ספרו של דויד גרוסמן, העוסק בילד שמאוד מאוד רוצה לקבל מכתב בדואר, כמו הגדולים, ולצורך כך הופך בעצמו למכתב...
http://www.am-oved.co.il/htmls/page_318.aspx?c0=13691&bsp=13499
ומה עושים בעקבות הספר?
טיול לסניף הדואר הקרוב, לתיבות הדואר ברחוב, לתיבות הדואר בבנין. אפשר להכינס לסניף ולבקש לראות את הבולים, החותמות, את שק הדואר הגדול. כדאי לבוא בשעה לא עמוסה. אפשר לנסות "לצוד" את הדוור כשהוא מגיע עם המכתבים.
אפשר לות את כל הטיול הזה בכתיבת מכתב עם הילד, הכנסה למעטפה ומשלוח בסניף. אפשר לכתוב לסבא וסבתא שבודאי ישמחו לענות, ודרך אגב, התכתבות כזו ארוכת טווח יכולה לעזור לפיתוח יכולות הכתיבה וכמובן לחיזוק הקשר עם בני המשפחה.
מה עוד?
עיסוק בבולים, אלבום בולים, איסוף בולים והפרדה מהמעטפה. נסיום לקרוא את הכתוב עליהם, להבין מאיזו ארץ באו, מהו הציור ומדוע זהו הציור שעליהם.
http://www.israelpost.co.il/postshirut.nsf/misparid/335?OpenDocument&m=1
למי שיש תקציב - אפשר להרחיב על ידי בולים יפיפיים שיש לשירות הבולאי.
http://www.israelpost.co.il/postboolaee.nsf
ידעתם שאפשר להזמין למכתבים שלכם בול עם התמונה של הילד? אמנם עולה יותר מבול רגיל, אבל מתנה מגניבה ביותר. חפשו שם באתר "בול אישי".
פעילויות של "גלים" בנושא בולים
http://news.galim.org.il/pages/1150
ובתחום היצירה?
הכנת חותמת דואר פרטית ממחק
http://blogdelanine.blogspot.co.il/search/label/handcarvedstampstutorial
וגם כאן
http://www.yeshla.co.il/content/איך-להכין-חותמת-ממחק
והמון פעילויות יצירה עם מעטפות
http://www.scrapbook-wiki.com/index.php/מעטפות