חדשה פה
טיפים לפעילות עם בן 2.6

1hadasa1

New member
חדשה פה
טיפים לפעילות עם בן 2.6

בוקר טוב,
איזו קבוצה מגניבה!
אני אמא לבן שנתיים וחצי, שלא ממש אוהב לשבת על הטוסיק, כל ערב (אם אנחנו לא בגינה) הוא מתרוצץ בבית מפה לשם, אם אני מנסה להושיב אותו לפעילות כזו או אחרת הוא מאבד עניין אחרי 5 דקות.
לגו- 5 דקות
ציור- 5 דקות
השחלות- 4 דקות
על פאזלים בכלללללל אין מה לדבר. הוא לא מרכיב. אין לו סבלנות.
נואשת לקצת זמן איכות איתו, כזה שאנחנו יושבים שנינו במשך חצי שעה/ שעה על איזו יצירה מגניבה שאח"כ יוכל לשחק איתה ולהיזכר איזה כיף היה להכין אותה..
השאיפה שלי- לפחות פעמיים בשבוע לשבת איתו ככה.
בינתיים הערבים שלי איתו מסתכמים בהרבה ריצות בבית, הסברים למה הוא לא יכול לראות טלויזיה, ובית מאוד מאוד מבולגן כי כל הצעצועים מפוזרים בכל הבית, שכן לכל אחד הוא הקדיש 5 דקות התעסקות ומיד דילג להבא בתור.
יו! איזו חפירה.
האם יש לכן טיפים/עצות/רעיונות לפעילויות שירתקו אותו בטירוף?
תודה ויום טוב
 
ברוכה הבאה


יש ילדים שפחות אוהבים לשבת וצריכים יותר את הלרוץ. זה גם עניין של גיל. אני עובדת עם קבוצת גילאים כזו ורק עכשיו הם יותר ויותר יושבים בפעילויות כאלה אבל למשל בעניין של מפגשים - תמיד ישבו הרבה זמן (כנראה שאני מעניינת
).
&nbsp
אני הייתי מנסה למצוא יצירה שקשורה לתחום שמעניין אותו- אולי להביא מדבקות של סדרה/דמויות שהוא אוהב. יש לי ילד בגן שלא הסכים להדביק מדבקות וכשהבאתי פעם אחת מדבקות של cars הוא הראשון שהתיישב להדביק...
&nbsp
תעלי רשימה של דברים שלרוב מעניינים אותו וננסה לעזור לך ביצירות ופעילויות
 

1hadasa1

New member
תודה


באמת במפגשים בגן הוא יושב על הטוסיק בכיף (יש מצלמות בגן) .
אולי באמת אני משעממת?

הוא מאוד אוהב להדביק מדבקות למשל, אבל שוב, זה לריכוז של כמה דקות בלבד. כנ"ל לגו.
הוא מאוד אוהב ספרים - אני יכולה להקריא לו ספרים שעות והוא יישב מרותק.
אוהב מוסיקה, גיטרה (אבא ודוד שלו מנגנים בגיטרה והוא אוהב לשבת איתם לנגן ביחד), לרקוד, בעלי חיים! מאוד אוהב בעלי חיים.
 
חחח יכול להיות שהגננת פשוט מגוונת להם

אצלי למשל כולם יושבים אפילו ל-40 דקות, אצל הקולגה שלי הם מאבדים סבלנות אחרי 10 דקות כי היא עושה כל יום אותו הדבר. אני מביאה אביזרים וכו' וזה יותר מעניין ומושך אותם.
אל תשכחי שגם את מקבלת את הילד אחרי יום עמוס בגן וזה כמו עבודה עבורם-הם חוזרים גמורים.
&nbsp
אולי תעשי לו יצירות בעקבות ספרים- לדוגמא אם יש ספר שהוא ממש אוהב, לעשות יצירה בעקבותיו-נוכל לעזור לך עם זה.
&nbsp
אם הוא אוהב כלי נגינה ומוסיקה-אולי להכין איתו כלי נגינה מחומרים שונים והוא יוכל לנגן איתם אח"כ.
&nbsp
לגבי בעלי חיים- אפשר להכין מסיכות שונות ולהתחפש, להכין בעלי חיים מחומרים שיש בבית-נשמע מעניין? נוכל לעזור גם בזה.
&nbsp
&nbsp
קחי בחשבון שבגיל הזה הסבלנות שלהם נגמרת די מהר, אפשר לעשות עבודה בהמשכים- להתחיל, לעשות הפסקה של פיפי/snack/משחק במשהו אחר ואז לחזור...
&nbsp
אצלי בגן גם לפעמים הם מאבדים סבלנות ורוצים ללכת לצעצועים ופינות הגן אז אני משחררת ואז מזמינה אחרי כמה דקות להמשיך-לא בכוח, סה"כ זה נועד לזמן משותף של שניכם ואם אחד ממכם סובל זה מאבד מהעניין.
 

