רוצה לשתף

נועהודו

New member
רוצה לשתף

שלום לכולם, המקרה שלי נגרם מבורות ולכן הייתי רוצה לשתף כמה שיותר אנשים כדי שלא יעברו את אותו הדבר. לפני כשנה וחצי התחלתי לעבוד במפעל עם מכונות הרכבה מכאנית. עבדתי כל יום במשך 12 שעות, חלק מהזמן בלי אזניות ורוב הזמן עם דיסקמן בעצמה של פול ווליום כדי להתגבר על רעש המכונות!!!!!!!! לאחר תקופה של 11 חודשים (בהם הרגשתי ירידה בשמיעה אך התעלמתי) טסתי להודו לטיול שתוכנן להיות כשנה. זמן קצר לאחר הגיעי להודו התחלתי לשמוע את הדופק חזק בשתי האזניים. התעלמתי. לא רציתי לחזור לישראל והלכתי שם לרופאי אף אוזן גרון, שלא ממש הבינו מה הבעיה וגם לא הייתי תחת מעקב של אותו הרופא. לאחר 7 חודשים התחלתי גם לשמוע צפצופים באוזן שמאל וזה נמשך עד היום, כלומר 3 חודשים, כשהטינטון מופיע לסירוגין - יכול להופיע שבוע כן שבוע לא, מה שנותן לי קצת תיקווה שאולי זה לא לתמיד. כעת אני שבוע וחצי בארץ, הייתי אצל רופא א.א.ג ועוברת סדרת בדיקות כדי לברר את המצב. כרגע אני בחוסר וודאות עד גמר הבדיקות, מה שמשאיר קצת פתח לאופטימיות כל עוד לא הונחתה ה"גזירה" (כלומר כל עוד לא אמרו לי"יש לך טיניטוס ואין מה לעשות") אבל אני לא משלה את עצמי, אם זה נשמע כמו טיניטוס ומריח כמו טיניטוס אז זה טיניטוס, שאני גרמתי לעצמי בגלל טיפשות יתר והתעלמות. כיום אני מתגעגעת לימים שבהם שמעתי "רק" את הדופק שמשתולל באוזן ימין, כעת אני שומעת גם את הצפצוף באוזן שמאל. הצפצוף לא אחיד - כלומר הטון עולה ויורד ומשתנה מה שמקשה על ההתרגלות. מקווה שגם אם רק בן אדם אחד במקרה יקרא את מה שכתבתי וידע להזהר בעתיד, לפחות עזרתי למישהו להמנע מהסיוט הזה. בכל אופן, אני משכנעת את עצמי, יש דברים כמובן יותר גרועים, את השמיעה אולי אפשר יהיה לשפר עם מכשיר שמיעה ועם הצפצופים אני אצטרך ללמוד לחיות. בהתחלה הגדרתי את הצפצופים כמו קול של "בית קברות", עכשיו אני מנסה להתייחס אל זה בצורה קצת יותר חיובית, כמו למשל "הטלוויזיה פתוחה על ערוץ 1 מאוחר בלילה" (כשהייתי קטנה אבא שלי היה נרדם מול הטלוויזה והייתי מתעוררת מהצפצוף וקמה לכבות אותה). כיום אני מנסה להכניס את יצמי ל"מוד" הזה כך שהצפצוף לא יהווה גורם מטריד/מפחיד. הקיצר, באמת יש דברים יותר גרועים אפילו לא צריך לפרט. אשמח לשמוע תגובות. יום טוב לכולם נועה
 

