שוב, בגדול - חינוך הוא אילוף של בני אדם..
בשניהם אתה מציג מצב/אפשרות בחירה ומצפה/מלמד שהאובייקט יגיב אליו בצורה מסויימת (רצוייה/אידיאלית מבחינתך) לפי מערכת של גירויים חיוביים או שליליים שאתה או הסביבה מספקים לו.. מרכיב הבחירה קיים גם באילוף, החוכמה של מאלף טוב תהיה אולי לצמצם אותו כפי שאולי החוכמה של מחנך טוב תהיה להדגיש אותו - אבל התהליך והמנגנון זהים לחלוטין.. ובקשר לסיפא שלך, מכיוון שהשורה האחרונה שלך היתה "למה את חושבת שהשיטה שאת מכירה, היא השיטה היחידה ללמוד?", חשבתי שאולי השאלה רלוונטית גם לגביך (אתה יודע, בחירה של המורה וגו'..)
בשניהם אתה מציג מצב/אפשרות בחירה ומצפה/מלמד שהאובייקט יגיב אליו בצורה מסויימת (רצוייה/אידיאלית מבחינתך) לפי מערכת של גירויים חיוביים או שליליים שאתה או הסביבה מספקים לו.. מרכיב הבחירה קיים גם באילוף, החוכמה של מאלף טוב תהיה אולי לצמצם אותו כפי שאולי החוכמה של מחנך טוב תהיה להדגיש אותו - אבל התהליך והמנגנון זהים לחלוטין.. ובקשר לסיפא שלך, מכיוון שהשורה האחרונה שלך היתה "למה את חושבת שהשיטה שאת מכירה, היא השיטה היחידה ללמוד?", חשבתי שאולי השאלה רלוונטית גם לגביך (אתה יודע, בחירה של המורה וגו'..)