נוגה 44

New member
רק לגבי הקולגה

ילדים מאוד אוהבים את החזרה על המוכר הם ממש לא משתעממים מדברים מוכרים
ילדים מסוגלים לשמוע סיפור או לחזור על פעילות מספר רב של פעמים
להחזיק אותם 40 דקות בגיל הזה? לא בטוחה כמה זה נכון
גם ילדי חובה בשלב זה של השנה מתקשים לשבת 40 דקות גם כשהפעילות מאוד מגוונת.
 

1hadasa1

New member
טוב אצלי זה ממש לא מתקרב ל 10 דקות


אם הגעתי לדקה השישית אז אני במצב מצוין :) :)
 
גם אצלי יש חזרתיות, פשוט אני מגוונת

וכל פעם חוזרת על פעילות אחרת או עושה פעילות חדשה אחרי פעילויות שכבר עשיתי.
&nbsp
המפגשים אצלי די מגוונים וכוללים תנועה ותזוזה לכן זה לא זמן כולל שבו הם יושבים אלא זה כולל גם תזוזה.
אני מרגישה אותם ויודעת בדיוק מתי הזמן להפסיק ולפעמים כשאני מפסיקה- הם דווקא מתבאסים ורוצים עוד.
&nbsp
הכל עניין של להרגיש את הילדים.
 

1hadasa1

New member
תודה אשמח לרעיונות לפעילויות שהצעת

כמו למשל יצירה בעקבות ספר (מאוד אוהב הבית של יעל/מפלצת סגולה של רינת הופר/ציפי וצוף/טרופותי/חנן הגנן ועוד רבים רבים רבים וטובים..)
גם הכנת כלי נגינה ובעלי חיים נשמע מדליק.

אף פעם לא חשבתי לעשות איתו באמצע הפסקה להתרעננות ולחזור לפעילות. רעיון טוב.

תודה!
 
הנה כמה רעיונות


פעילויות בעקבות הספרים שציינת שהוא אוהב:
&nbsp
הבית של יעל- תמצאו ארגז גדול ותהפכו אותו לבית- ממש לצבוע ולצייר וכו'.
&nbsp
מפלצת סגולה-אולי הייתי יוצרת איתו מפלצת מבצק או משהו כזה- מדביקה עליה עיניים זזות.
&nbsp
חנן הגנן- אפשר להכין מקרטון עגלה ולהכין את הפירות מחומרים שונים ולהמחיז את הסיפור.
 
רעיונות ליצירה פשוטה בהמשך לדברים שציינת.

אני אמא לילדה גדולה הרבה יותר, ואין לי רקע בגננות, אבל כמו שהמקצועיות כתבו, את צריכה לעשות מה שנכון לילד שלך. משהוא שיהיה לשניכם כייפי. הוא מאוד צעיר אז הייתי הולכת על יצרה מהירה, שמלמדת אותו שאפשר ליצור בכייף וזה לא פרויקט ענק.

אני לא מכירה את הספר על המפלצת הסגולה, אבל אפשר אולי ליצור איתו בובת גרב פשוטה כמפלצת סגולה? רק גרב סגולה ועיניים זזות. את תכיני את הכל, אבל הוא יראה מה את עושה, זה מאוד מהיר, ואתם יכולים לקרוא את הסיפור והוא יפעיל את בובת הגרב.

להכין כלי נגינה מקופסה של טישו עם גומיות. מאוד מהיר. מצ"ב סרט שמראה משהוא יותר מורכב וממש לא מתאים אבל יתן לך את הרעיון בגדול.
http://www.yeshla.co.il/content/יצירה-של-גיטרה-מקופסאת-קורנפלקס
 
הי הדסה

לגבי זה שבגן זה אחרת- ילדים,כשהם בקבוצה, אז הם ייטו יותר לעשות 'מה שהקבוצה עושה',ופחות לרוץ ולהתרוצץ. זה כמו שבגן הם יושבים לאכול דברים שבבית הם לא אוכלים,ועוד דוגמא: אני מכירה ילד בן 3 שבגן אוכל לבד עם כפית,ובבית לא מוכן לזה. בקיצור- הם מתנהגים אחרת בגן.

לגבי פעילויות: היתי הולכת על יצירה שקשורה בפעילות יותר 'פיסית'-לא משהו שדורש מכניקה עדינה. הוא צעיר, הוא כרגע לא נהנה מזה,אני הייתי מנסה מידי פעם,אבל לא כל יום.

יש ספרים שבהם יש דפים שמזמינים לצייר או להדביק. אז נכון-זה לא 'רב פעמי'. ברגע שציירת,(למשל,ב'דירה להשכיר' יש בסוף הספר כמה דפים כאלה) אז זהו- אין מקום לצייר או ליצור שוב.

אני אשאל שאלה שאולי תפתיע אותך- למה בעצם כ'כ חשוב שהוא דווקא יעסוק ב 'מלאכת יד' בבית? הוא אוהב ספרים, הוא אוהב להקשיב למוסיקה וגם לנגן בעצמו, אולי זה 'בסדר' שבבית הוא לא ייצור יצירות?

