דיוקן עצמי

דיוקן עצמי


אצלנו בביה"ס החדש נהוג לעשות כל ראש חודש דיוקן עצמי.
בעיקרון הילדים יושבים בקבוצה קטנה וכל אחד מסתכל במראה ומצייר את עצמו או משתמש בחומרים שונים כדי ליצור פרוטרט עצמי.

אפשר לעשות סוג של קולאז מכל מיני חומרים ממוחזרים או מנייר עיתון, אפשר לעשות קולאז של הדבקה של איברי הגוף מתמונות ממגזינים.

מה עוד אפשר לעשות

מדובר בילדים מאוד צעירים- בני 2-3 (הרוב לקראת 3) ואני לא ממש רואה אותם מציירים לכן אני מחפשת רעיונות שיעזרו להם יותר להתחבר ולזהות את איברי הפנים והמיקום של כל איבר.

זה משהו שמחייבים אותי לעשות. באופן אישי אני לא חושבת שזה תואם גיל.
 

ga26

Member
אכן לא תואם את הגיל. הבן שלי בן 3 והוא מאוד חכם ויצירתי

לגילו ועדיין אני לא רואה אותו יוצר פורטרט עצמי.
&nbsp
אולי אפשר לתת להם דמות ריקה רק ראש וגוף (כציור או כמעיין בובה מקלקר או משהו) ולתת להם להצמיד או להדביק (עם דבק או סקוטש) מתוך מגוון איברים ופריטי לבוש שקיימים והוכנו מראש.
&nbsp
על אותו עקרון יש את החוברות הללו שניתן לדפדף חלקי גוף שונים ולקבל דמות (בסגנון שבקישור)
http://www.kidiz.co.il/items/354820-צייר-ועצב-בעצמך-כשאגדל-Mudpuppy
&nbsp
אגב אפשר לתת להם לצייר את עצמם אבל פשוט לא לצפות בגיל כזה לציור ריאליסטי. וזה לגמרי בסדר.
&nbsp
&nbsp
 
זה חייב להיות שטוח כי תולים את זה כל חודש

בעיקרון לפי הגישה של הרגיו אמיליה לא נהוג לתת דמות ריקה ושהם ממלאים-זה צריך לבוא לגמרי מהם בהתאם למה שהם רואים ויודעים.
&nbsp
זה רק דיוקן עצמי של הפנים.
&nbsp
תודה
 
מישהו שם פירש 'ראש חודש' כ 'ראש חדש'... :)

מסכימה איתך שזה פרוייקט לא מתאים לגיל.
למזלך, אין הרבה ראשי חודשים בשנת לימודים,וכמה מהם - אופס!. נופלים על ויקאנד (כמו אתמול והיום,למשל. חודש טוב לכולם,בהזדמנות זו!).

כתבת ש 'אי אפשר לתת להם למלא', מצד שני- בהודעה הראשונה כתבת שאפשר לתת להם גיזרי תמונות שהם ישבצו בתוך הפנים. אז לא לגמרי הבנתי מה ההגבלה. כרגע אין לי רעיון, וכדי שאבוא עם רעיונות שבאים בחשבון- אז אני מבקשת לדעת מהן ההגבלות. תודה :)
 
בגדול אי אפשר לצייר עיגול ושהם יציירו את תווי הפנים

כן אפשר לצייר עיגול ושהם ידביקו קרעי נייר על העיגול ואז ימשיכו עם קרעי העיתון כדי ליצור את איברי הפנים.
&nbsp
לצערי אין פטור גם אם ראש חודש יוצא על סופשבוע או חג- אמורים לעשות איתם טיפה אחרי
.
&nbsp
ניסיתי להוריד את הפרוייקט הזה מאיתנו אבל המורה שאיתי לא רואה בעיה לעשות את זה איתם בגיל הזה גם אם העבודות הראשונות יהיו רק קו ולא קרובות לפנים. אני זורמת
 
אני בטוחה שזה מתסכל ש'מכופפים לך את היד'

לעשות משהו שאת מאמינה לא מתאים.
אני לא בטוחה שהבנתי... מותר 'להציע' להם את קו המיתאר של הפנים,אבל זה רק 'קו טיוטה', שהם עליו ידביקו \יצבעו... כך אני הבנתי.

אם מותר לתת להם 'איברים מוכנים', אז כמובן אפשר לתת להם חוטי צמר קצרים שישמשו כפה, כפתורים כאף,(קצה האף,גשר האף יכול להיות מנוצה,למשל).