אור43

New member
טינטון

שלום נעה איך את מצליחה לישון עם הטינטון בלילה? כיצד את מתמודדת עם זה? אור
 

נועהודו

New member
הי אור

הדבר הכי טוב שאני יכולה לעשות כדי להירדם הוא להגיע למיטה עייפה ולקרוא ספר לפני השינה. אם אני עייפה אני נרדמת בלי הרבה בעיות. אם אני לא מצליחה להירדם אני קמה מהמיטה ומעסיקה את עצמי עד שאני אהיה עייפה, מנסה לקום מוקדם כדי להגיע לערב עייפה "מספיק" כדי להירדם מהר. כמו כן אני מנסה להתייחס לטנטון כאל "צליל לא מזיק", כי רק המחשבה הזאת גורמת למתח ולקושי להירדם. דרך אגב, כשסיפרתי לאבא שלי על הטינטון הוא אמר לי שהוא "סובל" מזה כבר 30 שנה בערך (הוא לא ממש זוכר מתי זה התחיל) ואף אחד במשפחה לא ידע על זה, פשוט כי הוא לא חשב שזה משהו שצריך לספר, אפילו אמא שלי לא ידעה. מדי פעם הוא אומר שהוא נזכר שיש לו את זה, וזהו. הלוואי שלי היתה את האדישות שלו, לי יותר קשה להתייחס אל זה בשויוויון נפש כמוהו, אבל בתכלס כנראה שמדובר ב"סוויץ'" מחשבתי (קל להגיד קשה ליישם) ובגלל זה נראה לי שגם היפנוזה היא רעיון טוב, אחרי שהמצב הרפואי שלי יהיה מוגדר ואני אסיים את כל הבדיקות אני אנסה לעשות היפנוזה. כמו כן שמיעת מוזיקה (מרמקולים, לא אזניות) בקול חלש לפני השינה עוזרת לי להסיט את הריכוז מהטינטון. בכל אופן זה קשה מאוד ואני עדיין בשלב הרחמים העצמיים ו"למה זה קרה לי". ידוע לי שאנשים חיים עם הגזירה כל חייהם ויכולים להסתגל, כנראה שזה עניין של זמן והרבה עבודה עצמית. יום טוב נועה
 

אור43

New member
עוצמת הטינטון

הי נעה איך היית מגדירה את עוצמת הטינטון שלך נגיד ביחס למוסיקה שאת שומעת היא ממסכת על הטינטון או שעדיין את שומעת את הטינטון? האם הטינטון לא מעיר אותך בלילה? במשך היום את שומעת את הטינטון? אור
 

נועהודו

New member
עצמת הטנטון

תודה לאל, הטנטון לא מעיר אותי בלילה, כשאני שוקעת בשינה הוא נעלם וזאת אחת הסיבות שאני נרדמת בקלות, כי אני יודעת שיהיה לי שקט לפחות עד הבוקר. במשך היום אני שומעת את הטנטון ואת הדופק אבל אם אני עסוקה או מרוכזת לפעמים אני לא שומעת בכלל, בעיקר כשיש רחש סביבי. העצמה של הטנטון משתנה לפעמים זה יכול להיות מאוד גבוה, לפעמים נמוך ולפעמים לא מורגש, ומגיע לתודעה רק כשאני חושבת על זה (כמו למשל קריאת מאמרים בנושא או התכתבות בפורום, שלדעתי יש להכניס לפרופורציה מכיוון שזה מגביר את המודעות לטנטון). כרגע אני עדיין בשלבי ניסוי וטעיה לגבי מהם הדברים שגורמים לטנטון להתגבר או להיחלש, יש לציין שלחץ וחרדה מגבירים את המצב עד מאד!! לגבי תזונה עישון וקפאין עדיין לא שמתי לב לשינויים משמעותיים (אני מעשנת ואוהבת קפה) אבל כמובן שהמצב מצריך שינוי באורח החיים, שלא הייתי עושה ללא הטנטון (יש צדדים חיוביים... הגוף אומר שהוא לא יכול להמשיך במצב הנוכחי). בלילה לפני השינה הטנטון גבוה והמוזיקה לא ממסכת אותו. אני גם לא מנסה למסך אותו כי אז אצטרך לשמוע מוזיקה בווליום גבוה, ואת זה כמובן אני לא עושה יותר!!!
 

