להשתמש בדוגמאות שבספרים

gaya45

New member
להשתמש בדוגמאות שבספרים

נגיד ורכשתי מספר ספרי סריגה עם דוגמאות והוראות של מי שכתבה את זה ונגיד שאני סורגת לפי ההוראות שבספר ,אני יכולה למכור את המוצר הסרוג או שאני מפרה זכויות יוצרים של מי שהמציאה את הדוגמה.האם במקרה כזה נהוג ליצור קשר ולבקש אישור מהמעצבת להשתמש במוצר למכירה או שזה לא מקובל? והאם FREE PATTERNS ברחבי האינטרנט הם באמת FREE או שעדיף ליצור קשר ולבדוק?
 

tsl12

New member
יש מקרים שכתוב במפורש שההוראות ה"חינמיות" מיועדות

לשימוש עצמי בלבד ולא למכירה. במקום שלא כתוב , זה כנראה נתון לשיקול דעתך. אולי באמת עדיף ליצור קשר ולבדוק ....

נ.ב בדיוק כעת נתקלתי בהודעה בסוף הוראות חינמיות שמרשה באופן מפורש למכור את המוצר הסופי

My hope is that you have enjoyed this pattern. You may sell finished products. Do not reprint this pattern. If you'd like to share this pattern please link back to it.
זהו האתר:
http://www.amigurumitogo.com/2015/03/Spring-Time-Dress-Me-Bunny.html
 

signforstuff

New member
קשה לתת תשובה ברורה לשאלה הזו

קודם כל, אני לא עורך דין והתשובה מהווה דיעה תיאורטית בלבד.
שנית, אני חושש שלשאלה הזו אין ממש תשובה של כן או לא.
צריך להבחין בין שני מקרים - המקרה שבו לא מצוינים תנאי שימוש בדוגמה והמקרה שבו כן מצוינים. אם לא מצוינים תנאי שימוש, זה תחום מאוד אפור, כי עקרונית זכויות היוצרים הן על הדוגמה, הטקסט והתמונות, ולא על התוצר שיצרת. אפשר לטעון שהיכולת למנוע ממך למכור מוצר שיוצר על פי הדוגמה היא בעצם הרחבה של זכויות היוצרים לכדי פטנט, וליוצר הדוגמה אין עליה פטנט.
במקרה שבו מצוינים תנאי שימוש, אפשר לטעון שהשימוש שלך בדוגמה מהווה למעשה הסכמה לחוזה עם המחבר, כך שאת מחוייבת לעמוד בתנאים, ואם מצוין בפירוש שאסור לך למכור מוצר מבוסס-דוגמה אז אסור לך. עם זאת, גם במקרה זה ניתן לטעון שמדובר בחוזה אחיד , כך שאפשר לבטל סעיפים מקפחים מתוכו.

מה זה נותן לך? כנראה שלא הרבה. אולי רק את הידע שגם מחברת הדוגמה ניצבת מול מצב של חוסר וודאות משפטי גבוה במקרה של ניסיון לתבוע אותך על שימוש בדוגמה, ולכן עמדת המיקוח/בקשה שלך מולה יותר חזקה משנראה לך.
 

gaya45

New member
ואאוו תודה

נתת לי תשובה מאוד מקצועית-כאילו שהלכתי לעו"ד.אוקיי תודה אני בכל זאת ,בכל מקרה אזהר ואנסה לקבל תשובות בכתב מהיוצר של הדוגמה או כותב הספר.
 
למעלה