי יותר ככל שיש נתק בינהן.
&nbsp
4. אני לא חושב שאני או אתה דוגמאות רלבנטיות ביחס ללימוד לאורך זמן (פרק הטקוואנדו אצלי היה שנתיים לערך, וזו היתה אמנות שנלקחה במודע כ"אמנות משנית").
&nbsp
אמיר
 

yarivdamo

New member
וין צ'ון

שלום לך
הייתי ממליץ לך לנסות את שיטת וין צ'ון
www.wingchun.co.il 
בהצלחה
 

CRAZY BOLI

New member
שלום לך כמה המלצות

א - אני חושב שבייחוד לנשים BJJ עשוי לעזור בסיטואציות רבות והוא מאוד פרקטי בעבודת קרקע.
ב - באספקט נרחב של הגנה עצמית אני תמיד ממליץ מניסיון על WWW.LAMAM.CO.IL
ג- באספקט של סטרייקינג אם מעולם לא התנסית אני חושב שאימון בענפי איגרוף, קיקבוקס , איגרוף תאילנדי עשויים לסייע.
&nbsp
בהצלחה.
 

amir_aikido

New member
שתי גישות אפשריות

יש שתי גישות אפשריות לבעיה:
&nbsp
א. למצוא מועדון אייקידו שהשיטה בו איננה מכילה את רוב החסרונות שציינת.
ב. להציע אמנות נוספת
&nbsp
אמנם אני מתאמן במקום שעונה לא' (לפחות בסעיפים 1,2,3,5), אבל יש לי את הרושם שאת נהנית ולטעמי לעודד מתאמן לעבור ממקום שהוא נהנה בו זה "חטא". ולכן אתייחס דווקא לב'. אם בעתיד תחליטי שהמקום הנוכחי לא מתאים, תשאלי שוב.
&nbsp
&nbsp
לתפיסתי כל אמנות יכולה להשלים, בתנאי שאת כבר יושבת מספיק טוב ב"אמנות הראשית שלך". אישית למדתי בעבר טקוואנדו במועדון הושינסול שצמוד לאונ' ת"א, אם זו הסביבה שלך - מומלץ. מצרף קישור לשרשור עם מספר הודעות שכתבתי אז ואם את שוקלת לשלב, מומלץ לך לקרוא:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=148&messageid=3666720
&nbsp
&nbsp

אמיר
 

ori jkd

New member
ג'ו ג'יטסו, נינג'יטסו וקרב מגע יתאימו לאיקידו ומה שאת מחפשת

 
למעלה