צן צן

New member
הי נועה

סחטן על השמירה על קור הרוח. זה חשוב מאד, ופחות או יותר הדבר הכי קריטי בהתמודדות (חוצמללכת לאאג כמובן). אני אישית בזבזתי קיץ שלם (ואולי גם קצת מהאביב והסתיו) על לחץ וחרדה. אני מסכים שכניסה לפורום שכזה יכולה להגביר את המודעות ולהוות עיסוק שלילי. בהתחלה נמנעתי מלהכנס לפורום אבל עכשיו אני מציץ מידי פעם ואני לא מרגיש שינוי לרע במצב הרוח שלי או בכמות העיסוק ברעש הפנימי (אולי בגלל שהיא גם ככה אני כמעט כל הזמן מתעסק בזה במחשבה...). בכל אופן, אני גם הרגשתי צורך להסביר לאנשים על הסכנות של מכשירי MP3 עם 100 תקליטים וזמן השמעה של יומיים. יש משהו קצת מעצבן בתחושה שאפשר היה למנוע את הנזק הזה כלכך בקלות (גם לי הנזק לאוזניים נגרם מרעש). שיהיה הרבה בהצלחה ! נ.ב. מותר לשאול בת כמה את ?
 

נועהודו

New member
לצן צן

ראשית כל, אל תחשוב שאני כזאת קרת רוח. גם אני נאלצתי להשתמש בהודו בכדורי הרגעה וביליתי זמן רב בטחינת מחשבות על הנושא עוד לפני שהתחיל לי הצפצוף עצמו (סבלתי משמיעת הדופק כמה חודשים קודם) שלא נדבר על אחרי שהצפצוף התחיל, כלומר עד שעוד איך שהוא התרגלתי לקללה מס' 1 נפלה עלי קללה מס' 2. גם היום אני מבזבזת על זה הרבה זמן מחשבות. מה גם שאבדן השמיעה הפריע לי משמעותית לתקשר עם אנשים, ותקשורת זה הדבר המשמעותי ביותר ביחסים עם אנשים. בהודו התחברתי במיוחד עם אנשים שמדברים בקול רם ויש להם סבלנות לחזור על משפט פעמיים. (כלומר אנשים שאכפת להם). מצאתי את עצמי מודיעה לאנשים בתחילת שיחה שהם צריכים לדבר בקול רם כי אני לא שומעת טוב ולקח לי הרבה זמן לעשות את זה כי זו הודאה ב"נכות". טחנתי על העניין הרבה מאוד שעות מחשבה. כרגע אני לא מסוגלת לחפש עבודה עד שעניין השמיעה לא ישתפר, אני פשוט לא מסוגלת לתפקד בכל מה שקשור בתקשורת עם אנשים, מה שמכאיב לי מאוד כי אני בן אדם פתוח ומתקשר כל חיי. הקלות שבה אנחנו מקבלים את הגוף התקין שלנו כמובן מאליו ולא מעריכים אותו עד שמשהו לא בסדר היא מדהימה!!! ולשאלתך - אני בת 29.
 

צן צן

New member
צודקת

זה ממש מדהים כמה דבר כלכך חשוב כמו שמיעה היה ברור מאליו, והיום הוא נמצא כלכך בתודעה. זה גורם לי לחשוב מה אני עוד לוקח מאליו גם עכשיו בלי לשים לב. ואני מאמין שמה שגורם לחשוב - הוא בדר"כ גם דבר טוב...
מה שמזכיר לי את אחד הניג'וסים הגדולים שהיו לי כשזה התחיל - כל אלא שהיה להם ברור זה "פסיכולוגי". "זה מלחץ". זה היה מעייף מאד והאמת - שגם מלחיץ :)
 