בכל מקרה, אני אחשוב קצת על עבודות יצירה שדורשות 'השתוללות מבוקרת',(כמו- השפרצה של צבעים רנדומלית על דף) ואולי 'אעלה בחכתי' משהו בימים הקרובים :)

בנתיים יצירה עם מוסיקה: תקליטי אותו מנגן בכלי אחד,(נניח, תוף קטן). תשמיעי לו,ואח'כ תשמיעי לו תוך כדי שהוא 'מלווה את עצמו' בכלי אחר,ותקליטי את זה.
וכן הלאה. תעבדי עם 2 פלאפונים להקלטה,או טאבלט וטלפון,כל פעם אחד מהם משמיע,והשני מקליט את הקטע המושמע +הנגינה ה 'חיה' של הילד. בכל שלב, תני לו לשמוע את התוצאה,ולהחליט איתך איזה כלי הוא מוסיף.
 

1hadasa1

New member
אהבתי!

ואי איזה רעיון מדליק עם כלי הנגינה! ממש מאמצת נעשה את זה כבר מחר.

לשאלתך, חשוב לי שיעסוק במלאכת יד בבית מ-2 סיבות עיקריות:
1. המובנת מאליה- זה מפתח.. לא? מפתח את היצירה, את הדימיון והמעוף, את הריכוז, ומיומנויות כאלה ואחרות (למשל- עד היום הוא לא מצליח להחזיק טוש/צבע/עט בצורה נכונה ונוחה..)..
2. משום שאני מאוד רוצה את הבונדינג הזה. את הזמן שלי ושלו ביחד. אז יש לי את זה איתו בספרים.. אבל כמה אפשר לקרוא ספרים? בסוף גם אותי זה מעייף/משעמם :)
ופעילות בגינה היא נחמדה אבל לא ממש מעניקה לנו את הביחד הזה שאני מחפשת..
 
תודה :). לגבי התשובות שלך-

נכון,מלאכת יד יכולה לפתח מוטוריקה, קשר יד עין... אבל הוא כבר עוסק בזה בגן,נכון? זה לא שהוא בכלל לא 'מתאמן' בכך.
לגבי הבונדינג- אני מסכימה שמעייף לעשות את זה שעות על שעות. אבל אולי יש דברים אחרים,שאפשר לעשות יחד? .מלבד גינה, ספרים,ומלאכת יד.

למשל- חוג התעמלות הורים ילדים, שבהם מניפים את הילדים וכו'?
או פעילויות פיסיות אחרות,שדורשות שיתוף פעולה (כך שזה זמן 'ביחד').

לגבי קצת מלאכת יד- אפשר לרצף חדר בבריסטולים, למרוח את כפות הידיים שלו בצבע אחד, את כפות הרגליים בצבע אחר, ולתת לו 'לטייל' על ארבע, ולצבוע כך. כמובן שצריך מראש להזיז רהיטים,ולהלביש אותו בבגדי 'עבודה'...

אפשרות אחרת: להשתמש בבקבוקים 'לחיצים'. למשל: מיכל ריק של חרדל. בכל בקבוק להכניס צבע אחר,ולתת לו 'להשתולל' עם התזות,על בריסטול גדול (שוב, להכין את הסביבה... לכסות בניילון רהיטים וכו')
יצא ציור 'מופשט',מלא בהתזות צבע. את יכולה להצטרף אליו ולהתיז יחד איתו.
אולי יהיו לי עוד רעיונות בהמשך :)
 

ga26

Member
היי (רק אורח לרגע בפורום בעצמי...) מה הוא אוהב לעשות?

אצלי הבן (2.9) מאוד אוהב מכוניות למשל. אז לפעמים מכל מיני דברים בבית בונים מסלולים. את יכולה לעשות ברמות שונות של סיבוכיות בהתאם לרמת העניין שלו. למשל לקחת קרטון לגזור ולתת לו לצייר עליו או להדביק עליו קווים של הכביש או לצבוע בשחור בצבע גואש ואז יש לו כביש.
עוד דבר- אולי המשחקים "קלים" מידי עבורו והוא צריך משהו יותר מאתגר? יתכן שפאזל קשה יותר או לגו קטן יותר או משהו כזה יתנו לו יותר עיניין.
&nbsp
עוד אפשר לקחת למשל בקבוק שוקו (כזה אישי רב פעמי) ולמבוע מסביב עם צבעי גואש או משהו ואז זה יהיה הבקבוק שלו לשתייה של מיץ תפוזים או מה שהוא אוהב.
&nbsp
יכול להיות שבלגו אם תראי לו איך לשחק ואיך לבנות דברים מעניינים הוא ינסה בעצמו ויתרכז בזה יותר (למשל לבנות רובוט או אוטו מלגו יחד איתו ואז הוא יראה שזה יכול להיות יותר מעניין מלבנות מגדל וינסה בעצמו).
&nbsp
בהצלחה
 
למעלה