פעילות בגן בנושא דינוזאורים וצבעים

פעילות בגן בנושא דינוזאורים וצבעים אשמח לעזרה...
הילדים שלי (תאומים בני 4.5) צריכים להעביר פעילות בגן לגילאי 5-6.
הבן שלי בחר את נושא הדינוזאורים, והבת שלי בחרה את נושא הצבעים.
מבחינת הצגת הנושא אנחנו די מגובשים, אם כי אשמח לשמוע עוד רעיונות, אם יש לכם.

מעבר להצגת הנושא יש להכין גם הפעלה לילדים. הייתי שמחה לא להסתפק בדף לצביעה אלא משהו מעניין יותר עבור הילדים.
בנושא הצבעים חשבנו על איזשהו משחק מיון של צבעים לחמים/קרים אם כי אנחנו לא לגמרי בטוחים איך ליישם את זה היות וההפעלה צריכה להיות אישית ולא קבוצתית. נשמח לרעיונות איך ליישם את מה שחשבנו עליו או לקבל רעיונות להפעלה אחרת.
בנושא הדינוזאורים נשמח לרעיונות יצירתיים.... כי אנחנו ממש ממש תקועים
.
המון תודה מראש
 
ניירות צלופן זה על זה
נייר אדום ועליו נייר צהוב, נייר צהוב ועליו כחול....וכן הלאה, להמחשה של יצירת צבע משני צבעי יסוד.
דינוזאורים... אין לי כרגע רעיון,ודאי לאחרות כאן יהיה.
 
אני גם חשבתי על משהו דומה
חשבתי אולי להכין כמה משקפות מגלילי נייר טואלט ולמצוא דרך (אם יש לך רעיון איך לעשות את זה, אני אשמח לשמוע) להלביש עליהם כל פעם נייר צלופן בצבע אחר, וגם להלביש ניירות צלופן בצבעים שונים זה על זה ולראות איך זה משנה את הצבע שאנחנו רואים.
אולי אפילו להלביש צבע שונה בכל עין...
&nbsp
ועוד המחשה שמצאתי לגבי החזרה של צבעים הוא להניח בריסטול לבן (שמחזיר את כל הצבעים) ובריסטול שחור (שבולע את כל הצבעים) בחצר בשמש למשך 20 דקות ואז לגעת בהם - ולראות שהשחור התחמם כי הצבעים הם בעצם סוג של אנרגיה. אבל אני תוהה אם לעשות את זה כפעילות שהילדים עושים לבד (ואז כל ילד מקבל 2 בריסטולים) או כפעילות משותפת. זה גם בעייתי כי אם לא יהיה יום של שמש חזקה אז ה"ניסוי" לא יצליח.
 
אולי משקפות תלת ממד חד פעמיות? שעליהן תדביקי
צלופן נוסף,מראש, כי סביר להניח שמשקפות תלת מימד 'סטנדרטיות' עם הצבעים שאיתן הן באות, הם כבר הרכיבו ולא תהינה 'אטרקציה'?
לגבי הרעיון עם הבריסטול- אני אהיה דוגרי איתך- לא רק בעייתי במקרה של יום מעונן,גם לא ממש ממלא זמן פעילות...

אני מקווה לחזור בלילה עם רעיון או שניים לגבי הבקשה שלך לצלופן :)
 
על צבעים ודינוזאורים

לגבי נושא הצבעים, אני בד"כ מציגה את הנושא דרך הסיפור "מעשה בחמישה בלונים" ומשם יוצאת לכל הנושא של צבעים- צבעי בסיס ומה קורה כשהם מתערבבים -עושה יחד עם הילדים את השיר של "פרפר נחמד"- באמצע היום הצבע האדום...

אפשר לתת להם לנחש כל פעם איזה צבע ייצא אם מערבבים צבע X עם צבע Y ולראות. יש גם את הספר "מלך אחד והרבה צבעים" של דתיה בן דור שהוא ממש ספר מקסים.
&nbsp
לגבי הפעלה- הייתי מכינה עם הילדים כדורי שוקולד שהם יקשטו בסוכריות צבעוניות