אבי 8

New member
שלום נועה

שלום נועה, רציתי להגיד לך שהמקרה שלך די דומה לשלי. רק שאני קיבלתי את הטיניטוס באירוע חד פעמי.רציתי להתייחס למספר נקודות שציינת. יש לך מקרה קלאסי של טיניטוס. כלומר, טיניטוס כתוצאה מחשיפה לרעש. את ציינת שבהודו התחלת להרגיש את זה. האם בהודו נחשפת לרעש של מסיבות? אני מקווה שלא כי כל חשיפה נוספת לרעש מחמירה את המצב. לגבי אביך, אביך לא כל כך מדבר על זה כי ,כנראה, עצמת הטינטוס שלו חלשה משל כל חברי הפורום כאן וגם שלך. תאמיני לי שאם היתה לו עוצמת טיניטוס חזקה, כולכם הייתם שמים לב. העוצמה והיחס כלפי הטיניטוס משתנים מאדם לאדם ולכן אין כל כך מה להשוות . גם לי יש ירידה בשמיעה. לפני חצי שנה התחלתי לעבוד וכמובן שהייתי חייב לשמוע היטב,ובמקרה זה מכשיר שמיעה שיפר לי את המצב. את צריכה להבין שמכשיר שמיעה חיוני עבורך. הוא גם עוזר לך לתקשר היטב עם אנשים וגם ממסך את הטיניטוס. יש כיום מגוון מכשירי שמיעה נסתרים, כך שאין במה להתבייש. בקיצור, רציתי להגיד לך שאת צריכה להיות אופטימית. עוצמת הטיניטוס דועכת עם הזמן ויכול להיות שעוד מספר חודשים תרגישי הקלה משמעותית במצבך (במיוחד עם השמיעה שלך היתה תקינה מלכתחילה). לי השתפר קצת וכנראה שגם לך.
 

אור43

New member
הירדמות

לא הבנתי, את נירדמת ללא כדורי שינה? הרי המוח לא מסוגל להרדם עם רעש כזה וכדורי שינה עוזרים לו אז איך בכל זאת את נרדמת?דמת!
 

צן צן

New member
אור

אני אגיד לך איך אני רואה את עניין השינה. המוח יכול להרדם עם כמעט כל רעש שיש הוא יודע "לשים את זה בצד". (חוצמרעש באמת חזק - אם מישהו קודח חור בקיר כשאת מנסה לישון למשל). ההבדל כשהרעש פנימי, לפחות אצלי, הוא שיש המון רגש שלילי מסביב לזה. מחשבות כמו "זה לא יעבור" או "אי אפשר עם זה". אני חושב שהרגש הוא מה שמפריע לישון הרבה יותר מהרעש עצמו. אני יודע שזה נשמע מעיק כשכל מה שאת רוצה זה איזשהוא פטנט שירדים אותך ודי - אבל אני גיליתי שכשאין כעס או עצבים, הרעש הרבה יותר נסבל. אם זאת - גם היום הכעס לא נותן לי לישון. אבל לפחות אני יודע שאצלי זה לא רק הרעש. אם אין כעס - הולכים לישון.
 