אם יש לך שעה פנויה ואת רוצה להשקיע- אז עבור העיניים,לתפור 'אישונים' במרכז כפתורים (שיהיו בצבעי שחור,חום,כחול,וירוק,כדי שלא יגידו ש'ניסית לרמוז להם שצבע מסויים עדיף...
).
שיער יכול להיות צמר גפן שריססת לפני כן בצבע.(בלונד,חום ככה,שחור....)

מניחה שעל כל זה כבר חשבת לבד-לא המצאתי פה את הגלגל...
אני אנסה לחשוב עוד קצת.

בזמנו עשינו חיות מחלקים גאומטריים- הגשנו להם אליפסות,עיגולים,והם יצרו בעזרתם.

אני חושבת רגע בצורה קצת 'פרועה'- אם כבר ראש חודש,אולי לשלב מאפיין של אותו חודש?
(אגב, אין 'ראש חודש תישרי',תתעקשי על זה... ראש חודש תשרי מצויין כתחילת שנה, לא כראש חודש...)

אנחנו יכולים ליצור להם שופרות נייר שיהיו אף או פה,לחודש אלול.(כי אלול נחשב ל'מסלול לתישרי',ותוקעים באלול בכל יום בתפילה תקיעה אחת).
אם הרעיון של 'איבר מהחגים' בא בחשבון,אני אחשוב על החודשים הבאים.
(וכן,סופגניה זה אף מצחיק,בטח מייד עלה על דעתך עבור כסליו...)
 
תפירה זה לא אני


זה צריך להיות משהו שבא מהם.
אנחנו מספקים את החומרים והם יוצרים מזה.
&nbsp
הרעיון הוא שכל חודש יהיה שימוש בחומרים אחרים.
&nbsp
הרעיון של לשלב את המאפיין של כל חודש מקסים- אני אציע למורה שאיתי.
הקטע שזה חייב להיות שטוח כי כל חודש שמים על העבודה מהחודש הקודם את העבודה של החודש החדש.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
אז כפתורים למשל זה יותר מידי 'תלת מימדי'?

לגבי מאפייני החודש- אפשר לעשות אותם דו- מימדיים.
אני מנחשת שלא בא בחשבון שימוש במזון? -למשל,ילד שאוהב מאוד פסטה, ישתמש בפסטה קצרה עבור הפה.
אם בא בחשבון,(אני אישית מסתייגת משימוש במזון שראוי למאכל אדם,אבל א- אני מעלה גם רעיונות שאני אישית מסתייגת מהם, וב- תמיד אפשר למצוא מזון שפג תוקפו,שיתאים ליצירה אבל ממילא כבר פסול לצריכה כמאכל).
אם בא בחשבון,אז אפשר חודש אחד לעשות איתם כשהנושא הוא 'פורטרט מאוכל אהוב'.נכון שויזואלית זה לא בול דומה לאברי הגוף,אבל זה בהחלט מעביר לצופה,משהו על אופיו של הילד. (אני הייתי עושה עיניים מזיתים שחורים-זה אחד הדברים הטעימים לדעתי האישית! .ואף מאבוקדו- הירק האהוב עלי...)
אה כן-אפשר גם תמונה של מאכל אהוב. למשל אבוקדו- לא אפשרי להשתמש בפרי,אז נגזור תמונה של אבוקדו.שלם או חתוך).
העבודה של ההכנה כאן תהיה לכסות כמה שיותר מאכלים שילדים אוהבים(וגם לא אופייניים,כי תמיד יש יוצאים מהכלל כמובן...) ולבוא עם ז'ורנל \מגזין אוכל,אם מישהו מתקיל אותך פתאום( 'קויאר ברטוב שזיפים',וכדומה...) כדי שתוכלי צ'יק צ'אק לגזור תמונה מהזורנאל. (יש בד'כ תוכן עינינים במגזינים,אז החיפוש לא אמור לארוך זמן רב).
אפשר לעשות עבודת הכנה בכיוון אחר: לבקש מההורים לפני כן,לכתוב איזה מאכלים הילד שלהם מאוד אוהב,וכך לדעת פחות או יותר מה צריך להכין).
הייתי מציעה להביא פורטרט אחד כזה מוכן,כי הקונספט קצת קשה להבנה לילדים ממש קטנים.
 
בעונג. אז כפתורים ושאר חומרים שקצת יותר

'נפוחים' מנייר ובריסטול- באים בחשבון, או לא?
&nbsp
כמו קונספט ה 'אוכל אהוב', אפשר לעשות קונספט של 'דברים אהובים'.
למשל: טיל של חללית יהיה אף, גלגל של מכונית עין, כנף של מטוס אוזן...
(הילד שאני מכירה בגיל הזה, הוא מאוד בעניין של כלי רכב...)
 
למעלה