אולי
- באדולינה ואנחנו?

gafni

New member
אמרת לסיכום ואני מחציף פנים ועונה..

אבל אתה בעצמך סיפרת על דרכים לבדוק - החיים מזמנים לנו אינספור דרכים לבדיקת מיקומנו ומצבנו ,נתקעתי בפקק כשאני עם אישתי בדרך ללידה בבית חולים -איך אני מגיב ? חמותי נחתה עלינו לשבועיים - איך אני מגיב. אני מאבד את העשתונות ? ,אני מצליח לשמור על יציבות ,אני מצליח לנתב את הכוח חזרה או שאני סופג את מלוא האימפקט ? ועוד ועוד... וכמו באימונים ככה בחיים ,זה שהצלחתי פעם או פעמיים לא אומר שאני יודע ושבפעם הבאה הצלחתי מובטחת. נכון החיים נתונים לפרשנות הרבה יותר רחבה ומרובת משמעויות מאשר אימון באומנות לחימה ,אבל היום אני חושב שהפרשנות האישית הראשונית של אדם לגבי ארוע היא הנכונה. אם תסכם פעם נו\ספת אני אשתדל לא להיסחף סליחה...
 
לא מסכים,כי שכחת את הכלל הראשון

של הפוסמודרניזם - אין "נכון" ו"לא נכון", כלומר אין תגובה "נכונה" או "לא נכונה" למצב נתון - אז איך אתה יכול לדעת מה הרמה שלך? בטאי-צ'י אנחנו אומרים שאם יצאת מהמרכז - יש לך מה לשפר. פוסטמודרניסט יגיד לך שעצם הנסיון להישאר במרכז הוא התקבעות, ולמה בכלל זה רע לצאת מהמרכז? יש מצבים שבהם זה דוקא טוב! מבין את הנקודה? הטענה שלי היא שאם אין כללים ברורים למה ש"נכון" ו"לא נכון", אין אפשרות להתקדם - ואז זו לא "דרך", ודאי שלא אמנות לחימה.
 

gafni

New member
אין נכון ולא נכון "כללי" וקבוע

אבל יש נכון בשבילי ועבורי היום ועכשיו ,ואני מסכים שזה מאוד מבלבל ולא קל לדעת ונכון שיותר קל לדעת מתי אני לא במרכז -גם לי וגם למתאמנים איתי. אבל החיים קורים כל הזמן והאימון לא. והחיים זה לא במקום האימון כמו שהאימון הוא לא במקום החיים. כתוצאה מהאימון אני אמור לשפר את החיים וגם להפך. חוצמיזה אם היו לי את כל התשובות אז היה לי זקן ארוך ,שיער סבוך ,מבט יוקד ושבט של חתיכות מסביבי. כנראה שלא יהיו לי את כל התשובות...מזל
 
זקן ארוך, שיער פרוע ומבט יוקד -

לא בעיה, יש לי (טוב, אמרנו פוסטמודרניזם, לא?). שבט של חתיכות מסביבי, זה כבר ענין לבת-זוגי... השאלה היא איך מתקדמים אם אין כללים ברורים. אתה אומר שהכללים לאימון צריכים להיות ברורים, אבל הכללים לחיים לא?
 

avshalomat

New member
יענה גפני בבקשה

אבל בתחושה הנה הדברים שלי עלו לתגובה שלך. הכללים לחיים מה לעשות הם הרבה פחות ברורים, הרבה יותר משתנים. וגם באימון יש הרבה יותר קטוגריות לבדוק מאשר אם יצאתי מהמרכז או לא, אפילו באימון שמטרתו להישאר במרכז. לדעתי אכן חייב להיות אלמנט חוזר ונישנה של בדיקה עצמית אבל מטרת הדיקה מה שאתה שואף אליו משתנה מרגע לרגע ממטרה למטרה ולפעמים הוא הרבה פחות ברור מהנראה לעין. הבעיה במה שקרוי פוסט מודרניזים לטעמי הוא שלילת הבדיקה ככלל מאוד נוקשה... בצורה שלא מתחשבת במה שאתה רוצה להשיג
 
בדיקה - אם הבנתי נכון, אתה טוען

שהפוסטמודרניזם לא שולל את הכללים, אלא את עצם המבחן? אני מסכים שאימון הוא דבר הרבה יותר מורכב מ"אם יצאתי מהמרכז או לא" - זו היתה רק דוגמא. הנקודה שלי היא שאם אין דבר ברור לבדוק באימון, אין איך להתאמן - ואין איך להשתפר.
 

gafni

New member
מעולם לא הגדרתי את עצמי בתור

פוסט מודרניסט. ולבושתי אני לא בטוח שאני מבין לעומק פוסט מודרניזם. פעם יהיה לי זמן... רק הערה קטנה - תוסיף לרשימת המשתנים שלך גם את האדם עצמו ,לא רק מטרותיו והבדיקות שהוא עורך.
 

avshalomat

New member
ממש לא התכוונתי

שאתה פוסט מודרניסט גם אני לא בטוח מה זה. ואני מסכים איתך להערה שלך, רק שבכוונה התייחסתי רק לאוד ספציפי של המטרה והבדיקות כי יש כמות גדולה של משתנים, הדעות של אדם מחשבותיו רגשותיו, הסביבה איך שהו תופס את הסביבה ועוד ועוד. לא התכוונתי לספר על כל אלו אף כי הם קיימים. בכוונה התיחסתי לפן הצר
 

gafni

New member
לצערי הרב אין לי פן צר - למרות שאני

מאוד משתדל...
 