נועהודו

New member
הירדמות

הי אור, אני אכן נרדמת ללא כדורי שינה. אולי הרופאים בארץ דוחפים את הכדורים האלה יותר מדי מהר וכך נוצר מצב של תלות בכדורים, הרי אם הכדורים הם הדרך היחידה בה אתה מצליח להירדם איך תוכל בלי? לקחתי פעמיים כדורי הרגעה כדי להפחית את החרדה ואני שומרת אותם למצבים קיצוניים. יכול להיות שהטיניטוס שלך יותר חזק משלי, אני יכולה להגיד לך שעם הטנטון שלי המוח כן מסוגל להירדם וזאת עובדה. יכול להיות שהסיבה שאתה לא מצליח להירדם היא דווקא החרדה ולא הטנטון! הרי אנשים יכולים להירדם גם ברעש! אחותי גרה בנחלת בנימין בת"א שם יש רעש מטורף בעיקר בלילות של סופי שבוע, והיא ישנה סבבה. גם אני, כשאני באה אליה. אני סבלתי מבעיות שינה לפני כמה שנים, זה לא היה קשור לטיניטוס אבל זה היה קשה מאוד. כשהתחילה האינתיפאדה הנוכחית באוקטובר 2000 הייתי בחרדה בערך שנה, גם אם הייתי מאוד עייפה, כשהייתי נכנסת למיטה הדופק שלי הואץ, הזעתי, עלו לי מחשבות לא רצוניות על מוות וכו' והמיטה הפכה לסיוט הכי נורא. לא הייתי מצליחה להירדם וכל לילה היתי נתקפת חרדה. השתמשתי אז בכדורי לוריוון, שהם כדורי הרגעה שקיבלתי מהרופא משפחה שלי, ועברתי לגור בצפון הארץ שם כבר לא פחדתי יותר מפיגועים, ולאט לאט חזרתי למסלול חיים נורמלי. את הכדורים הייתי לוקחת רק במקרה הצורך ולקח לי שנה לגמור חפיסה של 20 כדורים. אני מספרת לך את זה כי לדעתי הקושי שלך להירדם הוא בגלל החרדה ולא בגלל הטנטון, ולכן אתה צריך לטפל קודם כל בחרדה, שבה אפשר לטפל (בניגוד לטנטון...) אני דווקא כן בעד כדורים כל עוד הם חלק מתכנית טיפול עם פסיכולוג / פסיכיאטר וכל עוד את ה"עבודה" הנפשית אתה עושה בעצמך. אני הייתי ועדיין אקטיבית בשמירה על השפיות שלי. אני רוצה לספר לך משהו שקראתי באחד מהאתרים הרבים על טיניטוס, לא זוכרת איזה, שעזר לי מאוד. הם כתבו שם על "הביטואציה" - התרגלות. המוח מסווג כל צליל ל"רגיל" או "מסוכן". מכיוון שהטנטון הוא דבר חדש שהמוח לא מכיר הוא מסווג אותו כ"מסוכן" וכך מכין את הגוף לתגובת "fight or flight" שבה הגוף לא יכול לעמוד לאורך זמן, וזהו מצב של חרדה. הרי אם היית שומע את הטלויזיה מצפצפת אחרי סוף השידורים (דוגמא שאני אוהבת במיוחד) לא היית נבהל מזה, המוח שלך יודע בדיוק מה זה. ואתה יודע, עובדתית, שהטנטון לא מסוכן ולא מזיק. ברגע שהמוח שלך יתרגל לעובדה שהטנטון אינו מזיק תוכל להפחית את החרדה ולהתרגל. מה שאני עושה כשאני בחרדה, דבר ראשון, ולא מעניין אותי אם יש אנשים מסביב היא לתת לעצמי חיבוק (תנסה, זה כיף) ושתי נשיקות על הכתפיים, אני אומרת לעצמי כמה שאני אוהבת את עצמי ואת הגוף הנפלא שלי, נושמת לאט ומנסה לחפש משהו להתעסק בו - טלפון לאמא או חברה, ספר, אינטרנט וכו'. אני מזכירה לעצמי שעם הגוף הנפלא שלי טיילתי בהודו 9 חודשים, דבר שאינו ברור מאליו, יש אנשים שלא יכולים לעשות גם את זה! ושוב, אל תחשוב שאני כזאת קרת רוח או משהו כזה, יש לי את הקטעים הרעים שבא לי לתקוע איזה שיפוד באוזן ואני נבהלת מעצמת המחשבות השליליות שבהן אני רוצה לתקוף את הגוף שלי וגם למות. לא ממש למות, יותר להיעלם. אבל אני מנסה לתפוס את עצמי ולצאת מהמעגל קסמים הרע, וזה הזמן לכמה שיותר אהבה עצמית, חיבוק, חשיבה חיובית. לקחת דברים בפרופורציות. היו לי כמה ימים שהייתי בטוחה שיש לי איידס (תודה לאל אין טפו טפו טפו) אבל בימים האלה עשיתי כאלה עסקאות עם אלוהים, הבטחתי לו שאני אחיה עם הטיניטוס כמו גדולה רק שלא יהיה לי איידס. נשבעתי לו באלוהים! כשהגיעו התוצאות וידעתי שאין לי איידס הייתי על גג העולם למשך כמה שעות ואח"כ הכל חזר להיות כרגיל. אבל תחשוב על זה, סתם לדוגמא, תאר לך אלוהים הסכים לעסקה? נכון שיש לי מזל? נכון שעדיף טיניטוס מאיידס? נכנסתי למצב רוח פלספני ביותר, מקווה שיעזור... אשמח לשמוע על דרכי התמודדות של עוד אנשים. מקווה שיעבור עליך לילה קל נועה
 