&nbsp
לגבי הדינוזאורים- אפשר להציג ביצה גדולה מפלסטיק של דינוזאור ולשאול את הילדים מה מסתתר שם ואז לפתוח את הביצה ולהראות כל מיני סוגים של דינוזאורים.
אפשר לשחק בינגו דינוזאורים-אם תרצי , הכנתי כזה לקייטנה שעשינו בגן ויכולה לשלוח לך.
&nbsp
רעיון למשחק-חציית נהר דינוזאורים: משחק מאוד כיפי, ילדים קטנים מאוד נהנים ממנו, וירצו כמה סיבובים. קונים מפה חד פעמית ארוכה (מספר מטרים) בצע תכלת או כחול. מפות חד פעמיות ניתן לקנות בגליל לפי מטר. אם לא מצאתם כזו, פשוט קנו כמה מפות חד פעמיות כחולות, והדביקו אותן זו לזו ליצירת רצועה ארוכה בצבע תכלת. כמה אפשרויות למשחק חציית נהר דינוזאורים:
א. שני מבוגרים מחזיקים ב"נהר" משני קצותיו, מנערים אותו כמו נהר סוער, והילדים עוברים מתחתיו לצלילי מוסיקה. זה נשמע פשוט, וזה אכן פשוט, והילדים נהנים מההשתוללות הזו עד מאוד.
ב. על רצועת הנהר מדביקים תמונות של עקבות דינוזאורים והילדים צריכים לעבור בנהר על גבי העקבות בלבד.
&nbsp
משחק שעפו עליו אצלי בגן-להכין זנב מסול שמחברים עם גומי אלסטי ושמים לילד וכל פעם ילד אחר צריך לרדוף אחריו ולמשוך את הזנב.
&nbsp
-נעיצת קרן הדינוזאור על האף של ילד אחר בזמן שהעיניים של הילד שמנסה לנעוץ את האף מכוסות במטפחת.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
אני אשמח אם תשתפי את הרעיונות שהיו לך ותספרי אם משהו ממה שהצענו- נראה לך
.
 
תודה!
אני חושבת שאולי פיספסתי בהודעה הראשונית שלי את העניין המרכזי - מי שמעביר את כל הנושא ואת הפעילות זה הילד/ה שלי , אולי בעזרה מינימלית של הגננת. אנחנו ההורים בכלל לא נהיה בגן בזמן הזה.
אז אולי אני אוכל לבקש מהגננת להקריא סיפור, אבל אני לא יכולה לבקש ממנה לארגן את המשחקים... אני צריכה איזושהי הפעלה שהבת שלי יכולה להסביר אותה לילדים בעצמה והם יעשו אותה באופן עצמאי, או כמעט עצמאי לגמרי.
&nbsp
כתבתי בתגובה שלי לאמא של שירה היחידה את הרעיונות שהיו לי בנושא הצבעים, וכמו שאמרתי - בעניין הדינוזאורים אני לגמרי מרגישה תקועה.... אם כי עכשיו כשאני חושבת על זה, אולי אני יכולה להכין לכל ילד "ערכה" מסול או חומר אחר שבה יש "חלקים" של דינוזאור והוא יצטרך להרכיב ממנה דינוזאור (אני הייתי רוצה לעשות את זה עם סיכות כאלה שמתפצלות כך שאחרי שמרכיבים את הדינוזאור ניתן יהיה להזיז לו את הראש, הזנב, הרגליים - אבל אני לא בטוחה שזה מתאים בגיל הזה, אז אולי אוותר על התנועתיות ואת החיבור בין החלקים אעשה עם סקוץ'?). ממש לא מתחשק לי דפי צביעה....
 
אכן, זה לא היה לי ברור

אם זה משהו שהילדים מעבירים בעצמם, הייתי הולכת על משהו פשוט. דווקא משחק כן יכול לעבוד-סטייל תופסת זנבות (המשחק עם הזנב ששמים). מקסימום תסבירי מראש לגננת והיא תעזור לילדים להסביר.
&nbsp
לגבי סיכות מתפצלות- זה משהו שהגננת תעזור להם. הייתי אולי נותנת להם לצבוע חלקים שונים של הדינוזאור ואז להדביק.
&nbsp
יש גם ערכות כאלה של דינוזאורים מעץ שמרכיבים לתלת מימד-אולי לקנות כאלה ואז לתת להם להרכיב ולצבוע עם גואש?
 
תודה
אני אנסה לחפש ערכות כאלה, ואם לא, אז נראה לי שתהיה גם לי פעילות יצירה לסופ"ש
 
מעדכנת... בעניין הדינוזאורים
בסופו של דבר הלכנו על דינוזאור ממקלות כביסה....
מצרפת תמונה להמחשה
 
למעלה