gafni

New member
אני אומר שבאימון אנחנו בוחרים תנאי

מעבדה בהתאם למטרת האימון ורמת המתאמן. אם נדחפתי למשל אז אני יודע שיש לי בעיה ,מנסה לאתר אותה ויודע שעלי לעבוד כדי לשפר את הדרוש תיקון. בחיים ,יש מצבים שלכאורה נוחתים עליי ואני לא תמיד יודע מה עשיתי לא בסדר ,מה לשפר ואיך לשפר זאת (אם בכלל) ,אני לעומת זאת מאמין שאין מצב של "הנחתה" כך שאם אני ניצב בפני בעיה חדשה השאלה הלגיטימית היחידה בעיני היא - למה בחרתי דוקא במצב זה . היות ותפיסתי נוטה להיות קשה לפעמים ,דאגתי לתרגל את עצמי שוב ושוב עד שהפנמתי... בנוסף לכך אני גם נוטה להאמין כי חופש הבחירה הוא מהות קיומו של האדם ולכן אין כללים לחיים נכונים - מה שמתאים לי אולי לא מתאים לך ולהפך. גם בטאי צי יש חופש יישום שסובב סביב העקרונות ,כך להבנתי החיים סובבים סביב עקרונות שקשה לי מאוד לנסח אבל היישום הוא פרטי ושונה אצל כל אדם. אמנם לא ראיתי אותך מזמן אבל אם אני לא טועה מאוד אז צריך להמיר שיער פרוע במפרצים עמוקים - לא ?
 
מפרצים עמוקים?../images/Emo12.gif

איך אתה מגדיר "עמוקים"? למה בכלל אתה מגדיר, למה לך גדרות? חוץ מזה, אם אני החלטתי ששיערי פרוע, אז הוא פרוע! הרי אין "נכון" ו"לא נכון", זוכר? לגבי תנאימעבדה באימון - מסכים; אבל שוב, באימון אנחנו מסכימים על כללים ברורים של "רצוי" ו"לא-רצוי", ולפיהם אנחנו בוחנים את הביצועים שלנו. יש כללים המאפשרים בדיקה של היכולת שלי במציאות. בחיים הכללים אולי פחות ברורים, אבל הם קיימים באותה מידה - אחרת לא היה הבדל בין זה שנוהג בצד ימין של הכביש (עם התנועה) לזה שנוהג בצד שמאל. שוב, רק דוגמא פשוטה.
 

gafni

New member
אולי הבטתי אל המטרה וראיתי את עצמי

????? לו יהיה גם פרוע גם עבות. לא דיברתי על כללי תנועה או על חוקים מבחינה משפטית אלא על חוקים "קוסמיים" - בצורה שחילקתי את הדברים חוקי תנועה הם חלק מהיישום. למשל אם אנחנו עובדים פושינגהנדס ואני צועד אחורה (כשזה נגד הכללים) אבל לא מאבד שיווי משקל - אז "הפרתי" את כללי האימון שקבענו אבל עבדתי לפי העקרונות. אבל לא ממש משנה - אני די בטוח שאם נרחיב לדבר בתאוריה הקיומית שאני אוחז בה אישתי תמצא את עצמה מגיע לביקורים סדירים בבאר יעקב...
 
אפרופו אשתך, שאלה בקוונטים:

האם גבר ההולך לבדו ביער ומדבר עם עצמו, טועה למרות שאשתו לא שומעת אותו?
 

gafni

New member
אם יש לו אישה משמע נשוי ומכאן

ודאי שטועה. על מנת להסיר ספק -איני מדבר על עצמי מכיון שאישתי לא תרשה לי ללכת לבד ביער...
 
יש להבדיל בין יהדות ליהודים

אני חושב שאפשר למצוא מספיק דוגמאות לאנשים שעוסקים ביוגה, או בזרם כזה או אחר של ניו אייג', שכן עושים טוב לעצמם ולסובב אותם. יש גם יהודים לבושי שחורים שזורקים אבנים בשבת (ואבנים זה מוקצה, כך נאמר לי). זה לא מעיד על טיבה של היהדות. אני רוצה רק למחות על ההכללה המרומזת, ולא על ההבדל עליו עמדת. גם בטאי צ'י יש זייפנים, למרות המראות, כמו שאמרתי בתגובה למאמר.
 

avshalomat

New member
ואם כבר מדברים

"היה איכר שהשאיר את דלת האוררוה פתוחה וסוסו היחיד ברח, טוב או רע? באביב הבא חזר הסוס עם עדר שלם של סוסים מההרים טוב או רע?, בנו של האיכר אימן את אחד הסוסים, נפל ושבר את רגלו טוב או רע? בגלל שלא שבר את רגלו לא גייסו אותו למלחמה. טוב או רע?"
 
לא גייסו אותו למלחמה,

אז הוא היה בכפר כשהגיעו שודדים לגנוב את הסוסים, ונהרג כשניסה להבריח אותם. טוב או רע?
 

isaacl

New member
דיייי

לא למדו אותך שסיפורים מסתיימים עם סוף טוב? איש רע שכמוך!
 

avshalomat

New member
נו בדיוק

התשובה בגוף השאלה כדי לבטל את הטוב, אבל ברצינות גם אני זכרתי שחסר חלק בסיפור. בברכת "אין כמו לדבר על זן כדי להתחמק מהעובדה שאתה מתחמק מהאמת"
 
סיפורים אמיתיים לא מסתיימים.

כשאתה מת, אתה פשוט מפסיק לקחת בהם חלק.
 
למעלה