אור43

New member
התמודדות

התחלתי בזמן האחרון כל מיני סוגים של הרפייה ואוטוסוגסטיה חשיבה חיובית במדיטציה כמו: "מיום ליום מוחי מתעלם מהציפצופים יותר ויותר" או שאני מדמין במצב מדדטיבי שאני שמח ומשתולל משמחה אחרי שגיליתי שהטינטון עבר/נחלש אני מנסה להביא את ההכרה לתת ההכרה להתמודד עם הסבל ובכלל ניראה לי שהעיתעסקות עם הנושא אולי מגביר את הטינטון וצריך קצת להימנע מלעסוק בזה כמו הפורום הזה למשל למרות ששיתוף עם אנשים אחרים באותה בעיה והידיעה שאתה לא לבד בבעיה קצת מכניס לפרופורציה ואולי קצת מרגיע למרות שאין כאן פתרונות אפקטיבים לבעיה אלא דרכי היתמודדות חשבתי לעצמי אולי כדאי לארגן (ותתקנו אותי עם אני טועה) מאין קבוצת תמיכה באיזה מקום, הכוונה להיפגש כמה אנשים אולי לעשות מדיטציות ע"י מדריך לדבר וסתם אולי מהחברותה יהיה יותר קל סתם מחשבה מה דעתכם? אור
 

zs1957

New member
התמודדות תגובה לאור43

שלום אור, אני שמחה שאתה עוסק בהרפיות למינהן אשר למיטב הבנתי גם מסייעות לך להתגבר על עוצמת הטינטון ולהקטין אותה. הפורום הזה הוא קבוצת תמיכה וירטואלית,שמטרתה לעזור לחברים,להתמודד עם הקשיים ,בסיפורם האישי ומנסיונם.יש פה הרבה חברים שהם עתירי ניסיון ובהחלט מסיעים איש לרעהו. במידה ותהיה היענות מצד החברים נשמח לארגן מפגש של חברי הפורום בבית קפה ולהכיר אחד את השני מעבר למקלדת. מניסיוני האישי זה עובד יפה מאד. אני כותבת בדרג יועצת בפורום אלצהיימר, לפני חודש וחצי ארגנתי לחברים מפגש בארומה בקניון עזריאלי. למגש הייתה הצלחה , הכרנו אחד את השני ובמרץ יתקיים מפגש נוסף. נוסף לכך יצא עוד דבר טוב מזה נוצרה חבורה של 5 חברים ואני בתוכם שתהווה לובי בכנסת להכנסת תרופות לסל הבריאות,וליישום זכויות נוספות לחולי אלצהיימר ,אשרא אינן מסופקות כים במסגרת החוק. אני מקבלת בברכה את הרעיון של מפגש חברים. יש לעשות משאל בקרב החברים ולדוק מי מעוניין יישר כול על היוזמה. זהבה שחם.
 

nuky1

New member
אור ונועה לנחם אותכם אני סובלת כבר

19 שנה מטיניטוס עם עליות ומורדות. למדתי קצת להתעלם ולהיות יותר שקועה בעצמי ולא כל הזמן לדאוג לטיניוטס. בזמנו שמעתי הרצאה של פרופ' הימלפרב מאיכילוב אשר ראמר שלפעמים עד שקולטים שסובלים מטיניטוס יכולות לעבור גם 4 שנים. כמו כן הייתי מאושפזת ומרותקת למיטה (חוץ משרותים ומקלחת) במשך 10 ימים עם סטרואידים במטרה שיעזור לי לאורך זמן ו... לא עזר. אני ממשיכה מאז -4שנים לסבול את הטיניטוס. לגבי שינה אני כמו נועה משתדלת להגיע עיפה ונרדמת בלי להתעורר באמצע.
 

zs1957

New member
אינך צריכה לסבול תשובה ל- nuky1

ערב טוב ברוכה הבאה לפורום.יש תרופה לטינטון . אינך צריכה לסבול. פרטים אודות הטיפול והתרופות במסר אישי. זהבה שחם
 

צן צן

New member
זהבה

בלי לדעת על מה את מדברת אני יכול להגיד לך בוודאות: אין תרופה לטניטון. לא לך ולא לאף אחר. יש טיפולים עם אחוזי הצלחה שונים, אבל אף אחד מהם לא עבר את אחוזי הפלסבו. לא אוזניות מגנטיות, לא TRT ולא ד"ר שמש. אני מציע לך להזהר מאד בניסוח שלך. בעיקר בפורום שבו צמד המילים "תרופה" ו"טינטון" יכול להעיר מתים משנתם.
 

zs1957

New member
מהם הטיפולים שעברת ומדוע אתה שולל

את כולם?יש חברים שכתבו בפורום שנרפאו מטיניטוס ע"י טיפול רפואי אצל הרופא מהדסה. תקרא את הכתבות. מטופלים שלו כתבו.אז מה הם אומרים דברים לא נכונים? אם גישה שלילית כמו שלך וחוסר אמונה כל טיפול תעשה יכשל. אין בדברי לפגוע בך חס וחלילה,יכול להיות שהטיפולים שעברת נכשלו, אבל עובדה שאצל אחרים זה עובד והטינטון נחלש לחלוטין. אני לא מתווכחת עם עובדות.כדאי לחשוב חיובי ולא שלילי. זה אחד הגורמים להצלחה בטיפול כאשר החשוב ביותר הן התרופות. זהבה שחם
 

צן צן

New member
חשיבה חיובית

היא דבר מצויין. ובלי קשר, גם אחד הדברים היעילים ביותר כנגד טינטון. אבל זה עדיין לא אומר שצריך לשכוח איפה אנחנו חיים. אנחנו חיים בעולם עם טיפולים שונים לבעיית הטיניטוס - אך לצערי הרב ללא תרופה. זה עדיין לא אומר שהטיפולים השונים לא עוזרים לאנשים מסויימים. לזה קוראים פלסבו. שלחלק זה עוזר וחלק לא. בלי שאף אחד יודע ממש מה ואיך. ואת זה חשוב מאד לציין לפני שמציעים למישהו טיפול. שאלת איזה שיטות טיפול ניסיתי לטיניטוס ממנו אני סובל - הרבה מאד. אחד הטיפולים שניסיתי היה דיקור. עברתי טיפולים במשך כמעט חצי שנה ללא הועיל. למרות זאת, אני בהחלט מאמין כי אדם אשר סובל מבעיה דומה ומאמין כי יש סיכוי שדיקור יעזור לו חייב לנסות. זה באמת יכול לעזור. אבל פה יש הבדל עיקרי וחשוב. בניגוד למה שאת כתבת קודם המדקר שטיפל בי לא הבטיח כלום. הוא לא אמר שיש לו תרופה. הוא אמר שיש סיכוי שזה יעזור, וכדי לנסות. וזה בדיוק מה שעשיתי. יש הבדל עצום. הדבר הראשון שאדם ששומע ציפצוף מחפש, זאת תרופה. לרוב הטניטוס חולף מעצמו. לעיתים לא, ואז מנסים שיטות טיפול שונות אשר לפעמים יוצרות הקלה, לפעמים מעלימות את הבעיה לחלוטין ולפעמים לא. לוקח המון זמן להתרגל לרעיון שלדבר המעצבן הזה אין "תרופה". ואני חושב שלנפנף במילה כזאת מעל דפי הפורום גובל בחוסר אחריות. יש לך טיפול שאת תומכת בו ? אחלה. הוא עזר להרבה אנשים ? מצויין. את חייבת להבין שזה לא נקרא "תרופה". זה נקרא פלסבו. ואת חייבת להסביר את זה למי שאת מציעה לו טיפול. משפט כמו "לחלק זה עזר מאד ולחלק לא". יכול לסדר את כל העניין ולהסביר למטופל איפה הוא נמצא. משם - זאת הבחירה שלו. (אגב - אני מצאתי את ההקלה שלי, בסופו של דבר, בטיפול פסיכולוגי קונבציונלי. אני ממליץ בחום. אבל חשוב להזכיר - להרבה מאד אנשים זה עוזר - אבל לחלק לא.
) נ.ב. פףףףף... זאת ההודעה הכי ארוכה שכתבתי בחיים שלי.
 

zs1957

New member
חשיבה חיוביתתגובה לצן צן

בוקר טב צן צן, חשיבה חיובית עוזרת לפתור בעיות בכל התחומים. ברפואה, בתקשורת,בפיתרון קונפליקטים,בהצבת יעד והגעה למטרה, בלימודים בעסקים ובחיים בכלל. אני מבקשת ממך לקרא את הכתבה של : asaffi3 בה מספר אריק כיצד נרפא מטיניטוס, הוא מתאר את כל שלבי הטיפול וגן את שם הרופא. אז אתה מצאת את ההקלה שלך בטיפול פסיכולוגי,אחר מצא אותה במדיטציה ופלוני מצא אותה בהיפנוזה. אני לא ממליצה סתם.אני סבלתי מוורטיגו קשה 14 שניםבדקו אותי מיטב הרופאים בארץ ובארה"ב ואמרו שאין מה לעשות מלבד פיזיותרפיה. 14 שנות סבל איומות של כאבים חזקים באוזן שמאל,בחילות, סחרחורות ,אובדן שיווי משקל, חוסר שינה. הגוף ריפא את עצמו. יש ריפוי עצמוני. לבסוף הרגשתי שהדלק נגמר והמכונית לא נוסעת. הגעתי לד"ר שמש לאחר 4 חודשי טיפול אינטנסיביים אני בריאה לחלוטין. אתה צודק שיש כאלה שהטיפול יכשל אצלם. אבל לטנגו צריך שניים.כדי שהטיפול יצליח צריכה להיות איטראקציה טובה בין המטפל למטופל, כימיה בין המטפל למטופל והחשוב ביותר האמונה שהרופא הזה ירפא אותך. בלי כל התנאים הללו שום טיפול לא יצליח. שמחתי לשמוע כי הטיפול הפסיכולוגי שעברת עזר לך. יפה שאתה מספר זאת. אני יכולה לספר לך שאני עושה יוגה, מדיטציה,היפנוזה ,צרפיה ומוסיקה ריקוד, תרפיה באומנות וכל אלה עזרו לי מאד בתקופת הטיפול. כל הפעילויות הללו כולל הליכה ושחיה עושות טוב לנפש ולמוח. שבת שלום זהבה שחם
 
למעלה